سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :154
بازدید دیروز :177
کل بازدید :896320
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 12:8 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین ملکی امام جمعه موقت شهرستان اقامه شد.
مشروح خطبه:
حجت الاسلام و المسلمین ملکی  ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، به مناسبت های هفته اشاره کردند و افزودند: ملت ایران با توکل بر خدا و با قاطیعت هر چه تمام، پشتیبان رهبری بوده و اجازه نخواهد داد که دشمن به بهانه انرژی هسته ای در مسائل داخلی به ویژه امور نظامی و دفاعی ایران دخالت کند این ملت انقلابی جوابی دندان شکن به امریکا و هم پیمانانش خواهد داد. از مذاکره کنندگان انتظار میرود از هر گونه نرمش و تسلیم در برابر مستکبران خودداری کنند.


      

مراسم متمرکز شهرستان ، سپاس معلم 2  با حضورحجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور  امام جمعه شهرستان، فرماندار ، اعضای شورای تأمینی و اداری شهرستان ماه نشان و کارشناسان اداره کل در محل سالن شهید آوینی برگزار و از تعداد 7 نفر معلم نمونه منطقه ای و 9 نفر از همکاران بازنشسته سال جاری با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل و قدردانی شد.


      
 امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه برای رسیدن به یک اقتصاد کارآمد ظرفیت‌های داخلی باید مورد توجه باشند، گفت: مردم برای تحقق شعار سال به مسئولان کمک کنند.

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی‌پور اظهار کرد: در طول چند سال اخیر به دلیل انجام اصلاحات فرهنگی، مورد هجمه قرار گرفته بودیم که شعارهای سال نیز بر همین اساس انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و دشمنان نیز در صدد ضربه به فرهنگ ایران و جایگزین کردن فرهنگ غرب هستند، تصریح کرد: سال‌های 78، 79 و 85 به نام‌های امام خمینی(ره)، امام علی(ع) و پیامبر اعظم(ص) نامگذاره شده بود که دلیلی جز قوی کردن فرهنگ کشور نداشت.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه چند سال اخیر با شعار‌های اقتصادی نامگذاری شده است، افزود: اگر بخواهیم در جایگاه جهانی جای خود را تثبیت کنیم نباید در حوزه اقتصادی ضعیف باشیم.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب تلاش کردند با ارائه یک الگوی ماندگار نقشه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را که عبارت از زیر فشار گذاشتن اقتصاد ایران با تحریم‌ها بود بی اثر کنند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ابراز کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله ایران در سال 1404 به لحاظ اقتصادی در همه بخش‌ها باید به خود کفایی رسیده و در خاورمیانه پیشگام باشد.

وی با اشاره به  نقش مردم و مسئولان در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند بر اساس فرهنگ بومی و استفاده از تولیدات داخلی مسئولان را در تحقق این شعارها یاری کنند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: مسئولان نیز می‌توانند با آموزش‌های لازم و حمایت از تولید کننده‌های داخلی و فراهم کردن زمینه‌ها و ابزارهای تولید مناسب و به روز، وظیفه خود را در قبال مردم و شعار سال انجام دهند.

وی افزود: مسئولان باید از هزینه‌های بی مورد در ادارات همانند تعویض‌ خودروهای ادارات با خودروهای گران قیمت و به روز کردن فضای ادارات پرهیز کنند.


      

امام جمعه ماهنشان کار ضعیف و کار غلط را یکی از آسیب‌های فرهنگی جامعه دانست و گفت: در برخی مواقع این آسیب‌ها در جامعه به وجود می‌آید. 
حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور بعدازظهر امروز در همایش «حکمت مطهر» شهر ماهنشان به موضوع فرهنگ از دیدگاه شهید مطهری اظهار داشت: برای شناخت فرهنگ از دیدگاه شهید مطهری مردم باید انسان‌شناسی را مدنظر قرار دهند.وی تصریح کرد: انسان‌شناسی مطرح شده از دیدگاه شهید مطهری همان انسان‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه قرآن کریم در این باره دو نوع دیدگاه دارد، بیان داشت: در یک دیدگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات در قرآن کریم مورد کرامت است.
این مسئول با تاکید بر اینکه انسان‌ها می‌توانند بهترین علوم را کسب کنند، گفت: نوع دوم دیدگاه قرآن کریم دیدگاهی است که در آن نگاه از دایره انسانیت خارج می‌شود.
زاهدی‌پور با اشاره به اینکه انسان برای زندگی اجتماعی نیاز به قواعد و نیازها دارد، افزود: این قواعد بر اساس ارزش‌هایی شکل می‌گیرد که از دیدگاه شهید مطهری ارزش‌های فرهنگی جامعه اسلامی و ارزش‌های الهی و قرآنی است.
وی به آسیب شناسی دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: شهید مطهری معتقد است فرهنگ در جامعه دینی با آسیب مواجه است چون در هر فرهنگی پسماندهای فرهنگی به وجود می‌آید.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد: این فرهنگ ممکن است با تعدادی از ارزش‌های دینی مثل بعضی از رفتارها سازگاری نداشته باشد.
این مسئول به فرهنگ کار موجود در بین مردم اشاره کرد و متذکر شد: مادربزرگ‌ها و گذشتگان همیشه به جوان‌ها آرزو می‌کنند که بدون کار کردن پول به دست آورند.
زاهدی‌پور این نوع فرهنگ را نوعی از پسماندهای فرهنگی طاغوتی دانست و ابراز داشت: در حالی که نگاه قرآن کریم این است که بدون تلاش پول بدست نمی‌آید.وی کار ضعیف و کار غلط را یکی از آسیب‌های فرهنگی جامعه دانست و متذکر شد: در برخی مواقع این آسیب‌ها در جامعه به وجود می‌آید.
امام جمعه ماهنشان به وظیفه نخبگان در اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: وظیفه نخبگان این است که با الگوگیری از شهید مطهری به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه برخی اقدامات را از آسیب‌ها دور کند.
این مسئول با اشاره به اینکه نخبه بودن آسان نیست، متذکر شد: شهید مطهری در مسیر نخبه فرهنگی به شهادت رسید.


      

امام جمعه ماهنشان گفت: حرکت معلمان باید بر اساس مبانی اندیشه های شهید مطهری باشد.
حجت الاسلام حسین علی زاهدی پورامام جمعه ماهنشان درگفتگوبا خبرنگاراوج بیداری افزود: حرکت در مسیر اندیشه های شهید مطهری همان حرکت در مسیر ولایت فقیه است.
وی، مطهری شناس بودن را به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه معلمان نمونه برشمرد و اظهار کرد: پس از آن حرکت معلمان باید بر اساس مبانی اندیشه های شهید مطهری باشد.
وی اضافه کرد:: آن شهید بزرگوار در طول عمر پر برکت خویش با دل و جان از اسلام ناب محمدی(ص) همان اسلام مبتنی بر ولایت دفاع کرد.
امام جمعه ماهنشان بیان کرد: شهید مطهری توانست با قدرت علم و ایمان در برابر اندیشه ها و فرهنگ التقاطی شرقی و غربی بایستد.
وی با تاکید بر توسعه اندیشه های شهید مطهری، تصریح کرد: آن شهید نسبت به مبانی فقهی، اصولی، فلسفی، تاریخی و بطور کلی هر آنچه که مربوط به یک فرهنگ دینی است، آگاهی و شناخت کامل داشت .
وی ادامه داد: معلمان زمانی می توانند رهرو واقعی شهید مطهری باشند که در حد ممکن از چنین شناختی برخوردار باشند.
حجت الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: معلمان باید با تمام توان خود راه این شهید بزگوار را ادامه داده و در عرصه علم و دانش و بالندگی کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند.
وی تأکیدکرد: بهترین روش برای الگوگیری معلمان از شهید مطهری شناخت مبانی اندیشه های این شهید والا مقام است.

 


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.

خطبه19/02/93
خودم وشما خواهران وبرادران مؤمنین ومؤمنات وهمه رادعوت میکنم به تقوای الهی راه حق ومسیر الهی که ان شالله سرلوحه زندگیمان تقوا باشد، در راه خدا حرکت کردن، الهی فکر کردن، الهی تصمیم گرفتن  .
 اگر در بعضی ازکتابها خرافات وزشتی فراوانی وجود دارد و حالا شاید به ظاهر دارای جمله زیبایی هم باشد.پندار نیک ، کردار نیک ، گفتار نیک همه آنها در قرآن است با یک جمله مشکل حل نمی­شود اگر بخواهیم به یک کتاب عمل شود باید به کل آن نگاه کنیم با یک گل که بهار نمی شود، کتابی که خرافات و حرفهای باطل درآن است اما برای زیبا جلوه دادنآن کتاب بعضی سخنان زیبا هم شاید در آن نوشته شود، امت رسول الله(ص) شعارهای قرآنی را نمی­گذارد و شعارهای اوسطایی را بگوید شعارهای اسلامی را نمی­گذارد شعارهای زرتشتی گرایانه را انتخاب کنند وآن را سرلوحه قرار دهند.
اگر هم یک موقع احتمال دهیم زرتشت پیامبر بود ، پیامبران اولوالعزم مانند نوح، ابراهیم، عیسی، موسی ومحمد مصطفی(ص) از آنها بالاتر نمی توانند باشند زرتشت پیامبری نبود که صاحب شریعت باشد وکتاب اوسطا برای زرتشت نیست چون یکسری زرتشتها جاهل جمع شده اند و کتابی نوشته اند و حتی کتاب حضرت عیسی(ع) پیامبرهم در میان ما وجود ندارد وانجیلی هم که هست مسیحیان می گویند این انجیل دست نوشته حواریون است.وتوراتی هم که هست آن توراتی نیست که بر حضرت موسی(ع) نازل شده است وانجیل آن انجیلی نسیت که بر حضرت عیسی نازل شده است از بین رفته اند چون قرار نبود که حفظ شوندخداوندی که ابراهیم، نوح، موسی را پیامبر قرار داد همان خداوند نظر داشت که حضرت محمد مصطفی(ص) را خاتم پیامبران قراد دهد حالاپیامبران دیگر که صاحب شریعت نبودند که جای خود دارد.
(التقوالله حق تقاطع) کردار نیک چه زمانی به وجود می­آید؟ انسان از خداوند متعال بترسد از عذاب و عدالت و انتخاب خداوند مواظبت کند .زرتشتی­گری سخنان زرتشت نیست، آن زرتشتی که به معنای امروزی است از بهرام گور متولد شده است. زنای با محارم به وجود می آید پندار نیک و کردار نیک یعنی این؟، مگر ما فرمایشات زیبا کم داریم اگر دستورالعمل زیبای اساسی قرآن را نگاه کنیم می بینیم که هیچ تضادی وجود ندارد همه حرفهایش کلمه به کلمه انسان را حرکت و سیر می­دهد به خداوند تبارک وتعالی، اماکتابی است دارای صد ها صفحه انحراف ودرمیان آن یک حرف خوب هم پیدا می شود. مانند اینکه پیامبر اکرم(ص) در مورد ازدواج فرمودند: از سبزه مزبله دوری کنید پرسیدن یعنی چه؟(مزبله یعنی زباله دانی) فرمود: آن دختر زیبای که در یک خانواده آلوده پرورش پیدا کرده است ظاهراً دارای کمالات جسمانی است اما خانواده، خانواده مناسبی نیست، آن کتابی که سخنان آلوده دارد در میان دوکلمه حرف خوب به چه درد می خورد آ ن هم آلوده شده است .
(التقوالله حق تقاطع) یا درآیه دیگری می فرماید: (التقوالله وتنظر نفس ماقدمت علیک) از خداوند بترسید وببینید برای فردایتان چه فرستاده اید . هرکس نگاه کند ببیند توشه ای که به محضرخداوند فرستاده است چیست، آیا چیزی دارد در راه خداوند تقدیم کند .مهربانی خداوند مهربانی منطقی است نه مهربانی غیر منطقی (اتقو ان الله کبیراُ به ما تعملون) از خداوند بترسید وبدانید که خداوند بر اعمال شما آگاه است، اهل بیت عصمت وطهارت فرمودند: پرنده ای که درآسمان بال می زند همین بال زدن پرندگان هم حکمت دارد وما بر این آگاه هستیم، حالا خداوند بزرگ که جای خود دارد .
(کبیرون بما تعملون لا تعملون کل بما نصراله) از کسانی نباشید که خداوند را ازیاد می برند، اگرخداوند را فراموش کنند چه می شود(وانصاراً انفسهم )خداوند کاری می کند که آنها خودشان را هم از یاد ببرند.(اولائک هم الفاسقون) خداوند متعال فاسقان و مؤمنین را دریک جا هم نشین نمی کند انسان بدکار وانسان دارای کردار نیک و صالح در یک جا همنشین نمی­شوند وارد بهشت شدن سنخیت دارد .کسی که وارد بهشت می شود برای اینکه از شفاعت امام حسین(ع) واهل بیت(ع) بهره مندشود باید لیاقت شفاعت را داشته باشد .
(اتقو الله وتنظر نفسُ ماقدمت غیر) اگر امیر مؤمنان ، ائمه اطهار ، پیامبر از جهنم خداوند خوف داشتند وای به حال ما که خودمان را فریب می دهیم که خداوند مهربان است خداوندآفریده اش را درجهنم نمی سوزاند ، پس خداوند چه دروغ گوی خوبی است که 124پیامبر را فرستاده وبه بعضی از آنها کتاب آسمانی نازل کرده است ودر نهایت قرآن نازل شده است و بروی درقیامت ببینی همه اینها کشک بوده است وهمه جنایتکاران و بی نمازها ، روزه دارها وکسانی که روزه نمی گرفتند و حیوانان و همه و همه در یک جا هستند.
خداوند متعال می فرماید: کسانی که در راه حق نیستند نماز نمی­خواند، بی حجاب هستند وبه دیگران تهمت می­زنند وظلم می کنند و دزدی می­کنند، شایعه سازی می کنند (اولائک العنعام) بله اگر آفریده خدااگر انسان بماند به جهنم فرستاده نمی شود مسئله این است که فرموده اند مواظب باشید که در قیامت در شکل انسان ظاهر شوید.
در موردکسی که غیبت میکند روایتی داریم (الغیبتُ عدامُ کلار اهل النار ) غیبت خورشتهای سگهای جهنم است.آیت الله مظاهری از امام راحل معنای این حدیث را نقل می کند : انسان غیبت کننده (اشد من الزناء) غیبت از زنا هم بدتر است. معنای این حدیث این است که انسان غیبت کننده در قیامت خودش درشکل سگ ظاهر خواهد شد و بعد وقتی که می خواهد غذا بخورد آن غیبتها گوشت گندیده شده اند را می­خورد انسانهایی هستند که در شکل میمون ظاهر می­شود و انسانهایی هستند که پولهایشان را جمع می­کنند و در مصلحت مردم هم خرج نمی­کنند و این انسانها درشکل موش ظاهر خواهند شد.بهشت جای حیواناتی مانند سگ، موش، و میمون نیست بهشت جای انسانهای نورانی است مگر حیوانات می­توانند با امام معصوم و اهل بیت ظاهر شودند از خودمان مواظبت کنیم من از خودم و تو از خودت و بعد از خانواده هایمان مواظب باشیم قیامت روز حساب است.
امیرمؤمنان هم دروغ گو نبود من این حدیث را بارها هم بیان کرده ام (الایوم یوم عمل وقدم یوم الحساب) امروز روز عمل است و فردا روز حساب ( من یعمل مثقاله زره خیرا یره وزره شراً یره) هرکس زره ای کار خیر انجام داده باشد ثمره اش را خواهد دید و هر کس هم زره کار شر انجام دهد اثرش را خواهد دید.

خطبه دوم

خودم و شما خواهران و برادران را به تقواب الهی دعوت می­کنم که به عنواند رکن مهم و اساسی نماز عبادی سیاسی جمعه است.ان رسول الله قال (اتقوالله کیث ما کنت ) هر جایی که باشی تقوا را رعایت کنید از خداوند خوف داشته باشید و تقوا را راعایت کنید این فرمایش رسول الله وخداوند است جوانان عزیز، خواهران بزرگوار، برادران محترم 124 پامبر مبعوث شده اند و شعار اول و همه آنها عبارت بود از تقوا، فلسفه رسالت عبارت بود ازرعایت تقوا.

مناسبتها:

19اردیبهشت 9رجب روز بزرگداشت شیخ کلینی : صاحب کتاب کافی کتابی که یکی از کتب اربعه است و علمای تشیع دراستنباط احکام الهی از این کتاب استفاده می کنند کتابی که سرمایه تشیع است وبهترین،صحیح ترین ومعتبر ترین روایات در آن جمع آوری شده است. این عالم برجسته وبزرگوار زحمات و تلاش های فراوانی کرده است با هزاران زحماتی که با الان قابل مقایسه با این زمان نیست و این کتاب را جمع آوری کرده است قدراینها را بدانیم سعی کنیم در مسیر حفظ، ترویج واحیای دین و شعائر الهی که این علمای اسلام برای ما راهنما و الگو باشند اینها هستند که ماندگارند
23اردیبهشت 13رجب: میلاد امیر المؤمنین علی(ع) وآغاز ایام البیض (ایام نورانی) ایام الهی ولادت این بزرگوار را تبریک عرض می کنم، امامی که امام عدالت گستر، تقوا گسترو الگوی بندگی ومتقیان عالم است (13.14.15) رجب، ایام البیض است وبیض یعنی سفیدی ودلیل نام گذاری آن این است که این شبها ماه روشن تراز شبهای دیگر است به همین خاطر روزها یش را هم گفته اند ایام البیض و یک دلیل مهم اش هم این است که این ایام، ایام معنویت است، ایام اعتکاف است .
برادران عزیز، اگر به دنیا فکر می کنید باید در این مناسبتها حضور داشته باشید اگر می خواهید شهرستان پیشرفت کند با حرف نمی­شود حضور مردم بخش اساس آبادانی یک منطقه است. مردم شهرستان در این مناسبتها حضور داشته باشید در بعضی بخشها هم این مراسم برگذار می­شود ولی در شهرستان نه! واین به صلاح شهرستان نیست بعد احساسمان این است که دیگران مثلاًٌ از تهران بیایند واین شهرستان را آباد کنند این شهرستان اگر دنیا می خواهد باید در این مراسمات حضور داشته باشد اگر آخرت هم می خواهید به همین صورت.
استاد عزیزحاج شیخ تقی خاتمی دردرس اخلاق عرض می­کرد این مراسمات برای انسانهاست نه برای حیوانات، پس فرق انسان با دیگران این است که در مراسمات معنوی حضورپیداکنند مسئله اعتکاف سیره ائمه اطهارورسول الله(ص) است به گونه ای که در خصوص ماه رمضان پیامبر(ص) می فرماید:(عکف فی شهر رمضان یعدل حجتن فی امتین) یک نفر اگر 10روز ماه رمضان را اعتکاف کند ثواب آن برابر است با ثواب حج عمره و تمتع است دراین سه روز آنهایی که مشکلات اساسی ندارند به گونه ای که از گرسنگی نخواهدمُردومسکین نخواهد شد در این برنامه ها شرکت کنند، حتی پیامبر یک موقع یکسال جنگ شد و نتوانستند در اعتکاف کنند سال بعد همان موقع قضای آن را به عمل آوردند واین اهمیت اعتکاف را نشان می دهد (واذ جعل البیت مصائب الناس ) مسجد الحرام وکعبه را به عنوان بازگشتگاه مردم قرار دادیم (وامنً) امنیت دادیم(وتنقضو مقام ابراهیم واسماعیل مصلی) اینکه قرار شد مردم در مقام ابراهیم نماز بخوانند (وعهدنا ابراهیم واسماعیل طهرا بیتی ) با ابراهیم واسماعیل پیمان بستیم خانه خدا را پاک نگه دارند برای کسانی که طواف می­کنند و(والعاکفین) برای اعتکاف کننده ها، قدر این عمل الهی را بدانیم وحضورمان پر رنگ باشد.
24 اردیبهشت 14رجب لغو تحریم تنباکوبه فتوای آیت الله میرزای شیرازی: واین نشان از جایگاه علماست آن چیزی که دشمنان می خواهند از ما بگیرد.
25
اردیبهشت وفات حضرت زینب (س): جایگاهی بسیارعالی(معلمه غیر المعلمه) دانشمندان کل عالم شاگرد حضرت زینب (س)هستند .تغییرقبله مسلمین یکی ازمعجزات حضرت پیامبر(ص)بود،جالب این است که جبرئیل ازطرف بیت المقدس به طرف کعبه برگشتند وبعداً بادرجات ومقیاسهای فراوان بررسی کردند، اعجاز رسول الله(ص) این است، شاید یک درجه در آن خطا پیدا کرده اند واین اسلام برای مسلمانان عزت است.
روز جهانی خانواده: خانواده مقدس ونگه دار دین است و وای به حال آن کسی که از ترس فقر ازدواج نکنند (فقد ظن بالله ظن السوء) آن کسی که این کار را انجام دهد به خداوند سوء ظن پیدا کرده است سوءظن به مؤمنان دیگر حرام است پس خدا جای خود دارد، خداوند می فرماید: ازدواج کنید، شخصی به محضر امام صادق(ع) آمد جوانی مجرد بود عرض کرد ای پسر رسول الله(ص) تنگدست و فقیر هستم امام فرمودند: ازدواج کن، چندین بار آمد و هر بار امام این پاسخ را دادند بعد از ازدواج به محضر امام رسید وگفت مشکلم حل شد اگر ازدواج کنیم ومشکلمان حل نشود خداوند قول نداده است به یک نفر یک میلیونی بدهد .
اگرخانواده فاطمی والهی اسلامی باشد جامعه اصلاح می شود نه خانواده آمریکایی انگلیسی که برای بعضی ها آرمان شهر است خود آنها پیش بینی کرده اند درسال 2026 هفتاد درصد فرزندان انگلیسی فرزندان زنا هستند و64درصد متولدین کانادایی زنا زاده هستند، این آمارها با تفاوتهایی در آمریکا وانگلیس و دیگر کشورها هم هست.
خانواده فاطمی ، خانمها خانه داری کنند، تربیت فرزند، پرورش فرزندان، راه فاطمی، می­گویند بگذارید خانمها رشد کنند مگر فاطمه زهرا(س) وزیر ، رئیس جمهور نشد رشد نکرد؟
خداوند متعال می­فرماید : (کل انفسکم واهل النار) خودتان و خانوده هایتان را از آتش جهنم دور کنید اگر تربیت درست باشد اعتیاد کم می شود ومسائل غیر اخلاقی هم کم می شود کنترل کنیم لقمه­های حرام، وقتی دیدم کسی قاچاقچی است ارتباطمان را با آن قطع کنیم لقمه های آن حرام است واگر به خانه آن رفت وآمد کنیم فرزند ما هم در آینده به راه راست نمی رود، انسان معتادی که حرام و حلال نمی داند اگر کسی به خانه اوبرود فردا فرزندان او هم به راه راست نمی رود چون لقمه حرام است.
تشکرازنیروی انتظامی شهرستان وکسانی که با آنها همکاری کرده اند به دلیل کشف 2کیلو مواد مخدر و جلوگیری از ورود این مواد به شهرستان.
فرمایشات رهبری در دیدار با معلمین که تاکید بر اخلاق داشتند اخلاق صحیح واسلامی درآموزش وپرورش لازم است، درکتب مدارس اتفاقاتی بیفتد ، تحول وفرهنگ سازی با فرهنگ دینی است وتغییری که درکتب مدارس لازم است ، تکریم معلمان خصوصاً معلمان متدین ، مخلص وبا ایمان وزحمتکش آن معلمانی که وقتی به کلاس با مطالعه کامل می روندودانش آموزان را به راه راست هدایت می کنند  ومخصوصاًبرای معلمانی که واقعاً خدمت می کنند با معلمانی که خدمت نمی­کنند تفاوت قائل باشیم وافزایش روحیه انقلابی که لازمه جامعه دینی وانقلابی است.                 

 

  


      

همایش حکمت مطهر شهرستان ماهنشان در سالن شهید آوینی شهر ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.
امام جمعه ماهنشان گفت: بهترین راه وروش برای شناخت حکمت شهید مطهر ی مطالعه کتاب های ایشان می باشد که سرمایه های عظیمی دردست می باشد.
حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امام جمعه ماهنشان درهمایش «حکمت مطهر» شهرستان ماهنشان افزود: بسجیان وجوانان با مطالعه کتاب های شهید مطهری بتوانند جامعه و فرهنگ دینی وفرهنگ اسلامی رادربرابرآسیبها مصون سازی کنند.
وی به موضوع فرهنگ از دیدگاه شهید مطهری پرداخت واظهارکرد:  برای شناخت فرهنگ از دیدگاه شهید مطهری مردم باید انسان‌شناسی را مدنظر قرار دهند.
وی ابرازکزد:  انسان‌شناسی مطرح شده از دیدگاه شهید مطهری همان انسان‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم است.
وی  با اشاره به اینکه قرآن کریم در این باره دو نوع دیدگاه دارد، افزود: در یک دیدگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات در قرآن کریم مورد کرامت است.
امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه انسان‌ها می‌توانند بهترین علوم را کسب کنند، گفت: نوع دوم دیدگاه قرآن کریم دیدگاهی است که در آن نگاه از دایره انسانیت خارج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انسان برای زندگی اجتماعی نیاز به قواعد و نیازها دارد،تصریح کرد: این قواعد بر اساس ارزش‌هایی شکل می‌گیرد که از دیدگاه شهید مطهری ارزش‌های فرهنگی جامعه اسلامی و ارزش‌های الهی و قرآنی است.
وی بااشاره به آسیب شناسی از دیدگاه شهید مطهری اظهارکرد: شهید مطهری معتقد است فرهنگ در جامعه دینی با آسیب مواجه است چون در هر فرهنگی پسماندهای فرهنگی به وجود می‌آید.
وی  ادامه داد: این فرهنگ ممکن است با تعدادی از ارزش‌های دینی مثل بعضی از رفتارها سازگاری نداشته باشد.
وی به فرهنگ کار موجود در بین مردم اشاره کرد و متذکر شد: مادربزرگ‌ها و گذشتگان همیشه به جوان‌ها آرزو می‌کنند که بدون کار کردن پول به دست آورند.
امام جمعه ماهنشان این نوع فرهنگ را نوعی از پسماندهای فرهنگی طاغوتی دانست و ابراز داشت: در حالی که نگاه قرآن کریم این است که بدون تلاش پول بدست نمی‌آید.
وی کار ضعیف و کار غلط را یکی از آسیب‌های فرهنگی جامعه دانست و متذکر شد: در برخی مواقع این آسیب‌ها در جامعه به وجود می‌آید.
وی به وظیفه نخبگان در اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: وظیفه نخبگان این است که با الگوگیری از شهید مطهری به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه برخی اقدامات را از آسیب‌ها دور کند.
وی با اشاره به اینکه نخبه بودن آسان نیست، متذکر شد: شهید مطهری در مسیر نخبه فرهنگی به شهادت رسید.

 


      

طی سفر یک روزه مهندس رحمتی معاون امورعمرانی استانداری به شهر ستان ماهنشان ، ایشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه های مصلی بزرگ شهر ماهنشان بازدید نمودند.


      

همایش شوراهای اسلامی شهرستان ماهنشان به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی در مورخ 14/2/93  در سالن شهید آوینی شهر ماهنشان با حضور حجت السلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه ماهنشان  آقای مهندس رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،محمدپور فرماندار شهرستان ، جمعی از مدیران کل استانی و اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرها برگزار شد.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام شهرستان اقامه شد.

خطبه اول 12/02/93

خودم وشما خواهران وبرادران را به تقوای الهی دعوت می­کنم و حرکت در مسیر الهی، خداوند توفیق دهد این نمازهای جمعه زمینه ساز تقوا در جامعه ما باشد.

 چون شهادت آقا علی النقی در سوم رجب واقع شده است . و شهادت این عزیز در این ماه ضمن اینکه خودم را شما بزرگوارن را دعوت می­کنم برادران و خواهران جوانان سعی کنید هر روز مخصوصاً در ماه رجب و روزها و شبهایش به مفاتیح نگاه کنیم حتی اگه این ماه هر شب ده رکعت نماز دارد شما دو رکعت بخوانیم وبالاخره خودمان را به آن جمع برسانیم وسعی کنیم و این نباشد که ماه رجب بیاید و برود ومن و شما خبر نداشته باشیم. مخصوصاً این سه ماه ذخیره است برای قیامت و آخرت و آن چیزهایی که به درمان می خورد ومی تواند ما را نجات دهد این نماز وروزه های مستحبی است.

شهادت آقا امام علی النقی در این ماه است که فرمود:( من اتقوا الله یتقاء)کسی که از از خداوند خوف داشته باشد همه از او می­ترسند  البته این خوف در مورد مؤمنین نیست در مورد انسانهایی است که ایمان ندارند و لذا از مؤمن هراس دارند، آقا امیر المؤمنین می فرمود: ماهر لحظه مشکلاتی که به وجود می آید در مورداسلام واسلامیان به پیامبر پناه می بردیم و این نشان از این است که پیامبر اکرم پرچم ایمان است و بروز و ظهورو نماد ایمان است در جامعه بشری و یک فردی است که نظیر ندارد .

(ومن اطاع الله ویطاع) کسی که از خداوند اطاعت کند دیگرانبه حرفش گوش می کنند اگر امام راحل که نه امام معصوم بود و نه پیامبربود، امام فرمود ولاه در عمرم از کسی نترسیدم، یک مثال کوچک را بیان می­کنم آیات الله بهاءالدینی مرحوم فرمود: در مدرسه فضیه بودیم کسی بود که شرابخوار بود و غروبها می­آمد و به اسلام و علما فحش و ناسزا می داد و چون یک فرد لاابالی بود می گفت و خسته می شود و می رفت وهیچ کس هم به او چیزی نمی گفت تا اینکه امام تازه به مدرسه فیضیه آمده بود و ما هم زیاد ایشان را نمی شناختیم و یک روز همین اتفاق افتاد و این توهینها را بازم انجام داد و من یک دفعه دیدم این سید کفشهایش را پوشید وبا عجله به طرف آ ن شرابخوار دوید ویک سیلی محکم به زد واز آن روز به بعد دیگر آن شرابخوار را در مدرسه ندیدیم. یک نمونه وروزهای متوالی این اتفاق می افتاد و همه می­گفتند ان شالله درست می شود و امام با این روحیه که این روحیه انقلابی از اول داشت و روحیه جسارت و ایمانش داشت.

لذانقل می­کنند در هواپیما که از پاریس می آمدند همه می­گفتند که می ترسیدیم که نکند هواپیما را منفجر کننداما امام با آرامش کامل نشسته بود و وگویا که هیچ اتفاقی حتماً نخواهد افتاداین موضوع به خاطر ایمان وتقوایش بود (من اطاع الله ویطاع) کسی که از خداوند اطاعت کند کسی که به حرف خدا گوش کند به حرفش گوش می کنند. یک دفعه است مانند غرب با زرع وزور به جانها می افتند ویک روز هم ول می کنند به قطر وترکیه نگاه کنید .

اگر یکسری موارد در جامعه می شنویم به اخبار جوامع دیگر هم نگاهی داشته باشیم قطربه یک روزی افتاد، قطر با عربستان وکویت اتحاد داشت شورا همکار خلیج فارس با اشاره آمریکا کلاً سفرایش را ازقطرخارج کرد وهیچ کس این اتفاق را باور نمی کردند یا ترکیه ای سالهای سال برای اروپا در یوزگی می­کرد تا اینکه یک روز عضو اتحادیه اروپا شود جالب است پاپ غرب که استفاء داد گفت ما نمی توانیم یک کشور مسلمان را عضو اتحادیه اروپا کنیم و اخیراً در قضیه سوریه ضربه خورد و شورشهای داخلی که درترکیه اتفاق افتاد ضربات وصدمات اقتصادی وجایگاه اقتصادی که ترکیه داشت خیلی عظیم بود ولی با همین رفتارهای ناسنجیده از بین رفت و اخیراًبه ایران باالتماس برای واردات آمدند تا بتوانندجایگاه قبلیشان را پیدا کنند منظورمان این بود که یکسری کشورها با زرو زور فریب می خورند و آنهای که از خداوند اطاعت کنند مؤمنان به دنبالشان هستند (من اطاع الله الخالق لم یباع سخته  المخلوق) کسی که از خداوند ترسید از ضررهای مخلوق نمی­ترسد ( ومن استخاص الا خالق یخلقو الاساخت المخلوق) کسی که خالقش را غضب ناک وناراحت کند غضبهای مخلوق به حال اوشامل می­شود .

در مورد اخلاق مطالبی بیان می شود.در وجود انسانها چهار قوه است قوه علم، غضب، شهوت، عدل و عقل ، اگر اینها تعادل پیدا کردند و یک جامعه می­شود جامعه ای ایمانی و الهی حاکم است علم ، علم الهی باشد، معلمین و فرهنگیان بزرگوار علم، علم شهید مطهری باشد اگر علم، علم الهی شد علم شهید مطهری می شود خیلی ها تلاش کردند ولی شهید مطهری ماندگار شود، شهید مطهری معلم نمونه شود، شهید مطهری معلم شهید شود و این توفیق را پیدا کرد( من یعتل الحکمت العلمو وفقدهوتی خیر لکم کثیرا)اگر به انسام حکمت الهی خداوند دهد خیر کثیری است که به شمارش نمی اید اگر علم الهی نباشد جامعه در راه خداوند حرکت نمی­کند لذا علوم الهی در جامعه ما گسترش پیدا کندبا اخلاق الهی.

قوه غضب در وجود انسان آفریده شده است اما باید این تعدیل شود تعدیل غضب عبارت است از شجاعت و افراطش عبارت از تحبر، آقا سوار موتور شود در خیابان به دنبال تریلی و این را برای خودش شجاعت می­داند این تحبر است مانند آن چیزی که رهبر معظم انقلاب در مورد آمریکا فرمود: گاو بزرگی که شاخی بزرگ دارد و این تحبر است این شجاعت نیست شجاعت مانند امیرمؤمنان(ع) در لیله الموید در بستر پیامبر خوابید، خلیفه اول ابوبکر در کنار پیامبر(ص) در غار می ترسید و پیامبر به او می­فرمود که نترس، اما امیر مؤمنان(ع) تنها با چهل نفرکه وارد شدن به  محل استراحت پیامبر وارد شدند وهیچ گونه هراسی نداشت وایمان چیزی است این است شجاعت در برابردشمنان، خوفی نداشت .

نقطه مقابل تحبر است، نقطه اعتدال غضب ، شجاعت است ، نقطه تفریط آن ترس است کسی که بیش از اندازه می ترسدو نمی گذارد بچه اش جایی برود و به خاطر اینکه می ترسد نکند برایش اتفاقی بیفتند واین انسانها رشد نمی کنند آنها انسانهایی هستند که ریسک نمی کنند و رشد نمی کنند، تا حدی ریسک لازم است.

قبل ازنماز در خدمت معلمان بودیم عرض کردم ریسک در تولید ، این شجاعت نیست اگرانسانها هیچ کار تولیدی انجام ندهد این شجاعت نیست که آدم هیچ کار تولیدی انجام ندهد پول را در واسطه گریها خرج کند اگر ریسک اتفاق افتاد، ریسک عاقلانه یک حدی از ریسک لازم است آنهای که در تولید وشجاعت موفق هستند جرأت ریسک دارند.

قوه شهوت، اگر انسان بیش از اندازه خجالتی باشد درست نیست هرجای که برود نمی تواند حرفش را بزند ونقطه مقابل پرویی است که امروزه اسمش را اعتماد به نفس گذاشته اند به انسانهای بی حیا می گویند دارای اعتماد به نفس زیاد هستند کسی که به معلم بی احترامی می­کند و باپدر و مادر در مورد ازدواج مشورت نمی کند اینان انسانهایی بی حیایی هستندنه معتمد به نفس، اعتماد به نفس این است  که با حیا همراه باشد .

 بله جامعه امن است و خانمها در بیشتر جاهها می­توانند حضور پیدا کنند ولی خانمی که ساعت 11و12شب تنهایی در جاده رانندگی می کند این کار اشتباه است اگر اتفاق ناگوار بیفتند و کسی به او تعرضی انجام دهدآبرو ، حیثیت وایمان همه اش از بین می­رود و بگوییم که این فرد شجاع است شجاع نیست و انسان متحبر است.

اما اگر شهوت اعتدال داشته باشد عفت می­اید خانم زهرا در خانه کار می­کردند و خوشحال بودند که قار است در خانه باشد و کار منزل را انجام دهد، فرزنداری و تربیت فرزند بهترین و پاکترین شغل است و بهترین خدمت به جامعه، فرزندان مهد کودک نمی تواند در راه راست به طور کامل حرکت کنند در مهد کودک مادر و پدر مهربان نیست مربی مهد کودک برای پول کار می کند اما مادربرای فرزند ، برای فرزند، برای فرزند کار می­کند فرقش این است، مادر ی کردن قابل اکتساب نیست و ذاتی است هرقدر انسان مهربان باشد نمی تواند مادر یا پدر شود، به خاطر رفاه کاذب، خانم می­رود و بیرون کار می­کند در جاهایی لازم است مثلاً در مدارس دخترانه اما بعضی مواقع کارهای غیر ضروری انجام می دهند ودر مادری کم کاری می کنند بعد فرزند می­شود کودکی منحرف، قالب و چهار چوب اسلام این نیست.   

خطبه دوم

خودم و شما را خواهران و برادران و مؤمنین و مؤمنان را به تقوای الهی دعوت می­کنم (ان اولیا هو ان المتقین) خداوند فرموده است:دوستان خداوند چه کسانی هستند هیچ کسی مگر انسانهای با تقوا هر کسی می­خواهد دوست شود و خداوند به او محبتی کند و در دایره رحمت او قرار گیرد تقوا را رعایت کند.

مناسبتها:

اولاً سالروز شهادت استاد فرزانه، پروه ولایت معلم گرانقدر وشهید والا مقام آیت الله مطهری که یاد ونام وراهش را گرامی می داریم وعهد وپیمان می بندیم در چنین راهی حرکت کنیم که چنین راهی نشان می دهد که انسان بعد از مرگش هم عزیز است.

 اگر یاد ونام شهید مطهری مقامش والاست واما این ذکر خیر ها مقام شهید را بیشتر می کندجایگاه الهیش را بیشتر می کند همچنان که پیامبر اکرم(ص) فرمود : اگر چه ثواب صلوات برای ماست ولی در محضرپروردگاروجایگاه ائمه اطهار ورسول الله  هم موثر است.گرامی بداریم یاد این شهید را الگوی معلمان وارسته است  من تبریک عرض می­کنم روز معلم را به تمام عزیزانی که در آموزش وپرورش یا در ارگانهای دیگر به تعلیم وتربیت مشغول هستند و به فرهنگ علم ومعرفت جامعه خدمت می کنند اما عزیزان الگویمان شهید مطهری باشد آزاد اندیش والهی اندیش ، آزاد اندیش نه بی بند وبار اندیش، هر کس الهی شد آزاد اندیش می شود وهرکسی الهی فکر نکند در بند شیطان گرفتار است .

بی بندوباری یعنی اسارت، الهی بودن یعنی آزادی حریت ، حرابن یزید ریاحی تازمانی که به دنبال هوای نفس بود هیچ کاری نتوانست انجام دهد اما زمانی که از اسارت هوای نفس با عنایت خداوند و حضرت زهرا(س) آزاد شود در محضر امام حسین(ع) قرار گرفت وجایگاه تعلیم وتربیت این است.

 اگر الگوی شهید مطهری در جامعه حاکم باشد الگوی تعلیم وتربیت هم اصلاح می­شود تضادهای های فرهنگی اتفاق نمی افتد بی عفتی ها در جامعه کنترل می شود عفتها تقویت می شوند و بسیاری از مشکلات حل می شوند.

 اگر سال فرهنگ واقتصاد وبه تعبیررهبری فرهنگ زیر بناست در این سال اقتصاد وفرهنگ. شهید مطهری الگوی تمار عیار است حاکمیت فرهنگ الهی است در سال اقتصاد اگر فرهنگ اصلاح نشود عدالت برقرار نمی شود اگر عدالت بدون فرهنگ می­شود؟

در آمریکا 65درصد ثروت در اختیار 11درصد از آمریکایی هاست و این آمار از سوی خودشان است و بی عدالتی از این هم بیشتر است.این آمار مورد تایید خود مراکز آمریکا وکتابهایی که در آمریکا چاپ می شود و245میلیون اسلحه در آمریکا در اختیار مردم است کودکی یازده ساله دانش آموز 15نفر را قتل عام می­کند و وقتی پلیس دسگیرش می­کند می­گوید حالا تمام نشده است وظیفه من بیشتراز اینهاست این است آمریکا.

تا آنجا آباد وآرمان شهر انسانهای جاهل است شاید درس خوانده باشند چون نور ایمان نباشد علم یعنی جهالت (العلم نور ) علم اگر نور باشد ظلمت آمریکا را نشان دهد علمی که ظلمت غرب را نشان ندهد علم نیست جهالت است شهید مطهری نورانی بود چون توانست که ظلمت وگمراهی وغرب وشرق به غیر از ایران اسلامی را نشان دهد واین فراست در محضر ایمان اتفاق می افتد.

همچنین یاد ونام امام حجت الاسلام مرحوم حاج آقا کریمی امام جمعه شهرستان ماهنشان را گرامی می داریم وخداوند روحشان کند .
مسئله بعدی مناسبتی روز عقیدتی سیاسی سپاه، مهم ترین امتیازانقلاب اسلامی ایران اسلامی عبارت است از فرهنگی بودن، الهی بودن، ولایی بودن، انقلابی بودن، بسیاری از ادارات هستنداگرچه امروزه  الهی هستند اما مهمترین امتیاز اساسی روحانیت اصیل است بسیجیات قدر شناس وایثار گریشان ، توطئه های دشمنان بر روی اینهاست بعد نرم افزاری وفرهنگی سپاه دردست عقیدتی سیاسی سپاه است و برای همین است که در این روز دشمنان نظام نسبت به فرماندهان این انقلاب ونظام نقشه می کشند به خاطر این که می دانند دشمن چه کسی است واز چه جایی خورده اند واین نقطه قوت نظام است وآنها نقشه می کشند نقطه قوت را تبدیل به نقطه ضعف کنند بسیجیان دلاور وپاسداران عزیز در مسیر انقلاب ورهبری قدم برمی دارند آمریکا با حضور اینان روز به روز نا امید است ونا امیدتر خواهد بود .
15اردیبهشت 5رجب سالروز بزرگداشت شیخ صدوق است امام حسن عسگری در نامه ای لقبی که به ایشان می دهد شیخ، فقیه، و300جلد عنوان کتاب از این عزیز در حود 10000سال قبل تالیف کرده است یکی از کتب اربعه من لا فقیه است این عالم بزرگوار حافظ میراث شیعه است .
17اردیبهشت 7رجب: سالروز تشکیل بسیج سازندگی که به همین مناسبت تشکر می کنم از حلقه صالحین روستای آقکند، که با پای پیاده از روستای آقکند ماهنشان پیاده آمده اند برای حضور در نماز جمعه وتشکر از مسئول حلقه صالحین حاج آقا رحمانی وتمامی کسانی که زحمت کشده اند.
همچنان که بسیج شجره طیبه است یکی از شاخصه های این شجره طیبه عبارت است از بسیج سازندگی که با اشاره مقام معظم رهبری ایجاد شد محرومیت زدایی، طرحهای اقتصاد مقاومتی شود دستورکار بسیج سازندگی است در بعضی جاها که ابرسانی اتفاق می افتد و در همین شهرستان ما بعضیشان را افتتاح کردیم غسالخانه، کمک به مساجد اردوهای طرح هجرت وتسهیلاتی که در پرورش ماهی زنبور عسل و بعضی صنایع واخیراً بعضی تسهیلات نیز دار واختصاص دارد همه آنهای در این راه قدم بردارند و تشکر از زهمات این عزیزان .
18اردیبهشت 8رجب روز جهانی صلیب سرخ وهلال احمر، یعنی نجات بشرکسی که یک نفر را نجات می دهد گویا تمامی عالم را نجات می دهد جان انسانها عزیز است وکسانی که این عزیز را حفظ کند محبوب خداوند است .
بیانات رهبری : اولاً تکریم کردن از کار و کارگر که البته روش اسلام است اگر کارگران با خلوص واخلاص حرکت کنند محبوب خداوند هستند پیامبر اسلام به جزء از فاطمه زهرا ودست کار گر بر دست کس دیگری بوسه نزده است واین افتخار بسیار عظیمی برای کار گران است وان شالله مسئولین حمایت کنند از کار گران ، در ارتباط با بیمه مخصوصاً کار گران فصلی.
رهبری نکته که فرمودند عدم امکان رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگی امکان پذیر نیست اگر اقتصاد رشد پیدا کند اما فرهنگ ارتقاء پیدا نکند . من روایتی عرض کنم آن اندازه که فقر را گفته اند افراط ورفاه طلبی را نگفته اند از جمله امام راحل در چهل حدیثشان می­آورند پیامبر(ص) می فرمایند: آن اندازه که از درهم و دینار برای امتم می­ترسم از فقر نمی­ترسم حدیثی بسیار تکان دهند، پول اگر شد وفرهنگ درست نشد عدالت هم نیست واگر فرهنگ درست نشد پول یعنی فحشا، بی حیایی، بی عفتی، بی عدالتی، یعنی ظلم وهمه اینها هست.
اگر فرهنگ درست نشد رشد اقتصادییا اتفاق نمی افتد واگر هم اتفاق افتد مفید نیست، فرهنگ درست نشود پول یعنی غارت کشورها همچنان که آمریکا انجام می دهد پول یعنی 250هزار شهید بی گناه ایران اسلامی حدود 500هزار جانباز ایران اسلامی و هزاران نفر آزاده که در همین جنگ تحمیلی با پول آمریکا تفاق افتاد پول بی فرهنگ یعنی یک میلیون کشته بی گناه عراق ، پول بی فرهنگ یعنی بیش از سه سال دربه دری سوریه ، اگرپول پشتوانه الهی نداشته باشد این اتفاقها می افتد .
اما خود باوری فرهنگی و دینی که آقا فرمودند هرکجا ما خود باور شدیم و به نیروهای درونی اتکا کردیم آن روز تحریمهای ما شکسته است یک روزبودبرای تولید رادیو داروها اورانیوم 20درصد لازم بود وبه ما نمی دادند ولی امروز التماس می کنند که شما تولید نکنید وما خودمان 20درصد را به شما می دهیم خودباوری یعنی این، اگر ما خود باور نباشیم واتکا به خود درکنار توکل به خداوند نباشد همه در تحریم هستیم بعضی فتنه طلبها اگر سرتعظیم فرود آوریم ودستان تسلیم بلند کنیم آمریکا می­گوید چه بچه های خوبی نه آن روز روز بد بختی هرچه تمام است .
حمایت مسئولان از تولید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب است ، در ماهنشان هم همین اتفاق بیفتد مخصوصاً آنهایی که دردستشان سرمایه است بیایند تولیدی یا تعاونی تشکیل دهد که هم جوانان شاغل شود و یک مقدار هم نگاه دولتی را کنار بگذاریم اگر ما با اصل 44 عمل می­کنیم باید خودمان تولیدگر باشیم منتظر باشیم دولت بیاید تولید به راه بیندازد این تقریباً براساس سیاستهای امروز فکرخوبی نیست وروحیه مشارکت را تقویت کنیم .
من قبلاً در مورد آب شیرین تذکری داده بودم الحمدالله پیگیر شدیم و بازدید کردیم ازتصفیه خانه آب شیرین مشکلاتی که در مورد آب شیرین بود برطرف شد وتشکر می­کنم از مسئولین آب وفاضلاب شهرستان که مشکل را حل کردند.    

   

 


      
   1   2      >