جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان با حضور حجت السلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان در ششمین جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: جایگاه زکات و اهمیت پرداخت آن باید به صورت فرهنگ در جامعه تبیین شود.وی با بیان اینکه عدم پرداخت خمس و زکات در جامعه اسلامی و در بین مردمی که متدین و با اعتقاد مذهبی هستند، ضایعه فرهنگی است، افزود: زکات  یکی از ظرفیت های ممتاز فرهنگی و اقتصادی در اسلام است که باید فرهنگ پرداخت آن بین مسلمانان جامعه تبیین شود.  امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: برای اینکه زکات در جامعه ترویج و تبیین شود باید قالب فرهنگی را اصلاح کنیم، فکر و اصل انگیزه برای انجام وجوهات اصلاح شود.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به اهمیت غذای حلال و تأثیر آن بر فرزندان و خانواده اظهار داشت: همه رفتارها و اعمالی که ما انجام می دهیم در تربیت خود، خانواده و جامعه اثر دارد از جمله زکات که با پرداخت آن انسان به غذا و مسکن حلال عادت می کند.
وی افزود: یکی از بهترین روش های فرهنگی برای ترویج زکات، خمس و وجوهات اهمیت دادن به غذای پاک و حلال است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به آیات و روایات گفت: قرآن پس از ایمان به خدا، به موضوع انفاق و بخشش و صدقه توجه می دهد که زکات از مهم ترین آنهاست و پرداخت آن را از اصول نیکی ها و اساس کارهای شایسته اعلام می دارد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: اگر کسی در پرداخت زکات و خمسش سهل انگار باشد و این امر الهی که واجب هم هست  عمل نکند ، اموال او ناپاک و حلال نبوده و غذای حرام قاطی زندگی او می شود، غذای حرام تأثیر عجیبی در سعادت و شقاوت، قساوت و نرمی دل افراد دارد و یکی از عوامل مؤثر تربیت فرزند دادن غذای حلال به او محسوب می‌شود.
وی افزود: در روایات داریم که غذای حرام و نامشروع مانندی است که انگار به بال پرنده چیزهایی بستن که نمی گذارد به بالا رود .
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: تازمانی که عموم مردم در جامعه خمس و زکات ندهند، مشکلات فرهنگی و اقتصادی و.. همچنان در بین آنها رفع نخواهد شد.
گفتنی است، جمعی از اعضا شورای زکات به ارائه راهکارهای عملیاتی پرداختند و مصوب شد، همایش زکات در شهرستان ماهنشان برگزار شود.