نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین ملکی امام جمعه موقت شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی امام جمعه موقت شهرستان  در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی اظهارکرد: کمپین اخیر منافقین در فرانسه و مجوز این تجمع از سوی فرانسه بار دیگر خط بطلانی بر همه نظریه‌ها و ایده‌های حقوق بشری و دموکراتیک ادعایی  غرب  بود و نشان داد آن چه در چنین کشورهایی وجود ندارد صداقت است و آن چه ارزش ندارد، خون و جان و مال انسان‌های بی‌دفاع و مظلوم است.
وی افزود: این کمپین محکوم است همچنانکه حمایت و دادن مجوز به آن شدیدا محکوم است و وزارت خارجه باید موضعگیری مناسب در این ارتباط داشته باشد.
خطیب نماز جمعه ماهنشان گفت: موضعگیری و سخنرانی فیصل در این کمپین و اظهارات ضد ایرانی و ضد انسانی او هم شرم آور و از کشور جنایتکار عربستان برده صهیونیست‌ها شرم‌آورتر است. که البته بسیار بی‌ارزش هم هست.
حجت الاسلام ملکی  اظهار کرد: اگر چه تروریستی بودن اتفاق اخیر در شهر نیس هنوز کاملا مشخص نشده، ولی آن چه از این اتفاق و قضایای مشابه آن به دست می آید این است که فرانسه و بسیاری از کشورهای غربی گرفتار آتش گسترده‌ای شده اند، که خود  بر افروزنده آن بوده‌اند.
وی افزود: آن چه که غم بارتر است متهم  شدن اسلام در پی این اتفاقات تروریستی است این در حالی است که دامن اسلام ناب محمدی (ص) ذاتا از این اتهامات مبراست.|امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان گفت: وقت آن رسیده که کشورهای اسلامی غیرت و معرفت دینی خود را نشان دهند و از پناه دادن به انسان‌های بی‌هویت در قالب وهابیت و داعش توبه کنند و تعلق خاطر خود به اسلام را نشان دهند.
حجت الاسلام ملکی اظهار کرد: سالروز تأسیس شورای نگهبان حقیقتا نیاز به تبریک و جشن دارد. چرا که شورای نگهبان اساسا ضامن رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی، یعنی اسلامیت آن است.  هر مشکلی هم که امروز در این نظام به وجود می‌آید در کنار مشکلات تولید شده از سوی دشمن، مربوط به سستی در بعد اسلامیت نظام است.وی افزود: بنابر این مردم  و مسئولان باید در برابر این نهاد مهم و مقدس تمکین کنند. که عدم تمکین در برابر این شورا، در حقیقت عدم تمکین در برابر دستورات دین است.خطیب نماز جمعه ماهنشان گفت: در این میان جایگاه هیأت نظارت شورای نگهبان هم بسیار مهم است و از مردم و مسئولان به ویژه جوانان غیور انقلابی انتظار می‌رود با حضور انقلابی خود، زمینه را برای اعمال نظر شورای نگهبان در انتخابات و در یک جمله کل نظام اسلامی فراهم آورند.
حجت الاسلام ملکی  اظهار کرد: حضور جوانان بسیجی می‌تواند زمینه‌ساز حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی باشد.
وی ضمن تبریک هفته مالیات افزود: پرداخت مالیات یک وظیفه قانونی است که تأمین کننده هزینه‌های اداره جامعه است. پرداخت مالیات نشان از رشد یافتگی است. در عین حال مردم انتظار دارند عدالت مالیاتی رعایت شود. چیزی که تا حد زیادی وجود ندارد.
امام جمعه موقت ماهنشان گفت: رعایت عدالت و تقوای مالیاتی از سوی مسئولان مالیاتی، مشوق مردم برای پرداخت مالیات خواهد بود.