حجت الاسلام و المسلمین  زاهدی پور امام جمعه شهرستان  اظهارکرد: نماز جمعه در بعد اجتماعی و اعتقادی اهمیت فراوانی دارد، نمازجمعه به عنوان یک نماز وظیفه دینی است که سریحا در قرآن سوره ای به نام جمعه با مفهوم نماز جمعه آمده که این خود نشان از اهمیت بالای این فریضه است ما سوره ای به نام ظهر و عصر و … نداریم اما سوره ای به نام جمعه که این جمعه هم با محتوای نماز جمعه است درقرآن کریم داریم.
وی افزود: درچند آیه آخر سوره جمعه تأکید محکم بر اقامه نماز جمعه است و این نشان از جایگاه مهم اعتقادی آن است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مسئله بعدی اینکه یک اولویت بندی هم شده در سوره و آیات جمعه و آن هم این است که دستور تعطیلی کل کارهای دنیا و فعالیت های دنیوی را برای پرداختن به نماز جمعه می دهد و این هم یکی دیگر از نشانه های مهم و جایگاه نماز جمعه است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: به لحاظ اجتماعی که باز این اجتماعی هم به لحاظ نگاه دینی اجتماعی خوب است، نماز جمعه به گونه ای اهمیت دارد که اولا مخصوص حاکمیت و حکومت اسلامی است یعنی کسی فی نفسه و خود به خود نمی تواند نمازجمعه را برگزار کند و بنابراین فقط بر عهده حاکمیت اسلامی است فلذا امام جمعه در شهر ها و نقاط مختلف باید از طرف حاکمیت اسلامی نصب شود که این مورد هم جایگاه اجتماعی مهم آن را نشان می دهد .
وی افزود:نماز جمعه به لحاظ اجتماعی موجب طرح نقاط قوت و ضعف مردم منطقه و مسئولین می شود که خودش زمینه ساز آبادانی دنیوی و اخروی است آن هم با حل مشکلات اسلامی با یک مهندسی و معماری اسلامی منظور از معماری و مهندسی هم نه یک معمار ساختمان بلکه نگاه، نگاه اسلامی است .
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: فعالیت دشمن در تخریب و تضعیف نماز جمعه هم باز نشان از اهمیت این فریضه دارد.کمتر مقوله حکومتی، ما داریم که به اندازه نماز جمعه دشمنان و رسانه های دشمن علیه اش جو سازی می کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: شایعات علیه نماز جمعه، امام جمعه و نمازگزاران درست می شود و تلاشی که برای تضعیف نماز جمعه صورت می گیرد هم باز نشان از اهمیت آن دارد.
وی افزود: اما تبعات اخروی و دنیوی نه اینکه عدم شرکت، تبعات دنیوی و اخروی موجب آبادانی دنیا و آخرت و در نقطه مقابل عدم شرکت می تواند به عقب ماندگی دینی، فرهنگی، مادی و دنیوی منجر شود و هم در ارتباط با مسائیل دینی و فرهنگی اگر ترک شود عقب ماندگی پیدا می کنیم .
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه مهمترین مشکل مکان و امکانات رفاهی که در ارتباط با نماز جمعه است، گفت: مشکلاتی که گریبانگیر نماز جمعه و دفاترستاد نماز جمعه در شهرستان ماهنشان است،اولا مسجد ولیعصر(عج) محل فعلی برگزاری نمازجمعه خود به تنهایی مشکلاتی دارد و در حال ساخت و ساز و کمبودهایی می باشد و همین مشکلات به دلیل کمبود اعتبارات در مصلی تازه ساخت هم هست و برای اینکه نماز جمعه را به مصلی باقر العلوم انتقال بدهیم دو سه ماهی طول می کشد .
*عدم حضور مسئولین در نماز جمعه، زمینه ساز ارائه خدمات نامطلوب است
حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: مسئله بعدی عدم آگاهی مسئولین نسبت به جایگاه نماز جمعه است و ما هم در خطبه های نماز جمعه بارها و بارها گفته ایم که مسولین شهرستان ماهنشان نگاه درست و آگاهی کافی نسبت به نماز جمعه ندارند.
وی اظهار کرد: بعضی از مسئولین اظهار می کنند که در زنجان و شهر های دیگر در نماز جمعه شرکت می کنند که این نوع نگاه و دیدگاه غلط است و آن هم این است که امام جمعه فقط نماز جمعه را اقامه نمی کند بلکه خطبه هم داردکه بیان مشکلات منطقه را هم در بینش دارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مسئولینی که در نماز جمعه حضور ندارد اولا مشکل ارتباطی با نهاد نماز جمعه، امام جمعه و مردم منطقه دارند، این مشکل ارتباطی زمینه ساز ضعف در ارائه خدمات مطلوب به مردم را فراهم کرده است.
*مسئولین شهرستان ما به دلیل عدم حضور کافی در نماز جمعه، اطلاع درستی از خواسته های مردم ندارند
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: از طرفی وظیفه مسئولین از دو جهت است، یک حضور برای درک خواسته مردم، دوم اینکه مسئول نظام و ظیفه دارد نمادهای فرهنگی و سیاسی این مملکت اسلامی را راترویج بکند.
وی افزود: عدم حضور، زمینه را از ترویج و احیای این فریضه عبادی و سیاسی سلب می کند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: نقیصه دیگر عدم توجه دولت به هزینه های جاری برگزاری نماز جمعه هیچ اهمیتی نداده به گونه ای که در طول چند سال اخیر حتی یک ریال در ارتباط با این هزینه ها مساعدت صورت نگرفته است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: در عین حال انتظار می رود با توجه به اینکه مصلی در یک وضعیت حساس قرار گرفته است انتظار می رود دولت محترم مساعدت بیشتری در ارتباط با هزینه های عمرانی مصلی داشته باشد.