نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
خطبه­اول
بنده خودم و شماخواهران و برادران بزرگوار را دعوت می­کنم به تقوای الهی که از رکن های نمازجمعه و خطبه­های نماز جمعه است. خداوند متعال انشاالله عنایتی بفرماید که در این مسیرکه مسیر تقوا و هدف ارسال انبیاست موفق و موئد باشیم.
امروز که عید مبعث می­باشد و نیز وجود  نازنین رسول الله، محمدمصطفی(ص) در این روزبه پیامبری مبعوث می­شوند و ما باید این روز را گرامی نگه داریم و در بزرگداشت این ایام تلاش کنیم بعضی مواقع این مناسبت­ها را آن اندازه که باید با معرفت گرامی بداریم، کمترتوجه می­کنیم، مثلاً ایامی مانند ولادتهای ائمه اطهار،(اگرنگاهی بکنیم هیچ دلیل شرعی در اسلام برای­اینکه برای فرزندانمان جشن تولد بگیریم وجود ندارد ولی برای جشن تکلیف در سیره بعضی­علما وجود دارد) وما این رسم عامیانه و بزرگانه را چقدر بزرگ می­شماریم! و اما در مقابل بعضی مناسبت­های بزرگ را فراموش می­کنیم، امروزعید واقعی است همان عیدی که در آن به انسانها راه مستقیم نشان داده می­شود و بزرگداشت این ایام از نشانه­های تقواست، و همچنین در آیه دیگری می­فرماید: (من یعضم شعایرالله وانها به  تقول قلوب) هرکسی که این مناسبت ها و نمادهای الهی رابزرگ بشمارد نشان دهنده تقوای اوست می­تواند بیانگر این مفهوم باشدکه هرکس بی عتنا به این مناسبتها باشد در چهارچوب دینی و معرفتی اسلام انسانی بی تقوا یا کم تقوا به حساب می­آید.
یا مناسبت­های مانند سالروزار تحال امام خمینی(ره) کسی که در مراسم ارتحال شرکت می­کند چه مراسمی که درحرم ایشان و یا در مساجد شهرستانها برگذار می­شود و این نشانه تقوا، معرفت­و نزدیکی او به خداوند است و بازهم مفهوم مخالف آن نشانه ی تقوایی، تاریکی قلب و ظلمت­درون است، را به حضار عزیز تبریک عرض می­کنم.
ان شاالله این عید بزرگ، که عیدی به معنای واقعی است مبارک باشد و آن اندازه که لازمه آن است نسبت به آن معرفت داشته باشیم.
و شماعزیزانی که در نمازجمعه حضوردارید جزء نخبگان جامعه اسلامی هستید و معمولاً در مناسبت­های بزرگ نخبگان بیشتر توفیق حضور پیدا می­کنند تا آنرا ارزشمند نشان دهند، عید باستانی نوروز نمی­گوییم ارزشی ندارد اما ارزش دینی ندارد ولی در مقابل عید بزرگ مبعث دارای ارزش زیادی است در حقیقت آنها عید محسوب نمی­شوند، عیدی که انسان رابه خداوند نزدیک کند عید واقعی است.

روزی امام حسن (ع) از مسیری در حال گذر بودند مشاهده کردند عده­ای مشغول شادی و مستانگی هستند از آنها علت آنرا جویا شدند و آنها گفتند عید است(البته مشابه این روایت از امیرمؤمنان نیزبیان شده است)که ایشان نیز فرموداند:(کل یوم لایبس الله وهویوم عیدا)روزی که درآن گناهی نباشدآن روزعید واقعی است، پس عید مبعث بسیار مهم است و در این روزرعایت تقوا ضروریست.

امیرمؤمنان می­فرمایند: تقوا را رعایت کنید، قلب و درون افراد متفکر هر روز مورد تفکر عظمت خداوند است وخوف الهی در وجود آنها فراوان است، و اما مسئله بعثت لازمه تقوای اجتماعی است، بدون بعثت و ارسال رسول تقوا امکان پذیر نیست، علامه طباطبایی (رض) در تفسیر المیزان بیان می دارنکه هدایت انواع هم  تکویناً اثبات شده است و هم تشریحاً.و لازمه این هدایتها این است که انسانه و موجودات زنده در چهارچوب کامل رشد یعنی رشد جسمانی، تکوینی و رشد تشریحی داشته باشند لذا بر خداوند متعال واجب است که پیامبرها را بفرستد و این واجب، واجب عقلانی است چون خداوند متعال حکیم است و این وجوب تشریحی نیست (ماننداین است یک استکان بیفتد و واجب بدانی که شکسته است واین واجب در مورد موجودات تقریبا ًشبیه این نوع وجوب است) لذا خداوند بر خود لازم دانست که پیامبران که زینت مخلوقات عالم هستند را فرستاده و پیامبران را مبعوث کرد تا انسانها را هدایت کنند.

عزیزان بعضی­ها فکر می­کنند کسی که مسلمان شده لازمه اش این است که این انسان به تمام معنا در آسایش باشد نه! قرآن چنین می­فرماید: که امتحان لازمه و جزءلا ینفکه ایمان است اگر مشکلات و سختیها نباشد خداوند متعال نمی­تواند با انسانها اتمام حجت کند و ایمان ما را مورد آزمایش و امتحان قرار می­دهد  تا حجت را برما تمام کند.

(و ما ارسلنا فی غریتنا ارسلنا الامن بعثا و الضرا) خداوند متعال می­فرماید: در هر مملکتی پیامبری فرستادم و آن قوم را با مشکلات و سختی­هایی مواجه کردم(لعلهم یدعونهو) تا آنها متوجه شوند و از خداوند خوف وحشت داشته و به او توجه کنند(ثم ارسلنا مکان سیعته والحسنته) و بعد از این که در امتحان الهی سربلند شدند در آنها آسایش به وجود می­آمد باید جامعه و انسانها با مشکلات و سختیها امتحان شوند و این که احساس کنیم چون ایمان آورده­ایم تا با آسایش مواجه شویم درست نیست .

لذا لازمه­ایمان مشکلات است و این مشکلات سیاسی که دشمنان به ما تحمیل می کنندودرآینده نیز باشدت وضعف نیزادامه خواهد داشت، تمام انبیاء با مشکلات مواجه بودند مانند پیامبر که 23 پیامبر یکرد و توهینهای کهبه ظاهر مسلمان نماها می­کردند را تحمل نمود فقط به خاطر دین؛ اصلاً اگر مشکلات نباشد بهشت و پاداش الهی خیالی بیش نیست.

لازمه هدایت جامعه هم وجود پیامبر استهم چنان که خداوند در قرآن می­فرماید: (هوالذی بعث امیینر سولا منهم یدعو الیهم آیاته و یذکیهم ویعلمهم کتاب والحکمه) پیامبران را فرستادم تا جامعه را با آیا تو کتاب الهی آشنا سازند و تزکیه صورت پیدا کند، اخلاق بدون رسالت و پیامبری امکان پذیر نیست.

به خاطر این است که جوامع غربی وسکولار می­خواهند به اخلاق برسند چرا؟ چون انسان فطرتاً طالب اخلاق است، و دلیل موفق نشدن آنها این است که بدون رسالت و قرآن و ولایت امکان ندارد اخلاق را تعریف کرد (ویذکی هم ) لذا وقتی که خداونددر قرآن می­فرماید: (وماارسلناالارحمتا) ای پیامبرتو را نفرستادم مگر برای رحمت برای عالمیان، (معنای اساسی رحمت در اینجا هدایت است) مخصوصا هدایت تشریحی( و من کانو قبلو نبی ظلالون مبین)اگرحضور پیامبران نبود تردید آنها در ظلالت بودند وآن هم ظلالت آشکار.

یکسری انسانها پیدا می­شوندکه به دین به صورت سطحی و کارکردی نگاه می­کنند تا آرامش روان واعصاب داشته باشند و اما کسی که مومن است آرامش دارد اما دین فقط برای آرامش فرستاده نشده است.

و اما فلسفه نبوت، خلقت و ارسال رسولان عبارت است از بندگی وکیفیت بندگی( یذکیهم) تزکیه وپاکی در جامعه­ای پدیدار می­شود که بندگان بنده واقعی باشند. خداوند می­فرماید: (اونبوکمرسالاتنوارساللکم تعلمون)پیامبران را به خاطر این فرستادیم که آن چیزهای که شما نمی­دانید را به شما یاد دهند پس معلوم می­شود که بسیاری از علوم اساسی جامعه بدون حضور پیامبرامکان پذیر نیست، یعنی اینکه دانش و علم جامعه بدون حضور پیامبرامکان ندارد محیا شود.

کار کرد دیگر رسالت این است که جامعه به وحدت برسد ( وکان ناس مثل واحدا وبعثا الله مکینه و مبشرین و منظرین و انزل کتاب ناس و فی مختلفو ویحکمو )انسانها به قدرت خدا متفاوت خلق شدند اما چون خداوند می­دانست آنها به تفرقه خواهند رسید و در جامعه اختلاف خواهد شد به همین خاطر پیامبران را فرستاد تا تفرقه ها را به اتحّاد تبدیل کنند همچنان که علامه طباطبایی می­فرمایند: عقل در یک طرف جامعه و شعور در طرف دیگر جامعه قرار دارد و این شعوروقتی می­تواند مفید واقع شود که در جامعه شعور  وحیانی باشد و مبتنی بر رسالت شود آن وقت جامعه می­شود متحد وآنه ما تحادی مقدس و پاک؛

لذا وقتی امیرمؤمنان می­فرمایند:ا َشهد و اَن محمد عبده و رسول:  شهادت می­دهم محمد بنده و رسول خداوند است( ارسلهو به دینل مشهود)با دین آشکار و نشانه و پرچم پایدار و نور در خشانی که با اوست، او ر فرستاد به خاطراین که شبهات و مشکلات مردم را فقط پیامبر می­تواند برطرف کند (استجاجن بل بینات) دلایلی که می­خواهند فقط پیامبران می تواند بیان کند(تعضیرن فی العالات) فرستاد تا مردم را بترساند ازجهنم و عذاب دردناک؛ یکسری از افراد جاهل بعضی مواقع می­گویند که مگر خداوند از عذاب دادن بندگان لذت می برد نه؟! خداوند عادل است کسانی که به دستوراتش عمل می­کنند را به بهشت و آن­هایی که عمل نمی­کنند را رهسپار جهنم می­کند، اگر قرار بود که تمام انسانها به بهشت بروند دیگر نیازی نبود که پیامبران فرستاده شوند.

خطبه دوم
خودم و شما خواهران  و  برادران  و  مسئولین بزرگوار  و مردم عزیز،  نیروهای انتظامی، سربازان و تمامی عزیزان را به رعایت تقوا الهی دعوت می­کنم.
 سرمایه­های عظیم تقوا و اخلاق در دستان ماست دست دیگران از این سرمایه­های گران بها خالی است، قدر خودمان را بدانیم اگرچه تکبر بسیار زشت وآلوده کننده است اما عزت بسیارعالی است، عزیز بودن بسیار مهم است مورد دعوت خداوند است انسان متواضع باشد اما ذلیل نباشد انسانهای دیگرا این سرمایه ها را ندارند لذا دستشان خالی است امیر مؤمنان می­فرمایند: تقوا را پیشه کنید مانند آنهای که امید پاداش الهی آنها را علاقه مند به عبادت در محضر خداوندکرده است وآنها با امید به خداوند همیشه مشغول عبادت هستند مانند آنها تقوا داشته باشید.
مانند کسانی که زهد تقوا، شهوت آنها را خاموش کرده است عزیزان تا چه باید مسئولین فرهنگی و دیگران باید تلاش­کنند تا وقتی که در جامعه تقوا نباشد امکان پذیر نیست انحرافات حل­شود،  در جوامع غربی به ظاهر بعضی امکانت و رفاه ها وجود دارد ولی به خاطر اینکه تقوا وجود ندارد لذا شهوت ها خاموش نشده اند آنهاصورت مسئله را پاک کرده و شهوت رانی را قانونی کرده جلوه می­دهند صورت مسئله را قانونی کرده اند پس وقتی که در جامعه شهوت رانی انحراف نباشد در آمار نیز بیان نمی­کنند حالا با وجود این بازهم آمارشان لجن زار را نشان می ­هد به این توجه داشته باشیم و تقوا را رعایت کنیم.
عزیزان قدر این نماز جمعه را بدانید، پرچم اسلام است، علم سید الشهدا ست تمام خلاصه خوبی­های اسلام در نماز جمعه است جوانان را سعی کنید با این محافل آشنا کنید جوانی که با پیامبر آشنا نیست با آسیب­های فراوان مواجه است واگر شکی هم بکنیم باید به عقلمان شک کنیم هنوز هم بالا ترین آمار انحرافات جنسی، غیر جنسی، فساد اقتصادی، شهوت رانی و این چنین انحرافات بیشتر در کسانی است که در مساجد حضور ندارند اتفاق می افتد و انحرافات آنان قابل مقایسه باکسانی که به مسجد می­روند نیست .
اگرمی­خواهیم جوانانمان پاک باشند باید آنها را از کودکی با مساجد، منبرها و تعالیم دینی آشنا سازیم چون دشمنان در صدد منحرف کردن آنها به وسیله برنامه های ماهواره­ای که محو فساد و فحشا هستند می­باشند (کتاب­های انگلیسی که در کلاس­های زبان تدریس می شود با کمال تعجب طریقه برقراری ارتباط بین دختر و پسر را بیان می­کنند که هدف آنها هم چنین است) قبل از اینکه با زبان قرآن آشنایی داشته باشند به کلاس زبان فرستاده­می­شوند پس وقتی تمدن آمد اخلاق هم رعایت نمی شود.
مبعث پیامبر(ص) که واقعه عظیم تاریخی است توجه داشته باشیم فکر نکنیم پیامبر در چهل سالگی به پیامبری رسید،پیامبر در زمان تولد پیامبر بودند و حکم رسالت در چهل سالگی به او داده شد و قبل از رسالت­هم پیامبر یک فرد عادی نبودندهمچنان که ائمه اطهار افراد عادی نبودند.
به ماه شعبان عزیزان توجه داشته باشیم  این اتقاقات، اتفاقاتی عبرت آموزی هستند و درس بزرگ آنها این است که در جایی که ولایت است در آنجا بن بست وجود ندارد؛ همچنین به عظمت ولایت و رهبری­های رهبرمعظم انقلاب است که این کشور پا برجاست و پابرجا خواهد ماند.
 اشاره­ای نیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب می­کنم که در حرم مطهر امام خمینی ایراد فرمودند و تحلیلی هم که در چهار چوب نظری امام ارائه کردند که خدا باوری و مردم باوری از باورهای امام بود.
و در آخر عرایضم اولاً مردم عزیز از روی ظاهر و بوسیله شایعه انتخاب نکنیم بعضی ها بیان می­کنند نظر رهبری این فرد است قطعا اینها کذب محض هستند اگر این حرفها را قبول کنیم باید بگوییم نعوذ باالله رهبری دروغ می­گوید، وقتی رهبری می­فرماید: هیچکس نمی داند نظر رهبری چیست هرکس حرفی بگوید انسان کذابی است هم نسبت به رهبری روغ گوست و هم مسیر فکری جامعه را منحرف می­کند.
 سخنان رهبری نشان می­دهد چه کسانی وابسته جریان های انحرافی و اصلاحات هستند وکسی که وابسته است نمی­تواند برای این مملکت کاری انجام دهد پس می­تواند نتیجه گرفت کسی می­تواند برای این کشور کاری انجام دهد که وابسته ولایت باشد. با شایعه رای ندهیم اگر با شایعه رای دهیم در روز قیامت در محضر خداوند مدیونیم.
و در مورد انتخابات شوراها مطالبی را بیان می­کنم سعی کنید با تحقیق کامل انتخاب کنید. و یک نکته دیگر آقایان و بزرگوران ایمان هایتان رابه خاطر فامیلهایتان نفروشید، فامیلی رای ندهید، چون فامیل است رای ندهید به خاطراین که می تواند کاری انجام دهد رای بدهید و به خاطر این که اصل است انتخاب کنید.
ولادت آقا سید الشهداء و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل وروز جانباز را به این عزیزان تبریک عرض می کنم.