سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :36
کل بازدید :892502
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 12:8 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

وزیر بازرگانی: ما نمی‌توانیم برای اقشار آسیب‌پذیر کاری کنیم




برچسب ها : مستضعفان  , آسیب پذیران  , وزیر بازرگانی  , یارانه  ,
      

جلسه کمیته ارتحال حضرت امام (ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان و برخی از مسئولان این شهرستان در دفتر امام جمعه محترم تشکیل شد. در این جلسه امام جمعه محترم ضمن تجلیل از مقام والای حضرت امام(ره) فرهنگ سازی بلند مدت در ارتباط با اندیشه های امام تأکید کرده و به پرهیز از کارهای تشریفاتی و مقطعی دعوت کردند.


      

اعضای واحد خواهران ناحیه سپاه ماهنشان صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان به مناسبت روز زن دیدار کردند. حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور به تبیین جایگاه زن در جامعه اسلامی پرداخته و با اشاره به نقش عاطفی رشدآفرین زنان در انقلاب اسلامی و ادامه آن را با ارزش تلقی کرده و اهمیت نظریه ولایت فقیه امام خمینی(ره) را در این دانستند که ایشان جایگاه اجتماعی زن را به گونه ای تبیین کردند که مبتنی بر عفاف و حجاب و حیامندی باشد .

 




برچسب ها : نقش زنان در انقلاب اسلام  , حضرت زهرا  , امام خمینی (ره)  , جایگاه زن  ,
      

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.


خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، صراط مستقیم الهی را واحد دانسته و دیگر راهها را، راه شیطان و امیال نفسانی خواندند.
ایشان در ادامه بحث­های گذشته در ارتباط با
عفاف و حجاب به ضرورت کنترل انحرافات در جامعه در دو محور، ضرورت امنیت اجتماعی و جاذبه­های جنسیتی زنان سخنرانی کردند.
ضرورت امنیت اجتماعی
امام جمعه ماهنشان یکی از معابرهای مهم تقوی را حجاب و عفاف دانسته و عفاف را سالم ساز جامعه دانستند. زمانی اندلس یا اسپانیای کنونی که به دست سربازان اسلام فتح شده بود یک جامعه اسلامی محسوب می­شد که با تهاجم فرهنگی دشمنان از قبیل گسترش شراب خواری، بدمستی، بی عفتی و انحرافات جنسی به یک جامعه غیر دینی تبدیل شد. امروزه دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن همین برنامه­های شوم و ضد دینی را دنبال می­کنند. اگر قرآن کریم زنان را ملزم به رعایت حجاب و عفاف می­نماید به این جهت است که در جامعه از آزار و اذیت افراد سست ایمان و هواپرست در امان بوده و در سایه آرامش روانی در راستای هدف آفرینش گام بردارند. برخی مزاحمت­ها از قبیل پاشیدن اسید به چهره یک زن از عدم رعایت حجاب ناشی می­شود. بانوانی که با آرایش آنچنانی به خیابان­ها می­آیند زمینه­های انحراف خود و دیگران را فراهم می­نمایند. قرآن کریم با ظاهر نمایی و خودنمایی مخالف بوده و دستور به غض نظر از نامحرم را با قاطعیت تمام صادر کرده است. علت وجوب امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی است تأمین امنیت روانی و اجتماعی افراد جامعه می­باشد. خداوند متعال در آیه شریفه
" واذاأمنتم فالذکروالله"
به همین آرامش روحی و روانی که از اساسی­ترین نیاز­های جامعه به شمار می­آید اشاره دارد.
جاذبه­های جنسیتی زنان
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ابراز داشتند: عفافی که مورد بحث و بررسی ماست مشترک میان زنان و مردان بوده اما حجاب مخصوص بانوان می­باشد چرا که جاذبه از خصوصیات زنان است. شهید مطهری(ره) در این رابطه می­فرماید: حجاب خاص زنان بوده و به کار بردن این لفظ در باره مردان صحیح نیست به این جهت که جاذبه و دلبری از خصوصیات زن بوده و مرد شکارچی محسوب می­شود و عاملی که زن را به عاملی کم ارزش تنزل می­دهد بی حجابی است. برخی که حجاب را نوعی ظلم برمی­شمارند و معتقدند مردان نیز باید در حجاب باشند از این مسأله غفلت کرده­اند که عقیده ناصوابی به نظر می­رسد.
خطبه دوم
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بالاترین مقام عبودیت را رضایت پروردگار متعال ارزیابی کردند. ایشان با اشاره به مناسبت­های هفته میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و فرزند بزرگوار ایشان حضرت امام خمینی(ره) و سالروز آزادی خرمشهر را گرامی داشته واین اعیاد بزرگ را محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تبریک گفتند. حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور آزادی خرمشهر را مایه غرور و مباحات دانسته و این پیروزی عظیم را از الطاف حق تعالی و حاصل خون هزاران شهید ارزیابی کردند.
امام جمعه ماهنشان اظهار داشتند: برخی به نام حضرت می­خواهند در جامعه انحراف ایجاد نمایند که همه باید بیدار باشند. بحمدلله در این عرصه رهبر با تدبیر و دوراندیش­مان فعالانه گام بر می­دارند که لازم است آحاد مختلف جامعه از ایشان پیروی نمایند.
خطیب جمعه ماهنشان ضمن اشاره به آغاز محاصره اقتصادی از سوی آمریکا افزودند: آمریکا از سال 1359 تحریم­های اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و با ادامه شیطنت­های خود قصد ضربه زدن به کشور عزیزمان را دارد که خوشبختانه با وجود جوانان غیور و توانمند همچون دکتر شهریاری­ها این مملکت روز به روز پر افتخارتر در عرصه­های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی خواهد درخشید.
ایشان قانون هدفمندی یارانه­ها درباره سوخت را خوب ارزیابی کرده و تأکید کردند: تا زمانی که خودروهای ما قابل رقابت با خودروهای برخی کشورهای پیشرفته نباشد این قانون بر علیه نظام تمام خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن توصیه رانندگان مخصوصاً موتور سواران به رعایت قوانین جدید راهنمایی و رانندگی از برخی قوانین راهنمایی انتقاد کرده و افزودند:  برخی قوانین منصفانه نیستند و به نظر می­رسد این امر حاصل برخی تعاملات نا سالم است که منجر به ظلم و اذیت مردم می­شود. به عنوان مثال جریمه راننده­ای که با سرعت 130 کیلومتر در جاده حرکت می­کند با راننده­ای که با سرعت 180 کیلومتر در ساعت رانندگی می­کند تفاوتی ندارد. پیشنهاد ما این است که منطق صفر و یک کنار گذاشته شده و جرایم­ها و محرومیت­ها پله­ای اعمال شود تا به جهت چند کیلومتر کوتاه، شخصی را به نظام بدبین نکنیم. امیدواریم این نقطه ضعف­ها بر طرف شوند.




برچسب ها : فرهنگ  , حجاب  , انحرافات  , زنان  , حیامندی  , عفاف  , امنیت اجتماعی  , ضرورت کنترل  ,
      

اولین جلسه ستاد احیاء زکات در کمیته امداد حضرت امام با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه محترم شهرستان ماهنشان تشکیل شد.


      

دومین جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه محترم 27 اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


      

 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان حضور یافته و سخنرانی کردند. 

متن سخنرانی   

ارتباط علم وفرهنگ مقوله­ای مهم در فرهنگ سازی به شمار می­رود.در عرصه فرهنگ حدیثی نورانی از حضرت رسول اکرم(ص) داریم که می­فرماید: طلب العلم فریضه علی کل مسلم. این حدیث بیانگرفضیلت و ارزش علم می­باشد که زنان و مردان را تشویق به آموختن علم می­کند. برخی کلمه مسلمه را به این حدیث اضافه نموده­اند که بعدها وارد برخی کتب روایی شده و این به دلیل عدم آشنایی با ادبیات عرب و مبانی حدیث بوده است. در ادبیات عرب وقتی اسم نکره مذکری استعمال می­شود به شرطی که اسم عمومی یا خاص برای جنس مذکر نباشد معنای عام را افاده می­کند. این حدیث هر زن و مرد مسلمانی را تشویق به مسلح شدن به سلاح علم می­نماید. دیدگاه اسلام نسبت به این فریضه کاملاً متفاوت از دیدگاه سکولار و ضد دینی می­باشد. تفاوت در این است که اصولاً علم حقیقی نزد خداوند متعال است در عین حال علم خداوند ذاتی بوده و علم انسان عارضی می­باشد.منظور از ذاتی بودن علم این است که هیچ زمانی نبوده که خداوند عالم نباشد، و یا در علمش کاستی یا فزونی به وجود آید. او تغییر ناپذیر است. کمال التوحید نفی الصفات عنه. او مبری از تغییر و تحول است. وقتی می­گوییم علم یا قدرت خدا، نمی­توانیم بخشی از خدا را علم و بخشی دیگر را قدرت تصور کنیم. او از هر جهتی که علم است از همان جهت هم قدرت مطلق می­باشد. با این دیدگاه العلم نورٌ
بسیاری از علوم که در پندار ما علم محسوب می­شود در واقع عین جهالت است. علمی که ما را به خداوند نزدیک نکند در حقیقت چگونه می­تواند علم باشد متاسفانه برخی در راستایه تحصیلات خودهر چه بیشتر به تحصیلات خود ادامه می دهند دچار سستی عقیده شده و یا در تبیین مسائل دینی از دیدگاه­های سکولاری پیروی می­کنند. و گمان می­برند روانشناسی یا جامعه شناسی قرآنی دینی با هم نمی­سازد. ریشه مشکل در تعریف و نگاهی است که مبانی سکولار نسبت به علم دارند. در این دیدگاهها دامنه علم بسیار محدود بوده و صرفاً حساسیت را در بر می­گیرد و این همان اسارت انسان در جنبه حیوانی اوست. این در حالی است که علم مطلق نزد خداوند بوده و بدونم اتصال به این منبع، رسیدن به علم نیز محال خواهد بود. را اتصال نیز راه وحی است و از این روست که رسیدن به علم بدون بهره مندی از قران و اهل بیت امکان پذیر نخواهد بود. ما به عنوان سنگربانان علم باید با روش­های صحیح و درست به دانش آموزان علوم اسلامی را تبیین نماییم. باید  از روشهای که ضد تربیت محسوب میشوند پرهیز کرده و با روشن ساختن مبناها مانع انحراف آنها شویم. و این زمانی امکان پذیر است که دانش آموختگان آموزشهای مبنایی داشته باشند. اگر در برابر دستورهای قرآن و دین چرا آوردیم، فرهنگ دینی ما دچار خدشه و سستی شده است. الگوی دینی ما وجود نازنین حضرت علی(ع) است که هیچ وقت در برابر دستورات الهی کوچکترین سستی از خود نشان نداده و همیشه تسلیم محض دستورات خداوند بود. اذهانی که در برابر اوامر الهی با چون و چرا از خود مقاومت نشان میدهند باید مبنای فکری خود را تقویت کرده تا زمانیکه این امر اتفاق نیفتاده از رفتن به سراغ بنا باید خوداری کنند اگر مبنا محکم شد بسیار از انحرافاتی که در مرحله بنا پیش می آید منتفی خواهند شد.

ما فرهنگی ها مبنی را باید بسازیم .

 


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان 18 اردیبهشت در جمع فرهنگیان استان زنجان سخنرانی کردند. در این مراسم ایشان از مقام شامخ معلمان و فرهنگیان متعهد تجلیل کردند.


      

بسمه تعالی

مسابقه شماره (1)

1.چرا ارثیه حضرت زهرا(س)یعنی فدک را غصب کردند؟

الف)کینه و دشمنی با علی(ع)                          ب) دادن فدک مساوی با پذیرش ولایت علی(ع) بود

ج) چون سندی برای فدک وجود نداشت          د) الف و ب صحیح است.

2. بنا به فرمایش امام امت(ره) چرا حضرت زهرا(س) امام نشد؟

الف) خود ایشان نپذیرفتند                                       ب) چون زن بودند.

ج) همزمان با پیامبر اسلام(ص) بودند.

3. حضرت زهرا(س) در روز محشر برای چه کسانی دعا می­کنند؟

الف) برای شیعیان واقعی                                         ب) برای حسن و حسین

ج) برای نجات خودشان

4. دلیل اساسی عدم چشم پوشی حضرت زهرا(س) از حق خود در مورد فدک چه بود؟

الف) فدک سرزمین قابل توجهی نبود.               ب) ایشان در فدک کارگرانی داشتند

ج) چشم پوشی از این حق به معنای کوتاهی در دفاع از ولایت بود.

پاسخهای خود را  تا پایان وقت اداری 21 اردیبهشت ماه به شماره پیام کوتاه  30009900098595 ارسال کنید

قرعه کشی در مراسم نماز جمعه صورت گرفته و حضور در مراسم قرعه‌کشی و داشتن کارت شناسایی عکسدار لازم است.

دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان


      

رسول الله(ص):فاطمه پاره تن من است چیزی که او را بیازارد مرا آزرده می کند.

ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت خزان زود هنگام یاس کبود پیامبر اسلام ، ام الحسنین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بدین وسیله حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه محترم شهرستان ماهنشان از کلیه عاشقان و محبان اهلبیت که همنوا با سید کونین به عزاداری و سوگواری پرداختند تقدیر و تشکر به عمل می آورند.
دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان

 


      
   1   2   3      >