نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پورامام جمعه شهرستان  در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی با اشاره به فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا، اظهارکرد: نتیجه جهاد کبیر، اقتدار است و چون اقتدار داشتیم، توانستیم امتیاز از دشمن بگیریم از جمله اینکه ما امروز به عنوان یک قدرت هسته ای در جهان مطرح هستیم.
وی افزود: به یک جامعه و کشور ضعیف امتیاز نمی‌دهند، فلذا مقام معظم رهبری فرمودند اگر اقتدار نشان نمی‌دادیم، سانترفیوژهای نسل 1 تا 4 تولید و راه اندازی نمی‌کردیم و غنی‌سازی تا 20 درصد را انجام نمی‌دادیم، نمی‌توانستیم چنین امتیازات را بگیریم.
خطیب نمازجمعه ماهنشان گفت: جهاد کبیر یعنى اطاعت نکردن از دشمن، از کافر، از خصمى که در میدان مبارزه با تو قرار گرفته و در میدان‌هاى مختلف اعم از سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر…سر ستیز دارد.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبرى در جمع پاسداران خصوصاً جهاد کبیر و در پیش بودن خرمشهرهاى دیگر که باید توسط جوانان آزاد شود تبیین شود، اظهار کرد: خرمشهرها در پیش است، نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در یک میدانى که از جنگ نظامى سخت‌تر است.
وی با بیان اینکه ساختار فکری و سیاسی ما باید اینگونه باشد، افزود: این تحلیل‌ها واقعا هوشمندانه است، چرا که از موضع عزت است، به جای اینکه امتیاز را اعطای دشمن بداند، اخذ با قدرت معرفی می‌کند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: البته لازمه همه این‌ها انقلابی ماندن است، لازمه انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن است، نه اینکه التزام به ولایت فقیه را از آئین‌نامه صنفی دانشجویان حذف کنیم.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه شعار سال باید تشریح شود، اظهارکرد: با توجه به فرمایشات رهبرى مبنى بر این‌که معناى اقدام و عمل به این است که یکایک بندهاى سیاستهاى اقتصاد مقاومتى در عمل دنبال شوند، “اقتصاد مقاومتی یک کلمه حرف نیست؛ این‌که گفتیم «اقدام و عمل»، معنایش این است که بایستی به یکایک بندهای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به‌طور واقعی و حقیقی عمل بشود یعنی برای هرکدام، همین برادران، آقایان مسؤول که بحمدالله علاقه‌مندند، بنشینند برنامه‌ریزی کنند و قدم‌ به ‌قدم برنامه را دنبال کنند؛ مسأله کار نقش دارد در اقتصاد مقاومتی”.
وی افزود: با توجه به انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله جنتى به ریاست مجلس خبرگان رهبرى، امید است که مجلس خبرگانى انقلابى و رهرو امام و رهبرى داشته باشیم.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، گفت: اولا همانطور که حضرت آقا تأکید کردند، مجلس خبرگان موهبت الهی است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: این جایگاه مهم با توجه به دینی بودن نظام و تأکید بر ترویج دین است که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر قرار بر ترویج دین نبود، چه لزومی به اسلامی بودن حکومت و حاکمیت ولی فقیه بود؟ و این پاسخی است محکم و مستدل به کسانی که می‌خواهند ترویج دین و حاکمیت ارزش‌های الهی را زیر سؤال ببرند.
وی افزود: « الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه و آتوا الزکا? و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر »همه این‌ها جهاد کبیر لازم دارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با توصیه به مسئولان در ارتباط با مردم‌داری و تسهیل در امور مردم، گفت:از برخوردهای خشن، توهین آمیز پرهیز کنید.
حجت الاسلام زاهدی پور خطاب به مسولان، اظهار کرد: هر قدر می‌توانید به مردم و جوانان خدمت کنید، خدمت شما ها می‌تواند مردم و به ویژه جوانان را به دین جذب کند.
وی با بیان اینکه دهه نکوداشت مساجد است، افزود: بر اساس روایات، مساجد قطعه‌هایی از بهشت هستند و بر اساس فرمایش قرآن آبادسازی مساجد، از نشانه‌های اصلی ایمان است.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با بیان اینکه در عظمت مسجد همین بس که خانه خداست، گفت: از رسول اکرم (ص) آمده است که ایشان فرموده‌اند: “کسی که مسجدی را جارو زند همانند این است که در 400 غزوه با پیامبر شرکت کرده، 400 حج کرده، 400 بنده آزاد کرده، و 400 روز روزه گرفته باشد”.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: همچنین رسول اکرم (ص) فرموده‌اند: ” کسی که مسجدی را جارو بزند یا خوشبو کند نامه اعمالش را بدست راستش می‌دهند و روز قیامت از قبر برمی‌خیزد در حالی که بوی خوشی چون بوی «اِذخِر» می‌دهد”.
وی با اشاره به اهمیت مسجد افزود: مساجد چنان مهم است که خداوند با دو پیامبر خود عهد می‌بندد برای تطهیر مسجد، وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مساجد هویت فردی، اجتماعی و دینی ما هستند، بی دلیل نیست که از عدم حضور در قیامت شکایت می‌کنند، هیچ محفلی و بنایی به عظمت مسجد نیست بنابراین دشمنان اسلام تلاش می‌کنند، با عناوین ظاهرا خیر، مسجد سازی و آبادانی مساجد کم ارزش تلقی شود.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه در ماه رمضان اصلی ترین‌ برنامه ما حضور در مساجد باشد، اظهارکرد: اگر فرهنگ ما متفاوت و سالم است، به برکت همین مساجد است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و هشدار به انحطاط فرهنگ غرب حتی تا مرز ازدواج با محارم که از این باب است، افزود: فرهنگ در دنیا روند انحطاط را طی می‌کند.
خطیب نماز جمعه ماهنشان از حضور و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان ماهنشان که انصافا رشد کمی و کیفی داشت تشکر کرد.