نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

          حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پورامام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را جزو بنیان­های اساسی زندگی بشری دانستند. ایشان در توصیف ویژگی تقوا گفتند: تقوا در اسلام مساوی با رهبانیت نیست. تقوایی که مسیحیت تعریف می­کند، یک انحراف آشکار بوده و زمینه­های انحراف آحاد جامعه را با ممنوع نمودن ازدواج و لذت­های حلال در پی خواهد داشت. مع الاسف این انحراف در برخی جوامع اسلامی نیز نفوذ داشته است. ارزش تقوا در این است که انسان در جامعه، کنار همنوعان خود با انواع گناهان مبارزه کرده و نفس خویش را تطهیر نماید.
 امروز قانون حجاب و عفاف مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است؛ این در حالی است که تأکید مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب در این زمینه روشن و واضح می­باشد. با این حال قوانینی مانندقانون جدید راهنمایی و رانندگی که مبتنی بر دیدگاه اسلام نبوده و صرفاً جنبه درآمد زای برای دولت دارد با آب و تاب فراوان تبلیغ شده و با سرعت هر چه تمام به اجرا گذاشته می­شود. این در حالی است که این قوانین به دلیل هویت غیر دینی آن، مردم به ویژه جوانان را نسبت به نظام اسلامی بدبین می­سازد .باید توجه داشت که بسیاری از تصادفات رانندگی نیز ریشه در بی حیایی و بی عفتی دارد. متأسفانه بسیاری از ساختارهای اداری و سازمانی نظام جمهوری اسلامی حیامحور و عفاف محور نمی­باشد. نقشه­های ساختمانی مبنی بر مهندسی غربی بوده و از معماری و مهندسی دینی بی بهره مانده­ایم. بیمارستان­های ما در بسیاری از موارد ترویج کننده فحشا می­باشد. به عنوان نمونه در بیمارستان امام حسین(ع) که به نام شهید راه اسلام نام گذاری شده بخش مردان و زنان تقریباً مختلط می­باشد. از این روست که بسیاری از مسئولان که دغدغه دینی ندارند، از خون شهدا و ایثارگران شرمنده­اند.  ساختارهای زندگی غربی که در کشور ترویج شده و بر اشتغال غیر ضروری زن تدکید می­کند، علاوه بر اینکه ساختارهای اجتماعی به ویژه اشتغال را بر هم می­زند،ترویج دهنده بی حجابی، بی حیایی و بی عفافی نیز می­باشد. بسیاری از بیکاری­های امروز به دلیل این است که تقسیم کارهای امروزی مبتنی بر دین نیست. اگر به دستور اسلام عمل شده و از هر خانوار حداقل یک نفر سرپرست خانوار که بر اساس مبانی دینی مرد می­باشد شاغل شود، بخش اعظمی از بی­کاری از بین رفته و دیگر لزومی ندارد که برای پایین نشان دادن آمار بیکاری در تعریف اشتغال دست برده و اشتغال را به یک ساعت کار در هفته تعریف کنیم. به هر حال آنچه از دولت اصولگرا انتظار می­رود، این است که نسبت به حجاب و عفاف دغدغه داشته و پشت سر رهبری حرکت کند. 

خطبه دوم

         حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پورامام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی مسیر بندگی و آسایش ابدی را در تقوای الهی دانستند. ایشان با اشاره به مناسبتهای هفته هفته معلم را گرامی داشته و به معلمان توصیه کردند مطهری وار در امر تدریس، تحقیق و فرهنگسازی تلاش و کوشش نمایند.امام جمعه ماهنشان گفتند:  ویژگی­های علامه مطهری و آنچه که او را به یک نقطه عطف تاریخی درانقلاب اسلامی و تاریخ ایران تبدیل کرد، تخصص، دلسوزی، دغدغه دینی و جانفشانی در راه مبانی دینی و اسلامی بود.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت روز شورا و هفته شهر و شهرسازی، شوراها را به تلاش بیشتر در عرصه­های مختلف دعوت کرده و افزودند: برادرانه توصیه می­کنم مسئولین زیربط در امر شهرسازی، معماری اسلامی را مد نظر داشته باشند. دین نباید فدای مدهای غربی و غیر اسلامی شود. در ساختن ساختمانها به مبانی دینی توجه بیشتر شده و مصادیقی از جمله اندرونی و بیرونی در ساختمان سازی رعایت شود. نتیجه این امر حاکمیت عفاف و مبانی دینی در جامعه خواهد بود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان به روز خلیج فارس اشاره کرده و اظهار داشت: خلیج فارس قطعه­ای جدا نشدنی از ایران است و اعرابی که بازیچه دست استکبار جهانی هستند بدانند در صورت هر گونه تعرض به مملکت ما که کوچکتر از آن هستند که چنین ادعایی داشته باشند، پاسخی فراموش ناشدنی دریافت خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور با تجلیل از کارگران زحمتکش روز کارو کارگر را گرامی داشته و افزودند: کارگران عزیز مایه آبادانی کشورمان بوده و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند ایشان اظهار امیدواری کردند در آینده­ای نزدیک بی کاری از مملکت اسلامی­مان ریشه کن شود.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم بحرین به دست نیروهای آل سعود این رژیم را دست نشانده استکبار خوانده و افزودند: رژیم مزدور آل سعود با فرافکنی­های خود مردم مظلوم بحرین را به خاک وخون کشیده و بیش از پیش چهره ظالمانه خود را به جهانیان نشان داد. وظیفه هر مسلمانی دفاع از مظلوم است.