نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به زیارت اربعین گفت: اربعین نقش مهمی در فرهنگ سازی داشته است.
حجت‌الاسلام  زاهدی‌پور امام جمعه ماهنشان  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهربا بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند امسال به دلیل حضور داعش در منطقه زائران از ترس آن‌ها اربعین پرشکوه برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: با بصیرت بالای رهبر معظم انقلاب، ایشان به برگزاری اربعین پرشور تاکید کردند.
امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: حضور بیش از 20 میلیونی مسلمانان در کربلا و برگزاری نماز جماعت به طول بیش از 2 کیلومتر در تاریخ بی‌نظیر است.
حجت الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومنان در روایات شمرده شده تصریح کرد: اربعین نقش مهمی در فرهنگ سازی داشته است.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطر نشان کرد: هواپیماربایی در ایران در حد صفر است و باید از نهادهای امنیتی به ویژه سپاه فرودگاه حمایت شود.
امام جمعه ماهنشان گفت: وقف باید برای احیا دین باشد وهدایت موقوفات به غیر مسیری که وقف شده از جمله آسیب‌های وقف است که باید برطرف شود.
زاهدی پور با بیان اینکه وقف‌های جمعی باید مورد تاکید قرار گیرد، اظهار داشت: تاکید بر مسائل دینی و احیا شعائر دینی موقوفات امر مهمی است، وقف‌های جمعی مورد توجه مسئولان باشد و در این زمینه فرهنگ سازی کنند.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه اوقاف در حفظ موقوفات باید پرتلاش باشد، ابراز کرد: نهادهای امنیتی نیز در حفظ موقوفات باید با اوقاف همکاری کنند.
وی به آسیب‌های وقف اشاره کرد و افزود: هدایت موقوفات به غیر مسیری که وقف شده از جمله آسیب‌های وقف است.
وی درادامه به روز پژوهش اشاره کرد و افزود: برنامه‌های ما زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که مبتنی بر پژوهش باشد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه بسیاری از کارهای پژوهشی ما اجباری انجام می‌شود، اظهار داشت: بیشتر پایان نامه‌های دانشجویان کپی شده است.
وی به شهادت شهید مفتح اشاره کرد و گفت: شهید مفتح حامی وحدت حوزه و دانشگاه بود.
حجت‌الاسلام با اشاره به اینکه با توجه به شالوده‌های فکری وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد می‌شود، عنوان کرد: این وحدت زمانی حاصل می‌شود که هر کس در مسیر علم و آبادانی کشور حرکت کند.
وی به لزوم ریشه کنی فساد تاکید و گفت: تا فساد است پیشرفت مطلوب انجام نمی‌شود چرا که فساد سرطانی است که سلول‌های عدالت را از درون تهی می‌کند.