نماز جمعه این هفته به امامت حجت الالسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به تقوای الهی، افزودند: انسان موفق و انسان سالم کسی است که برنامه زندگی داشته باشد. یکی از بهترین مولفه­های اخلاقی که تاکید شده در روایات و آیات مقایسه نفس است خودمان را هرچند روز ارزیابی کنیم وجودمان را نوع رفتاها اجتماعی، نوع مشارکتهای جمعی، و نوع همکاری هم فکری با مردم، میزان حضور در مجامع مردمی و همه این­ها می­توان در حقیقت شاخص­های برای ارزیابی انسان جهت ارزیابی توفیقات و پیروزی­ها شود. که در حقیقت برای انسان برنامه ریزی شده است. محاسبه نفس بسیار مهم است که امیر المومنین (ع) می­فرماید: هرکس خود را تزکیه نکند از عقل بهره نمی­برد. نفس­مان را محاسبه کنیم فردی از امیرالمومنین(ع) پرسید: انسان چطور نفس خود را محاسبه کند حضرت فرمود: صبح شد شب برگرد به وجود خود نگاه کن که چه کارهایی انجام دادی آیا خدواند را راضی کردی یا ناخشنود کردی آیا خداوند را یاد کردی و یا فراموش کردی قبل از خواب پنج دقیقه به کارهایی که در طول روز انجام دادی فکر کن و قبل از خوابیدن آیه الکرسی و تسبیحات حضرت زهراء (س) را ذکر کنیم که این برای مان بهتر است. اگر کسی می­خواهد انسان شناس باشد باید در ابتدا خدا شناس شود. اما انسانی که خود را نمی­شناسد چطور می­تواند راه را نشان دهد. از آن جا که در غرب از مبانی فکر ناسازگاری که با فرهنگ دینی ایران دارند روانشناس پیدا می­کنند. و راه کارهای نامشروع را نشان می­دهد. که جزای آن سنگ سار است.
به خاطر اینکه وجودشناسی انسان بدون شناخت خدا امکان پذیر نیست. انسان را غیر از خدا هیچ کسی نمی شناسد آن کسی که می خواهد انسان شناس باشد باید خداشناس شود انسانی که متکی به خداوند باشد آرام است و انسانی که متکی به مدرنیته و متکی به غرب آشفته باشد و ذکر یادش به فکر فلان خوانند غربی باشد. او خودش در آشفته بازار زندگی می­کند و چطور ممکن است مفید واقع شود. که او خودش کلاً ناآرام است. پیامبر اکرم (ص)فرموند: از میان باهوشان، باهوش ترین انسانها کسانی هستند که بعد از مرگ عمل انجام دهند.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبتهای هفته اشاره کرده و در خصوص هفته بهداشت روان افزودند: بهترین سلامت روان عبارت از نسخه قرآنی تمام نسخه ها در برابر خداوند نسخه باطل اند. تمام روانشناسی­ها زمانی اعتبار دارند. که بر اساس مبانی قرآنی تنظیم شده باشد. که بهترین درمان درمان قرآنی است .
ایشان به هفته تربیت بدنی اشاره کردند. و همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان ماهنشان را یک عاملی برای گردهمایی قلب­ها ماهنشانی و ایجاد مهربانی در میان اهالی شهرستان دانستند و فرمایشی از رهبر معظم انقلاب به عنوان کردند. که ورزش یک امر واجب و لازمی زندگی است. چرا که عقل سالم در بدن سالم و عبادت سالم درعقل سالم است. بدون عقل انسان بندگی نمی­تواند بکند عقل هم بدون بدن سالم معمولاً امکان پذیر نیست.در ادامه به بازی ایروبیک اشاره کردند و این بازی مختلط را مایه تأسف دانستند.
محورهای مهم مربوط به سفر رهبری
اولاً سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه نمایشی از اقتدار و امنیت نظام اسلامی بود و این مسئله به لحاظ موقعیت خاص امنیتی استان کرمانشاه نمود بیشتری می­یابد. این زمانی است که دشمنان داخلی و خارجی آرزوهای شومی در سر می­پروراندن. امیدواریم این سفر همچنانکه به خوشی و سلامتی آغاز شده پایانی شیرین و همراه با سلامتی برای رهبری باشد.
ثانیاً تاکید ایشان بر اهمیت وحدت و یکپارچگی در مردم دانستند و اگر تاریخ را بررسی کنیم هیچ جامعه ای در نبود وحدت به هدف خود نخواهد رسید سعی کنیم وحدت را حفظ کنیم. تا دشمنان را نا امید سازیم. بیاید خوش بینی و مهربانی را جایگزین بد بینی­ها کنیم. یکی از راهکارهای مهم ایجاد وحدت و همدلی حضور در مجامع مردمی و شرکت در مناسبت ها و افزایش ضریب مشارکت همگانی در برنامه های فرهنگی است. در این صورت است که دشمنان نا امید خواهند شد. و این بدون داشتن تفکر و مبانی فکری الهی ممکن نخواهد بود.
ثالثاً تاکید رهبری به انتخابات در سفر به کرمانشاه، ایشان به صورت رسمی استارت روشنگری­های انتخاباتی را زدند از آنجا که محور حرکت مان ولی فقیه است سعی کنیم همراه رهبری حرکت کنیم نه جلوتر و نه عقب بمانیم. و رهبر را الگو خود قرار دهیم.اگر فردی را متناسب با معیارهای رهبری تشخیص دادیم، فراتر از رهبری حمایت نکنیم و به گونه ای برخورد کنیم که در صورت نیاز امکان انتقاد داشته باشیم حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است معیار و میزان نمان ولی فقیه باشد. مسئولین برای مردم ارزش قائل شوند. در خصوص اختلاص اخیر، مجرمین حتماً محاکمه خواهند شد. این خاصه رهبری است مدارا با مجرمین حرام و مدارا با مردم واجب است.