نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته با شاره به 27 آذر شش ربیع الاول شهادت شهید مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه امروز به جای بومی کردن نظریه‌های علمی صرفا به ترجمه و باز تولید مبانی علمی غرب می‌پردازد.
وی افزود: همه می دانیم که بین حوزه و دانشگاه جنگ و دعوای ظاهری وجود ندارد، پس معلوم است که منظور امام (ره) چیزی فراتر از وحدت ظاهری است.
خطیب نماز جمعه شهر ماهنشان گفت: از آن جا که حوزه و دانشگاه دو محفل علمی هستند، منظور از وحدت، وحدت علمی است و به این معناست که دانشگاه باید با نگاه بومی خود، موضوعات را برای حوزه معرفی کرده و حوزه‌ ها نیز مبانی علمی علوم دینی را برای دانشگاه مهیا سازند، در این جاست که هم به روز شدن حوزه ها تحقق می‌یابد و هم دینی شدن دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.
حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: آن چه امام و رهبر معظم انقلاب می‌خواهند، همین است، محصول چه می‌شود؟ محصول همین مشکلات است. البته ممکن است به دلیل عدم تعارضات فرهنگی که بین این علوم و فرهنگ دینی وجود دارد، شکل مشکلاتی در غرب متفاوت باشد، اما در مملکت اسلامی این تعارضات مشکلات اجتماعی را به وجود می آورد.
وی تأکید کرد: نمود این تعارض آن جاست که مسئول مملکت اسلامی به ترویج مبانی غربی مشتاق است، مسئول در صدد تضعیف نماز جمعه است، بنابراین این تعارضات است که امروز برخی‌ها از این نظام ارتزاق می‌کنند و همزمان به دنبال رفع حصر فتنه‌ گران پلید هستند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 29 آذر هشت ربیع شهادت امام حسن عسگری (ع) تسلیت گفت و اظهار کرد: ما هرچه داریم از مکتب اهل بیت علیهم السلام است و گرامیداشت ایام سوگواری و ولادت ائمه اطهار با ترویج مبنای زندگی و سیره آنها فرهنگ اصیل اسلام را گسترش می دهیم .
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به 30 آذر 9 ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) را تبریک گفت و افزود: آن چه مهم است این است که نگذاریم برخی با حواشی ای که برای انتظار و مهدویت درست کرده‌اند، خود انتظار و مهدویت را فراموش کرده باشند، ترویج داده شود.
وی خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این است که مهدوی باشیم، غیبت و مهدویت چیزی فراتر از دین نیست، انتظار آن ها از ما این است که ما مهدوی باشیم، سؤالات و شبهات غیرمفید و بعضا مضر را کنار نهیم و سعی کنیم جامعه را مهدوی کنیم. رنگ مهدوی رنگ خدایی است، و من احسن من الله صبغه .
خطیب نماز جمعه شهرستان ماهنشان تأکید کرد: توصیه‌‌ای که به مسئولان دارم این است که در میان مردم باشند، بالاترین مصداق این موضوع، حضور در نماز جمعه است و فهمیدن درد مردم بسیار مهم است.
حجت الاسلام زاهدی پور گفت: سعی کنیم فضا را از خمودی، سستی و روزمرگی به سوی نشاط و سرزندگی حرکت دهیم که عدم حضور کافی در محل کار نیز معضلی دیگر در این شهرستان است.
وی با اشاره به شیعه شدن حدود 15 میلیون نفر در نیجریه با هدایت شیخ زکراکی با تکیه بر توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی و شخصیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اظهارکرد: جریان کشتار شیعیان در نیجریه و ضمن آن که محکوم است، نشان دهنده نفوذ نظام و نظریه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم و جایگاه والای ولایتمداری به صورت کلی و از طرفی دیگر احساس خطر دشمن از این حرکت است.