امام جمعه شهرستان ماهنشان درخصوص موضوع اقتصادمقاومتی ، سعادتمندی هرحکومت را اساس دین ودینداری دانست.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در گفتگو با خبرنگاراوج بیداری با بیان اهمیت موضوع دین در سعادتمندی هر حکومت افزود: پایداری حکومت اسلامی زمانی تثبیت خواهد شد که محور تمام امور چه فرهنگی چه اقتصادی و غیره بر اساس دین و دینداری مردم باشد.
وی ادامه داد:  دین اسلام با هرگونه حیف ومیل واسراف وهمچنین ازبین بردن منابع مخالف است وچیزی به عنوان مصرف گرایی در اسلام وجود ندارد، خداوند در قرآن کریم بر قناعت وصرفه جویی تأکید دارد وازطرفی داشتن ایمان وعزت منوط ومشروط برقناعت است .
زاهدی پور با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد: مسئولین بیشتر و پیشتر از مردم در مصرف های شخصی و دولتی صرفه جویی کرده و تا حد امکان نسبت به کاهش هزینه اقدام نمایند وهمچنین امورات وکارهای ارباب رجوع را دراسرع وقت انجام داده تا درخیلی از موارد مثلا رفت وآمدها ، استفاده از کاغذ، بنزین و…صرفه جویی شود.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به کار وتلاش وکسب درآمد ومایحتاج زندگی افزود: رسول خدا(ص) فرمودند: از هرچه کسالت وبی کاری است به خدا پنا ه برید چون عامل بدبختی است .
وی ادامه داد: یک بخشی از فرهنگ ایران اسلامی  به گونه ای تنبل شکل گرفته است که بدلیل حضور 2500ساله نظام طاغوتی بود،نظام رسمی ایران 2500سال نظام شاهنشاهی بوده وپیامد های فرهنگی واقتصادی آن به آسانی از این جامعه رخت برنخواهدبست مگر با تلاش وهمت روز افزون همه اقشارمختلف مردم که همچنان پیشرفت های اقتصادی وفرهنگی که در 35سال انقلاب مشاهده می شود.
زاهدی پور اضافه کرد: زمانی جامعه ای پیشرفت وبه موفقیت دست می یابد که تمامی مسئولین ومردم دیندارباشندومسئولین درتلاش این باشندکه در راستای خدمت به مردم آنان را دین دارتر کنندوعدالت درجامعه ای بدون دین محال است اجراشودپس بنابراین درجامعه دیندار عدالت برگزارمی شود چراکه عدالت در خداوند متعال است.
وی با اشاره به اسراف در بعضی از ادارات وروش برنامه ریزی در کارها گفت :  بعضی از کارها وبرنامه هادرادارات غیر ضروری است وبااشاره به تأکید رهبری براقتصادمقاومتی عنوان کرد: بودجه های ادارات را براساس کارهای مهم درمسائل اساسی وکلان وتاجایی که امکان دارد درمسیردین هزینه کنید و عدالت اقتصادی زمانی ارزش دارد که به دین دارشدن مردم بیانجامد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه چند سال اخیر با شعار‌های اقتصادی نامگذاری شده است، افزود: اگر بخواهیم در جایگاه جهانی جای خود را تثبیت کنیم نباید در حوزه اقتصادی ضعیف باشیم.
وی عنوان کرد: رهبر انقلاب تلاش کردند با ارائه یک الگوی ماندگار نقشه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را که عبارت از زیر فشار گذاشتن اقتصاد ایران با تحریم‌ها بود بی اثر کنند.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ابراز کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله ایران در سال 1404 به لحاظ اقتصادی در همه بخش‌ها باید به خود کفایی رسیده و در خاورمیانه پیشگام باشد.
وی با اشاره به  نقش مردم و مسئولان در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند بر اساس فرهنگ بومی و استفاده از تولیدات داخلی مسئولان را در تحقق این شعارها یاری کنند.
امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: مسئولان نیز می‌توانند با آموزش‌های لازم و حمایت از تولید کننده‌های داخلی و فراهم کردن زمینه‌ها و ابزارهای تولید مناسب و به روز، وظیفه خود را در قبال مردم و شعار سال انجام دهند.
وی افزود: مسئولان باید از هزینه‌های بی مورد در ادارات همانند تعویض‌ خودروهای ادارات با خودروهای گران قیمت و به روز کردن فضای ادارات پرهیز کنند.
زاهدی پور ادامه داد: جامعه ایران با دشمنی های زیادی مواجه بوده واین دشمنی ها روز به روز پیچیده وامروزیکی از ظهورهای مهم آن در حمله ها وحربه های اقتصادی است که حضرت امام خامنه ای مدظله العالی اخیرا تأکید داشتند که ایران دیگر با تحریم مواجه نبوده بلکه جنگ تمام عیار اقتصادی است .
وی با اشاره به چاره کار ومقاوم سازی اقتصاد اذعان داشت: ما نمی توانیم پول را بدون پشتوانه چاپ کنیم ،لذا باید کاری کردکه اقتصاد، اقتصاد مقاوم باشد که یکی از مشخصه های اقتصادمقاومتی ، تولید محور بودن است ،اقتصادی که مبتنی برمصرف وواردات است ، اقتصاد موفق ومقاوم نیست .
وی خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ تکنولوژی وبا داشتن جوانان پویا ومبتکر چیزی کم ندارد ، آن موضوعی که مهم است فرهنگ ایران کمی ریشه در مصرف گرایی دارد به عنوان مثال ایران سالانه میلیون ها دلارصرف واردات لوازم لوکس ، لوازم آرایشی وبهداشتی وخانگی می کندکه همه اینها به اقتصاد ما ضربات فراوانی واردمی کندکه جادارد برروی همه این موارد برنامه ریزی شودوکالاهای وارداتی برطبق ضروریات وحمایت جدی از  تولیدات داخلی باشد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به نحوه حمایت ها اظهارکرد: حمایت جدی نه اینکه فقط از کارخانجات باشد بلکه در موارد کشاورزی و…هم اجرا شود .
وی بیان کرد: دراین زمینه بسیاری از قوانین ومجریان آن دست وپاگیربوده وبیشتر برای اینکه به مردم وتولید گر کمک کنند با وجود دستورالعمل های غیراصلاحی مشکلات را بیشتر می کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ماهنشان گفت: ظرفیت های موجود دراین شهرستان درعرصه کشاورزی که بهترین مورد برای توسعه وقابلیت های بهره برداری است وهمچنین برای رشد اقتصاد شهرستان کمک میکند وایجادزمینه تولید ورفع بیکاری برای مردم است ، مسئولین باید دربحث آبزی پروری ، پاسخ استعلامات ، بخش کشاورزی پربازده و…مردم را یاری کنند.
زاهدی پور درادامه به ظرفیت های معادن شهرستان اشاره کردوگفت: بیش از 40درصد معادن استان زنجان درشهرستان ماهنشان وجود دارد که همچنان درادبیات این شهرستان سرزمین گنج های پنهان است ،اما با وجود این معادن که حتی در خاورمیانه نام نشانی دارند تقریبا سودی برای خود شهرستان ماهنشان نداردوهمه استفاده وبهره را افراد خصوصی می برند .
وی درادامه تأکید کرد: برای مقاوم سازی اقتصاد ضمن تولید محور وحمایت بایدمسئله مصرف گرایی را ازبین برد وهمچنین کیفیت که  شاخصه‌ای اساسی است می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی راه‌گشا شود.
امام جمعه ماهنشان در پایان به عملکردهای خود در خصوص ارائه مشکلات اقتصادی ، راهکارها وتبیین منویات رهبری درجلسات شورای اداری ، تریبون های نمازجمعه و…اشاره کردوگفت: امام جمعه شهرستان ماهنشان همچنان که در جلسات خصوصی وغیرخصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی وشعار سال بیاناتی اظهارکرده دراین راستا نیز حوزه های علمیه برادران وخواهران ، ساخت مصلی ودفتر امام جمعه این شهرستان را با مقاوم سازی اقتصاد با کمترین هزینه به بهره برداری رسانده است.