سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :87
بازدید دیروز :161
کل بازدید :892715
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 9:20 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: یکی از عامل های وحدت درمیان امت اسلامی برگزاری نماز جماعت است بنابراین امسال نماز عید سعید فطر در مصلی ماهنشان اقامه می شود.
حجت الاسلام زاهدی پور در جلسه ستاد اقامه نماز عید فطر اظهارکرد:یکی از مهمترین اهداف مومن آبادانی و عمران مساجد است و اگر کسی چنین دغده ای نداشته باشد خللی در ایمانش بوجود آمده است وآبادانی مساجد هم   تنها با حضور و فعالیت نمازگذاران در مساجد میسر می شود.
امام جمعه ماهنشان  با اشاره به اینکه قبل از اقامه نماز عید سعید فطر برنامه قرائت زیارت عاشورا ودیگر ادعیه ها ساعت 6 با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود، افزود: نماز عید سعید فطر به سخنرانی و اقامت امام جمعه ماهنشان برپا می‌شود.
وی با اشاره به این که حضور نمازگزاران در روز عید سعید فطر در این مصلا در راستای تشویق خیرین جهت ادامه مراحل ساخت و تکمیل مصلا صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: مصلی شهرستان ماهنشان نیازمند تأمین اعتبار جهت تکمیل وساخت و ساز است .
اعضای جلسه برای هرچه باشکوهتر برگزارشدن نماز عید سعید فطر به ارائه نظرات و پیشنهادات در راستای تأمین برخی از ابزار و وسایل های مورد نیاز درمصلی به بحث وگفتگو پرداختند.
دراین جلسه ضمن اینکه قسمتی از مصلی مفروش خواهد شد از نمازگزاران خواسته می شود با خود زیر اندازی بیاورند
.


      

امام جمعه ماهنشان گفت: مصلی شهرستان ماهنشان همچنان نیازمند 40میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه است. پروژه مصلی سید الشهدا شهرستان ماهنشان در سال 1390 با همت امام جمعه ماهنشان و با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه استان زنجان کلنگ زنی شد.
حجت الاسلام زاهدی پور  با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مصلی ماهنشان با60 میلیارد ریال انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 6000متر مربع در حال ساخت است.
امام جمعه ماهنشان  با اشاره به پیشرفت بیش از 70 درصدی فاز نخست پروژه افزود: مصلی ماهنشان در سه فاز مختلف به بهره برداری می رسد که ساخت صحن اصلی آن 75 درصد پیشرفت دارد .
وی با اشاره به هزینه کرد این پروژه اضافه کرد: تاکنون 10 میلیارد ریال با احتساب برخی مصالح  موجود از قبل و برخی کارهای تبرعی هزینه شده است .
حجت الاسلام زاهدی پور  با بیان اینکه تا بحال 65 میلیون تومان از کمک های خیرین و مردم جمع آوری وهزینه شده است گفت: 600 میلیون تومان  از اعتبارات و کمک های دولتی برای ساخت پروژه مصلی در نظر گرفته شده است که از این میزان فعلا 250 میلیون تومان آن را واریز نکردند  .
امام جمعه ماهنشان با اشاره به کم کاری مسئولین جهت پرداخت به موقع اعتبارات اظهارکرد: با واریز به موقع این اعتبار،  درب های ورودی، سرویس های بهداشتی ، محراب مصلی تکمیل شده و با یاری خداوند متعال نماز جمعه و دیگر برنامه های ملی مذهبی در مصلی برگزار می شود .
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به طرح مصلی شهرستان ماهنشان اضافه کرد: طرح این مصلی در قالب مجموعه فرهنگی ـ مذهبی طراحی شده و بخش های تجاری، خدماتی، درمانگاه، محل اسکان روحانیان و مبلغان اعزامی از سایر استان ها، پایگاه مقاومت بسیج و سالن جلسات ستاد نماز جمعه  شهرستان، در کنار نمازخانه اصلی است.


 


      

امام جمعه ماهنشان گفت: فلسطین مرز عقیدتی و سیاسی برای ملت مسلمان است ،بنابراین دفاع از مردم مظلوم فلسطین و یمن وحدت همه مسلمانان جهان  را می طلبد.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار اوج بیداری با اشاره به اینکه یکی از مقدس ترین اهداف امت اسلامی دفاع از مظلوم است، اظهارکرد: دفاع از مردم مظلوم  به لحاظ، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی برای امت اسلامی مهم است و مردم مسلمان ایران هم با حضور یکپارچه خود در روز قدس به رژیم صهیونیست نشان می دهند که پای آرمان های انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه ماهنشان  به بعد اعتقادی دفاع از مردم فلسطین اشاره کرد،  افزود:  قاعدتا به لحاظ اعتقادی و ایمانی،  کسانی که مسمان هستند و امت پیامبر اکرم (ص) به حساب می آیند همه عقیده به این دارند که دفاع از مظلوم یکی از مهمترین وظایف و واجبات است .
وی با اشاره به پیمان حلف الفضول اظهارکرد: حضرت پیامبر (ص) قبل از بعثت  به همراه عده‌ای از جوانان مکه عهد و پیمان بستند تا از ستمدیدگان و افراد مظلوم وکسانیکه مورد ستم زورمندان و اقع می‌شوند دفاع کنند، با توجه به این موضوع ، پیامبر(ص) در دفاع از مظلوم اشاره ای به مسلمان و یا غیر مسلمان بودن ندارند بلکه به بعد انسانی مظلومیت تأکید دارند.
حجت الاسلام زاهدی پور با توجه به بعد اجتماعی دفاع از مظلوم،  گفت: ما به لحاظ بعد اجتماعی از هویت اجتماعی در جهان اسلام  نیز برخورداریم و هر جامعه ای برای خود هویت و شناسنامه را تعریف کرده است ، کسانیکه برای خود هویت و شناسنامه ای ندارند، نوعا جوامعی بیگانه و ناموفق هستند  .
وی ادامه داد: ملت مسلمان در هرجای دنیا که هستند بخاطر اینکه دایره حضور اجتماعی خودشان را بیشتر کنند باید از مردم مظلوم فلسطین و یمن دفاع کنند بنابراین مردم مسلمان ایران هم هرسال با حضور در راهپیمایی روز قدس و با اعلام انزجار از اقدامات رژیم صهیونیسم ، هویت اجتماعی خود را حفظ می کنند .
امام جمعه ماهنشان با اشاره به بعد سیاسی دفاع از مردم فلسطین،  اظهار کرد: اگر بخواهیم موجودیت خود را در جهان ثابت و حفظ کنیم نیاز به قدرت داریم و این قدرت را باید در مرزهای  جغرافیایی، اعتقادی، سیاسی داشته باشیم وحفظ هریک از این مرزها در پرتو اقتصادی ودفاع از مظلومان است .
وی با اشاره به اینکه دفاع از فلسطین جزئی از دفاع از جغرافیای مرزی برای کشور ایران است،  افزود: ضروری است با حفظ وحدت، امت اسلامی شکل بگیرد تا بتوان از مردم مظلوم جهان و فلسطین و یمن دفاع کرد، چیزی که ایادی غرب ، وهابیت و داعش می خواهند این وحدت را خدشه دار کنند، آنها دشمن مشترک را رها کردند و به دنبال دشمنی می گردند که دشمن نیست، دشمن اصلی برای مظلومان مسلمان ،سنی ها و شیعه ها جنایاتی وحشت ناک رخ می دهند و غرب هم دراین میان عوام فریبی می کند و به اهداف خود می رسد.
حجت الاسلام زاهدی پور با توجه به عدم رعایت حقوق بشر در جهان غرب، خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون عالی پناهندگان در میان پناهندگان سوری حضور می یابد و چند کودک را به سرپرستی قبول می کند در اینجا جای سوال است که این کودکان را چه کسی آواره کرده  تا شما ادای حمایت از مظلومان را در بیاورید؟ چرا کسی پاسخگوی این جنایات نیست ؟ چرا در غرب مسئولین حقوق بشر پاسخگوی این همه جنایات و کودک کشی نیستند؟
امام جمعه ماهنشان همه جنایات برعلیه مسلمانان و مظلومان جهان را محکوم کرد و گفت: انشا الله با یاری خداوند متعال با حفظ وحدت ملی و امت اسلامی بتوانیم در برابر تمامی متجاوزین و دشمنان بهترین دفاع و نتیجه را داشته باشیم و مردم ماهنشان بصیرت سیاسی و بینش سیاسی لازم را دارند و در روز قدس با حضور گسترده خود نشان می دهند که حامی مظلومان جهان و مردم فلسطین هستند.

انتهای پیام/


      

روزه داران ماهنشانی امروز در راهپیمایی روز جهانی قدس در برابر تجاوز و ظلم و ستم صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین فریاد ظلم ستیزی وعدالت خواهی سردادند.
مردم متدین و با بصیرت ماهنشانی با حضور در اهپیمایی روز جهانی قدس ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی با دادن شعارهایی از جمله
«جنایت اسراییل، جنایت آمریکاست/ این همه قتل و غارت، حمایت آمریکاست»؛ « داعشی و تکفیری، عامل اسراییل اند/ با همه جنایت، گروهکی ذلیل اند» ؛ «آتش به جان مردم، از شَرر آمریکاست/ جنایت صهیونیست، زیر سر آمریکاست»؛ «در کشتن مسلمان، در هر دیار و کشور/ داعشی و اسراییل، متحد یکدیگر»؛ « مسلمان مجاهد، شهادتش حیات است/ اتحاد اتحاد، تنها ره نجات است» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» انزجار خود را از جنایات صهیونیست‌ها که دهها سال است کانون فتنه در منطقه بوده‌اند و امروز دستان آلوده آنان در پشت حوادث خونبار سوریه، عراق، یمن و دیگر نقاط در کشورهای اسلامی بیشتر نمایان شده است، اعلام داشتند.


      

مراسم احیای شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان در مساجد ماهنشان با حضور روزه داران برگزارشد.
امشب مراسم شب شهادت مولی الموحدین  امیر المومنین علی (ع)  و احیای شب قدر بیست ویکم  با حضور خیل عظیم مردم ماهنشان در کلیه مساجد این شهرستان برگزارشد.
مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امیر متقیان حضرت علی (ع) و شب  قدر با حضور جمع کثیری از عاشقان خاندان عصمت و  طهارت و شیفتگان اهل بیت(ع)  با برگزاری برنامه های متعددی از جمله سینه زنی، مرثیه سرایی، سخنرانی، انجام اعمال شب های قدر، در کلیه مساجد این شهرستان برگزارشد.
خواندن دعای جوشن کبیر? بر سر گرفتن قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار از جمله اعمال معروف و معتبر لیالی قدر محسوب می‌شود. بخشایش گناهان توسط خدا به صورت فوق‌العاده و استثنایی در صورت توبه امکان پذیر می‌شود.
مردم ماهنشان هم مثل سایر مردم مؤمن و متدین با قلبهای شکسته و چشمهای اشک آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از این شب ها استقبال می کنند و این شب رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس می دارند.
در این شب به مناسبت شهادت مولای متقیان علی(ع) شرکت کنندگان و پیروان مخلص آن حضرت، در رثای امام خود ماتم گرفتند و به یاد آن مظلوم روزگار سوگواری کردند.
در این  مجلس حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان سخنرانان با ارائه مطالبی درخصوص سیره حضرت علی (ع) به ترویج الگو گیری از اهل بیت عصمت وطهارت پرداختند.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور آزادی قدس را درگرو هم بستگی مسلمانان جهان و بیداری سران کشور ها دانست وگفت: مسلمانان با حفظ  وحدت و اتحاد می توانند چنگال رژیم غاصب و صهیونیسم را از قدس شریف قطع کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور در نمازجمعه عبادی وسیاسی افزود: روز قدس یک روز جهانی بوده که به کشورهای جهان اسلام اختصاص دارد و راهپیمایی این روز سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.
وی اظهارکرد: ایران اسلامی و مسلمانان عالم برخود وظیفه دانستند و امروز با حضور گسترده خود انزجار خود را از اقدامات رژیم غاصب صهیونیسم اعلام داشتند و از مردم بی دفاع فلسطین  دفاع کردند که همچنان باید تلاش شود این غده سرطانی  محو و نابود شود.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به شکل گیری رژیم صهیونیسم گفت: این رژیم غاصب و دروغین، همواره به حقوق مسلّم فلسطینیان تجاوز کرده و بعضى از حکومتهاى غربى ، بخصوص امریکا ،  آن را توجیه و حمایت کرده ‏اند و مجامع بین‏ المللى هم با توجیه اقدامات این رژیم، سعى کرده ‏اند به هویّت آن و تجاوزاتش مشروعیت بخشند.سرزمین فلسطین و قدس شریف وبعداز آن یمن، سوریه و لبنان ، همواره مورد طمعِ بعضى از قدرتهاى غربى بوده است و تحمیل جنگهاى طولانى صلیبى‏ها علیه مسلمانان، نشان بارز اطماع آنها نسبت به این سرزمین مقدّس است.
حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: انسانهای غیور در برابر دشمنان قسم خورده هیچ موقع ساکت ننشینند، صدام در پرتو رژیم صهیونیستی غاصب شکل گرفت و هر آسیبی که به مسلمانان و ملت ایران وارد شده با پشتیبانی ها آنها انجام شده  است، ملت مسمان ایران نباید خاطرات دوران جنگ را فراموش کنند ، اگر لحظه غافل باشند همین صهیونیسم ها ایران را غصب می کند و همه این توطئه ها بر ایران و همچنین ترور دانشمندان هسته ای با برنامه ریزی مستقیم رژیم غاصب شکل گرفته است که هرگز نباید این موارد فراموش شود.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلطسین گفت: این رژیم اشغالگر کودکان و زنان را به خاک و خون کشیده، میلیون ها انسان بیگانه را شهید و آواره کرده و از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به سکوت سران غرب و عرب ها تصریح کرد: در جریان شکل گیری حکومت اشغالگر صهیونیستی پنج میلیون یهودی را از سراسر دنیا جمع کرده و رژیم تروریسم که پایه اول آن با ترور و غارت و تخریب تهدید بود را آغاز کردند اما در این میان تعجب وگله ما بیشتر از آنهایی است که ادعای مسلمانی دارند  خود را خادم حرمین معرفی می کنند و در برابر این اتفاقات سکوت می کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به اهداف اصلی دشمنان گفت: دشمنان برای اینکه مسلمانان به هدف خود دست نیابند با ایجاد گروهک های مختلف قصد تفرقه افکنی داشته و سعی دارند هدف اصلی مسلمانان را از مسیر خود خارج کنند، اما مردم ایران اسلامی با بینش سیاسی به عنوان خط مقدم در مبارزه با اسرائیل وحمایت از مردم مظلوم به پا می خیزند واز آرمان های امام وانقلاب دفاع می کنند.


      

 خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت‌الاسلام  زاهدی‌پور  در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان بااشاره به حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت 298 سرنشین آن اظهار داشت: جنایت‌هایی از این دست شناسنامه آمریکا است.
وی ابراز کرد افزود: اصولا نقطه عزیمت کشف آمریکا با جنایت است آن جا که مهمانان ناخوانده سرخ پوستان بومی را قتل عام کرده و خود ساکن آمریکا شدند.
امام جمعه ماهنشان افزود: آمریکایی‌ها نمی‌توانند نقطه‌‌ای را نشان دهند که با ورود به آن مرتکب قتل و غارت و جنایت نشده باشند.
وی با اشاره به روز بزرگداشت علامه امینی گفت: خدمت علامه امینی به ولایت و اسلام ناب، خدمتی است بی‌بدیل، اگر غدیر هویت اسلام ناب محمدی است، کتاب الغدیر سند ثبت شده این هویت است.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به دستور آمریکا مبنی بر مسدودکردن دارایی‏های ایران تصریح کرد: تاریخ معاصر ایران اسلامی نشان می‌دهد، دشمنی ایران با آمریکا نه یک دشمنی سطحی و کوتاه مدت که بلکه این دشمنی عمیق و ریشه دار و در عین حال بلند مدت است که اطلاع جوانان از تاریخ می‌تواند از خطا در تحلیل‌های سیاسی بکاهد.
وی به روز ادبیات کودکان و نوجوانان اشاره و عنوان کرد: پیشرفت‌های ادبی بر کسی پوشیده نیست اما نباید فراموش کرد که بومی‌سازی محتوایی ادبیات کودک و نوجوان، ضمن آن که در کوتاه مدت، غنای این عرصه افزون خواهد ساخت، از طرفی توجه به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، در بلند مدت، تأمین کننده بسیاری از اهداف پیشرفت بومی کشور است.
امام جمعه ماهنشان اظهار داشت: ترویج روحیه کار، توجه به آرمان‌ها و آرزوهای دست یافتنی و منطبق با فرهنگ دینی، تقویت خودباوری و ایمان از اولویت‌های ادبیات کودک و نوجوان است.
وی به توبیخ دست اندرکاران برنامه ماه عسل اشاره و خاطرنشان کرد: اگر چه این اقدام ستودنی است ولی باید توجه داشت که اصلاح ریشه‌‌ای این مشکلات با کنترل محتوا، شکل و مجریان برنامه، نتایج مثبتی به دنبال دارد و استفاده از مجریان مسئله دار، آن هم با هزینه‌های کلان، در شأن رسانه ملی ایران اسلامی  نیست.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: با بررسی اجمالی تاریخ مذاکرات هسته‌ای از یک طرف و درماندگی آمریکا در برابر اقدامات مثبت نظام اسلامی و به ویژه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب از یک سو، و نگاه ملتمسانه شرکت‌های غربی به بازار پرسود ایران که در تحلیل‌ها و گفته‌هایشان به روشنی مشهود است، نشان از نیاز شدید آمریکا و کشورهای غربی به توافق هسته‌ای است.
وی بیان کرد: از این رو تیم هسته‌ای باید بداند که برگ برنده این بازی دراختیار ماست.
خطیب جمعه ماهنشان ابراز کرد: حضور در مذاکرات با این ذهنیت و تکیه بر حمایت‌ها و تحلیل‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از مذاکرات هسته‌ای، می‌تواند شجاعت انقلابی را برای تیم هسته‌ای به ارمغان آورد.


      

ستاد اقامه نماز شهرستان ماهنشان با حضور  حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور  و مدیر اقامه نماز استان زنجان،  و جمعی از اعضای ستاد درمحل دفتر امام جمعه تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان ، حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به اهمیت نماز اظهارکرد: اهمیت نماز جماعت با محوریت درحد مکان وتأکید درمسجد هدف جلسه است چنانکه اولین نمازی که درتاریخ نقد کردند ومشرکین بادیدن آنها تعجب کردند که چه کاری انجام می دهند نمازجماعتی بود به امامت پیامبر اکرم (ص) ، حضرت علی (ع) وحضرت خدیجه (س) مأمون آن بودند که تشکیل نمازجماعت را داده اند .
وی افزود: خداوند متعال جمع را دوست می گیرد حتی در غذا خوردن واز کسی که تنها بخورد وتنها بخوابد وتنها سفر کند اظهار بی رضایتی دارد واینها همه نشان از اهمیت نماز جماعت است .
حجت الاسلام زاهدی پور گفت: مشکلات اجتماعی ازجمله اعتیاد ، فساد و… همه درنقاط ضعفی است که به صورت جمعی پیش می آید یعنی جامعه باید دین دار باشد تا سالم بودنش تضمین شود ورمز سالم بودن جامعه در جمع بودن ونقطه عظیمت قراردادن آن در نماز جماعت است .
وی با اشاره به هزینه های میلیاردی در غیر ضرورت های دینی اضافه کرد: برای مصارف غیر دینی مثلا فوتبال میلیاردها تومان هزینه می شوداما درنماز چقدر سرمایه کردیم، آیا آنطور باید وشاید برای خدا و نماز هزینه شده است ، درمملکت ما که اصل حکومت آن اسلامی است فعلا باید وشاید نماز درحاشیه است، آن چیزی که باید اصل می شد، شده حاشیه وآن چیزی که در حاشیه باید قرار پیدا می کرد شده اصل، که جای تأسف است.
امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: البته زندگی مدرن یک قسمتی از دین وعمل به احکام دین را تغییر داده است، از آنجایی که فیلم وسریال های ماه مبارک رمضان در تلویزیون برنامه ریزی وپخش شد حضور مردم در مساجد وپای منبر ها کمتر شد که مسئولین باید دراین راستا برنامه ریزی صحیحی داشته باشند.
وی تأکید کرد: باید جایگاه نماز وروحانیت برای مردم تبیین شود وهمچنین مکانیزم عملی برای حضور جوانان در نمازجماعت طراحی شود تا یکسری از مشکلات در جامعه خود به خود حل گردد.


      

نماز جمعه شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین  زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با مسئولان ضمن تاکید بر مقاومت مردم اظهار داشت: این برخلاف نظر برخی‌ها است که احساس می‌کنند مردم به دلیل فشارهای موجودی که از طریق تحریم بر مردم وارد شده است مقاومت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبری الگوی مذاکرات باید براساس مقاومت باشد، تصریح کرد: برخی محدودیت‌های کوتاه مدت را برای رهایی از فشارهای کنونی که از طریق تحریم‌ها بر مردم وارد می‌شود را می‌پذیریم ولی اینکه کل مذاکرات بر محدودیت استوار باشد قابل پذیرش نیست.
خطیب جمعه ماهنشان ابراز کرد: ادامه تحقیق و توسعه در مسائل هسته‌ای به این معنا که تعلیق انجام دهیم و تحقیقات را کنار بگذاریم در این صورت علم بومی خود را از دست می‌دهیم.
وی عنوان کرد: همه بیانات رهبر معظم انقلاب نکته مهمی در بر دارد و آن اینکه سکان‌دار و هدایت‌گر این کشتی از خطوط قرمز عدول نکرده و تکلیف را بر تیم هسته‌ای،  و دولتمردان و دشمنان و صاحب نظران مشخص کرده است.
زاهدی‌پور با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدریادآور شد: در افغانستان با افزایش 35 درصدی میزان تولید تریاک رو به رو هستیم.
وی با بیان اینکه افغانستان بیش از 6 هزار و 400 تن تولید تریاک دارد، بیان کرد: پس از حضور آمریکا در منطقه پاکستان و افغانستان این میزان تولید افزایش یافته است و این نشان از آن دارد که آمریکا هیچ اراده‌ای برای سالم‌سازی جامعه ندارد.
امام جمعه ماهنشان بیکاری، تنزل اجتماعی و نابودی خانواده و غیره را از تبعات و مضرات مواد مخدر عنوان کرد و افزود: برای رهایی از مواد مخدر باید دین را الگوی زندگی اجتماعی قرار داد چرا که دین راه برون رفت از اعتیاد است و تاکید بر اهمیت خانواده نیز در این بخش باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با انتقاد از کیفیت نامطلوب سریال‌های پخش شده از رسانه ملی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: زمان پخش این سریال‌ها به گونه‌ای است که مردم را از دین و مساجد دور کرده است.
زاهدی‌پور با اظهار ناخرسندی از بدآموزی‌ها و ترویج خودکشی برنامه ماه عسل تاکید کرد: جوانی به تبعیت از این برنامه در ایلام اقدام به خود‌کشی کرده است و متاسفانه در صورتی که سریال‌های رسانه ملی 20 درصد آموزندگی مثبتی داشته باشد 80 درصد آموزندگی منفی دارد.
وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: این بانو از آنجایی که معصوم نیز نبودند الگوی خوبی برای رفتارها و کارهای اجتماعی است.
امام جمعه ماهنشان به مناسب‌های 6 تیر ماه اشاره و بمباران سردشت را یکی از جنایت‌های تاریخ عنوان کرد و افزود: بمباران سردشت 5 هزار کشته و مجروح بر جای گذاشته و به عنوان دومین جنایت تاریخ با سلاح‌های شیمیایی است.
وی به 11 تیرماه مصادف با رحلت امام حسن مجتبی(ع) صلح، کرامت و ارزش دادن به انسانها را از جمله ویژگی‌های بارز ایشان دانست و گفت: فلسفه صلح امام حسن مجتبی(ع) کم ارزش‌تر از قیام عاشورا نیست.



      

جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: با ترک  و فراموش کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  اشرار برمسلمانان مسلط شده و به لحاظ اجتماعی ،سیاسی، اقتصادی و اعتقادی هجمه فراوانی در جامعه فراهم می شود.
 حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه ماهنشان امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات  با اشاره  به احادیث و روایات اظهارکرد: وجوب امر  به معروف و نهی از منکر در اسلام، مانند وجوب نماز و روزه و زکات از ضروریّات دین است، کسی که از روی توجّه به لوازم آن وجوب آن را انکار کند، جزء کفّار محسوب می شود و بدون رعایت این فریضه مهم عدالت درجامعه اجرا نخواهد شد ، اختلاس و فتنه و دیگر مشکلات اجتماعی در جامعه به وجود می آید.
وی در  ادامه با اشاره به ضروریت احیای امربه معروف و نهی از منکر افزود: با فراموشی امر به معروف و نهی از منکر دعا ها هم استجابت نمی شود و وقتی اسباب استجابت دعا ازبین رفت دعا براورده نمی شود ،اگر این وظیفه مهم ترک شود برکت از زندگی مردم کم می شود.
امام جمعه ماهنشان  نیز با شاره به فرمایشات حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: « هنگامی که امتِ من انجام وظیفه امر به معروف ونهی از منکر را به یکدیگر حواله کنند یعنی هر یک از ادای این وظیفه مهمّ شانه خالی کرده بگوید که این وظیفه را دیگری باید انجام بدهد باید منتظر حوادث ناگوار و عذاب الهی باشند ».
در ادامه حجت الاسلام حسینی نصب امام جمعه شهر دندی در این جلسه اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور شخصی دیگران چرا که انسان موجودی اجتماعی است و در زندگی اجتماعی سرنوشت افراد به هم مربوط است لذا حق نظارت در اعمال دیگران حق طبیعی هر انسان اجتماعی است چرا که در غیر این صورت فساد فراگیر شده و کل جامعه را فرا می گیرد.
وی در این جلسه با اشاره به آیات و روایات به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: طبق آیات دلیل بهترین امت معرفی شدن مسلمانان به این خاطر است که امر به معروف و نهی از منکر می کنند.
امام جمعه شهر دندی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی و همگانی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای چند مرحله است و مرحله تذکر لسانی اگر همراه با رفتار خوش و زبان نرم باشدموجب هرج و مرج نمی شود.
حجت الاسلام حسینی نصب گفت: امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور شخصی دیگران نیست چرا که انسان موجودی اجتماعی است و در زندگی اجتماعی سرنوشت افراد به هم مربوط است لذا حق نظارت در اعمال دیگران حق طبیعی هر انسان اجتماعی است چرا که در غیر این صورت فساد فراگیر شده و کل جامعه را فرا می گیرد.