مراسم احیای شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان در مساجد ماهنشان با حضور روزه داران برگزارشد.
امشب مراسم شب شهادت مولی الموحدین  امیر المومنین علی (ع)  و احیای شب قدر بیست ویکم  با حضور خیل عظیم مردم ماهنشان در کلیه مساجد این شهرستان برگزارشد.
مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امیر متقیان حضرت علی (ع) و شب  قدر با حضور جمع کثیری از عاشقان خاندان عصمت و  طهارت و شیفتگان اهل بیت(ع)  با برگزاری برنامه های متعددی از جمله سینه زنی، مرثیه سرایی، سخنرانی، انجام اعمال شب های قدر، در کلیه مساجد این شهرستان برگزارشد.
خواندن دعای جوشن کبیر? بر سر گرفتن قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار از جمله اعمال معروف و معتبر لیالی قدر محسوب می‌شود. بخشایش گناهان توسط خدا به صورت فوق‌العاده و استثنایی در صورت توبه امکان پذیر می‌شود.
مردم ماهنشان هم مثل سایر مردم مؤمن و متدین با قلبهای شکسته و چشمهای اشک آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از این شب ها استقبال می کنند و این شب رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس می دارند.
در این شب به مناسبت شهادت مولای متقیان علی(ع) شرکت کنندگان و پیروان مخلص آن حضرت، در رثای امام خود ماتم گرفتند و به یاد آن مظلوم روزگار سوگواری کردند.
در این  مجلس حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان سخنرانان با ارائه مطالبی درخصوص سیره حضرت علی (ع) به ترویج الگو گیری از اهل بیت عصمت وطهارت پرداختند.