سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :126
بازدید دیروز :36
کل بازدید :892593
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 8:19 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان از شعبه های اخذ رای در شهر ماهنشان باز دید کردند


      

کارکنان اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به مناسبت هفته جهادکشاورزی با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان دیدار کردند.


      

امام جمعه ماه‌نشان گفت: پیروز واقعی انتخابات مردم هستند و در این راستا رسانه  ‎ها نقش مثبتی در انتخابات داشتند.
حجت‌‌الاسلام  زاهدی‌پور امام جمعه شهرستان ماهنشان  با تبریک اعیاد شعبانیه، تصریح کرد: تقارن این انتخابات با اعیاد شعبانیه باید به فال نیک گرفته شود.

وی افزود: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته است که مردم سالاری دینی در آن نهادینه نشده است زیرا حکومت اکثریت کشورهایی که در این منظقه قرار گرفته‌اند حکومت  ‎های پادشاهی یا مستبد است.
حجت‌‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به پیام حضور مردم به منطقه خاورمیانه، ابراز کرد: پیام مهم حضور مردم برای منطقه رساندن پیام مردم  ‎سالاری دینی است و اینکه چه قدر انقلاب ایران توانسته است نظامی نو و متفاوت با منطقه به وجود بیاورد که منطقه خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهد و الگوی سیاسی و اجتماعی باشد.
وی با اشاره به تأثیر الگو شدن ایران در منطقه، عنوان کرد: الگو قرار گرفتن ایران برای مردم منطقه آثار مثبت زیادی برای کشورمان دارد که یکی از این آثار بالا رفتن نفوذ سیاسی ایران است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به تأثیرات فرامنطقه  ‎ای حضور مردم در انتخابات، عنوان کرد: یکی از ثمرات انقلاب مردم ایران بیداری اسلامی در سطح جهان است که نیاز به حمایت و پشتیبانی فراوانی دارد و مهم  ‎ترین چالش این بیداری پشتیبانی مردم است و مردم سالاری دینی ایران روحیه امید در کشورهای اسلامی را بیدار می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران زادگاه و مهد بیداری اسلامی نظام و انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ایران به‌عنوان ریشه بیداری اسلامی است و ارتباط دوسویه بین کشورهای اسلامی و ایران می تواند ایران را در بسیاری از مسائل سربلند کند.
وی افزود: تأثیر بینالمللی حضور مردم در انتخابات این است که وقتی دشمنان می‌بینند پشتوانه نظام و دولت انتخاب شده مردم هستند، انزوایی که مدنظر آنها بود تحقق نمی‌یابد و این حضور مردم باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.
امام جمعه ماه‌نشان عنوان کرد: دیروز مهمترین خبر تمام رسانههای جهان انتخابات ایران بود و حضور حماسی مردم در این انتخابات توانست ایران را نقطه عطف در جهان قرار دهد و این حضور حماسی موجب بیمه انقلاب و نظام شد.
وی با بیان این که حضور مردم باعث بازبینی دشمنان در ارزیابی‌های خود در تعامل با ایران خواهد شد، گفت: کاندیداهایی که در انتخابات رأی نیاوردهاند وظیفه دارند پیروزی دیگران را بپذیرند، زیرا عدم پذیرش نتیجه، تأثیری در تغییر نتیجه نخواهد داشت و همچنین کاندیداهایی که انتخاب نشده‌اند باید به رئیس جمهور آینده در راستای انجام بهتر وظایف خود کمک کند.

 


      

مراسم  ستون گذاری مصلای ماهنشان، حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان طی سخنانی به اهمییت و فضیلت مسجد و مصلی اشاره کرد: مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه شکل گرفت. شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است. ایشان اضافه کرد:نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.وی دراد امه ضمن تشکر و قدر دانی  از تمام کسانی که تابه حال در ساخت مصلی کمک و زمین مصلی را وقف کردندافزود:زمینی به مساحت 6000متربربع برای زیربنای ستون های مصلی و نیز30تن میلگرد برای پی این قسمت ساخته شده است. زاهدی پور بیان داشت:800کیسه سیمان فقط برای قسمت ستون های مصلی مصرف شده ونیز ارتفاع این ستون ها 30متر می باشد  که می توان گفت در استان زنجان این طرح و ساخت مصلی بی نظیر می باشد. وی یاد آورشد:هشتصدوبیست میلیون تومان تا به حال برای ساخت ستون های مصلی هزینه شده که ازاین سیصدوپنجاه میلیون تومان آورده های مردم برای مصلی است وچهارصدوهفتادمیلیون تومان کمک های دولتی برای ساخت و ساز مصلی هزینه گردیده است. و در نهایت از مردم برای  ساخت هر چه سریعتر این مصلی خواستار کمک رسانی شد.



      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول24خرداد

بنده خودم ­و شما خواهران­ و برادران بزرگوار را به راه خداوند و راه تقوا دعوت می­کنم (اتقوا الله) انشا الله در شأن خداوند متعال بتوانیم تقوا را رعایت کنیم.

­میلادهای با سعادت امام سجاد(ع) که امروز است و حضرت ابوالفضل(ع) و روز چهارشنبه که ولادت باسعادت امام حسین(ع) می­باشد را تبریک می­گویم.

مخصوصاً امروز که میلاد امام سجاد (ع) است امامی که مظهر سجده و بسیار سجده کننده در محضر خداوند بود و زین العابدین یعنی زینت عبادت کنندگان محسوب می­شود لذا گوشه­ای از کرامت آن بزرگوار را برای شما عرض میکنم.

بندگی امام سجاد (ع) امری بدیع نبود، خاندان رسول الله که از خود رسول الله آغاز می­شود خاندان عبادت و بندگی بود خداوند به ایشان دستور داد (یا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ - قُمِ اللَّیْلَ إِلاَّ قَلیلاً) بر پیامبر واجب بود که نماز شب بخواند اما ایشان آنقدر عبادت و بندگی کردند که قرآن به پیامبر دلداری داد و (ما انزلنا علیک­القرآن لتشقا) یا رسول الله ما قرآن را نازل نکردیم تا مایه مشقت و سختی برای تو باشد، امیرمؤمنان و فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسین اینان مظهر بندگی خداوند هستند اما مظهر و نمونه از بندگی خداوند آقا امام سجاد(ع)هستند، که بنده این میلاد را تبریک عرض میکنم.

 انشاالله تلاش کنیم که این ایام برایمان مایه تقرب و نزدیکی به خداوند باشد یک نمونه از آن را ابن آشوب طاووس نقل می­کند: در نیمه های شب به مسجد رفتم دیدم که شخصی که بعداً فهمیدم امام سجاد (ع) است آن امامی که هنگام وضو گرفتن رنگشان زرد می­شود و مردم تعّجب می­کردند و می­پرسیدند که ای فرزند رسول الله چرا این چنین شدید، خیلی درس مهمی است برای انسانها.

 بعضی مواقع انسان می­خواهد خودش را به خاطر خداوند به مشقت بیندازد یک فرد به ظاهرخیرخواه بیان می­کند که انسان نباید خودش را به زحمت بیندازد و این دلسوزی­در حقیقت دوست نادان است که بعضی مواقع سعی می­کنند (طریق ان سبیل الله) کنند و اما امام سجاد(ع) که ازخوف وخشیت­ خداوند در هنگام وضو گرفتن هم رنگشان زرد می­شود و زمانی که دلیل آن را می­پرسیدند در جواب می­فرمودند : اگر می دانستید که من به محضر چه کسی می روم؟ این سؤال را نمی­کردید؟!

بعضی مواقع که آیه­های قرآن و روایاتی بیان می­شود بیدار نمی­شویم فرقی نمی­کند امام سجاد(ع) باید برایمان الگوباشد مخصوصا در زندگی.

ابن آشوب طاووس نقل می­کند: که­مشاهده کردم که­حضرت برای­عبادت آماده شدند و فرمودند: که خداوندا ستارگان در آسمان پدیدار شدند که ازحکایت از شب شدن روز است (غلقت الملوک ابوابها) تما می­پادشان­درهایشان بسته شد(واقامت علیها راسها ) نگهبانان پادشاهان در جلوی در نگهبانی می دهند چشمها به خواب رفتند و مخلوقات در خوابند اما چه قدر زیبا بیان می­کنند (وبابک مفتوحاً لسائلین) اما خداوند مهربان درگاه تو برای گدایان باز است مخصوصاً در وقت شب، خداوند فرموده است که درهای رحمتش در شب بازتر است و رحمت خداوند بیشتر نازل می­شود اینان را به محضر خداوند عرض کرد و فرمود: خداوندا به درگاه پر از رحمت توآمده ام، تا دیدار رسول الله را بر من عنایت کنی، عزیزان توجه داشته باشیم این حرفها را کسی می­گوید که نوه رسول االله است، فرزند رسول الله است.

 من قبلاً هم عرض کرده­ام این کلمه خداوند کریم است انسانهای زیادی را به جهنم رهسپارکرده است، استفاده نابجا از این کلمه ( خداوند کریم است) اولاً خداوند حکیم است حکمت خداوند نباید باکرامت خداوندی زیر سؤال برود!؟ امام سجاد(ع) می­فرمایند (یامن یجیبو دعا المتعضو فی الظلم) ای کسی که در تاریکی دعای بیچارگان را مستجاب می­کنی( به حق بیت والحرم) خداوندا به اشک چشمم رحم کن تورا قسم می­دهم به بیت الله الحرام (اتقرمی فی النار یا آیت المنا)خدایا مرا می سوزانی درعذاب درحالی که امیدم به توست؟(فاین رجایی طیطو) آمدهام به در گاه تو پروردگارا.

طاووس بیان می­داردکه جلوتر رفتم سر برزانوان حضرت گذاشتم و دیدم که های های گریه می­کنند، حضرت صدازدند که این کیست؟ که من را از ذکر خداوند دور کرده است عرض کردم آقا، من طاووس هستم.

 طاووس می­پرسدای فرزند رسول الله جد شما که رسول الله است، امیرمؤمنان است و مادرتان فاطمه زهراست شما چرا چنین گریه می­کنید فرمودند: طاووس نشنیده­ای که خداوند متعال در قرآن می­فرماید: (واذا نفخه فیالصورتلان صاروبینهم) وقتی که حضرت عزرائیل در صوردمید نسبها برداشته می­شود فقط آن چیزی که می­ماند عمل انسان است( لا یتساعلون) از نسب سوال نمی­کنند از عمل فرد سوال می­کنند هر کسی باشی فقط خداوند از توعمل می­خواهد.

مؤمنان بیایید از خواب غفلت بیدار شویم، خودمان را گول نزنیم این روایات­ها برای درس گرفتن ما انسانهاست.

 ازحالات آیت الله بروجردی (رض) نقل می­کنند که وقتی آیه ای از جهنم خوانده می­شود های های گریه می­کردند و وقتی سؤال می­کردند؟ عرض می­کرد اینان آیه های عذاب است و من به این عذابها طاقت ندارم.

 به خاطر همین در بعضی محافل ما را گول می زنند پس بیدار باشیم و با شعارهای گمراه کننده گول نخوریم از انسان عمل می خواهند از انسان خوف و خشیت الهی را سؤال می­کنند بعد می­فرماید:(  فمن ثقلت موازینه اولئک هم المومنون ) کسانی که وزن اعمالشان در ترازوی الهی سنگین باشد آنها نجات پیدا می­کنند ( فمن حقت مواضینهو).

 بعضی مواقع آیه ای را در مراسماتی بیان می­کنیم،­ می­گویند در فلان روضه فلان خرافات را بیان کردند، گویا این شعارهای خرافی حاکم بر خداوند است نه؟ ائمه اطهار فرمودند: که فرمایشات ما را با قرآن تطابق دهید اگرمطابق نبود از بین ببرید البته­عرضه به قرآن­هم توسط متخصصین­باید انجام­گیرد (ومن­خبط مواضینهوواولئک الذین خسرو فی انفسهم فی جهنم خالدون) اما وای به حال کسانی که در روز قیامت وزن اعمالشان سبک باشد کسانی که خودشان را گول زدند، زیان کارهستند و تا ابد در جهنم خواهند ماند (حل فعو وجوههم نار) صورت­هایشان را جهنم خواهند سوزاند (فهم فی هاالفن) لبهایشان در عذاب و آتشمی­سوزد و آویزان می­شود ( لتسکنم علم فی تکم آیاتنی فی کفرا لکم وکنتم بهاتکذبون) آیا آیات الهیبرای شما خوانده نشد؟و شما فکر کردید دروغ است و آن راتکذیب کردید (وقالو ربنا قرقت علینا شقوتناقومنا ظالین) فریاد می­زنند خدایا ما فریب خوردیم و ما گمراه شدیم (رَبّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ) خداوند ما را ازجهنم طرد کن و اگر باز هم اعمال بد انجام دادیم(قالب سعو فی و لا تکلمون) در جهنم بمانید و حرف نزنید و جواب نهایی خداوند چنین است و این آیات هستند که امام سجاد(ع) را در نیمه های شب به مسجد می­آورد تا در محضر خداوند گریه کند( حاج آقا خاتمی در درس اخلاقشان می فرمودند: این روایات و عبادات برای انسانهاست تا به محضر خداوند بروند و با خداوند التماس وتضرع وزاری کنند تا خداوند هم نظری کند).

 هشام ابن عبدالمک آمد تا در مکه طواف انجام دهد و تا نزدیکی حجرالاسود رفت تا زیارت کند ولی فشار جمعیت اجازه ندارد و مجبور به برگشت شد اما زمانی نکشید که وجود نازنین امام سجاد (ع) به خانه خداوند مشرف شدند خواستند که زیارت کنند همان که ایشان جلو آماداند جمعیت گویا ناخوداگاه دور شدند یک نفر هم در کنار حجرالاسود نماند و حضرت با آرامش شروع به زیارت کردند از هشام ابن عبدالملک سؤال کردند این چه کسی است که مردم این چنین با احترام با او برخورد کردند و او جواب داد نمی­شناسم در حالی که ایشان را می­شناخت، تا ولایت نباشد جامعه اصلاح و آباد نمی شود و اصلاحات انجام نمی گیرد.

حرضه از شعرای اموی بود در آنجا ایستاده بود گفت ای هشام تو نمی­شناسی ولی من می­شناسم (هو الذی تعرفول بتا وابیتو یعرفهووالحرم والذیاحمدوالمختار صلا علیهو  الهیماجرم) اما بیت وحرم مکه می­شناسد این فرزند پیامبر آن کسی که پدر او احمد مختار است تازمانی که قلم کار می کند خداوند متعال به این خاندان سلام و درود می­فرستد و اینان نور متعالی و الهی هستند.

عزیزان آن گریه های شبانه بود که درابهت و نور وجود و سیمای امام سجاد(ع) مطلعلع می­شود قدر اهل بیت را بدانیم اینان سرمایه های گرانقیمتی هستند در دستان ماهستند.

اگر نگاهی به ترکیه داشته باشیم ترکیه ای که چندین مدت است علیه کشور سوریه است و مسلمان کشی را ترویج میدهد الان به چه گرفتاری­های مبتلا شده است چرا کشورهای غربی چاره جویی نمی کنند به خاطر دوری از خداوند است.

 ازامام سجاد (ع)نقل می­کنند روزی یکی ازحکام وقت قسمتی از زمین­های ایشان را غصب کرده بودند آماده­اند گفتند بروید شکایت کنید ایشان فرمودند: بندگان خداوند من به محضر خداوند میروم و در کنار کعبه ازخداوند دنیا را نمی­خواهم والان بروم واز فلان پادشاه دنیا را بخواهم وای برکسانی که در این روز هم احساس می کنند می­توانندعزت ایران را بفروشند عزت ولایت را بفروشند.

 

خطبه دوم24خرداد

1.     نده خودم و  شما خواهران و  برادران بزرگوار را به تقوای الهی دعوت می­کنم خداوند متعال انشا الله همچنان که در سوره مؤمنان اوصاف مؤمنین را بیان می کند (الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ)

   همچون مومنین با خشیت وخوف الهی را در قلب­های ما قرار دهد تا  خوف دشمن از قلب­هایمان برطرف شود همه شما را مخصوصاً خودم را به تقوای الهی دعوت می­کنم.

اشاره ای به اوصاف حضرت عباس می­کنم ازامام صادق(ع) چنین بیان می شود (این عباس نافذ البصیرة)عباس­چراعباس­شود؟ چون­دارای­بصیرت بود حدَت بصرمهم نیست آن چیزی که مهم این است که انسان با چشم دل ببیند قرآن می­فرماید: چشم صورت نابینا می­شود اما چیزی که مهم است این است که چشم دل نابینا نشود خیلی ها چشم داشتند ولی چشم بصیرت نداشتند و هلاک شدند­اما حضرت ابوالفضل(ع) زمانی که چشمش تیرخورد حمایت ازامام خود را از دست نداد.

یکی­ازشیعیان­امام هادی(ع) به محضر امام شرف یاب شد در حالی که نابینا بود عرضه داشت ای فرزند پیامبر دعا کنید چشمهای من بینا شود تا که لحظه ای شما را ببینم و باز هم نابینا شوم حضرت دعا کردند و دستان مبارکشان برروی چشمان آن نابینا کشیدند و آن شخص بینا شد و حضرت را زیارت کرد و باز هم نابینا شد و این نشان دهنده معرفت و بصیرت آن شخص است .

به این شخص می­توان گفت شیعه واقعی و ما انسانها بعضی مواقع خودمان را چنان بزرگ فرض می کنیم و خودمان را با امام مقایسه می­کنیم در حالی که همه ما را با هم جمع کنند باز هم قابل مقایسه آنان نیستیم.

این میلادهای باسعادت را تبریک عرض می­کنم ارزش ما این است که در برگزاری مراسمات جشن تلاش کنیم ( فردا اغاز ستون گذاری مصلای است).

24 خرداد 5 شعبان مصادف است با میلاد با سعادت امام سجاد(ع) را تبریک عرض می­کنم.

 و اما روز حماسه و روز انتخابات عزیزان حفظ این انقلاب و نظام هر چه قدر مهم باشد این انتخابات هم به همان اندازه مهم است اگر انتخابات مهم نبود دشمنان این قدر سرمایه گذاری نمی­کرد و امید واهی نمی بستد که مردم ایران حضور پیدا نکنند و همچنان که ناامید شدند و مردم از اوایل صبح در پای صندوق ها حضور پیدا کردند و انشا الله امروز حماسه سیاسی تکمیل می­شود با دستان پر برکت و قدرتمند مردم ایران اسلامی عزیزان اینها توفیق است انتخابات توفیق است وگشایشی در کار ایران است و هر گشایشی در کار ایران عقده ای در دل دشمنان ایران است و هیچ دشمنی نمی خواهد عقده و گره در کارش باشد اما این گشایش با پیروی از رهبر معظم انقلاب انجام می­گیرد.

نکته­ای در مورد انتخابات عرض می­کنم مخصوصاً در مورد کاندیداهای شورا معیارها راعرض می­کنیم ما هرکس که انتخاب شود به آنها کمک می­کنیم.

26خرداد شهادت شهدای فدائیان اسلام است که خداوند انشاالله روحشان را شاد کند عزیزان این انقلاب حاصل این خونهای شهدا ست لذا قدر این نظام و انقلاب را بدانیم.

29خرداد 10 شعبان سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) است بنده تبریک عرض می­کنم انشاالله روحیه جهادی که شروع شده است وهمان روحیه در جهاد کشاورزی ادامه پیدا کند.

 30خرداد11 شعبان ولادت علی اکبر(ع) و روز جوان که الگوی بی بدیل و حقیقی برای جوانان است و شما پدر و مادر این الگوی را درخانه های خود ترویج دهید.

 انفجار بمب در حرم امام رضا(ع) نشان ازاین است که دشمن برای رسیدن به هدف شوم خود از استفاده از هیچ ابزاری دوری نمی­کند لذا دشمن شناسیمان را تقویت کنیم و پشت سررهبری حرکت کنیم و در ولایت مداریمان ثابت قدم باشیم.

 

 

 


      

دکتر ولایتی : توجه کنید! تا آخر در صحنه می مانم


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
خطبه­اول
بنده خودم و شماخواهران و برادران بزرگوار را دعوت می­کنم به تقوای الهی که از رکن های نمازجمعه و خطبه­های نماز جمعه است. خداوند متعال انشاالله عنایتی بفرماید که در این مسیرکه مسیر تقوا و هدف ارسال انبیاست موفق و موئد باشیم.
امروز که عید مبعث می­باشد و نیز وجود  نازنین رسول الله، محمدمصطفی(ص) در این روزبه پیامبری مبعوث می­شوند و ما باید این روز را گرامی نگه داریم و در بزرگداشت این ایام تلاش کنیم بعضی مواقع این مناسبت­ها را آن اندازه که باید با معرفت گرامی بداریم، کمترتوجه می­کنیم، مثلاً ایامی مانند ولادتهای ائمه اطهار،(اگرنگاهی بکنیم هیچ دلیل شرعی در اسلام برای­اینکه برای فرزندانمان جشن تولد بگیریم وجود ندارد ولی برای جشن تکلیف در سیره بعضی­علما وجود دارد) وما این رسم عامیانه و بزرگانه را چقدر بزرگ می­شماریم! و اما در مقابل بعضی مناسبت­های بزرگ را فراموش می­کنیم، امروزعید واقعی است همان عیدی که در آن به انسانها راه مستقیم نشان داده می­شود و بزرگداشت این ایام از نشانه­های تقواست، و همچنین در آیه دیگری می­فرماید: (من یعضم شعایرالله وانها به  تقول قلوب) هرکسی که این مناسبت ها و نمادهای الهی رابزرگ بشمارد نشان دهنده تقوای اوست می­تواند بیانگر این مفهوم باشدکه هرکس بی عتنا به این مناسبتها باشد در چهارچوب دینی و معرفتی اسلام انسانی بی تقوا یا کم تقوا به حساب می­آید.
یا مناسبت­های مانند سالروزار تحال امام خمینی(ره) کسی که در مراسم ارتحال شرکت می­کند چه مراسمی که درحرم ایشان و یا در مساجد شهرستانها برگذار می­شود و این نشانه تقوا، معرفت­و نزدیکی او به خداوند است و بازهم مفهوم مخالف آن نشانه ی تقوایی، تاریکی قلب و ظلمت­درون است، را به حضار عزیز تبریک عرض می­کنم.
ان شاالله این عید بزرگ، که عیدی به معنای واقعی است مبارک باشد و آن اندازه که لازمه آن است نسبت به آن معرفت داشته باشیم.
و شماعزیزانی که در نمازجمعه حضوردارید جزء نخبگان جامعه اسلامی هستید و معمولاً در مناسبت­های بزرگ نخبگان بیشتر توفیق حضور پیدا می­کنند تا آنرا ارزشمند نشان دهند، عید باستانی نوروز نمی­گوییم ارزشی ندارد اما ارزش دینی ندارد ولی در مقابل عید بزرگ مبعث دارای ارزش زیادی است در حقیقت آنها عید محسوب نمی­شوند، عیدی که انسان رابه خداوند نزدیک کند عید واقعی است.

روزی امام حسن (ع) از مسیری در حال گذر بودند مشاهده کردند عده­ای مشغول شادی و مستانگی هستند از آنها علت آنرا جویا شدند و آنها گفتند عید است(البته مشابه این روایت از امیرمؤمنان نیزبیان شده است)که ایشان نیز فرموداند:(کل یوم لایبس الله وهویوم عیدا)روزی که درآن گناهی نباشدآن روزعید واقعی است، پس عید مبعث بسیار مهم است و در این روزرعایت تقوا ضروریست.

امیرمؤمنان می­فرمایند: تقوا را رعایت کنید، قلب و درون افراد متفکر هر روز مورد تفکر عظمت خداوند است وخوف الهی در وجود آنها فراوان است، و اما مسئله بعثت لازمه تقوای اجتماعی است، بدون بعثت و ارسال رسول تقوا امکان پذیر نیست، علامه طباطبایی (رض) در تفسیر المیزان بیان می دارنکه هدایت انواع هم  تکویناً اثبات شده است و هم تشریحاً.و لازمه این هدایتها این است که انسانه و موجودات زنده در چهارچوب کامل رشد یعنی رشد جسمانی، تکوینی و رشد تشریحی داشته باشند لذا بر خداوند متعال واجب است که پیامبرها را بفرستد و این واجب، واجب عقلانی است چون خداوند متعال حکیم است و این وجوب تشریحی نیست (ماننداین است یک استکان بیفتد و واجب بدانی که شکسته است واین واجب در مورد موجودات تقریبا ًشبیه این نوع وجوب است) لذا خداوند بر خود لازم دانست که پیامبران که زینت مخلوقات عالم هستند را فرستاده و پیامبران را مبعوث کرد تا انسانها را هدایت کنند.

عزیزان بعضی­ها فکر می­کنند کسی که مسلمان شده لازمه اش این است که این انسان به تمام معنا در آسایش باشد نه! قرآن چنین می­فرماید: که امتحان لازمه و جزءلا ینفکه ایمان است اگر مشکلات و سختیها نباشد خداوند متعال نمی­تواند با انسانها اتمام حجت کند و ایمان ما را مورد آزمایش و امتحان قرار می­دهد  تا حجت را برما تمام کند.

(و ما ارسلنا فی غریتنا ارسلنا الامن بعثا و الضرا) خداوند متعال می­فرماید: در هر مملکتی پیامبری فرستادم و آن قوم را با مشکلات و سختی­هایی مواجه کردم(لعلهم یدعونهو) تا آنها متوجه شوند و از خداوند خوف وحشت داشته و به او توجه کنند(ثم ارسلنا مکان سیعته والحسنته) و بعد از این که در امتحان الهی سربلند شدند در آنها آسایش به وجود می­آمد باید جامعه و انسانها با مشکلات و سختیها امتحان شوند و این که احساس کنیم چون ایمان آورده­ایم تا با آسایش مواجه شویم درست نیست .

لذا لازمه­ایمان مشکلات است و این مشکلات سیاسی که دشمنان به ما تحمیل می کنندودرآینده نیز باشدت وضعف نیزادامه خواهد داشت، تمام انبیاء با مشکلات مواجه بودند مانند پیامبر که 23 پیامبر یکرد و توهینهای کهبه ظاهر مسلمان نماها می­کردند را تحمل نمود فقط به خاطر دین؛ اصلاً اگر مشکلات نباشد بهشت و پاداش الهی خیالی بیش نیست.

لازمه هدایت جامعه هم وجود پیامبر استهم چنان که خداوند در قرآن می­فرماید: (هوالذی بعث امیینر سولا منهم یدعو الیهم آیاته و یذکیهم ویعلمهم کتاب والحکمه) پیامبران را فرستادم تا جامعه را با آیا تو کتاب الهی آشنا سازند و تزکیه صورت پیدا کند، اخلاق بدون رسالت و پیامبری امکان پذیر نیست.

به خاطر این است که جوامع غربی وسکولار می­خواهند به اخلاق برسند چرا؟ چون انسان فطرتاً طالب اخلاق است، و دلیل موفق نشدن آنها این است که بدون رسالت و قرآن و ولایت امکان ندارد اخلاق را تعریف کرد (ویذکی هم ) لذا وقتی که خداونددر قرآن می­فرماید: (وماارسلناالارحمتا) ای پیامبرتو را نفرستادم مگر برای رحمت برای عالمیان، (معنای اساسی رحمت در اینجا هدایت است) مخصوصا هدایت تشریحی( و من کانو قبلو نبی ظلالون مبین)اگرحضور پیامبران نبود تردید آنها در ظلالت بودند وآن هم ظلالت آشکار.

یکسری انسانها پیدا می­شوندکه به دین به صورت سطحی و کارکردی نگاه می­کنند تا آرامش روان واعصاب داشته باشند و اما کسی که مومن است آرامش دارد اما دین فقط برای آرامش فرستاده نشده است.

و اما فلسفه نبوت، خلقت و ارسال رسولان عبارت است از بندگی وکیفیت بندگی( یذکیهم) تزکیه وپاکی در جامعه­ای پدیدار می­شود که بندگان بنده واقعی باشند. خداوند می­فرماید: (اونبوکمرسالاتنوارساللکم تعلمون)پیامبران را به خاطر این فرستادیم که آن چیزهای که شما نمی­دانید را به شما یاد دهند پس معلوم می­شود که بسیاری از علوم اساسی جامعه بدون حضور پیامبرامکان پذیر نیست، یعنی اینکه دانش و علم جامعه بدون حضور پیامبرامکان ندارد محیا شود.

کار کرد دیگر رسالت این است که جامعه به وحدت برسد ( وکان ناس مثل واحدا وبعثا الله مکینه و مبشرین و منظرین و انزل کتاب ناس و فی مختلفو ویحکمو )انسانها به قدرت خدا متفاوت خلق شدند اما چون خداوند می­دانست آنها به تفرقه خواهند رسید و در جامعه اختلاف خواهد شد به همین خاطر پیامبران را فرستاد تا تفرقه ها را به اتحّاد تبدیل کنند همچنان که علامه طباطبایی می­فرمایند: عقل در یک طرف جامعه و شعور در طرف دیگر جامعه قرار دارد و این شعوروقتی می­تواند مفید واقع شود که در جامعه شعور  وحیانی باشد و مبتنی بر رسالت شود آن وقت جامعه می­شود متحد وآنه ما تحادی مقدس و پاک؛

لذا وقتی امیرمؤمنان می­فرمایند:ا َشهد و اَن محمد عبده و رسول:  شهادت می­دهم محمد بنده و رسول خداوند است( ارسلهو به دینل مشهود)با دین آشکار و نشانه و پرچم پایدار و نور در خشانی که با اوست، او ر فرستاد به خاطراین که شبهات و مشکلات مردم را فقط پیامبر می­تواند برطرف کند (استجاجن بل بینات) دلایلی که می­خواهند فقط پیامبران می تواند بیان کند(تعضیرن فی العالات) فرستاد تا مردم را بترساند ازجهنم و عذاب دردناک؛ یکسری از افراد جاهل بعضی مواقع می­گویند که مگر خداوند از عذاب دادن بندگان لذت می برد نه؟! خداوند عادل است کسانی که به دستوراتش عمل می­کنند را به بهشت و آن­هایی که عمل نمی­کنند را رهسپار جهنم می­کند، اگر قرار بود که تمام انسانها به بهشت بروند دیگر نیازی نبود که پیامبران فرستاده شوند.

خطبه دوم
خودم و شما خواهران  و  برادران  و  مسئولین بزرگوار  و مردم عزیز،  نیروهای انتظامی، سربازان و تمامی عزیزان را به رعایت تقوا الهی دعوت می­کنم.
 سرمایه­های عظیم تقوا و اخلاق در دستان ماست دست دیگران از این سرمایه­های گران بها خالی است، قدر خودمان را بدانیم اگرچه تکبر بسیار زشت وآلوده کننده است اما عزت بسیارعالی است، عزیز بودن بسیار مهم است مورد دعوت خداوند است انسان متواضع باشد اما ذلیل نباشد انسانهای دیگرا این سرمایه ها را ندارند لذا دستشان خالی است امیر مؤمنان می­فرمایند: تقوا را پیشه کنید مانند آنهای که امید پاداش الهی آنها را علاقه مند به عبادت در محضر خداوندکرده است وآنها با امید به خداوند همیشه مشغول عبادت هستند مانند آنها تقوا داشته باشید.
مانند کسانی که زهد تقوا، شهوت آنها را خاموش کرده است عزیزان تا چه باید مسئولین فرهنگی و دیگران باید تلاش­کنند تا وقتی که در جامعه تقوا نباشد امکان پذیر نیست انحرافات حل­شود،  در جوامع غربی به ظاهر بعضی امکانت و رفاه ها وجود دارد ولی به خاطر اینکه تقوا وجود ندارد لذا شهوت ها خاموش نشده اند آنهاصورت مسئله را پاک کرده و شهوت رانی را قانونی کرده جلوه می­دهند صورت مسئله را قانونی کرده اند پس وقتی که در جامعه شهوت رانی انحراف نباشد در آمار نیز بیان نمی­کنند حالا با وجود این بازهم آمارشان لجن زار را نشان می ­هد به این توجه داشته باشیم و تقوا را رعایت کنیم.
عزیزان قدر این نماز جمعه را بدانید، پرچم اسلام است، علم سید الشهدا ست تمام خلاصه خوبی­های اسلام در نماز جمعه است جوانان را سعی کنید با این محافل آشنا کنید جوانی که با پیامبر آشنا نیست با آسیب­های فراوان مواجه است واگر شکی هم بکنیم باید به عقلمان شک کنیم هنوز هم بالا ترین آمار انحرافات جنسی، غیر جنسی، فساد اقتصادی، شهوت رانی و این چنین انحرافات بیشتر در کسانی است که در مساجد حضور ندارند اتفاق می افتد و انحرافات آنان قابل مقایسه باکسانی که به مسجد می­روند نیست .
اگرمی­خواهیم جوانانمان پاک باشند باید آنها را از کودکی با مساجد، منبرها و تعالیم دینی آشنا سازیم چون دشمنان در صدد منحرف کردن آنها به وسیله برنامه های ماهواره­ای که محو فساد و فحشا هستند می­باشند (کتاب­های انگلیسی که در کلاس­های زبان تدریس می شود با کمال تعجب طریقه برقراری ارتباط بین دختر و پسر را بیان می­کنند که هدف آنها هم چنین است) قبل از اینکه با زبان قرآن آشنایی داشته باشند به کلاس زبان فرستاده­می­شوند پس وقتی تمدن آمد اخلاق هم رعایت نمی شود.
مبعث پیامبر(ص) که واقعه عظیم تاریخی است توجه داشته باشیم فکر نکنیم پیامبر در چهل سالگی به پیامبری رسید،پیامبر در زمان تولد پیامبر بودند و حکم رسالت در چهل سالگی به او داده شد و قبل از رسالت­هم پیامبر یک فرد عادی نبودندهمچنان که ائمه اطهار افراد عادی نبودند.
به ماه شعبان عزیزان توجه داشته باشیم  این اتقاقات، اتفاقاتی عبرت آموزی هستند و درس بزرگ آنها این است که در جایی که ولایت است در آنجا بن بست وجود ندارد؛ همچنین به عظمت ولایت و رهبری­های رهبرمعظم انقلاب است که این کشور پا برجاست و پابرجا خواهد ماند.
 اشاره­ای نیز به فرمایشات رهبر معظم انقلاب می­کنم که در حرم مطهر امام خمینی ایراد فرمودند و تحلیلی هم که در چهار چوب نظری امام ارائه کردند که خدا باوری و مردم باوری از باورهای امام بود.
و در آخر عرایضم اولاً مردم عزیز از روی ظاهر و بوسیله شایعه انتخاب نکنیم بعضی ها بیان می­کنند نظر رهبری این فرد است قطعا اینها کذب محض هستند اگر این حرفها را قبول کنیم باید بگوییم نعوذ باالله رهبری دروغ می­گوید، وقتی رهبری می­فرماید: هیچکس نمی داند نظر رهبری چیست هرکس حرفی بگوید انسان کذابی است هم نسبت به رهبری روغ گوست و هم مسیر فکری جامعه را منحرف می­کند.
 سخنان رهبری نشان می­دهد چه کسانی وابسته جریان های انحرافی و اصلاحات هستند وکسی که وابسته است نمی­تواند برای این مملکت کاری انجام دهد پس می­تواند نتیجه گرفت کسی می­تواند برای این کشور کاری انجام دهد که وابسته ولایت باشد. با شایعه رای ندهیم اگر با شایعه رای دهیم در روز قیامت در محضر خداوند مدیونیم.
و در مورد انتخابات شوراها مطالبی را بیان می­کنم سعی کنید با تحقیق کامل انتخاب کنید. و یک نکته دیگر آقایان و بزرگوران ایمان هایتان رابه خاطر فامیلهایتان نفروشید، فامیلی رای ندهید، چون فامیل است رای ندهید به خاطراین که می تواند کاری انجام دهد رای بدهید و به خاطر این که اصل است انتخاب کنید.
ولادت آقا سید الشهداء و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل وروز جانباز را به این عزیزان تبریک عرض می کنم.  

 

 


      

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان مورخه 6/3/92 ساعت 30/8 صبح در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان  و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه محترم شهرستان برگزارشد. در ابتدائی جلسه تلاوت چند از آیات روح بخش قرآن کریم تلاوت شد. سپس در ادامه حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن عرض خیر مقدم، به راه کارهای مختلف در مورد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تأکید کردند و افزودند: دین فقط اعتقاد نسیت بلکه اول معرفت است و بعد اعتقاد، دین خود ساخت ظرفیت معرفت سازی ندارد دین مقدس اسلام بستر و ظرفیت معرفتی ساز است در روایات است انسان عاقل انسانی است که معرفت دارد امام حسن (ع) فرمودند: نه آفرید شدیم مگر ما خدا را بشناسیم .

پایه محکم اسلام معرفت است لذا انقلاب ایران معرفت محور است در نظر سنجی که در سایت مقام معظم رهبری انجام شد، یکی از جالب ترین سخنان امام خامنه ای در سال 91 و یا ماندگارترین سخن ایشان این بود که من انفلابی هستم پس انقلاب ما انقلاب اسلامی است انتخابات از همین چهارچوب فکری اسلام است که انتخابات حق است و  هم تکلیف و احیای این حق وظیفه است.

امام خامنه ای

 


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

بنده خودم و شما مومنین و مومنات، خواهران و برادران بزرگوار را به تقوای الهی دعوت می­کنم.امیر مومنان می­فرمایند: (اتقوا الله فی عباده)درمورد بندگان در محضر خداوند تقوا پیشه کنید (وانکم مسئولون حتی عن البقاء والبهائم )اسلام مکتبی نورانی و بی نظیر، بی بدیل، سعی کنیم با معرفت الهی رهرو این مکتب بی بدیل باشیم. در هفته های گذشته به خطبه متقین اشاره شد، در این هفته به این مطلب می­رسیم که امیر مؤمنان ویژگی انسانهای با تقوا راچنین بیان می­کنند (ملبسهم الاقتصاد) آنها اقتصاد و میانه رو هستند دو نوع این را تعبیر کرده اند تعبیر اول این است که آنها آن قدر میانه رو و معتدل هستند که وقتی انسان آنها را مشاهده می­کند در آنها نشانه­های اعتدال بارز و نمودار است در این مورد از تشبیه استفاده شده است لباس اقتصاد و اعتدال به تن کرده­اند معنی دومش هم این است که این هم به مقصود نزدیکتر است اینان در لباسها و پوشش­هایشان اعتدال و اقتصاد دارند عزیزان یکی از علامت­های مؤمن اعتدال است که در روایاتی می­فرماید: یکی از سیره ها و روشهای مومن این است که انسانی مقتصد و میانه رو است (و سنتهم الرشد) و سنتی که دارد این است که هر روز در حال رشد و تعالی است که امیرمؤمنان می­فرمایند: ( من ساوا یوماه و هو مغبون) کسی که دو روزش مساوی باشد مغبون و زیان کار است نه این که امروز از دیروز بدتر باشد نه! اگر دیروز یک مرتبه ای از ایمان وتقوا رسیده است اگر امروز هم در آن مرتبه بماند زیان کرده است نیاز نیست که حتما گناهی کرده باشد لذا استغفار کند ( واستغفر الله لی و لکم من جمیع ما کره الله) به سوی خداوند برگردیم تا خداوند هم بگوید (تاب الله علینا)خداوند هم به سوی ما بیاید وقتی توبه به کار می رود با تعبیر اَلا استفاده می شود از جانب خداوند و از جانب بنده با تعبیر اِلا آن چیزی که در توبه و بازگشت ما مهم است این است که خداوند به ما توجه داشته باشد و آن قدر میانه روی و اعتدال ارزش دارد که قرآن ظلم انسان را در برابر اقتصاد قرار می­دهد، یا انسان معتصب و میانه رو و معتدل است یا ظالم است انسانی که معتصب و معتدل نیست ظالم است ببیند اقتصاد و میانه روی چه قدر اهمیت دارد که منظور مفسرین از کتاب معمولا قرآن است واستفینا هم کسانی است که برگزیده هستند یعنی مومنان مسلمان و امت پیامبر است از آن امت بعضی­ها ظالم هستند به نفس خودشان اما بعضی ها معتصب و میانه رو اند. پس انسانی که معتصب نیست و تندرو ست یعنی افراط و تفریط دارد این انسان ظالم است ( به نفسی)قبل از دیگران به نفس خود ظلم می­کند، حضرت علی(ع) در روایت دیگری می­فرمایند: ( الجاهل اما مفرط او مفرط) انسان جاهل یا تند می­رود یا آهسته؛ هر دوی این حرکات در تعابیر الهی مورد نهی قرار گرفته شده است چیزی که مهم است همپایی قرآن و اهل بیت است یا قرآن مسلمانان امت معتدل بیان میکند (وکذالک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس)خداوند ما را معیار قرار داده است در اینجا شهداء به معنای معیار آماده است خداوند امت ما را امت معتدل و میانه رو قرار داد تا ما برای انسان­های دیگر در تمام عرصه­های زندگی معیار باشیم تندروی­های فردی، اجتماعی، سیاسی همه آنها غلط است، آنهایی که سعی می­کنند در این نظام هر چند با کوچکترین خطا بر ضد این نظام کاری انجام دهند قطعا کار اشتباهی انجام می دهند، دشمن تراشی و تنش زایی هنر نیست، تنش زدای هنر است انسان پنج نفر را بیاورد و رهرو اهل بیت و عاشق این نظام اسلامی قرار دهد این هنر است وگرنه انسان می تواند هروز دل 200 نفر رابشکند(دل شکستن هنر نمی باشد تاتوانی دلی به دست آور )پس تند روی ممنوع. اما عزیزان به این توجه داشته باشیم آیا اعتدال به این معناست بعضی موقع در جامعه ما به معنای کوتاهی، و تفریح بیان می­کنند اعتدال بی خیالی و بی تفاوتی نیست آن تفریح است تند روی افراط است و بی خیال به نظام بی خیال است حالا نماز جمعه است عده ای می­خوانند رفتیم، نرفتیم هم اشکالی ندارد در راهپیمایی دیگران حضور دارند رفتیم یا نرفتیم اثری ندارد نه اینان کوتاهی است معرفی می­کند قرآن محمد رسول الله، اعتدالی که قرآن می­فرماید این است کسانی که با پیامبر هستند با کفار شدت عمل دارند محکم هستند اما ما بعضی مواقع با همسایه­های خودمان شدت عمل داریم امام فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید ما بر سر همسایگان و آشنایان می­کشیم محکم با دشمن برخورد می­کنند فرقی نمی کند در تمام اصناف وصنف­ها وجود دارد شهید مطهری در بین بعضی دوستان یکسری نقد ها وجود دارد امروزه اگر یکسری از افراد ترد شده­اند تعجب نکنیم امام راحل یه موقع می­شود حاج آقا مصطفی آن ظرفی را ایشان آب می­خورند را آب می­کشند این اتفاق تاریخی است امام در جایی اشاره و تائید کرده­اند مظلومت امام است. یک زمانی هم شهید مطهری هم مغمور بعضی دوستان نادان بودند ظاهر بینی­های که اتفاق می­افتد اینها در شان مسلمان مومن نیست مومن زرنگ باشداز زرنگی مومن بترسید (اشداء علی الکفار رحماء بینهم )اما در کارهای خودشان رحمت دارند از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روایات داریم. (ربح المؤمن من المؤمن ربا ) از امام صادق بیان شده است که می­فرمایند که مومن اگر در معامله سود و منفعت ببرد این رباست در مغازه جنسی را می­فروشد سودی ببرد راوی می­گوید پرسیدم آقاجان منظور از این روایت چیست؛ فرمود: این روایت مربوط به زمان مهدی موعود است که در آن زمان همه فقط به سود دیگران نگاه می­کنند و هیچ کسی هم از دیگری کم نمی­آورد شما لحظه ای تصور کنید همه سعی کنند بر حسب نیازشان بخورند و انبار نکنند در قیامت یکسری به شکل مورچه هستند، بعضی هم به صورت موش هستند اینان چه کسانی هستند؟ کسانی که احتکار می­کنند اما اگر انسان فقط نیاز خودش را برآورد کند ببینید چه قدر در کشور ما مواد اضافی وجود دارد فقیری پیدا می­شود؟ با همین منابع موجود امام زمان ظهور کنند و ما شویم مومن واقعی نه ظاهری یک میلیارد نفر اگر در ایران زندگی کنند باز هم اضافه است آن قدر انسانهایی که ظاهرا مومنن در ایران جمع شده­اند(رحماء  بینهم) ولایت یعنی این، فرق بین شریعت و ولایت این است، شریعت یعنی این که بعضی موقع کارهایی به نام اسلام انجام شود اما اگرشریعت همراه با ولایت  باشد ببینید چه قدر زیبا می­شود در جامعه درگیری، غیبت، تهمت، بهتان اتفاق نمی­افتد جامعه محبت که امیرمومنان در حکمت 142 نهج البلاغه بیان می­کنند نشان دادن محبت نگاه کنید نشان دادن مودت، انسان سعی کند خودش را عاشق وشیفته مومنان دیگر قرار دهد ببینید چه قدر جامعه زیبا و قشنگ می­شود این زندگی عاشقانه و عارفانه است مومنان به همدیگر رحم می­کنند محمد رسول الله( الذین معهم  اشداء علی الکفار و  رحماء  بینهم) (تراوهم رکعا و  سجدا )آن ها را مدام در رکوع و سجده می بینی؛ خواستار فضیلت خداوند هستند رضایت خداوند را می­خواهند. (سیماهم فی وجوهم) اگر به سیمایشان نگاه کنید تابلوی ایمان­اند ( من اثر السجود)سجده انسان را نورانی می­کند بیایید اقتصاد و میانه روی را رعایت کنیم و اسراف را کنار بگذاریم. امیر مؤمنان در خطبه140 نهج البلاغه می­فرمایند انسان میانه رو هیچ وقت فقیر نمی­شود. امام صادق(ع) فرمود: اگر کسی لباس کهنه ندارد تازه هم ندارد چرا؟ وقتی لباسهای تازه را پوشید وکهنه کرد کم کم فقیر می­شود چون نه لباس نو دارد نه لباس کهنه. ذهن انسان از کودکی قابل پذیرش است سعی کنیم کودکان را از کودکی با روایات، معانی و مبانی دینی آشنا کنیم. فقط شعار زندگیمان اعتدال و میانه روی بوده و هدفی جز زندگی دینی نداشته باشیم.

خطبه دوم

 خودم و شما خواهران و برادران بزرگوار را دعوت می­کنم به راه خداوند که تقواست. و این را بدانیم که اگر تقوای الهی با معرفت حقیقی و به معنای واقعی پیشه را همان باشد منحرف نمی­شویم ( وتقل الله یجعل الهم فرقانا).به بعضی مناسبتها به صورت اختصار اشاره می­کنم، اولا امروز روز جمعه دهم خرداد ماه که با بیستم ماه رجب مصادف است روز جهانی بدون دخانیات و بدون سیگار نام گذاری شده است عزیزان تمامی مراجع بیان می­کنند اگر انسان بداند که سیگار برای بدنش ضرر دارد مصرف سیگار برایش حرام است عزیزان به این حرف توجه کنید سال گذشته آمریکا ایران را با بدترین تحریم­ها مواجه کرد مخصوصا نیمه دوم سال تنها محصولی که حتی خود شرکتهای آمریکایی در ارتباط با ایران در تحریم نبود و هیچ تنبیهی متوجه آنها نبود شرکتهای تولید سیگار بود الان هم ایران از طرف سیگار در تحریم نیست کوچکترین چیزی که در نظر بگیرید که بارز جهانی تجارت می شود ایران تجارتمی­کند ایران در تحریم است اما سیگار در تحریم نیست به این موضوع کمی فکر کنیم دشمن بیدار است ما بیدار تر باشیم اولا سالانه این آماری که عرض می­کنم برای الان نیست برای هفت یا  هشت سال پیش است تقریبا سیصدوچهل میلیارد تومان سالانه واردات داریم که غیر از سیگار داخلی، خانواده­های که با فقر زندگی می­کنند برای ناشان پولی پیدا نمی­کنند اما شاید صد یا دویست تومان برای سیگار خرج می­کند ببینید انسان چه قدر به فرزندانش خیانت می­کند که هزینه زندگی را صرف سیگار گشیدن می­کند سلامتی اش از بین می­برد لذا توجه داشته باشیم عزیزان جامعه مان سالم باشد تن سالم در بدن سالم.
یکشنبه 12 خرداد سال روز در گذشت مظلومانه و آزاده سرافراز حجت الااسلام حاج سید علی اکبر ابوترابی است که واقعا تجسم تقواست تجسم ازادگی تجسم مبارزه با ظلم این برزگوار است و هدایت­گر آزادگانی که در عراق بودند و این عزیز آنها را به لحلظ دینی تغذیه می­کردند و یکی از دلایلی که آزادگان در آنجا توانستند شکنجه ها را تحمل کنند و با انحرافات سیاسی مواجه نشوند به هدایتگری­های این بزرگوار بود ان شالله روحش شاد شود این چنین انسانهایی برایمان الگو هستند.
14 خرداد سال روز ارتحال ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است من به یکسری از اقداما ت امام اشاره می­کنم امام چه کار کردند 1- امام هویت دینی این جامعه را زنده کردند: آن زمانی که امام انقلاب کردند به معنای واقعی اسلام فراموش شده بود، اسلام واقعی نه اسلامی که در گوشه کنار بیان می­شود ایران دارای هویت پادشاهی بود در سایه شوم پادشاه، امام آمدند احیا کرد، لذا امام است که هویت دینی را احیا می­کنند با وجود این که کسانی باعنوان تجد می­خواهند اسلام را  به فراموش بسپارند2 - مسئله بعدی برچیدن حکومت شاهنشاهی دو هزار و پانصد ساله است: اگر از این لحاظ نگاه کنیم انقلاب ایران بی نظیر است به انقلاب روسیه نگاه کنید قبل از آن تحولات عظیمی اتفاق افتاد و نتیجه انقلاب روسیه از بین رفت اتحاد جمهوری شوروی میتنی بر کمونیسم شکست خورد والان فقط اسم آن در تاریخ مانده است آن هم نامی با ذلت نه عزت.دگرگونی رابطه دولت و ملت( پدر بنده بیان می­کردند که در یکی از منبر گفتم شاه ملعون بعد چند نفر از روستایی ها اعتراض کردند که شما به شاه توهین می­کنید شاه سایه خداوند است ) به ذهن مردم ما این چنین حرفهایی را داده بودند هنوز کسانی هستند که نمی­خواهند بپذبرند که یک سلسله شاهنشاهی سلسله ای ملعون مانند امویه است این را امام به ذهن مردم تفهیم کرد این یعنی ولایت. شریعت بود ولایت نبود اگر ولایت نباشد شریعت هم معنا ندارد لذا مردم سرنوشت خودشان راتعیین کردند و این انتخاباتی که پیشرو داریم همه اینها در پرتو رهبری­های پیامبر گونه امام خمینی است. استقلال سیاسی، زمانی بود که مردم و حکومت ایران قدرت تصمیم­گیری نداشتند اما ایران جنگ هشت ساله راتحمل کرد و یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد این در پرتو ولایت امام بود قدرتهای استکباری را امام به چالش کشید جنگ سردی که بین شوروی وآمریکا درگرفت در پرتو امام پرتو مظمانه شد قدرتهای جهانی تغییر پیداکرد شاکله قدرت بین المللی تغییر پیدا کرد یک زمانی بود که حکومت ایران برده آمریکا بود وکل ایران ما مستشاران آمریکایی بود. چند سال قبل از درکره جنوبی به چند نفر دختر اهانت کرده بودند بعد از چند ماه اعتراض آمریکا قبول کرد و گفت که آن سربازها را محاکمه می­کنیم وایران بدتر از آن وضعیت بود، قدر امام را بدانیم و واقعا هر لحظه به روح آن بزرگوار سلام بفرستیم که چنین یادگاری مانند رهبرمعظم انقلاب در مکتب ولایت در همان روز توسط مجلس خبرگان با تمام اقتدار انتخاب شدند و چه قدر زیبا رهبری می­کنند واقعا انسان تصور این که آیا ولی امر مسلمین مانند ایشان هست که عزت مسلمین را به پا دارد کسی که ازکشور های عربی به ظاهر مسلمان مانند عالم برجسته آنها وقتی به چهره نورانی ایشان نگاه می­کنند اشک شوق می­ریزند اینان به دلیل عزتی است که در پرتو ولایت به وجود آماده است قدر این نظام و رهبری را بدانیم قدر امام را بدانیم .
شهادت امام موسی کاظم، آن غریب بغداد در زندانها مخوف هارون الرشید خواستند اسم و نام ایشان را دفن کنند اما آفتاب همیشه پشت ابر نمی­ماند و لذا نام نامی ائمه اطهار و این غریب زندان کشیده فاطمه زهرا (س) باب الحوائج است اما چه شد هارون الرشیدها؟! نور همیشه نمایان است.
 15خردادقیام قیام پانزده خرداد و شهدای فیضیه است زنده نگهداشتن این قیام وظیفه انقلاب اسلامی است مواظب باشیم فراموش نشود آن ظلم هایی که آنها متحمل شدند.  


 




برچسب ها : میانه روی  , میانه رو  , معیار  , اعتدال  ,
      
ولایی بودن فرد اولین شرط از شروط یک رئیس جمهور است
امام جمعه شهرستان ماهنشان در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان گفت:ولایی بودن فرد اولین شرط از شروط یک رئیس جمهور است .

حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان به مسئله مهم انتخاب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردو گفت:ولایی بودن فرد اولین شرط از شروط یک رئیس جمهور است وولایت را یکی از ارکان مهم و اساسی اسلام بیان کرد. وی با تبین اهمیت پایبندی به ولایت اهل بیت(ع) در پیشرفت و عزتمندی جوامع بشری، ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داد. امام جمعه در خصوص انتخابات با معیار قرار دادن فرمایشات رهبری برای انتخاب فرد اصلح برای شورای اسلامی و شهر و روستا و ریاست جمهوری اظهار امیدواری نمود که با برگزاری پرشور و در عین حال آرام انتخابات شاهد گزینش افراد لایق و شایسته برای خدمت هر چه بیشتر برای مردم شریف ایران باشیم.


      
   1   2      >