نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امروز در خطبه های نمازجمعه ماهنشان با اشاره به اظهار نظرات محققان و پژوهشگران در خصوص انقلاب، اظهارکرد: اسکاچپول مى‌گوید: «همه ما حوادث انقلاب را با حیرت و ناباورى نظاره مى‌کردیم، بالاتر از همه، انقلاب ایران پدیده‌اى کاملاً خلاف قاعده و طبیعت بود… این انقلاب قابل توجه، هم‌چنین مرا وادار مى‌سازد تا به درک خود در قبال نقش بالقوه و محتمل سیستم‌هاى عقاید و ادرا ک‌هاى فرهنگى، در شکل بخشیدن به کنش‌هاى سیاسى، عمق و وسعت بیشترى ببخشیم.»
وی با اشاره به نظر میشل فوکو  این‌که «انقلاب ایران صد سال آینده جهان و غرب را نشان داده است.» میگوید: «انقلاب ایران روح یک جهان بى‌روح است»، افزود: البته ناگفته نماند درک و فهمى که این محققان و تحلیل‌گران از نقش‌آفرینى مذهب و اسلام در شکل‌گیرى و پیروزى انقلاب دارند با رهیافت حضرت امام خمینى(ره) از حیث هستى‌شناسى، معرفت‌شناختى، روش‌شناختى و غایت‌شناسى تفاوت ماهوى دارد.
خطیب نماز جمعه ماهنشان گفت: امام راحل اراده الهى و مشخصاً ایمان و باورهاى اسلامى را علت العلل پیدایى و پیروزى مى‌دانند و سایر عوامل ازجمله وحدت کلمه، رهبرى و… را در طول آن ارزیابى مى‌کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: اگر اراده الهى نبود و متعاقباً ایمان و عمل اسلامى در کنشگران مردمى انقلاب و رهبران آن نبود، رویداد پیروزى بدین شکل ممکن نبود، تغییر الگوى مصرف جامعه و بهتر شدن نسبى سطح زندگى مردم، افزایش انتظارات نشان روشنی از این ادعاست.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر سطح آگاهى هاى اجتماعى و اقتصادى افراد جامعه، افزود: امید به زندگى در جامعه ما بعد از انقلاب افزایش یافته امکانات و علم پیشرفت کرده است، امروزه نرخ مرگ و میر اطفال زیر 5 سال از 200 مورد درهرهزار تولد در قبل از انقلاب، به حدود 23 رسیده است.
امام جمعه شهر ماهنشان با اشاره به واکسیناسیون، تخت های بیمارستان، خانه بهداشت و..گفت: پوشش واکسیناسیون اطفال زیر 5 سال در ایران از حدود 13 درصد سال 1357 به بیش از 99 درصد سال 90،تخت هاى بیمارستانى از 57 هزار تخت در سال 57 به 210797 تخت در سال 1390، خانه هاى بهداشت از 2500 به 20561 باب، مراکز بهداشتى، درمانى و روستایى از 1500 به 9345 مرکز رسیده است.
حجت الاسلام حسینی نسب اظهار کرد: هر سال میزان تولید علم در کشومان به دو برابر مى رسد. در سال 1390 ایران مقام پنجم آسیا و اول منطقه در تولید علم و فنّاورى به ویژه در رشته هاى ریاضى، مکانیک، پلیمر، شیمى، مهندسى شیمى، فنّاورى نانو و پزشکى و رتبه ى دوازدهم ریاضى، سیزدهم کامپیوتر، هفدهم مکانیک، هیجدهم شیمى، پانزدهم نانو در جهان بوده است.
وی با اشاره به دستیابى به دانش فنّى استفاده از پلیمرهاى گیاهى در صنایع بسته بندى، در جایگاه پنجمین کشور پس از آمریکا، آلمان، انگلیس و ایتالیا، افزود: ایران در تولید داروهاى بیوتکنولوژى جزو 12 کشور اول دنیاست که همه این پیشرفت های علمی، تکنولوژی و هسته ای را مدیون انقلاب، امام راحل و شهدا هستیم .
خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به  دستاوردهای انقلاب و راز ماندگاری انقلاب گفت: راهپیمایی 22 بهمن تابلو مشارکت مردم و زنده نگه داشتن انقلاب است که هرساله با انتقال مفاهیم انقلاب به نسل های جدید باشکوهتر و دشمن شکنتر برگزار می شود.