حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه ماهنشان در مراسم دیدار نیروهای سپاه ماهنشان و آموزش و پرورش اظهارکرد:  جنگ هشت ساله که با تحریک و حمایت همه جانبه استکبار جهانی، توسط رژیم بعثی عراق بر مردم ایران تحمیل شد، تنها محدود به خطوط مقدم جبهه ها نبود، بلکه تمام سرزمین اسلامی ما اعم از شهرها و روستاها را در برگرفت.
وی افزود: مردم ایران با حضور در جبهه حق علیه باطل با توکل برخدا و پیروی از مکتب سیدالشهدا(ع) توانستند با ایثار و فداکارانه ومظلومانه در برابر رژیم بعثی تا دندان مسلح عراق بایستند بنابراین گرامیداشتن یاد وخاطره آنها و تبیین اهداف و الگو برداری از آن بزرگان برای همه یک وظیفه است.
امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به علم ودانش گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با هرترفند و جنگی خواستند به این مرزو بوم آسیب برسانند ، آنها در جنگ سخت موفق به شکست ایران نشدند و بعد از آن روی به حمله تهاجم فرهنگی و … کردند و از هر زوایای خواستند به ایران فشار وارد کنند.
حجت الاسلام زادهی پور اظهار کرد: آنها با تحریم های مختلف خواستند ما را وابسته ی خود کرده و تحت فرمان خودشان کنند در صورتی که جوانان و ملت آگاه و با بصیر ایران اسلامی با پیشرفت در علم و دانش و حتی با  دستیابی به انرژی هسته ای ، استکبار جهانی را در برابر خود به زانو در آوردند.
وی افزود: ایران بعد از انقلاب به شکوفایی و رشد رسید، این مساله امری است که با توجه به پیشرفت‌ها در علم و فن آوری نمی‌توان از آن ساده گذشت چرا که  ایران ماهواره به مدار زمین می‌فرستد، شبیه سازی می‌کند، پهباد می‌سازد و در زمینه فن آوری هسته‌ای آنقدر پیشرفت داشته که لرزه بر اندام غرب ایجاد می کند و باید در کسب علم ودانش به جایی برسیم که از دشمنان جلوتر باشیم.