سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :136
کل بازدید :895785
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 3:32 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
خطبه اول:
حجت الاسلام و المسلمین
زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، تقوی را تنها مسیر حرکت به سمت الهی و هدف آفرینش دانستند. ایشان افزودند: اکثر ما راه را گم کرده ایم. درباره چیزی که کسب آن ضرورتی ندارد حرص ورزیده و درباره چیزی که ضرورت دارد همت به خرج نمی­دهیم. چرا که راه هدایت را به طور شایسته نشناخته­ایم.
امام جمعه ماهنشان در مورد حجاب و عفاف که ادامه مباحث پیشین بود اظهار کردند: نظریه اسلام درباره حجاب و عفاف کاملا متفاوت از تفکر فمنیستی بوده و به دور از هرگونه منفعت طلبی میباشد. حضرت امام صادق(ع) می فرماید: زنان عورت هستند و عورات را در خانه ها حفظ کنید. در معنای عورت می توان گفت که عورت چیزی است که باید پنهان و به دور از نگاه ها باشد. حفظ زنان در خانه نه تنها عدم پیشرفت را به دنبال ندارد بلکه با تأمین آرامش روانی پیشرفت های چشمگیری را برای افراد خانواده به ارمغان می آورد. نمونه بارز این چنین خانواده ای، خانواده حضرت زهرا(س)است که مهد تمدن اسلام بوده و تمدن اسلامی در این خانواده ریشه دوانده و شکل گرفته است. خانواده در اسلام از مقدس ترین بنیان ها به شمار می آید و تأمین آرامش روانی آن در سایه حجاب و عفاف امری ضروری به ئنظر می رسد. رعایت حجاب و عفاف از دستورات پروردگار متعال است که باید این قانون را بدون هیچگونه تعللی رعایت کرد. قوانین الهی بر خلاف قوانین بشری منفعت طلبانه نیست. بعنوان مثال برخی قوانین راهنمایی و رانندگی در پی منفعت و کسب درآمد بوده و کمترین عواقب آن ایجاد بدبینی نسبت به نظام اسلامی است.
از خصوصیات دیگر قوانین الهی پله­ای بودن آن است و در برابر قوانین بشری از منطق صفر و یک تبعیت می­کند.
کنترل اجتماعی در رابطه با حجاب و عفاف یک وظیفه همگانی بوده و شیوع بی حجابی در جامعه گریبان گیر همه آحاد جامعه خواهد شد. اگر حجاب و عفاف مورد بی مهری واقع شود دیگر برای جوانی امکان پاک زیستن تقریباً منتفی می شود. در روایتی می­خوانیم حضرت علی(ع) از بانویی خواست عقب تر از ایشان حرکت کرده و راه را به ایشان نشان دهد. این پیغام به ما آموزش می­دهد که عقب تر از زنان حرکت نکنیم. زیرا امکان لغزش در انسان فراهم می شود.و آیا با آمدن این همه زنان نامحرم آن هم بدون ضرورت به خیابانها، این منطق عملی می­شود؟
در جامعه­­ای که نهی از منکر ترک شده و عکس العملی در برابر گناه و معصت صورت نگیرد بی عفتی همه را آلوده کرده و دیگر کسی در امان نخواهد بود. گناهان فردی پیامد منفی برای جامعه ندارد و فقط مرتکب شونده آن متضرر خواهد شد اما وقتی وارد جامعه شود انحرافات روز به روز افزایش می­یابد. ما باید همچون زهرای مرضیه(س) در برابر انحرافات مقاومت کنیم تا دین در جامعه اسلامی زنده بماند.زهرا(س) ایستاد تا دین ماندگار شود.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبتهای هفته اشاره کرده و سالروز تحریم توتون و تنباکو به فتوای میرزای شیرازی را گرامی­ داشته و این استکبار ستیزی را از برکات ولی فقیه دانستند. ایشان با رد حاکمیت دو گانه در کشور اطاعت از ولی فقیه را معیار ایمان و عدم ایمان معرفی کرده و با استناد به متون دینی ساختار نظام اسلامی را مبتنی بر ولایت فقیه دانسته و تأکید کردند: همه مسئولان مشروعیت خود را از ولی فقیه می­گیرند. جامعه اسلامی زمانی به کمال و اهداف متعالی خود دست می­یابد که همه آحاد جامعه از ولی فقیه تبعیت نمایند. مقبوله عمر بن حنظله در روایتی از امام صادق(ع) به جایگاه رفیع ولی فقیه اشاره دارد.
در این روایت حضرت می­فرماید: ای مؤمنان از اشخاصی که متخصص دین بوده و حلال و حرام خدا را بشناسند تبعیت کنید که من آنها را حاکم بر شما قرار دادم. وقتی حکمی کنند و کسی آن را سبک شمارد سخن مرا بی ارزش قلمداد کرده است. ولایت فقیه عالم را به چالش کشانده است به طوری که شبکه فارسی بی بی سی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران دنیا را متحول ساخت. این اعتقاد که رابطه با رهبری رابطه پدری و فرزندی می­باشد، اعتقاد نا صوابی است. چرا که این رابطه، رابطه ولی و مولی است. ولی فقیه حاکم واحد جامعه بوده و اگر از او تبعیت نشود به فرمایش حضرت آیت اله مصباح یزدی مرتاضان و جن­گیران تفسیر دین می­کنند. جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی جایگزین شده و هزاران معضل لا علاج دیگر جامعه اسلامی را فرا می­گیرد. ایشان با اشاره به سالروز تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی، تأسیس این رژیم را نشانه خواب و غفلت مسلمانان عالم دانسته و ابراز امیدواری کرد که با بیداری اسلامی این مولود نا مشروع به زودی از صحنه گیتی رخت بسته و آزادی خواهان عالم از شر این غده سرطانی رهایی یابند.    
ایشان در پایان از مسئولان استانی خواستند تا با سفر به شهرستان­های اطراف مشکلات مردم و منطقه را از نزدیک بررسی نمایند.  




برچسب ها : حجاب و عفاف  , ولی فقیه  , ولایت فقیه  ,
      

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.

خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت و تعزیت گفتند. ایشان یکی از زمینه­های مهم تقوا را داشتن اخلاص بر شمرده و افزودند:اگر اخلاص نباشد انسان در لغزش ها و آلوده گیها فرو می رود.اگر شخصی از یک ارتفاع کمی سقوط کند احتمال خطر بسیار اندک بوده و بالعکس سقوط از ارتفاع زیاد خطر بسیار جدی را به همراه خواهد داشت و ریسک کردن در این ارتفاع ناشی از کم عقلی انسان خواهد بود.راه خداوند نیز شبیه همین مثالی است که عرض کردیم.مسیر، مسیر پر خطر بوده و برخی از لغزشها انسان را از سعادت ابدی محروم می کند.                                                                                خانم زهرا(س)فرمایشی نورانی دارد که می فرماید: هرکس خود را برای خدا خالص کند حکمت های الهی از قلبش به زبانش جاری می شود.کسی که به زشتی ها عادت دارد راه نجات او، عادت به نیکی هاست.امام علی(ع) می­فرماید: خود را به کارهای نیک عادت ده.تخیل مثبت منجربه انجام عمل مثبت و تخیل منفی کاملا بالعکس خواهد بود.
حضرت عیسی (ع) می فرماید:نه تنها مرتکبی گناه نشوید بلکه فکر گناه را نیز از سر بیرون کنید.
در این چند صباح زندگی خود را صباح برای خدا خالص کنیم عبادت و بندگی برای کسانی که دربرابر خداوندخاضع و خاشع نیستند بسیار سخت است.همسایگی با درگاه خداوند به انسان تعالی و سعات می بخشد.حضرت زهرا(س)این مسیرها را طی فرمود که حضرت رسول(ص) در باره­اش فرمود:وقتی دخترم فاطمه در محراب عبادت و بندگی می­ایستد ملائکه آسمان از نور فاطمه بهره می­گیرند. ما که شیعیان حضرت هستیم باید خود را شبیه ترین افراد به آن حضرت قرار دهیم. خداوند متعال به وجود حضرتش مباحات کرده و می­فرماید: ای ملائکه شاهد باشید کسانی که مسیر او را طی کنند او را از عذابم ایمن می­کنم.راه او راه بندگی، حجاب و عفاف است.

خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، به مناسبتهای هفته اشاره کرده و ضمن یادآوری روز اسناد ملی به مسئولان توصیه نمودند در رابطه با اسناد ملی توجه کافی و وافی داشته باشند. ایشان برخی از مشکلات عقیدتی را ناشی از بی مبالاتی به اسناد ارزیابی کردند. امام جمعه شهرستان ماهنشان با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی، این نهاد را از تدابیر رهبر معظم انقلاب دانسته و افزودند: یکی از نهادهای موفق و الگو در عرصه­های مختلف فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و ... بسیج سازندگی می­باشد.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ  خدمات آنان را تأمین کننده امنیت روانی و مادی و جسمی جامعه دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور با گرامیداشت روز شیخ کلینی(ره) از مقام شامخ این عالم ربانی تجلیل، و ایشان را یکی از استوانه­های علمی جامعه دینی بر شمردند. ایشان خاطر نشان کردند: علمای بزرگ با تحمل سختی­ها و مشقت های فراوان خدمات ارزنده­ای ر ا به جامعه بشری ارائه کردند.

  


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد. 
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور، امام جمعه شهرستان ماهنشان در آغاز خطبه اول، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، افزودند: پیروی از هوای نفس سقوط در منجلاب است فرصت جوانی فرصت محترمی است در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است مخصوصاً باید از ایام پاک و خجسته جوانی استفاد کنیم، یکی از مهمترین سوالهای که در روز قیامت می­پرسند در مورد جوانی است بهترین و شکوفاترین دوران زندگی انسان دوران جوانی است در جوانی است که انسان کشت کاری در دنیا برای اخرت انجام می­دهد و در دوران پیری فرصت کشاورزی و کشت و کار برای آخرت را ندارد و دیگر در انسان قدرت، روحیه و نشاط کافی نیست. یکی از مهترین جلوه های تقوا یاد مرگ است روایتی از ائمه اطهار (ع) است که مرگ را زیاد یاد کنید چرا که یاد مرگ انسان را به خداوند نزدیک و از گناه دور می­کند
در ادامه ایشان  
روایتی از امام صادق (ع) فرمودند: وقتی که در تشکیل جنازه شرکت می­کنید از تابوت بگیرید و آیه استرجاء را بخوانید این در حقیقت مناسبتی است که یاد کنید مرگ را که یک روز من هم خواهم رفت .
کسی که کفن او در منزل است مستحب است هر چند روز یک مرتبه کفن را باز کند و در رویش بخوابد و به نفس خود بگوید ای وجود من مرا یکروز در تو می­گذارند و به طرف قبر می برند در قبر نه چراغ و نه مونس هست بنا به فرمایش امام صادق (ع) باید خودمان به خودمان رحم کنیم تا به ما رحم کنند.
امام جمعه ماهنشان همچنین افزودند: یاد کردن مرگ انسان را به خدا نزدیک می­کند و قساوت قلب و شهوات را از انسان دفع میکند.  
خطبه دوم
امام جمعه ماهنشان در خطبه دوم نماز ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، به مناسبت­های هفته اشاره کردند و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) افزودند: حضرت زهرا(س) الگوی جاودانه و بدون تاریخ است که گذشت زمان آن را کهنه نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور با تبریک 29 فروردین روز ارتش افزودند: در منطق اسلام دوستی وطن از ایمان است و ارتش نهاد عشق به میهن اسلامی بوده  و اقتدار نظامی زمینه ساز اقتدار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و این مهم جز با تلاش و جانفشانی­های سربازان جان بر کف به دست نخواهد آمد. و حفظ آن مبتنی بر همین اصل است. رکن اساسی ارتش و نیروهای مسلح در ایران اسلامی، ایمان به خداوند، عشق به ولایت و فداکاری در راه میهن اسلامی است.
خطیب نماز جمعه ماهنشان در پایان با اشاره به عدم حضور برخی مدیران در شهرستان، علاوه بر آنکه هزینه­های زیادی را به بیت المال وارد می سازند، اسراف آن­ها برامور را  نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 


      

امام جمعه شهرستان ماهنشان به همراه مسئولان و مردم مومن و متدین شهرستان در مورخه 20/فروردین 89 نشست اعتراضی در شهرستان ماهنشان، سرکوب شیعیان مظلوم و آزادیخواه بحرین توسط نیروهای رژیم دیکتاتور خلیفه و نیروهای اشغالگر سعودی و سایر کشورها رامحکوم کردند.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور،  امام جمعه محترم شهرستان ماهنشان در آغاز خطبه، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، افزودند:
حضرت علی(ع) تقوای الهی را اینگونه توصیف می فرمایند. ای بندگان، شما را به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم؛ چرا که تقوا هم زاد و توشه و هم پناهگاه است؛ توشه ای است که انسان را به سر منزل مقصود می رساند و پناهگاهی است که او را از تمام خطرها نجات می بخشد. از این رو دعوت کنندگان به تقوا و پاسداران آن همواره بهترین دعوت کنندگان و پاسداران بوده اند. ای بندگان خدا، تقوای الهی دوستان خدا را از ارتکاب محرمات باز می دارد و ترسی در دل هایشان ایجاد می کند که به واسطه آن شب ها را به عبادت و روزها را به روزه داری می گذرانند و مرگ را نزدیک می بینند و به انجام دادن کارهای نیک می شتابند. 

خطبه دوم

امام جمعه ماهنشان در خطبه دوم ضمن دعوت به تقوا الهی، سال جهاد اقتصادی را گرامی داشتند و در ادامه به مناسبت های هفته اشاره کردند و  19 فروردین شهادت آیت االله سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی توسط رژیم سابق بعث عراق را عنوان کردند و افزودند واقعاً علمای عراق و خاندان صدر یکی از مظلوم ترین خاندان هستند مخصوص شهید صدر عالم فیلسوف شرق شناس ، غرب شناس حامی انقلاب بودند که خود را فدای انقلاب اسلامی کردند و در ادامه 20 فروردین ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و بهورز را تبریک گفتند و افزودند پرستاران عزیز با الگوگیری کامل و همه جانبه از بزرگ پرستار عالم، حضرت زینب (س)، اخلاق شغلی مناسب با آن الگوی بزرگ را تنظیم نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی­پور با اشاره به شهادت متفکر بسیجی شهید آوینی که رهبر معظم انقلاب لقب سید شهیدان اهل قلم به او دادند، به اهمیت قلم و نویسندگی اشاره کرده و تأکید کردند که قلم می تواند کل جامعه را سالم و کل جامعه را آلوده کند و بر این اساس امام (ره) در اوائل انقلاب فرمودند بشکنید قلم های آلوده را اهمیت شهید آوینی در قلم سالم و جامعه ساز اوست و این می­تواند الگوی خوبی برای جوانان و اهل قلم جامعه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور همچنین به  21 فروردین  
تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامى و افتتاح حساب شماره 100 به فرمان حضرت امام خمینى(ره)
عنوان کردند و افزودند این نشانه دور اندیشی امام بود با تاسیس این بنیاد و افتتاح این حساب ساختارهای محرومیت زدایی از جامعه را بنیان نهادند. مبنای این بنیانگذاری، فرمایش گهربار امام (ره) بود که فرمودند من یک تار مو کوخ نشیان را به تمام وجود کاخ نشینان نمی­دهم .
ایشان همچنین شهادت امیر سپهبد على صیاد شیرازى به دست گروهک منافقین را عنوان کردند و افزودند این چنین افراد پاک و بزرگوار مالک اشتر زمان هستند  و الگوی مناسب برای جوانان می باشد
 

 

 


      

نماز جمعه 12 فروردین 1390 به امامت حجت الاسلام والمسلمین اله وردی، امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان اقامه شد.
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین اله وردی، امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، سال جهاد اقتصادی را گرامی داشتند.
وی در ادامه افزودند: تقوا بهترین زاد و توشه انسانهاست. خداوند متعال به حضرت داوود فرمودند: ای داوود پنج چیز را در پنج چیز قرار داده ام اما مردم در جای دیگر می جویند و نمی یابند.
علم را در گرسنگی و تلاش قرار دادم اما مردم در آسایش می جویند
عزت را در اطاعت از خودم نهادم و مردم در اطاعت از پادشاهان می جویند
بی نیازی را در قناعت قرار دادم اما مردم در ثروت اندوزی می جویند
رضایتمندی خود را در دشمنی با نفس نهادم اما مردم در اطاعت از نفس می جویند
آسایش را در بهشت قرار دادم اما مردم در دنیا می جویند.
خطبه دوم
خطیب جمعه ماهنشان ضمن دعوت نماز گزاران به تقوای الهی روز جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین اله وردی افزودند: مردم در سال 1358 در چنین روزی با آمدن به پای صندوقهای رای به جمهوری اسلامی رای داده و بار دیگر به آرمانهای اسلامی اعلام وفاداری نمودند.
وی تاکید کرد: اسلام روز به روز درحال پیشروی و قدرت یافتن است و روز به روز پرچم اسلام در تمام جهان پراحتزازتر خواهد شد وما تمام این عزت را مدیون جانفشانیها و ایثار امام و شهدا هستیم
خطیب جمعه ماهنشان بااشاره به 13 فروردین و روز طبیعت افزودند: امیدواریم هموطنان عزیز در این روز از آسیب زدن به طبیعت جدا خودداری کرده و از درختان و جنگلها استفاده بهینه نمایند.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان اقامه شد.
خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی سال جدید را تبریک گفته و برای همه امت اسلام آرزوی بندگی نمودند.
ایشان در ادامه افزودند:
لازم است همچنان که خانه تکانی می­کنیم در دلمان نیز با زدودن کینه و کدورت­ها تغییری ایجاد کرده و با غبار روبی عینک هستی از حوادث عالم درس عبرت بگیریم.
خطیب جمعه ماهنشان تاکید کردند تعطیلات به معنای این نیست که ما کارهای خود را رها کنیم بلکه این تعطیلات برای جبران مافات بوده و باید تلاش کنیم با صله ارحام و رفتن به زیارت اولیای الهی از حسنات آن بهره مند شویم همه ما وظیفه د اریم از اسراف و تبذیر، اختلاط با نا محرم و تبلیغ فرهنگ غربی اجتناب نماییم.
خطبه دوم
حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه موقت شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی تشکر از نعمات خداون را موجب اجابت دعاها دانستند
ایشان با اشاره به مناسبات هفته به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب پرداخته و افزودند: اگر ما بخواهیم در تمام عرصه ها پیشرو باشیم باید رهنمودهای ایشان را سرمشق خود قرار دهیم .
 ایشان حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرده و برای امت آزادی خواه آرزوی پیروزی نمودند.
 خطیب جمعه ماهنشان حرکات انقلابی مردم کشورهای منطقه را یک بیداری اسلامی خوانده و قتل و جنایات در این کشورها را محکوم کردند.