جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  در جلسه ستاد امر به معروف شهرستان ماهنشان اظهارکرد: نظام اسلامی، رهبری، پیروزی ها همگی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر به وجود امده است.
وی افزود: مسئله بسیار مهمی که انسانها با عمل و یا عدم عمل آن می توانند یکدیگر را به بهشت و یا جهنم ببرند فریضه امر به معروف ونهی از منکر است که در جهنم افرادی و یا گروهی وقتی واردآن شوند گروه دیگر را لعن می کنند که در دنیا یکدیگر را ارشاد و از منکرات باز نداشتند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به حوزه اختیار و جبر گفت: امر به معروف و نهی از منکر، مقدمه برخی از تکالیف عقلی است، از این‏رو به حکم عقل، لازم و واجب است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر جنبه ارشاد و آگاهی‏ بخشی داشته وبه تقویت انگیزه‏ های خیرخواهانه درانسانها بیانجامد، هرگز با آزادی بشر، منافاتی ندارد، بلکه می‏تواند در مسیر کمال انسان مفید بوده و به اصلاح جامعه بیانجامد. به هر حال، با سلب اختیار از انسان، نمی‏توان او را جبراً به اطاعت وادار ساخت.
وی افزود: استدلال عقلی دیگری که برای لزوم امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده است، بر نگاه اجتماعی بر زندگی بشر استوار است. چون انسانها دارای زندگی اجتماعی‏ اند و در پیمودن مسیر حیات نمی‏ توانند به شکل فردی نیازهای خود را تأمین کرده و از همکاری دیگران بی‏نیاز باشند، از این‏رو در جامعه، تحت تأثیر اندیشه‏ ها، اخلاق و رفتار دیگران قرار دارند، وعقل حکم می‏کند که برای حفظ کیان جامعه از فساد و تباهی، باید با منکرات برخورد شود.
امام جمعه ماهنشان بااشاره به خدمت صادقانه مسئولین در ادارات و ارائه خدمات به ارباب روجوع ها گفت: مسئولین ادارات برای آسایش مردم و ارائه خدمات بهتر آنها را درک کنند و از نامه بازی های بیخودی، ارجاع به مسئولین دیگرادارات و … پرهیز کنند که همه ی این مسائل مردم را نسبت به نظام بدبین می کند.
حجت الاسلام زاهدی پور نسبت به اجرای فریضه دستورات و قانون امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، حلقه های صالحین، بسیج و … تأکید کرد.
گفتنی است هریک از مسئولین ضمن ارائه گزارش عملکرد نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاداتی را ارائه دادند.