نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
در خطبه های نماز جمعه این هفته حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، چرا که اقتصاد باید خادم همه بخش‌های نظام اجتماعی باشد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی هدفمند است؛ به این معنا که ، تسهیل زندگی مردم و ایجاد بستر لازم برای رشد و ارتقای فرهنگ دینی جامعه را داشته باشد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به قرار دادهای نفتی گفت: هر چه که مقاومت را زیر سؤال ببرد، نادرست است. فلذا در همه چیز باید دقت شود؛‌از جمله قراردادهای نفتی، بنابراین تأکید شده تا وقتى قضیّه نهایى نشده، هیچ قراردادى نباید بسته بشود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی، خادم انسان‌های بی لیاقت اما زالو صفت است فلذا حضرت آقا مجددا تأکید بر برخورد با حقوق‌های نجومی کردند. حقوق‌های نجومی و چنین افرادی اقتصاد و به تبع آن کل نظام اسلامی را با اخلال مواجه خواهند ساخت.
وی افزود: بر این اساس« بنده اشاره می‌کنم به مسئله اخیر که در ارتباط با مجوزهای پرورش‌ ماهی اتفاق افتاده است و مراجعات و تماس‌های متعدد با دفتر و یا شخص حقیر گرفته شده و اعلام نارضایتی شدید کرده‌اند. اگر این موارد قانون است که باید قانون اصلاح شود، و اگر رفتارهای فرا قانونی و احیانا غیر قانونی است، که باز باید اصلاح شود. »
خطیب جمعه ماهنشان تصریح کرد: مسئولان باز بررسی کنند، بنده صورت مسئله را مطرح می‌کنم. برخی موارد احساس می‌شود برداشت‌های اشتباه از قانون است؛ به عنوان مثال پرورش ماهی نیاز به تغییر کاربری ندارد که تبصره 4 ماده یک قانون به این مسئله اشاره دارد. در نظر بگیرید اگر فقط همین یک مورد را از فرایند اخذ و یا تمدید مجوزها حذف شود، چه مقدار از مراجعات و هزینه‌های مردم کم می‌شود. و یا اینکه سؤال این است که حریم‌هایی که برای جاده‌، آن هم جاده فرعی روستایی در نظر می‌گیریم، چقدر قانونی است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهارکرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند: در سیاست خارجی اولا اعتماد به دشمن درست نیست. و از طرفی باید از ظرفیت دیپلماسی در ارتباط با همه کشورها باید استفاده شود.
وی افزود: این مسئله حربه دشمن در تحریم را هم از بین می‌برد. دیپلماسی تک قطبی کشور را در تنگنا قرار می‌دهد. کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی ظرفیت کمی به ویژه به لحاظ اقتصادی ندارند. این کشورها بازار خوبی برای ایران اسلامی هستند. مشکل اصلی ما هم در ارتباط با بازار و صادرات است. که اگر در این زمینه دیپلماسی فعال و به اصطلاح مولتی دیپلماسی داشته باشیم، می‌توانیم از کمند اقتصاد تک قطبی مبتنی بر نفت خلاص شویم.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مقام معظم رهبری به لحاظ فرهنگی هم رهنممودهای مهمی اشاره فرمودند: که نشان از دغدغه فرهنگی شان است، واقعا اسف‌بار است: فیلمی تولید شود که مستقیما غیرت دینی و ناموسی را تضعیف کند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: جامعه‌شناسان نوعا بر این مسئله اتحاد دارند، که تغییر در یک جزء، منجر به تغییر در کل نظام اجتماعی می‌شود، در این میان فرهنگ بسیار مهم است. در نظام اسلامی و دیدگاه الهی نیز بر همین مسئله تأکید می‌شود. اتقیکم نیز از این باب است و از طرفی صریحا هم نظر حضرت آقا همین است.
وی افزود: البته اقتصاد مهم است، اما از آن جهت که خادم دین و فرهنگ است. بله بسیاری از توفیقات فرهنگی هم در گروه توفیقات فرهنگی است اما این به معنای اصل و اساس بودن اقتصاد نیست. اقتصاد باید درست شود، تا اهداف اساسی تحقق یابد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: همچنانکه لباس برای انسان بسیار مهم است، از سرما و گرما حفظ می‌کند، لباس مناسب اگر نباشد، جان انسان در خطر حتمی است؛ اما این به معنای مهمتر بودن لباس نسبت به جان انسان نیست، جان انسان اصل و اساس است و لباس البته مهم است تا این اصل و اساس حفظ شود. لباس در خارج از بدن پارچه‌ای بیش نیست، دلایل قرآنی و روایی البته بسیار زیاد است
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: پیام حضرت آقا به ورزشکاران برای ترویج روحیه پهلوانی و رعایت عفاف و حجاب مناسب بود . استفاده از تعبیر شجاعت در حفظ حجاب توسط بانوی ایرانی در هنگام حمل پرچم ایران اسلامی، پیامی مهم، عمیق و استراتژیک داشت؛ این پیام نشان داد که اولا مهم‌تر از ورزش، بعد فرهنگی آن است و در بعد فرهنگی نیز بعد دینی فرهنگ است که حفظ آن در گرو بصیرت در کنار شجاعت و غیرت دینی است.
وی افزود: این پیام نشان داد که مهم‌ترین دستاورد المپیک برای ایران اسلامی، تبلیغ و تعظیم حجاب، آن هم حجاب برتر یعنی چادر بود . اگر با این نگاه مبنایی و زیر بنایی به فرهنگ نگاه کنیم، قطعا دغدغه علما و متدینین را در ارتباط با مسائل فرهنگی از جمله‌ مسائل اخیر کنسرت‌ها خواهیم فهمید.
خطیب جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه برگزاری کنسرت‌ از اولویت‌های زندگی مردم نیست، گفت:برگزاری کنسرت ها حتی به لحاظ تفریحی هم اولویت دست چندم است. و از طرفی مخالفت‌ها هم با کنسرت‌هایی است که شئونات اسلامی در آن رعایت نمی‌شود. کنسرت‌هایی که رقص در آن انجام می‌گیرد، اختلاط و برخی رفتارهای نامشروعی انجام می‌گیرد، که زبان از بیان آن شرم دارد؛ در عین حال همین هم ده درصد موسیقی‌ها را شامل می‌شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: اگر چه گناه در هر جا گناه است، در عین حال در برخی مکان‌ها و زمان‌ها گناه مضاعف دارد؛ حریم ائمه اطهار علیهم السلام نیز همین ویژگی‌ را دارد و با یک نگاه سطحی هم قابل فهم است.بر خلاف برخی دوستان ناآگاه، دشمن هم این را فهمیده فلذا تلاش می‌کند چهره شهرهای مذهبی به ویژه قم و مشهد را عوض کند.
وی افزود: روزی اکیپ‌های بی حجابی‌ در قم وارد می‌شدند و امروز در حریم امام رضا (ع) به بهانه موسیقی کارهای حرام انجام می دهند. آن روز مرحوم مشکینی پیدا شد و امروز علمایی مانند علم الهدی از مرزهای ولایت دفاع می‌کنند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان اظهارکرد: قطعا مردم ایران اسلامی هم صدا با امپریالیست رسانه‌ای ضد دینی غربی نخواهند شد. تشخیص حلال و حرام در اختیار علماست و تریبون نماز جمعه به عنوان مهمترین تریبون نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین مقر امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: به لحاظ فرهنگی فاجعه در حال رخ دادن است. برخی محصولات در صدد استفاده از جذابیت‌های جنسی جهت فروش محصولات خود هستند،این عمل زشت، هم اقتصاد را ویران می‌کند، هم فرهنگ را، انتظار می‌رود مراکز نظارتی، بیشتر توجه کنند و از طرفی قوه قضائیه می‌تواند در این گونه موارد به عنوان مدعی العموم اقدام به اقامه دعوا کنند.
وی افزود: برخی کارگردانان که برده غرب شده‌اند، به طمع دریافت هدایای غربی، فیلم‌هایی می‌سازند که مستقیما غیرت و ناموس این مملکت را تخربب می‌کند، البته تا زمانی که امر به معروف مغفول و مظلوم باشد، فرهنگ‌سازی سخت خواهد بود. وظیفه حاکمیت اسلامی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در دو بعد مردمی و حاکمیتی است. اما باید اذعان کنم، که این نهاد مقدس و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب مظلوم است.
خطیب نمازجمعه شهرستان ماهنشان گفت: حرکت‌های موذیانه و خزنده‌‌ای در روزهای اخیر مبنی بر تطهیر چهره نجس و آلوده منافقان صورت گرفت و ظاهرا یک پروژه است که دشمن تعریف کرده و ادامه دارد. اسف بار اینکه همزمان با حرکت دشمنان خارجی مانند عربستان است که از سرکردگان منافقان مانند مریم رجوی دعوت به حضور در حج کرده‌اند. همین افراد روزی بر طبل عرب‌ستیزی می‌زنند و امروز همنوا با آل سعود شده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: باید بدانند که چهره و درون منافقین قاتل و جنایتکار و اربابان وحشی آن‌ها مانند آمریکا و هم پیمانانش چنان آلوده است که هر کس دست به این تطهیر بزند، خودش نیز در این منجلاب آلوده گرفتار شده و بی‌آبرو و بی حیثیت خواهد شد.
وی افزود: ملت ایران مدافعان منافقان را نخواهد بخشید و این مدافعان بدبخت شریک خون جوانان، مسئولان و انقلابیونی خواهند بود،‌ که خون پاکشان به ناحق به دست منافقین پست و خوار به زمین ریخته شد.