حجت الاسلام و المسلمین کریمی اظهار کرد: استکبارستیزی اصل مهم نظام جمهوری اسلامی است و مقاومت در برابر استکبار جهانی یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های فرهنگ جهادی انقلاب اسلامی ایران است.
وی یکی از ویژگی انقلاب اسلامی را برخورداری از ماهیت مردمی ،استکبارستیزی و اسلامی دانست وافزود: برای همین است این انقلاب کانون توجه دشمن است و ایران اسلامی تنها کشوری است که در برابر کشورهای غربی ایستادگی می کند.
مدیرحوزه علمیه باقر العلوم ع ماهنشان با بیان اینکه حمایت از مستضعفان فلسطین وظیفه تمامی مسلمانان می باشد، گفت: در اصل  54 قانون اساسی تصریح شده جمهوری اسلامی ایران از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می کند.
حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: روز جهانی قدس در اصل روز حمایت از مظلومان و مستضعفان فلسطین می باشد.
وی افزود: غربی ها تلاش می کنند، تا به انحاء مختلف، مسلمانان را از فرهنگ، عقاید و همبستگی دینی شان دور کنند، و جوانان را از مسایل اصولی جهان اسلام چون روز جهانی قدس دور سازند.
مدیر حوزه علمیه باقر العلوم ع ماهنشان گفت: ما باید در روز جهانی قدس، صدای مظلومیت مسلمانان فلسطین که در طول شصت سال مورد آزار و اذیت هستند و کشور شان توسط صهیونیست ها اشغال شده است، را به گوش جهانیان برسانیم.
حجت الاسلام کریمی دلیل اصلی و محرک اصلی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم فلسطین، را با اشاره به مطلبی که مقام معظم رهبری در دیدار خود با آزادگان در سال 91 به آن اشاره داشتند:«‌طرح مسئله‌ى فلسطین براى جمهورى اسلامى یک امر تاکتیکى نیست؛ یک امر بنیانى است، از اعتقاد اسلامى ناشى می‌شود. وظیفه‌ى ماست که این کشور اسلامى را از سلطه و چنگ قدرت غاصب و پشتیبان‌هاى بین‌المللى‌اش در بیاوریم، به دست مردم فلسطین بسپاریم؛ این وظیفه‌ى دینى است، وظیفه‌ى همه‌ى مسلمان‌هاست؛ همه‌ى ملت‌هاى اسلامى، همه‌ى دولت‌هاى اسلامى وظیفه دارند که این کار را انجام بدهند؛ این یک وظیفه‌ى اسلامى است.» دانستند.

29w