جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و اعضای ستاد در دفتر امام جمعه ماهنشان برگزار شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در جلسه ستاد نمازجمعه با اشاره به اهمیت دین و حفظ آن اظهارکرد: حفظ اعتقاد و ثمره جامعه شناختی آن، حفظ هویت است، اینکه من هم کسی هستم وهمین برای حفظ اعتقادات کافی است، کسانیکه کوروش و امثال آن را مطرح می کنند اگر بخواهند دین را از دست ما بگیرند باید جایگزین بدهند چون انسان، بی هویت نمی تواند بماند بنابراین جایگزینی امثال کوروش را مطرح می کنند پس حفظ دین ثمره جامعه شناختی دارد.
وی با اشاره به آیه أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ افزود: نتیجه یاد خدا آرامش درونی دارد و نماز جمعه هم به دلیل جمعی برگزارشدن آرامش جمعی را در پی دارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: اگر جامعه متلاطم شد، امنیت برای ادای دین به خدا و انجام فرایض دینی در محضر خدا نیست آرام بخشی یعنی ایجاد زمینه برای حاکمیت و پیاده شدن هنجارهای دینی و الهی که در سایه برگزاری نمازجمعه اتفاق می افتد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: ثمرات دنیوی نمازجمعه هم بسیار است، با تصور جامعه مسلمان، ضمن اینکه امنیت الهی و روانی حاکم می کند در عین حال نیازها و منافع دنیا رو هم تأمین می کند.
وی افزود: تریبون نمازجمعه ، محل برگزاری نمازجمعه و نمازگزاران نمازجمعه مبلامان و چیدمان اجتماعی یک منطقه را نشان می دهد، اولین و بالاترین اتفاق اجتماعی با نگاه عمومی و فراگیرترین واقعه اجتماعی عبارت است از نمازجمعه .
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اگر بخواهیم همراهی نظام جمهوری اسلامی را همراهی کنیم باید در نمازجمعه حضور بهم برسانیم، گفت: نمازجمعه ضمن اینکه عبادت است مبلمان جامعه هم محسوب می شود، بالاترین واقعه و تریبون حاکمیت منطقه و مهمترین و رسمی ترین تریبون در بعد حاکمیتی است .
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: جایگاه نمازجمعه در جامعه پذیر کردن نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار مردم بسیار حائز اهمیت است.
وی مهمترین مشکل در ستاد نمازجمعه را عدم کار تشکیلاتی عنوان کردو افزود: در آیین نامه چارت سازمانی و وظایف افراد مشخص شده است و افراد طبق آن باید برنامه ریزی کرده و برای رفع نابسامانی فعالیت کنند .
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: اعضای ستاد نماز جمعه از این پس باید با چارتی منظم بر اساس دستور العمل نسبت به کادر سازی و مشخص کردن اعضاء و وظایف آشنا بوده و بر اساس ان برنامه ریزی و فعالیتی انجام شود.

959920

959921