امام جمعه ماهنشان گفت: هدایت های رهبر معظم انقلاب نقطه ی عطف توافق هسته ای است و ارائه خطوط قرمز  نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن را وادار به تسلیم کرد.
حجت الاسلام زاهدی پور امروز درنمازجمعه عبادی وسیاسی  ضمن تقدیر وتشکر از تم مذاکره کننده ، اظهارکرد: توافق محصول مقاومت و ایستادگی ، ایثار وخون شهدا هسته ای است اما ملت ایران هنوز نسبت به آمریکا وغرب بد بین است با توجه به جواب نامه مقام معظم رهبری در نامه رئیس جمهور ما اعتماد به آمریکا نداریم و باید همچنان با بصیرت به جلو برویم از دبه درآوردن آمریکا نباید چشم پوشی کرد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اظهارشادی بعضی از شهروندان ایرانی بعداز توافق افزود: توافق هسته ای مورد نظر نظام هنوز اجرایی نشده است و بایدمذاکرات در مسیر قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد واظهار شادی در خیابانها ضمن اینکه سلب آسایش دیگران می شود دشمن هم برداشت بدی از این مورد برمی دارد.
حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با جوانان ودانشجویان گفت: دیدار 5 ساعته رهبرانقلاب با دانشجویان وجوانان نشان دادن اهمیت به این قشر از جامعه است ، این محفل صمیمی پدر وفرزندی به ما می آموزد به فرزندان  ارزش و وقت بگذاریدو در آموزش  آموزه های دینی برای فرزندان دقت لازم باید داشته باشید .
وی اضافه کرد: برگزاری  کنسرت برای جوانان نشاط آور نیست و کسانی که می خواهند در مراسمات ملی ومذهبی  کنسرت وموسیقی بیاورند و جوانان را شاد کنند سوال من اینجاست که آیا مگر شهدای ما با موسیقی و برگزاری کنسرت ها به میدان رفتند .
وی همچنین به 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان یکی از مهم ترین نهاد های نظام بلکه از ارکان نظام است وظیفه مهم این نهاد انطباق مصوبات مجلس با قانون اسلامی و شرع مقدس است که با نظارت دقیق بر همه مصوبات مهم ترین نقش را ایفا می کند. وظیفه دیگر این نهاد مقدس تایید صلاحیت نامزد های خبرگان رهبری ، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است . شورای نگهبان در این عرصه با بررسی دقیق مانع بزرگی در جلوگیری نفوذ معاندان به بدنه کلان مدیریت کشور است.
وی همچنین در ادامه خطبه ها به سالروز قیام آیت الله کاشانی در 30 تیرماه نیز اشاره
کرد.