سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :53
بازدید دیروز :47
کل بازدید :895328
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/1/28    ساعت : 4:46 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه ماهنشان در این مراسم با اشاره به جایگاه ولایت و انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت ولایتمداری امام راحل ومقام معظم رهبری و ولایتپذیری مردم ایران به تمام دنیا صادر شده است .
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: ما باید هرزمان گوش به فرمان ومنویات رهبر انقلاب داده تا با حفظ ایمان و توکل برخداوند متعال کل دنیا رو متحول سازیم .
وی افزود: همانطور که می بینیند در تمام اطراف کشورمان نا امنی وجود دارد اما ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری همچنان در صلح و آرامش به سر می برد که باید قدر این امنیت را با حفظ یاد و خاطره آنها بدانیم .


      

حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه ماهنشان در مراسم دیدار نیروهای سپاه ماهنشان و آموزش و پرورش اظهارکرد:  جنگ هشت ساله که با تحریک و حمایت همه جانبه استکبار جهانی، توسط رژیم بعثی عراق بر مردم ایران تحمیل شد، تنها محدود به خطوط مقدم جبهه ها نبود، بلکه تمام سرزمین اسلامی ما اعم از شهرها و روستاها را در برگرفت.
وی افزود: مردم ایران با حضور در جبهه حق علیه باطل با توکل برخدا و پیروی از مکتب سیدالشهدا(ع) توانستند با ایثار و فداکارانه ومظلومانه در برابر رژیم بعثی تا دندان مسلح عراق بایستند بنابراین گرامیداشتن یاد وخاطره آنها و تبیین اهداف و الگو برداری از آن بزرگان برای همه یک وظیفه است.
امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به علم ودانش گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با هرترفند و جنگی خواستند به این مرزو بوم آسیب برسانند ، آنها در جنگ سخت موفق به شکست ایران نشدند و بعد از آن روی به حمله تهاجم فرهنگی و … کردند و از هر زوایای خواستند به ایران فشار وارد کنند.
حجت الاسلام زادهی پور اظهار کرد: آنها با تحریم های مختلف خواستند ما را وابسته ی خود کرده و تحت فرمان خودشان کنند در صورتی که جوانان و ملت آگاه و با بصیر ایران اسلامی با پیشرفت در علم و دانش و حتی با  دستیابی به انرژی هسته ای ، استکبار جهانی را در برابر خود به زانو در آوردند.
وی افزود: ایران بعد از انقلاب به شکوفایی و رشد رسید، این مساله امری است که با توجه به پیشرفت‌ها در علم و فن آوری نمی‌توان از آن ساده گذشت چرا که  ایران ماهواره به مدار زمین می‌فرستد، شبیه سازی می‌کند، پهباد می‌سازد و در زمینه فن آوری هسته‌ای آنقدر پیشرفت داشته که لرزه بر اندام غرب ایجاد می کند و باید در کسب علم ودانش به جایی برسیم که از دشمنان جلوتر باشیم.


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان از مراحل احداث سد مشمپا بازدید کردند

 


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته با اشاره   29 شهریور6 ذی‏الحجه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و به‏ دست آل‏سعود  اظهارکرد: واقعا آل سعود بی آبرو شده است ، این‌ها نه تنها به مسلمانان ظلم می‌کنند،  بلکه آبروی اسلام و مسلمین را برده‌اند.
وی افزود: از طرفی سقوط جرثقیل نیز اگر هم اتفاق باشد، مایه تأسف است، این در حالی است که قراینی بر عمدی بودن نیز وجود دارد،  البته همه این‌ها طبیعی است، چرا که این بنیاد بر اساس ظلم نهاده شده و بنیادی که بر ظلم نهاده شده، خیری برای اسلام و مسلمین نخواهد داشت.
خطیب نمازجمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به 30 شهریور 7 ذی‏الحجه سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) (114 ه.ق) تسلیت گفت و مردم و دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت (ع) را برای برگزاری مراسم در خور شأن این خاندان دعوت کرد.
حجت الاسلام زاهدی پوربه 31 شهریور 8 ذی‏الحجه ،حرکت حضرت امام حسین(ع) از مکه به ‏سوی کوفه (60 ه.ق) اشاره کرد و گفت: این حرکت یک اصلاح واقعی است، اصلاحی است که همه بعدی است ، اگر الذین ان مکناهم داریم، این حرکت نشان می‌‌دهد که باید به دنبال این تمکن بود ، خدا دو دوستی تقدیم نمی‌کند و بعد از به دست آوردن هم رفاه طلبی نیست و الگوی نظام اسلامی ههم باید همین باشد.
وی اظهارکرد: کسانی که فکر می کنند بعد از رسیدن به حکومت باید صرفا به دنبال رفاه بود، سخت در اشتباهند، نظام اسلامی وظیفه دارد در عرصه‌های مختلف، این وظیفه حسینی را انجام دهد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران (1359 ه.ش)افزود: دفاع مقدس هم در طول حرکت سید الشهداست، اگر چه دفاع از وطن صرفا یک مقوله دینی است، هر انسان آزادیخواهی باید به دنبال دفاع از وطن خود باشد، اگر چه در قالب دین، دفاع از ارزش و جایگاه بالاتری برخوردار است.
حجت الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: هم جنگ تحمیلی و هم دفاع مقدس در برابر آن تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر است. اینکه 40 قدرت در برابر یک نظام نوپا و با داشتن کمترین امکانات به پاخیزند و در نهایت، پیروز میدان ملت مظلوم ایران باشد، به آسانی قابل درک نیست.
وی در ادامه تأکید کرد: جوانان و نسل‌های جدید را باید با فرهنگ این دفاع و شهادت آشنا کنیم، اگر روزی به رستم افسانه‌ای می‌بالیدیم، امروز رستم‌خانی‌ها، اشتری‌ها، سودی‌ها، (از شهدای زنجان)  باکری ها، همت‌ها، صیاد‌شیرازی‌ها، کاظمی‌ها، زین‌الدین‌ها باقری‌ها، هویت ایران اسلامی هستند.
خطیب نمازجمعه ماهنشان تصریح کرد: مهم‌تر اینکه این هویت در پرتو ولایت به دست آمده است ، این‌ها همان چیزهایی است که حضرت آقا در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند،  این فرمایشات، جانی دوباره برای انقلاب داد، مایه امیدواری و احساس قدرت دوستداران انقلاب در داخل و خارج بود ، و مایه ناامیدی و یأس برای دشمنان شد.
حجت الاسلام زاهدی پور ادامه داد: مقام معظم رهبر انقلاب ، همان طور که فرمودند، این انقلاب حیات طیبه دارد و این حیات طیبه کهنه نخواهد شد، سپاه هم کهنه نخواهد شد. چون پاسداری از  این حیات طیبه را به عهده دارد.
وی افزود: انقلاب آرمان‌هایی دارد، و برخی به دنبال زدودن معنویت و آرمان‌ها هستند،  لذا باید روز به روز قدرت دفاع منطقی و نظامی خود را بالا ببریم.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به 1 مهر،9 ذی‏الحجه روز عرفه – روز نیایش‏  اظهارکرد: نیایش و راز و نیاز مقدمه حرکت حسینی است، آن چنان مهم است که زیباترین دعای مربوط  به روز عرفه از ایشان صادر شده است. پس بها بدهیم در این روز بهترین بهره را ببریم .
حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه ضمن  تسلیت شهادت جناب مسلم‏ بن ‏عقیل وهانی‏ بن‏ عروه (60 ه.ق) گفت:   شهادت مسلم، آغاز بیعت‌شکنی، و در عین حال آغاز مظلومیت‌ است.
وی با اشاره به 2 مهر10 ذی‏الحجه ، عید سعید قربان‏ اظهارکرد: این عید، عید نزدیکی به خداست، کمی در کنار خوردن گوشت، به فکر معنویت و ارتقاء دینداری هم بودن هم بهتر است و نماز عید قربان راهم پرشکوه برگزار کنید.
خطیب نماز جمعه ماهنشان  افزود: فریب خوردگان غرب و شرق داخلی باید بدانند که عربستان فعلا در یمن به آزمون قدرت می‌پردازد و اگر مزه پیروزی را بچشد، به دنبال امپراطوری خواهد بود،  پس هم مردم و مسئولان باید از یمن حمایت مادی و معنوی داشته باشند.
حجت الاسلام زاهدی پور درگذشت عالم فرزانه آیت الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی قدس سره را تسلیت گفت و اظهارکرد: آیت الله خزعلی از سرمایه های ماندگار انقلاب است ، ایشان با تبعیت تام از امام و رهبری ثابت کرد به دنبال عزت اسلام و نظام اسلامی است.
وی در ادامه با اشاره به تکریم ارباب رجوع گفت: مسئولان ادارات حضور مرتب در ادارات داشته باشند.
امام جمعه ماهنشان راه اندازی حوزه های علمیه خواهران و برادران ماهنشان را نقطه عطفی دانست و اظهارکرد: افتتاح حوزه های علمیه در این شهر هیچ وقت از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و در تاریخ ماهنشان نظیر ندارد ، حوزه های علمیه ماندگار است و کسانی که مساعدت هم کنند ماندگار خواهدشد.


      

حوزه های علمیه  ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و برخی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.
امام جمعه ماهنشان گفت:افکار عمومی با افتتاح حوزه های علمیه در ماهنشان  برای رسیدن به استقلال و آزادی حقیقی در سایه ی دین مبین اسلام بیشتر هدایت و آشکار می شود و جایگاه و نقش حوزه های علمیه در پشرفت مسائل فرهنگی و دینی مهم است 
حجت الاسلام زاهدی پور امروز در مراسم همایش افتتاحیه حوزه های علمیه در ماهنشان اظهارکرد: نقش علماء دین بر هدایت مردم به سوی حق و رستگاری از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است و آن هم در روایات و فرمایشات اهل بیت عصمت وطهارت (ع) مشخص است.
وی افزود: علمای دین با تحمل رنجها و مشقتها در طول عمر بابرکت خود، به استنباط احکام الهی پرداخته و باورها و فرهنگ های دینی را با کتابها و سخنرانیهای خود در دل مردم جای داده و از جان و دل در حفظ منافع دین مبین اسلام و تشیع کوشیده اند و در این زمینه، حوزه های علمیه نقشی مهم در حفظ و نشر این دستاوردها داشته و دارند.
امام جمعه ماهنشان تأکید کرد: مردم شهرستان ماهنشان باید قدر این نعمت ها رابدانند و در راستای ارتقای علم و دانش خود بکوشند و از برنامه های دینی و مذهبی با توجه به اینکه از اعتقاد بالایی برخوردارند استقبال کنند.
امام جمعه شهر دندی در ادامه این همایش به جایگاه حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه سفیران هدایت در عرصه های مختلف هستند و باید این نهادها تقویت شود.
حسینی نسب اظهارکرد: حوزه‌های علمیه، قوام اصلی و ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که عالمانی برای ترویج و تبلیغ و تبیین احکام الهی ودین اسلام تربیت می کند.
وی با اشاره به وظیفه دینی طلاب افزود: طلاب باید با اخلاص و نظم در راستای  ترویج فرهنگ و احیای ارزش های دینی و انسانی گام بردارد و زمانی می تواند موفقیت کسب کند که این دومورد را رعایت کند.

 

 


      

 حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ، در جمع سرگروه ها و مربیان شجره طیبه صالحین شهرستان ماهنشان زنجان، با اشاره به ریشه یابی و خلقت انسان گفت: سرگروه های صالحین باید بحث های مبنایی و اساسی را در حلقه های معرفتی خود بیان کنند.
وی در ادامه با اشاره به برخی از شبهات موجود در جامعه افزود: یکی از شبهاتی که جامعه را از دین خارج می کند، انسان را خلیفه خدا معرفی کردن است که این نه در قرآن و نه در روایات آمده است و آن چیزی که در قرآن بیان شده، معرفی حضرت آدم برای خلیفه خدا بودن می باشد و کسانی که می توانند درمسیر بندگی خدا باشند می توانند خلیفه خداوند هم شوند.
حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه با اشاره به وظایف بسیج و گروه های صالحین گفت: بسیجیان باید یک گام نسبت به سایر مردم درمسائل و مباحث جامعه جلوتر بوده و آگاهی و بصیرت لازم را برای شرایط مختلف داشته باشند و از اوقات فراغت باید در زمینه رشد و بالندگی خود استفاده کنند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به مشخصه هایی که یک بسیجی باید داشته باشد، تأکید کرد: اعضای صالحین اهل مطالعه مناسب، دارای اخلاق نیکو، ظاهری متدین وخوش خلق و حساس به مسائل دینی و جامعه هستند.
این مقام مسؤول در پایان با اشاره به بایدها و نبایدهای اعضای شجره طیبه صالحین خاطرنشان کرد: اعضای حلقه های صالحین مدافع نظام بوده و در راستای حفظ ارزش های اسلام و دین، پشتیبان ولایت فقیه و گوش به فرمان رهبری هستند
در ادامه این جلسه، مجتبی برزگر، فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 175شهید تازه تفحض شده به بیان اهمیت حلقه های صالحین، برنامه ها و اهداف حلقات صالحین پرداخت
وی در ادامه به نقش کلیدی سرگروه ها با مطالعه و استفاده از منابع معتبر اشاره و اظهار داشت: در حلقات صالحین با استفاده از کتب معتبر و تأثیرگذار، برنامه های فرهنگی و معنوی برگزار کنید تا نحوه برگزاری حلقه ها از حالت کلیشه ای و یکنواختی خارج شود و سلسه و نظم و ترتیب را در آن رعایت کنید تا روند برگزاری حلقات مرتب و تأثیرگزار باشد.

 

 

 


      

حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به  آخرین وضعیت مدارس علمیه این شهرستان اظهارداشت: شهرستان ماه نشان از جمله شهرهایی است که جوانان آن اعم از برادران و خواهران علاقه بسیاری  به تحصیل علوم دینی دارند، لذا در همین راستا هم اکنون کرسی های درس  حوزه در این شهرستان دایراست.

وی افزود: در بخش خواهران، مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) از سال 93 کار خود را با توجه به علاقه وافر بانوان به حوزه علوم دینی در مدرسه ای استیجاری آغاز کرد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان، با بیان این مطلب که بانوان طلبه در سطح دو مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: هم اکنون بیش از 12 نفر از بانوان طلبه در مدرسه حضرت زینب کبری(س) مشغول تحصیل می باشند.
وی تصریح کرد: البته طی سال گذشته زمینی از سوی یکی از خیرین برای احداث مدرسه علمیه برای خواهران اهدا شده اس که، امیدواریم با مساعدت خیرین هرچه زودتر این ساختمان ساخته شده و به تربیت بانوان طلبه بپردازد.
حجت الاسلام زاهدی پور، یادآورشد: مدرسه علمیه حضرت زینب(ع) ماه نشان هم چنین برای سال تحصیلی 95-94 نیز  به ظرفیت 30 از بانوان مستعد و توانمند را جذب خواهد کرد.
وی در ادامه در خصوص وضعیت حوزه برادران هم گفت: در این شهرستان با توجه به برخی از مشکلات هنوز مدرسه علمیه جداگانه ای وجود ندارد اما علاقه مندان به حوزه در قالب کلاسی تحت نظارت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر زنجان در در این شهرستان به تحصیل مشغول اند.

 

http://hawzahnews.com/detail/News/348686


      

حجت الاسلام زاهدی پور  اظهارکرد: جوامع امروزی ، جوامعی صنعتی یا به تعبیر بهتر ، جوامع فرا صنعتی هستند، از ویژگی های اصلی این گونه جامعه ها ، تولید انبوه و حتی بیش از حد نیاز است و صاحبان صنایع و سرمایه ، در یک زنجیره پایان ناپذیر ، تولید می کنند ، این درحالی است که چنین زنجیره ای ، در بازار مصرف وجود ندارد.
وی با اشاره به سطح تورم و ترویج مصرف گرایی افزود: با توجه به مکانیزه شدن ابزارهای تولید و نظارت ، مازاد اقتصادی نیز به شدت در حال افزایش است ، مازاد اقتصادی چنان افزایش می یابد که صاحبان سرمایه را به خرج های بی مورد و اضافی مانند تفریح های گران قیمت ، از جمله تفریح های ساحلی ، خرید ویلاها ، خودروها و ساختمانهای گران قیمت و پاداش به مدیران وادار می کند و این فرایند سطح تورم را بالا می برد و برترویج مصرف گرایی و رفاه طلبی تأثیر اساسی دارد.
امام جمعه ماهنشان گفت: اسلام بر استفاده از نعمت های الهی تأکید ورزیده است وحتی قوم یهود را به این دلیل که نعمت های الهی را خود سرانه بر خود حرام کرده اند ، توبیخ می کند ، ولی هرگونه اسراف و تبذیر را زشت و حرام می داند .
حجت الاسلام زاهدی پور اضافه کرد: نمی توان پذیرفت که در یک جامعه اسلامی ، افراد و گروه هایی  زیر خط فقر زندگی کنند و در تأمین نیازهای ضروری خود ناتوان باشند و گروه اندکی چنان سرمایه داشته باشند که ندانند آن را چگونه خرج کنند.
وی با اشاره به قانع بودن جامعه ایران ضمن بررسی های تاریخی و ورود دولت های استعماری برای افزایش تولیدات خود،  اظهارکرد: آنها با نقشه استعماری خود ، در رواج فرهنگ مصرف گرایی کوشیده اند ، وبا توجه به اینکه دولت های پیش از انقلاب در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری هایشان استقلال نداشتند ، دولت های غربی موفقیت بسیاری در زمینه فروش کالاهای خود در این کشور به دست آوردند.
امام جمعه ماهنشان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی ، فرهنگ مصرف گرایی تا حدی فراموش شد، ولی متأسفانه پس از پایان جنگ و پایان یافتن برخی مشکلات مادی ، افراد و گروه ها و حتی دولت ها به تبلیغ رفاه طلبی پرداختند.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به اینکه  امروزه در جامعه ما ، بیشترین و گران ترین مصرف ، ارزش دانسته می شود ، گفت: سیاست های نهاد ها هرچند هم قوی و با پشتوانه تحقیقاتی باشد ، ولی اگر فرهنگ صرفه جویی میان مردم به ویژه مسئولان که بودجه های کلان را در دست دارند ، اعمال نشود ، باز نتیجه کار رضایت بخش نخواهدبود.
وی تأکید کرد: صرفه جویی در نهاد های دولتی حتی در میزان اندک می تواند خانواده های بسیاری را از رفاه  نسبی برخوردارکند.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به تأثیر  ورود کالاهای خارجی برفرهنگ ، اظهارکرد: فرهنگ مصرف گرایی افزون بر اینکه بر گرو های فقیر جامعه فشار فراوانی وارد می سازد ، موجب وابستگی جامعه نیز می شود، زیرا با ورود کالاهای خارجی به همراه فرهنگ آن جوامع ، هنجارهای جامعه وارد کننده را تضعیف می کند.
حجت الاسلام زاهدی پور اضافه کرد: بر همین اساس در جامعه ایران افرادی که لباس های خارجی با مدل های خاص می پوشند ، تلاش می کنند تمام پی آمد های این نوع پوشش مانند مد مو و رفتارها و گفتارهای دیگر  را نیز با آن هماهنگ کنند ، به طور معمول چنین افرادی پای بندی کمتری به آداب و ارزش های دینی و حتی ملی دارند .
وی افزود: از طرفی ، وابستگی به جوامع غیر هم سو در مسائل مادی موجب وابستگی در مسائل فرهنگی نیز می شود .

انتهای پیام /http://www.ojebidari.ir/


      

حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان در حاشیه بازدید از طرح هجرت 3  اظهارکرد: بسیج نقطه قوت نظام اسلامی است که مروج این مکتب امام راحل (ره) است و بر همین اساس اشاعه بیش‌ازپیش تفکر و فرهنگ بسیجی باید در رأس امور مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.
وی افزود: دانش آموزان با رنگ‌آمیزی، بهسازی، مرمت مدارس آموزش‌ وپرورش، فضا آرایی و دیوارنویسی و غیره ضمن ارائه خدمات بسیجی برای خود و آینده و زندگی خود تجربه و مهارت یاد می گیرند.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به بیانات مختلف مقام معظم رهبری مبنی بر اعمال مدیریت جهادی در سال جاری ولزوم توجه بیشتر به مناطق محروم، اجرای طرح های هجرت بسیج سازندگی را از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی دانست.
حجت الاسلام زاهدی پور کار دانش آموزان را تحسین کرد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی و کسب تجارب سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس جوانان شده و از بروز ناهنجاریهای اجتماعی جلوگیری می‌کند و همچنین اگر این دانش آموزان در آینده مسئول و سمتی داشته باشند براحتی مسائل و مشکلات مناطق محروم را درک کرده و درصدد رفع مشکلات می آیند.

 

http://www.ojebidari.ir/

 


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور امام جمعه ماهنشان در خطبه های این هفته ضمن دعوت به تقوا ، اظهارکرد: شورای نگهبان چونان دژی است محکم  که تلاش می کند از نفوذ عناصر دشمن در نظام اسلامی جلوگیری کند.
وی افزود: مسئله انتخابات ، مسئله ای بسیار مهم وحیاتی است ، از طرفی این امتیاز و نعمت مردم سالاری دینی در معرض خطر و طمع دشمنان است .
خطیب نماز جمعه ماهنشان گفت: از این روست که رهبر معظم انقلاب ، حملات صورت گرفته به این شورا را غیر منطقی و بی مورد ارزیابی کردند، امام راحل هم تضعیف شورای نگهبان را تضعیف اسلامیت نظام  معرفی می کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر اقشار مردم اظهارکرد: آمریکا 25 سال در ایران حاکمیت مطلق داشته و امروز به دنبال بازیابی همان قدرت است ، امریکا هنوز شیطان بزرگ است و توافق هسته ای و واکنش های آنها در این زمینه بعد از توافق هم همین را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: تأکید برعدم مذاکره در مواردی دیگر ، به دلیل شبهه ای بود که برای برخی ساده لوحان درست شده بود ، که مذاکرات هسته ای شروع دوستی با آمریکاست.
امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته اظهارکرد: 20شهریور مصادف است با شهادت حضرت آیت الله سید اسدالله مدنی ، نماینده حضرت امام خمینی (ره) در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و دومین شهید محراب که توسط منافقین  در سال 1360به شهادت نائل شد ، این شهید در همه عرصه ها حضور انقلابی داشت و حتی از به دست گرفتن اسلحه نیز ابا نکرد و همانند یک سرباز کاملا مطیع در برابر امام بود و در نهایت نیز شهادت در سنگر نماز از توفیقات ایشان بود.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به حمله هواپیماهای مسافری به دو برج 110 طبقه ای مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان وزارت جنگ آمریکا، گفت: این حملات در راستای برنامه اسلام هراسی غرب بود و این قضیایا درسی است برای کسانی که هنوز چهره خباثت بار غرب را نشناخته اند و یا نمی خواهند بشناسند.
وی با اشاره به 22 شهریور قرارداد ساف در سال 1993 افزود: بر اساس قرار داد ننگین ساف ، تشکیل دولت خود مختار در کرانه های باختری مورد توافق عرفات و نخست وزیر وقت رژیم اشغالگربود که ننگ این قرار داد کمتر از اشغال سرزمین های اشغالی نیست ، چراکه این قرارداد ، رسمیت دادن به رژیم صهیونیستی از سوی خود فلسطینی ها بود.
خطیب نمازجمعه ماهنشان با اشاره به 23 شهریور سالروز شهادت امام جوادالائمه (ع) اظهارکرد: بهترین راه بزرگداشت این بزرگواران ، دفاع از ولایت و پیروزی از رهبری است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به سالروز ازدواج فاطمه (س) و امام علی (ع) گفت: ثمره ازدواج این دو بزرگوار ، نشان از توفیقات الهی است که این خانواده دارد، این خانواده مهمترین ، پاکترین و موفقترین خانواده تاریخ بشریت است ، شرط عقل هم این است که الگوی ازدواج و خانواده داری ما از این خاندان پاک و این خانواده موفق باشد.
وی در ادامه با اشاره به کشتار فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا توسط صهیونیست ها، گفت: این اتفاقات و جنایاتی که اخیرا در ارتباط با پناهندگان سوری اتفاق می افتد ، نشان می دهد که جهان نیاز به بازبینی مجدد در ارتباط با حمایت از حقوق بشر دارد، کودک سه ساله سوری هیچ پناهگاهی ندارد و آنوقت برخی عوام فریبان، به نجات نهنگ های آب نشسته می پردازند .
امام جمعه ماهنشان اضافه کرد: برخی فریب خوردگان ، به بهانه گرانی با کل نظام عناد می ورزند اما یک میلیون و پانصد هزار شهید جانباز و آزاده که محصول جنایت آمریکاست را فراموش کرده اند.
حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه مردم ماهنشان را به استفاده از سیستم فاضلاب شهری تشویق کرد و اذعان کرد: این سیستم یکی از پیشرفته ترین سیستم های فاضلاب در کل کشور است و تا کنون با حمایت نماینده مردم ماهنشان در شورای مجلس اسلامی به این مرحله رسیده است و عدم استفاده از آن کفران نعمت است .
وی تأکید کرد: این سیستم از طرفی آلودگی های زیست محیطی را کاهش داده و از طرف دیگر می تواند سالانه هزاران متر مکعب آب کشاورزی تولید کند پس انتظار می رود هم مردم همکاری کنند و هم مسئولین در مرکز استان جلسه ای تشکیل داده و برای تسهیلات فراگیری در این زمینه برای مردم فراهم کنند که یکی از آنها پایین آوردن هزینه اجرای این طرح است


      
   1   2      >