امام جمعه ماهنشان گفت: فلسطین مرز عقیدتی و سیاسی برای ملت مسلمان است ،بنابراین دفاع از مردم مظلوم فلسطین و یمن وحدت همه مسلمانان جهان  را می طلبد.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار اوج بیداری با اشاره به اینکه یکی از مقدس ترین اهداف امت اسلامی دفاع از مظلوم است، اظهارکرد: دفاع از مردم مظلوم  به لحاظ، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی برای امت اسلامی مهم است و مردم مسلمان ایران هم با حضور یکپارچه خود در روز قدس به رژیم صهیونیست نشان می دهند که پای آرمان های انقلاب اسلامی هستند.
امام جمعه ماهنشان  به بعد اعتقادی دفاع از مردم فلسطین اشاره کرد،  افزود:  قاعدتا به لحاظ اعتقادی و ایمانی،  کسانی که مسمان هستند و امت پیامبر اکرم (ص) به حساب می آیند همه عقیده به این دارند که دفاع از مظلوم یکی از مهمترین وظایف و واجبات است .
وی با اشاره به پیمان حلف الفضول اظهارکرد: حضرت پیامبر (ص) قبل از بعثت  به همراه عده‌ای از جوانان مکه عهد و پیمان بستند تا از ستمدیدگان و افراد مظلوم وکسانیکه مورد ستم زورمندان و اقع می‌شوند دفاع کنند، با توجه به این موضوع ، پیامبر(ص) در دفاع از مظلوم اشاره ای به مسلمان و یا غیر مسلمان بودن ندارند بلکه به بعد انسانی مظلومیت تأکید دارند.
حجت الاسلام زاهدی پور با توجه به بعد اجتماعی دفاع از مظلوم،  گفت: ما به لحاظ بعد اجتماعی از هویت اجتماعی در جهان اسلام  نیز برخورداریم و هر جامعه ای برای خود هویت و شناسنامه را تعریف کرده است ، کسانیکه برای خود هویت و شناسنامه ای ندارند، نوعا جوامعی بیگانه و ناموفق هستند  .
وی ادامه داد: ملت مسلمان در هرجای دنیا که هستند بخاطر اینکه دایره حضور اجتماعی خودشان را بیشتر کنند باید از مردم مظلوم فلسطین و یمن دفاع کنند بنابراین مردم مسلمان ایران هم هرسال با حضور در راهپیمایی روز قدس و با اعلام انزجار از اقدامات رژیم صهیونیسم ، هویت اجتماعی خود را حفظ می کنند .
امام جمعه ماهنشان با اشاره به بعد سیاسی دفاع از مردم فلسطین،  اظهار کرد: اگر بخواهیم موجودیت خود را در جهان ثابت و حفظ کنیم نیاز به قدرت داریم و این قدرت را باید در مرزهای  جغرافیایی، اعتقادی، سیاسی داشته باشیم وحفظ هریک از این مرزها در پرتو اقتصادی ودفاع از مظلومان است .
وی با اشاره به اینکه دفاع از فلسطین جزئی از دفاع از جغرافیای مرزی برای کشور ایران است،  افزود: ضروری است با حفظ وحدت، امت اسلامی شکل بگیرد تا بتوان از مردم مظلوم جهان و فلسطین و یمن دفاع کرد، چیزی که ایادی غرب ، وهابیت و داعش می خواهند این وحدت را خدشه دار کنند، آنها دشمن مشترک را رها کردند و به دنبال دشمنی می گردند که دشمن نیست، دشمن اصلی برای مظلومان مسلمان ،سنی ها و شیعه ها جنایاتی وحشت ناک رخ می دهند و غرب هم دراین میان عوام فریبی می کند و به اهداف خود می رسد.
حجت الاسلام زاهدی پور با توجه به عدم رعایت حقوق بشر در جهان غرب، خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون عالی پناهندگان در میان پناهندگان سوری حضور می یابد و چند کودک را به سرپرستی قبول می کند در اینجا جای سوال است که این کودکان را چه کسی آواره کرده  تا شما ادای حمایت از مظلومان را در بیاورید؟ چرا کسی پاسخگوی این جنایات نیست ؟ چرا در غرب مسئولین حقوق بشر پاسخگوی این همه جنایات و کودک کشی نیستند؟
امام جمعه ماهنشان همه جنایات برعلیه مسلمانان و مظلومان جهان را محکوم کرد و گفت: انشا الله با یاری خداوند متعال با حفظ وحدت ملی و امت اسلامی بتوانیم در برابر تمامی متجاوزین و دشمنان بهترین دفاع و نتیجه را داشته باشیم و مردم ماهنشان بصیرت سیاسی و بینش سیاسی لازم را دارند و در روز قدس با حضور گسترده خود نشان می دهند که حامی مظلومان جهان و مردم فلسطین هستند.

انتهای پیام/