نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
حجت الاسلا م و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به هشت بهمن 17 ربیع‏الثانی، روز جهانی کمک به جذامیان ‏‏در ارتباط با برجام، اظهارکرد: اگر چه رفع بخشی از تحریم‌ها مایه خرسندی است، اما باید توجه داشت که همچنانکه حضرت آقا تأکید کردند، هزینه‌های زیادی برای این دستاورد پرداخت شده است که قابل انکار نیست و برخی تلاش بر این دارند که این هزینه‌ها را انکار نکنند.
وی تأکید کرد: افراد و جریان‌های ضعیف و غربگرا تلاش بر این دارند که این رفع تحریم‌ها را لطفی از سوی غرب به ویژه آمریکا معرفی کنند، باز می‌گوییم که هنوز بر این باوریم که بدترین و خبیث‌ترین دشمن ایران اسلامی آمریکای جنایتکار است و آمریکا همان شیطان بزرگ است.
خطیب نماز جمعه شهرستان ماهنشان افزود: یادمان باشد که ملت ایران ابهت پوشالی آمریکا را از بین برد و پوزه کثیفش را در خاورمیانه به زمین مالید و باید قدر این قدرت الهی را دانست.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: این دشمن قابل اعتماد نیست و باید مراقب باشیم به همه تعهداتش عمل کند و فریب ماسک‌های دوستی آمریکا را نخوریم که از پشت این ماسک‌های به ظاهر زیبا، چهره کریه و زشت آمریکا نمودار است.
وی اظهارکرد: البته این روش نیز نمودی از زبونی و خواری آمریکا را نشان می‌دهد که چه طور این ابرقدرت در برابر قدرت ایران اسلامی به چنین کارهای مزورانه دست می‌زند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان دشمنی های دیرینه آمریکا افزود: تحریم‌های جدید موشکی بخشی از خدعه و نیرنگ و دشمنی دیرینه آمریکاست.
حجت الاسلام زاهدی پوربا اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی در کشور، تأکید کرد: راهکار اساسی آبادی و رفع مشکلات کشور باز مربوط به مدیریت بهینه و مقاومت محور داخلی با تأکید بر اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: رفع تحریم‌ها نتیجه مقاومت است، البته در همین جا از دولت محترم تشکر می‌کنم که بعد از تذکر دلسوزانه رهبر عزیز انقلاب، علما و ائمه محترم جمعه، با فراخوان خود، دست به یک بازنگری در شکل قراردادهای نفتی کرد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: صنعت ما با بیشترین هزینه و کمترین بهره ‌وری حرکت می‌کند، مربوط به عدم برنامه‌ریزی در این محور است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به انتخابات پیش رو تأکید کرد: انتخابات یکی از نعمت‌های مهم الهی است و باید قدر این نعمت را بدانیم شکر این نعمت به این است که حق الناس بودن آن را رعایت کنیم و معیارهای انتخاب اصلح را بدانیم.
وی با اشاره به معیارهای انتخابات اصلح اظهارکرد: معیارها شامل معیارهای ایجابی و سلبی است، همانطور که حضرت آقا فرمودند؛ همه باید در انتخابات حضور داشته باشند اما این به معنای این نیست که افراد مخالف نظام پست و سمت بدهیم، هیچ عاقلی این را نمی‌پذیردبنابراین قانون اساسی شورای نگهبان را پیش بینی کرده و امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر حمایت و پذیرش رأی این شورا تأکید می‌کنند.
وی افزود: یکی از معیارهای سلبی، ایجاد نا امیدی است، اینکه کل خدمات گذشته را زیر سؤال ببرند، نشان از عدم صلاحیت است، همچنانکه وعده‌های توخالی و خارج از حوزه مسئولیت یا قدرت، قابل تردید است.
امام جمعه ماهنشان گفت: باید به کسی رأی دهیم که روحیه ایثار و فداکاری داشته باشد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب خود را سپر بلای مشکلات مردم کند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: مواظب هم باشیم همچنانکه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی با اشاره به حوادث سفارت عربستان فرمودند؛ نیروهای حزب الله و مؤمن را به بهانه تندروی کنار نگذاریم.
وی افزود: و ایشان جمله‌ای بسیار قابل تأمل فرمودند؛ عقل و فهم جوانان حزب‌الهی از برخی بزرگان کشور بیشتر است، این جوانان هستند که به وقتش در برابر دشمن علمداری می‌کنند.
خطیب نماز جمعه ماهنشان تصریح کرد: بسیاری از بزرگان اگر امروز بر تخت و مسند تکیه زده‌اند، ثمره جانفشانی همین جوانان است.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی‌پورگفت: اشغال نظامی فرودگاه و در عین حال تشریف فرمایی امام (ره) به ایران مصداقی از آیه شریفه یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ است و البته نیاز به مقاومت دارددر این جاست که تحصن روحانیت در 7 بهمن 57 در دانشگاه تهران به همراه ملت شریف ایران به ثمر می‌نشیند.