نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین  زاهدی پورامام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت نهمین تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام جواد (ع) با تأکید بر مسائل علمی و مناظرات مختلف توانست گامی مهم در تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام بردارد.
وی افزود: از طرفی با انجام مهاجرت از بغداد به مدینه سعی کرد اهل بیت را از زیر سلطه و نظارت دشمنان دور ساخته و آزادی عمل بیشتری را فراهم سازد. این در حالی است که امام تلاش‌های فراوانی را برای نفوذ دوستان اهل بیت در دستگاه حاکمیت انجام داد که این خود موجب تسهیل و گشایش در امور شیعیان و پیروان اهل بیت بود.
*ازدواج‌های مرسوم در جامعه هیچ گونه سنخیتی با الگوهای علوی و فاطمی ندارد
خطیب نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: این ازدواج یک الگوی آسمانی برای طالبان حق است، این ازدواج و خانواده از طرفی الگوی عفاف و پاکدامنی است، آنچه که امروز بیش از همه مؤلفه‌های فرهنگی، مورد تهدید و تهاجم است، الگوی انتخاب همسر است. الگوی شادی و ازدواج بدون گناه است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: این ازدواج بدون گناه مبارک است. نمی‌دانم در ارتباط با عروسی‌هایمان چه جوابی به این دو بزرگوار خواهیم داد؟ عروسی‌های ما شرم‌آور است، می‌گویند مگر حضرت علی و فاطمه زهرا با شادی مخالف است. کدام شادی؟ شادی با گناه؟، مگر ما شیعه نیستیم؟ مگر قرار نیست الگوی ما آن‌ها باشند؟
وی افزود: قاطعانه باید گفت بسیاری از عروسی‌های امروز راه و رسم معاویه و یزید بن معاویه و خلفای جور است. هیچ امامی و هیچ بزرگی چنین عروسی نگرفته است.الگوی زندگی سعادتمندانه و هدفمند است. الگوی اقتصاد مقاومتی و زندگی برای سعادت است. این زندگی، زندگی برای تشریفات و تجملات و طمع‌ورزی نیست.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: اگر این الگوها رعایت شود، هیچ طلاقی در جامعه اتفاق نخواهد افتاد. این در حالی است که آمار طلاق در برخی نقاط کشور فاجعه بار است.طلاق عامل فساد کل جامعه است. وقتی طلاق اتفاق می‌افتد، شبکه‌ای از انحرافات اجتماعی را راه‌اندازی می‌کند، که تقریبا راهی برای کنترل آن‌ها جز کنترل طلاق به عنوان پدیده اجتماعی مبغوض خداوند نیست.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه ، توجه کنید که خطر دوری از سنت ازدواج تا کجاست که رهبر معظم انقلاب لعنت می‌کنند، اظهارکرد:مقام معظم رهبری فرمودند، لعنت بر آن کسانی‏که برخلاف سنّتهای اسلامی و سنّت ازدواج، با سنّت ازدواج صریحاً مخالفت می‏کنند و بعضی از منشورات ما و دستگاه‏های فرهنگی ما متأسّفانه این‏ را ترویج می‏کنند؛ باید با این‏ها مقابله کرد.
وی با بیان اینکه با بالا رفتن سن ازدواج مشکلات گریبانگیر جوانان است ، افزود: بالارفتن سن ازدواج فاجعه است، تا زمان ازدواج، انحرافات فراوان، مشکلات انس و الفت زوجین با همدیگر به دلیل سن بالا ، مشکلات تولد فرزندان ، مشکلات تربیتی فرزندان گریبانگیر جوانان بوده و از طرفی پدران و مادران در سن بالا موفقیت کمتری برای تربیت فرزندان خواهند داشت.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: برخی خیال می‏کنند ازدواج‏های دوران جوانی، ازدواج‏های زودرس است و ماندگار نیست، درست برعکس است. این‏گونه ازدواج‏ها اگر درست صورت بگیرد، ازدواج‏های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود و زن و شوهر در چنین خانواده‏ای کاملاً با هم صمیمی خواهند بود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: در مسئله ازدواج، اصل بر محبت است نه تشریفات، این تشریفات کینه به بار می‌آورد. واقعیت اجتماعی بهترین دلیل است. کسانی که تجمل‌گرا هستند، بیشترین مشکلات را دارند.
*دشمنی با دشمن، پیش شرط اساسی اقتصاد مقاومتی است
وی با بیان اینکه باید به دشمن فهماند که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد، افزود: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لاتَعلَمونَهُمُ اللهُ یَعلَمُهُم وَ ما تُنفِقوا مِن شَی‏ءٍ فی سَبیلِ اللهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَ أَنتُم لا‏تُظلَمونَ»؛
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت گفت: تأکید بر دشمنی دشمن به ویژه آمریکا در بیانات رهبر انقلاب این بود که نباید دشمنی را فراموش کرد، اگر فراموش کنیم، دشمن چهره‌اش را عوض می‌کند. نزدیک می‌شود و ضربه را از نزدیک می‌زند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: از طرفی کینه دشمن باید در دل ما باشد. هل الدین الا الحب و البغض، کینه دشمن اگر نباشد، دشمن فراموش می‌شود، و به راحتی ضربه خواهد زد، دشمنی آمریکا چیزی نیست که فراموش شود.
وی افزود: یکی از ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر دشمن است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مقاومت در برابر دشمن با فراموشی دشمن او و با نبود کینه او در دل‌ها امکان ندارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: عضویت در fatf (Financial Action Task Force on Money Laundering) فراموشی دشمنی دشمن به ویژه آمریکاست که نتیجه آن تحریم خودساخته علیه خودمان است که باید تجدید نظر شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: بر اساس این عضویت، کلیه اطلاعات مالی کشور مستقیم یا غیر مستقیم در دست بیگانگان خواهد بود. که مصداق بارزی از نفوذ بوده و پیامدهای فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی خواهد داشت.
وی افزود: از طرفی بر اساس مفاد این پیمان هر گونه کمک به حامیان و هم پیمانان ایران ممنوع بوده و حتی ایرانیان داخل کشور که در تحریم هستند، باید تحریم شوند. نهادهایی چون برخی ارکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مقاماتی چون سردار قاسم سلیمانی، سردار احمدیان، سردار حجازی، سردار وحید دستجردی، سردار نقدی و بسیاری دیگر از مقامات نظامی کشور در لیست تحریم دولت یازدهم قرار خواهند گرفت.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به وجود ضعف در آفند و پدافند فرهنگی گفت: برنامه ششم توسعه فقط یک ماده فرهنگی دارد که آن هم نتیجه ضد فرهنگی دارد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: تحلیل حضرت آقا از لزوم تقویت بنیه دفاعی و تهاجمی کشور، تحلیلی بی‌بدیل بود که بی‌بدیل بودن اندیشه‌های ایشان در حوزه‌های مختلف از جمله دشمن‌شناسی را نشان می‌دهد.
وی افزود: تأکید ایشان بر عدم تفاوت دو حزب حاکم بر آمریکا در دشمنی بر ایران، درس بزرگی است که نباید در دام فریب نام و نشان‌ها و عوام‌فریبی‌ها و خنده‌های دیپلماتیک را افتاد و لذاست که همین تحلیل‌ها انسا‌ن عاقل و بصیر را به تعجب همراه با تأسف وا می‌دارد که چرا برخی مسئولان از این رهبر بزرگ درس نمی‌گیرند و تحلیل‌های ساده‌لوحانه، ذلت‌بار و منفلانه را در ارتباط با دشمن ارائه می‌کنند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: اصرار رهبر انقلاب بر رد مذاکره با آمریکا از آن جهت است که مذاکره با دشمن هم مقدماتی دارد که متأسفانه آمریکا به همان هم پای‌بند نیست. وقتی که آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست، چه طرفی از مذاکره خواهیم بست و این مذاکره چه پیامدی جز ضرر و زیان برای ما خواهد داشت. آمریکا در مذاکرات در محورهایی مذاکره می‌کند، که در آن محورها آبرویی ندارد.