نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعهاقامه شد.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه ماهنشان گفت: مراسم حج ابراهیمی ضمن آن که یک فریضه الهی بوده و نشانه ایمان به خداوند است، انجام حج و حضور ایرانیان در مراسم حج فرصتی، طلایی برای ایجاد همدلی بین جامعه و امت اسلامی از سویی و ترویج و صدور فرهنگ ایرانی اسلامی، و اثبات حضور ایران در همه عرصه‌ها است.
وی افزود: آن‌ها که هزینه‌های حج را غیر لازم می‌دانند اکثراً‌ کسانی هستند که یا با دین مشکل دارند و یا اینکه ساده لوح هستند. تأسف بار اینکه چنین افرادی، هزینه‌ سفرهای غیر لازم و بلکه حرام را نمی‌بینند چراکه سالانه چندین برابر سفر حج در سفرهای حرام و غیر لازم هزینه می‌شود.
از این رو باید گفت؛ درک جایگاه حج نیاز به بصیرت بالایی دارد که هر کسی چنین بصیرتی را ندارد.
خطیب جمعه ماهنشان با تبریک ولادت حضرت معصومه س و روز دختر گفت: وصف عصمت حضرت معصومه (س)و ملقب شدن به این لقب از سوی امام رضا (ع) معطوف به واقعیت است و باید به عنوان الگویی بی‌بدیل برای دختران جامعه محسوب شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: در عین حال مواظب باشیم دشمنان و دوستان ساده لوح الگوهای کاذب را به عنوان بدیل معرفی نکنند، حضرت امام جعفر صادق(ع) در رابطه با این مرتبه از کمال وجودى ایشان مى‌فرماید: «تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِى الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِم؛برخی ساده لوحانه می‌گویند چه اشکال دارد، هم این هم آن، این در حالی است که الگوهای معرفی شده، در تضاد با اهل بیت (ع) هستند. ضمن آن که وقتی الگویی با مرتبه بالاتر وجود دارد، انتخاب الگوی پایین‌تر غیر منطقی است.
وی افزود: شهر قم و جایگاه معنوی آن نشان از برکات این بانوی بزرگوار دارد. و این نشان می‌دهد که حضرت فاطمه معصومه(س) واقعیت‌های اجتماعی را متحول کرده و منشأ تغییرات اساسی و با برکت شده است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه برخی به دنبال انتقام از صدا و سیما هستند و با اشاره به پخش اعترافات یک رقاصه بی هویت از صدا و سیما گفت: اگر چه بر پخش این اعترافات به لحاظ روشی اشکالاتی وارد است، در عین حال اصل آگاه‌سازی مردم در این زمینه قابل دفاع است؛ در عین حال به نظر می‌رسد برخی‌ها به بهانه نقد این عملکرد، به دنبال انتقام‌گیری از صدا و سیما هستند و برخی‌ها هم ساده‌لوحانه با آن‌ها همصدایی می‌کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: به هر حال مردم مؤمن و انقلابی، زشتی عمل رقاصه‌ها و مروجان فرهنگ مبتذل جنسی را فراموش نخواهند کرد؛ ضمن آن که از برخورد پلیس با بی‌حجابی و شاخ‌های اینستاگرامی با موضوع ابتذال فرهنگی جنسی به شدت حمایت می‌کنند. و اهانت کنندگان به مقدسات دینی از جمله رقص در شب شهادت حضرت صادق (ع) در برابر مسجد را به شدت محکوم می‌کنند. و قطعاً رسوایی این جنایات ننگین آن هم در روزهایی که تقارن با سالروز جنایت ننگین رضاخانی کشف حجاب داشت، لکه ننگی بر دامن ناپاک عاملان این جنایات بوده و به آسانی پاک نخواهد شد.
وی افزود: توجه عمیق به قطعنامه 598 می‌تواند درسی برای امروز و آینده باشد. قطعنامه 598 حاصل مقاومت بود و اگر مذاکراتی هم صورت می‌گرفت، به دلیل قرار گرفتن در کنار مقاومت، ضمانت اجرایی لازم را پیدا می‌کرد. توجه کنیم که آمریکا و دشمنان ایران اهل مذاکره به معنای واقعی نیستند، مگر آن که اقتدار لازم را داشته باشیم .
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: سولومون در ادامه سخنرانیش به رویکرد دو دولت گذشته آمریکا در باره جنگ اقتصادى که بر ضد ایران داشته‏ این‏گونه تحلیل مى‏کند. «دولت جرج بوش و در ادامه آن، دولت باراک اوباما، توانستند یک رویکرد تنظیم شده زمانى را در فاصله سال‏هاى 2006 تا 2012 دنبال کنند که ایران را عملا از بازار انرژى (نفت) جهانى خارج کنند. باتوجه به وابستگى آمریکا به منابع انرژى، این تحول بسیار مهم بود. این کارها با اقدام وزارت خزانه دارى در سال 2006 شروع شد که بانک‏هاى دولتى ایران را هدف قرار داد. این اقدام سبب ناخشنودى ایران شد اما ظاهرا نتیجه چندانى نداشت.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت؛ مذاکراتى هم در جریان بود که راه به جایى نمى‏برد. از آن به بعد بود که ایالات متحده از بسیارى جهات، به‏نوعى کشورهاى اروپایى و کشورهاى دیگر را به گونه‏ اى هدفمند تحت فشار قرار داد تا تقریبا با همه بخش‏هاى اقتصاد ایران قطع ارتباط کنند به‏ طوریکه شرکت‏هاى کشتیرانى، شرکت‏هاى هواپیمایى، شرکت‏هاى بیمه اى، شرکت‏هاى بیمه اتکایى و همه بانک‏هاى ایران هدف قرارگرفتند.