مشروح خطبه های نماز جمعه مورخ 97/3/11ماهنشان
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در خطبه دوم این هفته نماز جمعه با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل (ره) و انتصاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به امامت و رهبری انقلاب اسلامی و 15 خرداد تأکید کرد: #15 خرداد نقطه آغاز و انعقاد نطفه #مقاومت و انقلاب اسلامی بود. #امام خمینی (ره) با تعریف #استراتژی بلند مدت، توانست هم #ایران و هم #اسلام را مجدداً برای بشریت تعریف کند.
وی با اشاره به بیانات امام راحل در(صحیفه امام، ج 5، ص 283)
افزود: امام خمینی ره تأکید می کنند که نهضت ملت بزرگ ایران که در دوازدهم محرّم، 15 خرداد به شکوفایى گرایید و قتل‏ عام شاهانه و فداکارى ملت، مبدأ عظیمى در تاریخ ایران گردید و مفتاح نجات اسلام و عدالت به‏ دست آمد و نطفه مقاومت ملى، منعقد و با تربیت و روشنگرى روشنگران، رو به رشد و تکامل نهاد.
امام جمعه ماشهرستان ماهنشان گفت: همچنین امام راحل صراحتاً‌ اعلام کردند که «ما درصدد گسترش #نفوذ #اسلام در #جهان و کم کردن سلطه جهان خواران هستیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه‌هاى فاسد صهیونیسم، سرمایه‌دارى وکمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایى را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و #نظام اسلام رسول الله(ص) را در #جهان استکبار ترویج نمائیم ودیر یا زود ملت‌هاى آینده شاهد آن خواهند بود... ما باید درارتباط با مردم جهان و رسیدگى به مشکلات و مسایل و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نمائیم و این‌را باید از اصول سیاست خارجى خود بدانیم... الان اسلام به تمامه درمقابل کفر واقع شده است.جنگ، جنگ است و عزت و شرف و میهن و دین ما در گرو همین مبارزات است. ملتى که شهادت دارد اسارت ندارد،، ما مثل حسین درجنگ وارد شدیم و بایدمثل حسین به شهادت برسیم... ما اگر چنان‌چه قدرت داشته باشیم تمام مستکبرین را از بین خواهیم برد، #متحد شوید که در سایه #اتحاد، پیروزیتان برابر قدرت‌ها حتمى است. سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستکبرین است، قدرت‌هاى جهان بدانند امروز مثل دیروز نیست که با یک تشر، ملت‌ها چون دولت‌ها از میدان عقب نشینى کنند، مقصد یک مقصد است و آن #شکست ابرقدرت‌هاست، وظیفه ماست که درمقابل قدرت‌ها #بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم، این سیلى که ابرقدرت‌ها از ایران خوردند، از اول عمرشان تا حالا نخورده بودند».
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: به هر حال انتظار این است که روز به روز بر #انقلابیگری و #تبیین مبانی انقلاب در کنار #تقویت نیروهای انقلابی مبادرت ورزیم، در برخی موارد مشاهده می‌کنیم #نیروهای انقلابی، تضعیف، یا کنار گذاشته می‌شوند، قطعاً این به نفع انقلاب نخواهد بود همچنانکه به نفع تضعیف‌کنندگان هم نخواهد بود؛ انشاالله به شرط حیات برخی مسائل در زمان خود بیان خواهد شد. که چون پرده برافتد، نه تو مانی و نه من.
?وی با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری افزکد: اصلی‌ترین پیش فرض دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، #توجه به #جوانان و #نقدپذیری ایشان است؛ نقدپذیری به معنای پذیرش نقدهای غلط نیست. ایشان ضمن آن که تصریح کردند که همه نقدها را قبول ندارند، در عین حال با روی باز و گشاده و صمیمی، به حرف‌های جوانان گوش دادند. و در عین حال هدایت‌های لازم را هم انجام دادند.
 خطیب جمعه ماهنشان گفت: از طرفی تأکید رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان بر آرما‌ن‌هایی از قبیل #عزت ملی، #اعتماد به نفس ملی، #استقلال سیاسی، #اقتصادی و #فرهنگی، #آزادی، #استقرار عدالت، #پیشرفت مادی و تمدنی، #رشد اخلاق معاشرت، و #آماده سازی فضا برای رشد معنویت و رهایی از بردگی شهوت و غضب در انسان‌های مستعد، نشان دهنده این است که اصلی‌ترین و تنها مسیر رسیدن به هدف، حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهداف از پیش‌ تعیین شده انقلاب است.
وی افزود: درس مهم این گونه دیدارها به ویژه برای مسئولان این است که اولاً از ایشان الگوگیری کرده و چنین جلساتی را برگزار کنند.توجه کنیم که قطعاً #سیلبریتی‌های میلیاردی، #مرفه و بی‌درد، نمایندگان خوبی برای خواسته‌های #مردم نیستند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به روزه‌خواری، به بهانه امتحان، از سوی برخی که قاعدتاً تعدادشان هم کم است، بسیار خطرناک بوده و مدرسه و درس را از معنویت حقیقی الهی تهی خواهد کرد. مواظب باشیم با مصلحت سنجی‌های غیر دینی، مدارس را از معنویت حقیقی که همان اسلام ناب محمدی (ص) است، خالی نکنیم.
?وی افزود: هر مکلف فقط می‌تواند مبتنی بر فتوا برای خود تصمیم بگیرد، نه برای دیگران. حتی مرجع تقلید هم در اکثر موارد به بیان حکم می‌پردازد.