نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
مشروح خطبه های نماز جمعه ماهنشان مورخ 97/10/14

امام جمعه شهرستان ماهنشان در خطبه های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: مردم و مسئولان باید به فحشا و ابتدال و شهوترانی واکش جدی نشان دهند، به ویژه مسئولان امنیتی و فرهنگی باید بدانند که جامعه‌ای سالم می‌ماند که شهوترانی در آن پرهزینه باشد. مسئولان باید سهیل‌گیری در این زمینه را رها کنند؛ و مردم هم باید در این زمینه همراهی کنند.

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور اظهارداشت: امروز به گونه‌ای شده است که اگر کسی جعبه میوه‌ای را جلوی در بگذارد، گناه کبیره محسوب می‌شود، ممکن است کسی خجالت بکشد، یادستمال کاغذی را از شیشه ماشین به بیرون پرت کند،این درحالی است که نسبت به برخی رفتارهای مبتذل و ترویج کننده فحشا و بی‌حجابی که در عین حال یکی از عوامل مهم افزایش سن ازدواج هم به شمار می‌رود، هیچ گونه حساسیتی نشان داده نمی‌شود، کسانی که از جرم و جنایت مروجان فحشا چشم‌پوشی می‌کنند، چه تفاوتی با رضاخان دارند که به دنبال کشف حجاب بود، این افراد چه پاسخی در برابر شهدای کشف حجاب دارند، نمی‌ترسند که با رضاخان محشور شوند؟ چرا گوش‌های این افراد در برابر هشدارهای رهبری در ارتباط با تهاجم و شبیخون فرهنگی ناشنوا شده است؟

وی افزود: حکم انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب بصیرت‌بخش بود؛ هم از آن جهت که علیرغم برخی جوسازی‌های منافقان، خدمات ایشان را مخلصانه معرفی کرده اند. و هم از آن جهت که به جایگاه مهم مجمع تأکید کرده‌‌اند. دقت کنیم که دشمن به دلیل جایگاه بی‌بدیل مجمع، تلاش در تخریب این جایگاه دارد. و البته برخی ساده‌لوحان هم ممکن است باور کنند.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره و تسلیت حادثه اتوبوس داشجویان،گفت: برخی‌ها در تلاش برای سیاسی کردن تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد و بهره‌برداری از آن هستند. اگر چه حادثه تصادف اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد مایه تأسف و تأثر است و باید مایه عبرت باشد، اما باید توجه کنیم که برخی‌ها تلاش دارند این تصادف را که شدیدتر از آن مانند زنده سوختن مسافران قطار اتفاق افتاده، بهانه سیاسی‌کاری قرار داده و بهره‌‌برداری کنند. به ویژه فتنه‌گران و برخی‌ها که منابع دانشگاه آزاد را به پاتوق فتنه‌ قرار داده بودند، بالتبع با مدیریت جدید دانشگاه مشکل دارند؛ این در حالی است که اتوبوس متعلق به پیمانکار بوده و پیمانکار باید پاسخگوی تخلف خود باشد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: از این رو فتنه‌گران باید بدانند که مردم و مسئولان بصیر هستند و آلت دست فتنه‌گران نخواهد بود.وی افزود: مجلس امانتدار بیت المال است و باید بودجه‌ شرکت‌های دولتی را که 75 درصد کل بودجه کشور است، به صورت تفصیلی بررسی کند
بودجه 98 دولت در مجموع شامل 1703 هزار میلیارد تومان است. سه چهارم آن (1275هزار میلیارد تومان) مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی است و یک چهارم باقی مانده آن منابع عمومی دولت است که بالغ بر 407 هزار میلیارد تومان می‌شود.
بر اساس رویه موجود، تنها منابع عمومی دولت بررسی می‌شود. و از بررسی سه چهارم بودجه صرف نظر می‌کند و تنها به یک چهارم باقی مانده آن می‌پردازند. در حالیکه تمام این 1703 هزار میلیارد تومان مربوط به اموال مردم (بیت‌المال) است و مجلس باید همه بخش‌های بودجه را به صورت تفصیلی بررسی کنند تا نسبت به تامین حقوق عموم مردم اطمینان حاصل نمایند
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مردم و تحلیلگران سیاسی باید به دقت رصد کنند که فتنه‌گران به دنبال فریب افکار عمومی هستند، به عنوان مثال بودجه وزارت راه و شهرسازی 8381 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است؛ این در حالی است که برخی فتنه‌گران بودجه این وزارتخانه را تنها 81 میلیارد تومان !! آورده اند. تا بودجه این وزارتخانه را مساوی بودجه نهادهای مذهبی معرفی کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور تاکید کرد: گرانی‌ها باید کنترل شوند، در وضعیتی که گرانی‌ها تا حدی در حال فروکش کردن هستند، گرانفروشی خودروسان و برخی کالاها مردم را دچار یأس و ناامیدی می‌کند.