نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به هفته منابع طبیعی و حفظ آن، گفت:در این ارتباط لازم است کسانی که به کانون‌های قدرت وصل هستند نیز به قانون تمکین کنند، چرا که یکی از زمینه‌های تخریب این منابع مهم خدادادی این‌ها هستند .
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرماهنشان در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی با اشاره به 15 اسفند 25 جمادی‏الاول روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهارکرد:طبیعی از چند جهت اهمیت داشته و لازم است در حفظ، نگهداری و تقویت آن بکوشیم.
وی افزود: اولا یک نعمت الهی است و اسراف و تبذیر نعمت‌های الهی حرام است و هیچ کس چنین حقی را ندارد، حتی اگر ملک شخصی باشد به اضافه اینکه منابع طبیعی ملک شخصی نبوده و از آن امام زمان (ع) و در زمان غیبت در اختیار ولی فقیه است و البته در زمان حکومت طاغوت چون حکومت نامشروع بود، شاید حساسیت علمای دین هم روی آن نبود .
خطیب نمازجمعه ماهنشان گفت: منابع طبیعی عامل حفظ حیات است و ما حق نداریم زمینه حیات خود و حتی آیندگان را از بین ببریم، فلذا باید به گونه‌ای استفاده شوند که این استفاده همیشگی باشد، همچنانکه ما اموال شخصی‌مان را هم یک روزه از بین نمی‌بریم.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: بنابراین درختکاری و زراعت عبادت است و خداوند خودش را هم زارع معرفی می کند،« ام تزرعونه ام نحن الزارعون»
وی افزود: از بین بردن هر یک از بخش‌های منابع طبیعی، از بین بردن اکو سیستم و مجموعه حیات است. و با از بین بردن یک بخش، بخش‌های دیگر نیز با چالش مواجه خواهد شد، چرا که یک مجموعه نظام‌مند است.
امام جمعه ماهنشان گفت: از طرفی منابع طبیعی هم ثروت ملی است و هم تولید ثروت می‌کند، از بین بردن سرمایه هم عاقلانه نیست و اینکه حفظ منابع طبیعی و ترویج درختکاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
حجت الاسلام زاهدی پور خاطر نشان کرد: میانگین سرانه فضای سبز جهانی 6000 متر مربع است که سهم سرانه ایران 2000 متر و سهم استان زنجان 1200 متر است.
وی اظهارکرد: یکی از مهمترین‌ راه‌های حفظ این منابع تمسک به دین است و تا زمانی که دین و فرهنگ دینی در کشور ما مظلوم است، این تخریب‌ها هم ادامه خواهد داشت، مگر این که از طریق توسل به زور باشد، که مضرات آن برای نظام اسلامی بیشتر از منافع خواهد بود.
خطیب نمازجمعه ماهنشان با اشاره به 14 تا 20 اسنفد،‌هفته احسان و نیکوکاری، گفت: در این زمینه لازم است به ترویج کمک به مستمدان بپردازیم، اگر چه برخی از امور خیر مستحبی هستند، اما با توجه به لازمه‌های منفی ترک این اعمال خیر، مؤاخذه الهی حتمی است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی نهادی است ملی که یادگار امام و انقلاب است، از این رو مهمترین نهاد خیریه، کمیته امداد است.
وی تأکید کرد:کمیته امداد نباید تحت الشعاع نهادهای خیریه قرار گیرد، اصولا این نهاد و صندوق‌ها آن با هیچ مرکز خیریه‌ای قابل مقایسه نیست و بر این اساس لازم است از رشد بی‌رویه و غیر اصولی مراکز خیریه جلوگیری شده و نظارت دقیق بر فعالیت‌های مالی این مراکز صورت گیرد که در غیر این صورت آسیب‌های جدی در طولانی مدت متوجه مستمندان و نیازمندان خواهد شد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به 18 اسفند 28 جمادی‏الاول روز بزرگداشت سیدجمال‏الدین اسدآبادی‏، گفت:تنها راه نجات مسلمانان ، تمسک به اسلام واقعی و وحدت است، سید جمال هم دنبال این راه بود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: و چون از اسلام دور شده‌اند، امروز می‌بینیم که سران بی‌غیرت و شهوتران شورای همکاری خلیج فارس، به جای محکومیت جنایات استکبار، هم نوا با اربابان ظالم خود، حزب الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‌کند.
وی ضمن تشکر از محکومیت این جنایت توسط وزارت امور خارجه، افزود: انتظار می‌رود، فعالیت‌های بیشتری در این زمینه صورت گیردو البته این دریوزگی، در واقع، درماندگی بیشتر برای سران شورای همکاری و ممالک‌شان خواهد بود.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد نقطه عزیمت فرهنگی دینی هستند و باید تقویت شوند که البته جریان فعلی مورد قبول نیست چرا که محور مسجد باید امام جماعت بوده و لزوما هر برنامه فرهنگی تحت نظارت او انجام شود و چون رعایت نمی‌شود،‌ ثمره زیادی هم برداشت نمی‌شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: ابطال مصوبه افزایش جرایم رانندگی باشکایت چند شهروند از نشانه‌های مردم‌سالاری دینی است و البته درسی برای مسئولانی که به دنبال درآمدزایی از راه‌های غیر قانونی هستند.
*انتخابات رأی اعتماد به نظام اسلامی است
خطیب نمازجمعه ماهنشان با اشاره به برگزاری انتخابات 7 اسفندماه گفت: انتخابات رأی اعتماد به نظام اسلامی و به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک به ندای نظام اسلامی بود.
حجت الاسلام زاهدی پور تأکید کرد: از واژه برد و باخت و پیروزی و شکست در این انتخابات استفاده نکنید چرا که ملت ایران و همه کاندیداها پیروز میدان بوده و تنها شکست خورده انتخابات، دشمنان این نظام اسلامی است.
وی افزود: این انتخابات جایگاه والای مردم سالاری دینی را نشان داد و که مردم، نظام اسلامی را از آن خود می‌دانند و برای حفظ و تقویت آن می‌کوشند وتکلیف همه به ویژه مسئولان را برای خدمت هر چه بیشتر سنگین تر کرد.
امام جمعه ماهنشان در ارتباط با انتخابات از صدا و سسیما تشکر کرد و افزود: این تلاش‌ها نقش به سزایی در خلق حماسه فاطمی ایران اسلامی داشت.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به درگذشت سلحشور، کارگردان برجسته سینما اظهار کرد: باید گفت که سلحشور آبروی سینمای ایران بود، وی با وصیت خود به عدم دفن جنازه در قطعه هنرمندان پیام بسیار عمیقی داشت که همه هنرمندان به ویژه سینماگران باید بیدار شوند و این پیام را بشنوند.
حجت الاسلام زاهدی پور گفت: از طرفی سلحشور الگوی امر به معروف و نهی از منکر بود، او تلاش کرد یک صنف را از فساد و تباهی نجات دهد، اگر چه به همین علت مبغوض برخی کوته نظران شد.
وی افزود: سلحشور ثابت کرد که بر خلاف ظن باطل برخی سینماگران خودباخته، می‌شود، دیندار بود، و فیلم دینی ساخت و جهانی شد. تعابیر خبرگزاری‌های غربی و شرقی نشان از این ادعا دارد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به فاطمیه و جایگاه ولایت گفت: مراسم گرامیداشت فاطمیه و عزاداری برگزار می شود و مردم ماهنشان در این زمینه واقعا فاطمی بودنشان را نشان داده‌اند.