امام جمعه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماهنشان ضمن تاکید بر مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی موجب امیدواری هر چه بیشتر مردم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به تولد حضرت رسول (ص) گفت:
فلسفه حضور پیامبر اکرم (ص)، تأسیس و تکمیل اخلاق بود و مردم، مسئولان و اندیشمندان باید بدانند که تنها راه نجات دنیوی و اخروی و در یک کلمه سعادت جامعه در حاکمیت اندیشه نبوی و توحیدی است و این نظریه نیاز به تکمیل و ویرایش توسط نظریه‌های علوم انسانی غربی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی ندارد. استفاده از نظریه‌های بشری در کنار اندیشه و مبانی نبوی و توحیدی صرفاً در صورتی موجه است که این نظریه‌ها همسو با اندیشه نبوی و توحیدی بوده و صرفاً برای درک هر چه بیشتر آن اندیشه  به کار گرفته شود.

امام جمعه ماهنشان افزود: سهمیه‌بندی بنزین و تغییر قیمت آن اگر چه به صورت کلی قابل دفاع است، اما نقدهایی نیز به لحاظ زمان، روش و میزان افزایش قیمت وجود دارد؛
 
اولاً؛ زمان مناسبی برای افزایش قیمت بنزین انتخاب نشده است. این افزایش قیمت می‌توانست در اول سال 99 که به اصطلاح عید نامیده شده و فصل تورم است، صورت گیرد تا شوک تورم مضاعف در کشور اتفاق نیفتد.

ثانیاً؛ با توجه به تورم شدید سال‌های 97 و 98 میزان افزایش قیمت، می‌توانست ملایم بوده و مردم را کم‌تر در معرض فشار مضاعف گرانی قرار دهد.
ای کاش دولت‌ها به رویه دولت پنجم و ششم برگردند و هر سال با افزایش نسبی قیمت‌ سوخت، هم مصرف را کنترل کنند و هم شوک اقتصادی در جامعه ایجاد نکنند.
چرا که این افزایش قیمت به دلیل تورم مورد انتظار، موجب انباشت ثروت هر چه بیشتر در دست سرمایه‌داران خواهد شد؛ که به فرمایش امیرمؤمنان (ع)، انباشت ثروت در دست یک گروه، موجب تضییع حق دیگران خواهد شد.
 «مَا رَأیْتُ نِعمَةً مَوفُورَةً إلّا وَ بِجَانِبِهَا حَقٌ مُضَیَّع»

ثالثاً: اگر میانگین افزایش قیمت سهمیه‌ای و آزاد را فقط هزار و پانصد تومان در نظر گرفته و با توجه به افزایش قیمت، کاهش ده میلیون لیتری مورد انتظار مصرف، سقف مصرف یکصد میلیون لیتری داشته باشیم، مردم انتظار دارند، بدانند درآمد ماهانه 4500 ملیلیارد تومانی حاصل از افزایش قیمت بنزین که حدود هزار میلیارد تومان بیشتر از یارانه یک ماه کشور است، در کجا و چگونه هزینه خواهد شد.
این خواست زمانی اهمیت پیدا می‌کند که مردم از قِبَل افزایش حامل‌های انرژی در سال‌های گذشته و دریافت یارانه 45 هزار تومانی، با افزایش حداقل ماهانه چند‌ برابری مبلغ یارانه‌ در هزینه‌های زندگی مواجه شد‌ه‌اند.
در پایان باید گفت؛ به رغم آن چه که مرسوم شده  افزایش قیمت‌ها تنها راه کنترل مصرف و کنترل قاچاق نیست و به نظر می‌رسد افزایش نسبی قیمت در کنار کنترل سامانه‌ای‌ مصرف با صدور کارت سوخت و افزایش نظارت، می‌توانست روش مناسب‌تری برای کنترل مصرف باشد.

ایشان همچنین با تاکید بر مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: دستگیری ابر بدهکار بانکی با همکاری قوه قضائیه و پاسداران گمنام امام زمان (عج) موجب امیدواری هر چه بیشتر مردم نسبت به رئیس جدید قوه قضائیه شده است.
مردم انتظار دارند؛ مسئولان کشور همنوا با مردم تمکین کامل نسبت به قانون داشته و از هر گونه جَوسازی علیه قوه قضائیه پرهیز کنند.
همچنین انتظار داریم مفسدان اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن تا صدور حکم قطعی محاکمه شده و مردم به تفصیل در جریان محاکمه مفسدان قرارگیرند.

امام جمعه ماهنشان در پایان به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرده و گفت: وضعیت حاکم بر فلسطین اشغالی و نوار غزه و به ویژه ترور رهبران جهادی از سوی رژیم اشغالگر از سویی و مقاومت جانانه جبهه مقاومت و درخواست آتش بس از سوی سران رژیم صهیونیستی نشان از گامی دیگر در افول و سقوط این رژیم اشغالگر و امپراطوری حمایت از این غده سرطانی است. همچنانکه ناکامی آمریکا در تشکیل ائتلاف امنیت خلیج فارس نشانه‌های افول آمریکا را روز به روز بر همگان آشکارتر می‌سازد.