حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  در جلسه شورای زکات با اشاره به اهمیت زکات اظهارکرد: در جایگاه زکات فطریه همین بس که رسول اکرم (ص) فرمودند کسی که زکات را نپردازد نباید وارد مسجد ما شود.|
وی افزود: یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است و  زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به مناطق محروم شهرستان ماهنشان گفت: مصرف زکات فطره هم هر چند مصارف همان زکات اموال است و همان مصارفی است که در قرآن هم وارد شده است  اما در مورد زکات فطره احتیاطی هست که می‌فرمایند که به فقرای مؤمن بپردازند بنابراین افراد اگر کسانی را می‌شناسند که فقیراند می‌توانند مستقیماً به فقیر بدهند و مسئولین کمیته امداد و اداره بهزیستی با همکاری معتمدین و روحانیون مستقر در روستاها با بررسی شرایط نیازمندان واقعی زکات جمع آوری را پرداخت کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد:  سادات نمی‌توانند از غیر سید زکات فطره قبول کنند و یا به تعبیر دیگر کسانی که خودشان سید نیستند نمی‌توانند زکاتشان را به سید بپردازند. بنابراین تنها سادات هستند که می‌توانند زکات فطره را به سادات فقیر بپردازند. لذا افرادی که زکات فطره را به صورت وکالتی دریافت می‌کنند این نکته را مد نظر داشته باشند. همچنین ساداتی که زکات فطره می‌پردازند بهتر است به افرادی که واسطه هستند این نکته را گوشزد کنند.
وی افزود: زکات فطره تنها مخصوص روزه‌داران نیست بلکه آن‌هایی هم که عذری داشته‌اند و یا عمداً روزه نگرفته‌اند باید زکات فطره را بپردازند. زکات فطره یک واجب جداگانه‌ای است و باید ادا شود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به اهمیت تبلیغ و تأثیر آن در جمع آوری زکات گفت: مبلغین و روحانیون مستقر در روستاها و شهر ها نسبت به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت زکات مبادرت لازم را داشته باشند .

91w

90w