سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :237
بازدید دیروز :161
کل بازدید :892865
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 6:1 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

اولین همایش علمی- پژوهشی ماهنشان در امتداد فرهنگ با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ ارشاد اسلامی ماهنشان برگزار شد.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از معیارهای مهم کاندیدای ریاست جمهوری، خداگرایی است.  همچنانکه اقتصاد مقاومتی یکی از معیارهاست اما با این حال  بانک‌های ما و روش بانکداری کشور همسو با اقتصاد مقاومتی نیست.
وی با اشاره به 29 فروردین  20 رجب  روز ارتش جمهورى اسلامى و نیروى زمینى‏، افزود:  اصل 143 قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران مى‌گوید: ارتش جمهورى اسلامى ایران، پاسدارى از استقلال و تمامیت ارضى و نظام جمهورى اسلامى کشور را بر عهده دارد.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: انقلاب اسلامی هویت ارتش را عوض کرد، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار نظام است.
حجت الاسلام زاهدی پوربا بیان اینکه حمله موشکی آمریکا به سوریه، ناقض همه تعهدات بین المللی و تمامیت ارضی کشور مستقل سوریه است، اظهار داشت: حمله موشکی آمریکا به سوریه، برای نجات مولود نامشروع داعش از شکست حتمی است.این حمله موشکی با تعداد 59 موشک، به فرودگاهی صورت گرفته که بیشترین تحرکات علیه آن علیه داعش در شرق سوریه بوده که اتفاقا بیشترین موفقیت‌ها را هم کسب کرده است.
وی افزود: به نظر می‌رسد آمریکا شدیداً نگران شکست فضاحت‌بار داعش و حامیان عرب آن در منطقه است.  یکی دیگر از دلایل اصلی این حمله را می‌توان در بی‌حیثیتی‌های متعدد و متوالی سیاسی دولت و شخص ترامپ دانست.  دولت ترامپ با این حرکت‌ها در صدد کسب جایگاه سیاسی‌ است.   از طرفی حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از اهداف مهم این حمله است. چرا که حمله به جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی از این پایگاه هوایی صورت گرفت.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: استقبال رژیم صهیونیستی و تعدادی از دولت‌های عربی از حمله آمریکا به سوریه، نشان از وابستگی و ذلت سران این کشورها در برابر آمریکا و در عین حال نشانگر نیت شوم آمریکاست.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: هم آمریکا و هم دولت‌های عربی واقفند که کسب نتیجه پیروزی در این جنگ به سادگی ممکن نبوده و به نظر می‌رسد آمریکا و کشورهای عربی با این عمل عمق گرفتاری در باتلاق جنایت را می‌افزایند. نجات از چنین باتلاق‌هایی تقریبا غیر ممکن است.
*حقیقتاً آمریکا در سراشیبی سقوط جایگاه جهانی است
وی افزود: اگر روند حرکت‌های سیاسی و نظامی آمریکا و جایگاه دولت آن را در چهار دهه اخیر بررسی کنیم، چیزی جز افول قدرت پوشالی آمریکا نمی‌بینیم. حقیقتاً آمریکا در سراشیبی سقوط جایگاه جهانی است.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: آمریکا این حمله را به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی در سوریه انجام داده است، تلخ‌ترین لطیفه تاریخ بشریت اینکه  امروز جنایتکارترین دولت تاریخ، خود را داعیه‌دار رهبری مجامع حمایت از حقوق بشر قرار داده است.  نهایت اینکه این حمله بهانه‌ خوبی است برای بازشناسی پشت‌پرده آلوده و جنایت‌بار آمریکا برای کسانی که دست دوستی ذلت‌بار به سوی این کشور دراز می‌کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت:   به هر حال آمریکا مظهر بدعهدی، خیانت و جنایت است. همچنانکه در مورد برجام هم متعدد دیدیم و می‌بینیم. که حضرت آقا فرمودند: مدام نگویید تحریم‌ها برداشته شده، تحریم‌ها حقیقتا برداشته نشده است.

 

photo_2017-04-14_13-40-10

 


      

حجت  الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در مراسمات برگزاری ادعیه و نماز جماعت معتکفین برادران ماهنشان حضور یافتند.


      

خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سیستم بانکداری کشور اظهار داشت: بخشی از مشکل اخیر به ربوی بودن نظام بانکی مربوط است. که اصلاح این سیستم دغدغه انقلابیون و مراجع عظام است اما برخی‌ها به جای حل مشکل به مراجع عظام توهین می‌کنند.
وی با اشاره به دغدغه های رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، افزود: ما باید فرهنگ تولید و فرهنگ تولید باکیفیت ایجاد کنیم، نه اینکه برخی بانک‌ها بگویند ما از تولیدکننده داخلی حمایت نمی کنیم چون یک روزی آن تولید کننده زمین خواهد خورد. این بیان، نشان از عدم اعتقاد به اقتصاد مقاومتی است.
*یکی از تهدیدات مهم اقتصاد مقاومتی، نفت محوری است
خطیب نمازجمعه ماهنشان در ادامه تبیین شعار سال، گفت: یکی از تهدیدات مهم اقتصاد مقاومتی، نفت محوری است. بخش اساسی رشد اقتصادی ما مربوط به نفت و خام فروشی های دیگر است و این چیزی نیست که به توان به آن افتخار کرد و به همین دلیل است که نتیجه رشد اقتصادی برای مردم ملموس نیست.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که سفره های نفتی را رها کنیم تا کشورهای همسایه بردارند، بلکه مقصود، تبدیل کردن نفت خام به فراورده‌هایی با ارزش افزوده بالاست. ما باید صنعت پتروشیمی را تقویت کنیم. نتیجه این اقدام اولاً تولید افتخارآفرین و به معنای واقعی است. چرا که واقعاً نمی‌شود نام تولید را بر استخراج نفت گذاشت و از طرفی این تولید موجب اشتغال شده و به نوبه خود فرهنگ کار و تلاش را ارتقا می‌بخشد. توجه کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب،‌ بیکاری جوانان مصیبت است.
وی بابیان اینکه خام‌فروشی جامعه را تنبل می‌کند، افزود:متأسفانه کشورهای عربی الگوی ما در این تنبلی شده‌اند. برخی وقت‌ها می‌شنویم که برخی با حسرت آرزوی زندگی کثیف کشورهای عربی را دارند. این در حالی است که در این کشورها هم حداکثر ده درصد جامعه از این مواهب برخوردارند و آن‌ها چون پول دارند، بروز رسانه‌ای هم دارند، متأسفانه ما در این زمینه اقدام چندان مؤثری نداریم.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: از 460 هزار میلیارد تسهیلات، 16 هزار میلیارد برای تولید بوده. یعنی فقط سه و نیم درصد از تسهیلات ما به تولید اختصاص پیدا کرده است و 470 هزار میلیارد نقدینگی ما به یک هزار200 میلیارد رسیده است، این در حالی است که تولید ما پیشرفت چندانی نداشته است. روشن است که این افزایش نقدینگی نمی‌تواند نشانگر رشد اقتصاد مقاومتی باشد.
*کشورهایی که با آمریکا رابطه داشته‌اند، آسان‌تر شکست‌ خورده‌اند
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به یکشنبه  20 فروردین  11 رجب  سالروز قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا (1359 ه‍ . ش) و روز ملى فناورى هسته‏اى‏، اظهار داشت: اگر چه قطع رابطه از سوی آمریکا اتفاق افتاده، اما مبارک بودن این روز انکارناپذیر است. این پیروزی بزرگی بود که ملت ایران این حیوانات وحشی آمریکایی را از کشور خود خارج سازد.
وی با اشاره به مضرات رابطه با آمریکا، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اولا تجربه نشان داده، رابطه با آمریکا، به معنای قطع دشمنی نیست. ثانیاً، رابطه ابزاری است برای تسهیل نفوذ آمریکا در کشورهای هدف. – بالاخره آمریکا دشمن است،‌ وقتی دشمن در جبهه شما قدم می‌گذارد، معلوم است که برای نفوذ است و نه برای دوستی- فلذا کشورهایی که با آمریکا رابطه داشته‌اند، آسان‌تر شکست‌ خورده‌اند. آمریکا در صد، کشور دنیا پایگاه نظامی دارد. معلوم است که چنین کشوری وحشی است و اعتماد به این دشمن وحشی ساده‌لوحانه است.
خطیب نمازجمعه ماهنشان با اشاره به منافع مذاکره با آمریکا که خیلی ها ادعای آن را داشتند، گفت: اولاً، معلوم شد آمریکا همان دشمن است. ثانیا مشخص شد حتی این دشمنی ذره‌ای هم کم نشده است.  فلذا رهبر معظم انقلاب برجام را خسارت محض معرفی کردند. بنابراین راه پیشرفت و توسعه همان است که ایشان  فرمودند: و آن تکیه به نیروهای درونی با توکل به خداوند متعال است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به جمعه  18 فروردین  9 رجب  روز سلامتى، گفت: سلامتی بسیار مهم است. در عین حال سیاست‌های درمانی هیچ یک از دولت‌ها چندان رضایت بخش نبوده است. ما به دلیل اینکه اجازه افزایش تعداد پزشکان را نمی‌دهیم، این حوزه را از رقابت علمی خارج کرده و به یک حوزه انحصاری تبدیل کرده و روشن است که هر جا انحصار هست، مصادره‌ و سوءاستفاده هم طبیعی خواهد بود. و به همین دلیل است که حوزه درمان به شکلی غیر منطقی و به دور از انصاف گران است. واقعا برخی‌ها قدرت تأمین سلامت خود را ندارند.
وی با اشاره به  19 فروردین  10 رجب  ولادت حضرت امام محمد تقى «جواد الائمه» (ع) (195 ه‍ ق)، افزود: امام جواد علیه السلام اولاً با معتزله و عقل‌گرایان افراطی مبارزه کرد. و از طرفی با مناظرات علمی، جایگاه امامت را با وجود سن کم خود تثبیت کرد. این امام بزرگوار اثبات کرد که امامت یک جایگاه الهی است که عقل بشر به تنهایی از درک چنین جایگاهی عاجز است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به شهادت متفکر بسیجى، شهید سیدمرتضى آوینى (1372ه.ش) و روز هنر انقلاب اسلامى، گفت: آوینی واقعا یک الگو بود. ای کاش صدا و سیما به جای معرفی هنرپیشه‌های بی‌سواد بی تقوا، به معرفی آوینی‌ها و امثال آوینی‌ها بپردازد.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به 21 فروردین  12 رجب  شهادت امیر سپهبد على صیاد شیرازى به دست گروهک منافقین (1378 ه.ش) و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامى و افتتاح حساب شماره 100 به فرمان حضرت امام خمینى قدس‏سره (1358 ه.ش)، اظهار داشت: خانه‌سازی برای محرومان یک عبادت و موجب جلب رحمت خداوند است.
*شورای شهر و شهرداری از سخت گیری های بی جا در ساخت و ساز خود داری کنند
وی با بیان اینکه داشتن خانه مناسب از معیارهای سعادت و خوشبختی یک جامعه اسلامی به حساب می‌آید، افزود:  انسان‌های داری تمکن مالی و دولتمران باید به فکر تأمین این نیاز اساسی باشند. در عین حال گران بودن مقدمات ساخت مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ عامل مهمی برای افزایش خانه‌ به دوشان است. در برخی موارد، هزینه‌ای که شهرداری و نظام مهندسی تحمیل می‌کند، به اندازه نصف هزینه ساخت یک مسکن متوسط است.
خطیب جمعه ماهنشان با  تذکر به شورای شهر، شهرداری و کمیسیون تأکید کرد: اگر بخواهیم شهر ماهنشان از این وضع کم بودن ساخت و ساز خارج شود، باید از سخت‌گیری‌های بی‌جا خودداری کنیم. شهر قم روزی یک شهر کوچک بود، با اغماض در ساخت‌ و سازها توانستند به افزایش جمعیت پرداخته و به کلان شهر تبدیل کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: استان زنجان در اوج سخت‌گیری‌ها و البته در رؤیای تعبیر نشدنی پیشرفت و تنگ‌نظری‌ها همیشه عامل عقب‌ماندگی هستند. هم مردم و هم مسئولان باید به فکر باشند. مردم زنجان منتظر هستند دولت امامزاده سید ابراهیم را آباد کند. در استان‌های دیگر خیران حرکت کرده‌اند، این چنین بقاع ها را آباد کرده‌اند و ثمره رونق اقتصادی این آبادانی را می‌بینند.
*معیارهای حاکم که در بیان حضرت علی ع  آمده، بهتری معیار برای انتخابات است
وی با اشاره به 22 فروردین  13 رجب  فرخنده میلاد حضرت امیرالمؤمنین على‏بن‏ابیطالب(ع) (10 سال قبل از بعثت) – آغاز ایام البیض (اعتکاف) افزود: حضرت امیر (ع) مجسمه عدالت بود و اگر چه نتوانست عدالت را در جامعه حاکم کند، اما مبانی فکری این اندیشه را برای آیندگان به یادگار گذاشت و برای اثبات اهمیت عدالت، شربت شهادت را هم گوارای جان نمود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:  این امام بزرگوار اولین مرحله عدالت را در خداگرایی و پرهیز از دنیاگرایی معرفی می‌کند؛ به یکی از کارگزاران خود می‌نویسد. نفس خود را در واداشتن به عبادت فریب ده، در وقت فراغت و نشاط به کارش گیر، -وقت نشاط و فراغت، وقت عبادت است نه دنیاگرایی- بپرهیز از آن‌که مرگ تو فرا رسد در حالى‌که از پروردگارت گریزان و در دنیاپرستى غرق باشى.»
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: معیارهای حاکم که در بیان حضرت امیر آمده، بهتری معیار برای انتخابات است. ببینیم کدام کاندیدا بیشتر به دنبال دینداری مردم است،‌ چنین کاندیدایی به دنبال آبادانی دنیای مردم هم خواهد بود. علی چون مجسمه تقوا بود، مجسمه عدالت بود و چون مجسمه عدالت بود، به دنبال آباد کردن دنیای مردم هم بود.
*اعتکاف فرصتی است برای کنار گذلشتن موقت دنیا و درک لذت لحظات صرفاً خدایی
وی با اشاره به اهمیت اعتکاف ، افزود: اعتکاف چنان اهمیت دارد که خداوند به دو پیامبر دستور می‌دهد مسجد را برای معتکفین آماده سازند، اعتکاف سیره و سنت پیامبران و ائمه اطهار علیهم الصلا? و السلام است.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: اعتکاف فرصتی است برای کنار گذلشتن موقت دنیا و درک لذت لحظات صرفاً خدایی. انشاالله جوانان ماهنشان هم از این سرمایه الهی غافل نباشند. جوانان باید بدانند که ممکن است اثر این سه روز سال‌ها در زندگی آن‌ها نمود داشته باشد. انشاالله گروهی از جوانان دور هم جمع شوند و خاطرات اعتکافی را جمع آوری کنند تا دیگران هم علاقه‌مند بهره‌مندی از این سفره معنوی باشند.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به 24 فروردین  15 رجب  وفات حضرت زینب کبرى(س)(62 ه‍.ق)، اظهار داشت: بیاییم با مطالعه زندگی و سیره حضرت زینب(س) زندگی زینب وار داشته باشیم. صد سال هم برای حضرت زینب گریه کنیم، اما حاضر نباشیم برای زندگی دینی هزینه کنیم، فایده ندارد، زینب کبری (س)، انقلابی است. رهرو زینب، محافظه‌کار نیست، به دنبال منافع خود نیست، ما در گریه برای حضرت زینب هم به دنبال منافع خودمان هستیم. ما حاضر نیستیم، هزینه‌های زندگی دینی را بپذیریم.
وی افزود: یادمان باشد دشمنان زینب خدا را انکار نمی‌کردند. یادمان باشد دشمنان زینب هم در روضه‌اش گریه کردند. اما کسانی حقیقتاً زینبی شدند که خود را فدای زینب کردند، تا راه زینب (س) بماند.

photo_2017-04-07_13-39-48

 

 


      

اولین جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان ماهنشان در سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.

باز دید اعضای ستاد نماز جمعه از مصلای امام خمینی (ره) ماهنشان


      

همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد. در این همایش حجت الاسلام زاهدی پور خاطر نشان کرد: انسانهای خیر در مرحله ایمان، یک پله بالاتر از مردم عادی هستند. و دو خصیصه ایمان و ایثار را از ویژگی های بارز خیرین دانست و اضافه کرد: اموال در حقیقت متعلق به خداونداست و افراد خیر با عمل خداپسندانه خود برای آخرت سرمایه گذاری می کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان برترین رحمت الهی را تعلیم و نگاه اسلام را علم محور دانسته و تاکید کرد: مسئولین و مردم برای تسهیل امر تعلیم و تربیت نباید از هیچ کوششی دریغ نمایند.

 


      

دیدار نوروزی مسئولین ادارات با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان، در این دیدار حجت الاسلام  و المسلمین زاهدی پور اظهار داشت: نامگذاری های سالها با شعار های مضمون اقتصاد مورد نظر رهبر معظم انقلاب بیانگر دغدغه و نگرانی ایشان برای وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است.
وی افزود: برای اینکه شعار سالها، مواردی که رهبر انقلاب به انها اشاره و تأکید دارند تحقق یابد باید همه دست اندرکاران نظام، مسئولان و مدیران انقلابی وارد عمل شوند.        

 

                                                                        کارکنان کمیته امداد امام (ره) ماهنشان

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان

رئیس اداره آب شهرستان ماهنشان

کارکنان دادگستری شهرستان ماهنشان

کارکنان نیروی انتظامی شهرستان ماهنشان


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی امام جمعه موقت شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی  کریمی » در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: همانطورکه در رسانه ها دیدیم و شنیدیم بازهم شاهد بدعهدی امریکا و تحریمهای جدید برعلیه کشورمان بودیم، توقیف 1?6میلیارد دلار از دارایی های ایران توسط رای دادگاه لوزامبورگ، افزایش فشار بر ایران و جلوگیری ازتولید موشک های بالستیک ، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی  که با این اوصاف برای دلخوش کردن و فریب دادن می آیند و درکاخ سفید به مناسبت عید نوروز سفره هفت سین پهن می کنند که ما عاشق و دوست دار ایرانیها و سنت های آنها هستیم درحالی که می بینیم باردیگر به گونه ای دیگر ما را تحریم می کنند .
وی افزود: بر روی فرمایشات امام «ره» ومقام معظم رهبری که بارها فرمودند، نباید به آمریکا اعتماد کرد باید تحلیل و تببین شود که هرگز این آمریکا ، شیطان بزرگ  مورد اعتماد نیست.
خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه اتحادیه سران عرب دراردن برگزارشد و دراین اجلاسیه  بار دیگرعربستان ایران  را به دخالت  درامور منطقه متهم کرد، گفت: برخی کشورها ازحضورایران درعراق و سوریه اظهارنگرانی می کنند اما باجان فشانی مدافعان حرم درسوریه وعراق ما با توجه به ناامنی های منطقه شاهد امنیت کشورمان هستیم.
*رأی آری ملت در 12 فروردین به حکومتی که قوانین آن بر پایه شرع و دین اسلام نوشته شده بود
حجت الاسلام کریمی با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: روزدوازدهم فروردین 58 روزی بود که مردم به نظام جمهوری که اسلامی باشد رای آری دادند درآن روز که انتخابات در دهم و یازدهم فروردین برگزارشد  دو نوع  تعرفه رای درست کردند یکی آری و دیگری نه که2/98 درصد از مردم ایران به اینکه شکل واداره نظام جمهوری، اسلامی باشد رای آری دادند که بحمدالله در رأس کار ولی فقیه  قرار گرفت.
وی افزود: روز 12 فروردین با آرای مردم  نظامی  برپا و مستقرشد که قوانین آن برپایه شرع و دین اسلام نوشته و برنامه ریزی شد و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی که بر پایه ظلم ، استبداد ، چپاولگری وغارتگری بود ازبین رفت و روز دوازده فروردین روزجمهوری اسلامی نامگذاری شد.
امام جمعه موقت ماهنشان با اشاره به سوم رجب سالروزشهادت امام هادی «ع» گفت:  بنی عباس درحق اهل بیت «ع» ظلمها وستمهای زیادی انجام داده اند، امام هادی ع هم درزمان بنی عباس به امامت رسید ، متوکل عباسی   چون که از وجود و حضور امام در مدینه هراس داشت امام را ازمدینه به سامرا تبعید کرد و امام با دستورمعتز عباسی  و توسط  معتمدعباسی  با زهر به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه هفده فروردین ماه که به نام روز سلامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: دین اسلام تنها دینی است که اینقدر به بهداشت و سلامت افراد و جامعه اهمیت قائل شده  در روایات آمده که قبل و بعد ازغذا دستهایمان را بشوییم .پیامبرفرمودند اگر برامتم مشقت نداشت مسواک زدن را واجب می کردم .دوری کردن ازنجاسات ونخوردن بعضی چیزها که دین حرام کرده مربوط به بهداشت وسلامت می باشد .


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور در در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهار داشت: همان طور که رهبر انقلاب در بیانات خود تبیین نمودند ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی در نبود اقتصاد مقاوم است اقتصادی که با چالش هایی که پیشرو داریم باید بتواند مقاومت کرده و نیازهای اقتصادی مردم و به طب  فرهنگ مقاوم را داشته باشد
وی افزود: اگرچه فرهنگ زیربنا است اما اقتصاد بدنه این نظام است و فرهنگ سالم هم بدون بدنه سالم نمی تواند عرض اندام و ابراز وجود کند
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: آسیب شناسی که رهبر انقلاب در مورد اقتصاد فرمودند مولفه های مختلفی دارد، اقتصاد مقاومتی باید سالم باشد و نمی تواند ملازم با فساد باشد .
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید درون بین و تکیه بر نیروها و قواهای داخلی و استعداد های داخلی داشته باشد و در آن تبییز و بی عدالتی نباشد بلکه اقتصادی مقاوم خواهد بود که عدالت محور باشد.
وی افزود: واردات بی رویه ، نبود کارگاههای تولیدی و تعطیلی کارگاه ها و کارخانه های تولیدی که منجر به بیکاری و عدم اشتغال شده و جلوگیری و عدم حمایت از تولید های باکیفیت داخلی زمینه بیکاری را فراهم کرده که این خود عدم اشتغال شده و زمینه های بیکاری را در جامعه فراهم کرده است، و همین بیکاریها  آسیب های اجتماعی فراوانی رو به بار می آورد و در جامعه تاثیرهای بدی دارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: هم مردم و هم مسئولین باید بر اساسی تبیین ها و بیانات رهبر انقلاب برنامه ریزی کنند و در راستای تحقق انتظارات ایشان تلاش کنند چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه پیشرفت راه کشور است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به تحول سال به موضوعات مربوط به تحول انسان در پی طبیعت بشر پرداخت و اظهار داشت:  اگر طبیعت متحول می شود، ما باید بیشتر متحول شویم.
وی در ارتباط با شعار سال افزود: در رابطه با شعار سال باید فرهنگ سازی شود.ما هنوز به اندازه کافی فرهنگ تولید نداریم، نفت و سرمایه های خام دیگر ما را تنبل و مصرف گرا کرده است، هنوز رویاهای ما بر اساس خوردن بدون زحمت است.دعای مادران  ما برای فرزندانشان خوردن بدون انجام کار است.مسئولان ما هم با این فرهنگ زندگی می کنند.
امام جمعه  شهرستان ماهنشان گفت؛ بسیاری از اختلاس ها ریشه در فرهنگ مصرف گرایی و تنبلی صورت می گیرد، پس امسال باید با تحول در فرهنگ، به تولید داخلی کافی برسیم.نتیجه قهری تولید اشتغال است.

41336711

 

 

 

 

 

 

 


      

 حوزه علمیه زینب کبری (س) شهرستان ماهنشان از خواهران دیپلم متعهد ولایی با استعداد، در مقطع کارشناسی پیوسته با امکانات تحصیلی و خوابگاهی رایگان از سراسرکشور طلبه پذیرش می کند. تلفن تماس:02436224240


      
   1   2      >