نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته با اشاره   29 شهریور6 ذی‏الحجه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و به‏ دست آل‏سعود  اظهارکرد: واقعا آل سعود بی آبرو شده است ، این‌ها نه تنها به مسلمانان ظلم می‌کنند،  بلکه آبروی اسلام و مسلمین را برده‌اند.
وی افزود: از طرفی سقوط جرثقیل نیز اگر هم اتفاق باشد، مایه تأسف است، این در حالی است که قراینی بر عمدی بودن نیز وجود دارد،  البته همه این‌ها طبیعی است، چرا که این بنیاد بر اساس ظلم نهاده شده و بنیادی که بر ظلم نهاده شده، خیری برای اسلام و مسلمین نخواهد داشت.
خطیب نمازجمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به 30 شهریور 7 ذی‏الحجه سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) (114 ه.ق) تسلیت گفت و مردم و دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت (ع) را برای برگزاری مراسم در خور شأن این خاندان دعوت کرد.
حجت الاسلام زاهدی پوربه 31 شهریور 8 ذی‏الحجه ،حرکت حضرت امام حسین(ع) از مکه به ‏سوی کوفه (60 ه.ق) اشاره کرد و گفت: این حرکت یک اصلاح واقعی است، اصلاحی است که همه بعدی است ، اگر الذین ان مکناهم داریم، این حرکت نشان می‌‌دهد که باید به دنبال این تمکن بود ، خدا دو دوستی تقدیم نمی‌کند و بعد از به دست آوردن هم رفاه طلبی نیست و الگوی نظام اسلامی ههم باید همین باشد.
وی اظهارکرد: کسانی که فکر می کنند بعد از رسیدن به حکومت باید صرفا به دنبال رفاه بود، سخت در اشتباهند، نظام اسلامی وظیفه دارد در عرصه‌های مختلف، این وظیفه حسینی را انجام دهد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران (1359 ه.ش)افزود: دفاع مقدس هم در طول حرکت سید الشهداست، اگر چه دفاع از وطن صرفا یک مقوله دینی است، هر انسان آزادیخواهی باید به دنبال دفاع از وطن خود باشد، اگر چه در قالب دین، دفاع از ارزش و جایگاه بالاتری برخوردار است.
حجت الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: هم جنگ تحمیلی و هم دفاع مقدس در برابر آن تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر است. اینکه 40 قدرت در برابر یک نظام نوپا و با داشتن کمترین امکانات به پاخیزند و در نهایت، پیروز میدان ملت مظلوم ایران باشد، به آسانی قابل درک نیست.
وی در ادامه تأکید کرد: جوانان و نسل‌های جدید را باید با فرهنگ این دفاع و شهادت آشنا کنیم، اگر روزی به رستم افسانه‌ای می‌بالیدیم، امروز رستم‌خانی‌ها، اشتری‌ها، سودی‌ها، (از شهدای زنجان)  باکری ها، همت‌ها، صیاد‌شیرازی‌ها، کاظمی‌ها، زین‌الدین‌ها باقری‌ها، هویت ایران اسلامی هستند.
خطیب نمازجمعه ماهنشان تصریح کرد: مهم‌تر اینکه این هویت در پرتو ولایت به دست آمده است ، این‌ها همان چیزهایی است که حضرت آقا در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند،  این فرمایشات، جانی دوباره برای انقلاب داد، مایه امیدواری و احساس قدرت دوستداران انقلاب در داخل و خارج بود ، و مایه ناامیدی و یأس برای دشمنان شد.
حجت الاسلام زاهدی پور ادامه داد: مقام معظم رهبر انقلاب ، همان طور که فرمودند، این انقلاب حیات طیبه دارد و این حیات طیبه کهنه نخواهد شد، سپاه هم کهنه نخواهد شد. چون پاسداری از  این حیات طیبه را به عهده دارد.
وی افزود: انقلاب آرمان‌هایی دارد، و برخی به دنبال زدودن معنویت و آرمان‌ها هستند،  لذا باید روز به روز قدرت دفاع منطقی و نظامی خود را بالا ببریم.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به 1 مهر،9 ذی‏الحجه روز عرفه – روز نیایش‏  اظهارکرد: نیایش و راز و نیاز مقدمه حرکت حسینی است، آن چنان مهم است که زیباترین دعای مربوط  به روز عرفه از ایشان صادر شده است. پس بها بدهیم در این روز بهترین بهره را ببریم .
حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه ضمن  تسلیت شهادت جناب مسلم‏ بن ‏عقیل وهانی‏ بن‏ عروه (60 ه.ق) گفت:   شهادت مسلم، آغاز بیعت‌شکنی، و در عین حال آغاز مظلومیت‌ است.
وی با اشاره به 2 مهر10 ذی‏الحجه ، عید سعید قربان‏ اظهارکرد: این عید، عید نزدیکی به خداست، کمی در کنار خوردن گوشت، به فکر معنویت و ارتقاء دینداری هم بودن هم بهتر است و نماز عید قربان راهم پرشکوه برگزار کنید.
خطیب نماز جمعه ماهنشان  افزود: فریب خوردگان غرب و شرق داخلی باید بدانند که عربستان فعلا در یمن به آزمون قدرت می‌پردازد و اگر مزه پیروزی را بچشد، به دنبال امپراطوری خواهد بود،  پس هم مردم و مسئولان باید از یمن حمایت مادی و معنوی داشته باشند.
حجت الاسلام زاهدی پور درگذشت عالم فرزانه آیت الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی قدس سره را تسلیت گفت و اظهارکرد: آیت الله خزعلی از سرمایه های ماندگار انقلاب است ، ایشان با تبعیت تام از امام و رهبری ثابت کرد به دنبال عزت اسلام و نظام اسلامی است.
وی در ادامه با اشاره به تکریم ارباب رجوع گفت: مسئولان ادارات حضور مرتب در ادارات داشته باشند.
امام جمعه ماهنشان راه اندازی حوزه های علمیه خواهران و برادران ماهنشان را نقطه عطفی دانست و اظهارکرد: افتتاح حوزه های علمیه در این شهر هیچ وقت از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و در تاریخ ماهنشان نظیر ندارد ، حوزه های علمیه ماندگار است و کسانی که مساعدت هم کنند ماندگار خواهدشد.