نماز جمعه شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین  زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با مسئولان ضمن تاکید بر مقاومت مردم اظهار داشت: این برخلاف نظر برخی‌ها است که احساس می‌کنند مردم به دلیل فشارهای موجودی که از طریق تحریم بر مردم وارد شده است مقاومت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبری الگوی مذاکرات باید براساس مقاومت باشد، تصریح کرد: برخی محدودیت‌های کوتاه مدت را برای رهایی از فشارهای کنونی که از طریق تحریم‌ها بر مردم وارد می‌شود را می‌پذیریم ولی اینکه کل مذاکرات بر محدودیت استوار باشد قابل پذیرش نیست.
خطیب جمعه ماهنشان ابراز کرد: ادامه تحقیق و توسعه در مسائل هسته‌ای به این معنا که تعلیق انجام دهیم و تحقیقات را کنار بگذاریم در این صورت علم بومی خود را از دست می‌دهیم.
وی عنوان کرد: همه بیانات رهبر معظم انقلاب نکته مهمی در بر دارد و آن اینکه سکان‌دار و هدایت‌گر این کشتی از خطوط قرمز عدول نکرده و تکلیف را بر تیم هسته‌ای،  و دولتمردان و دشمنان و صاحب نظران مشخص کرده است.
زاهدی‌پور با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدریادآور شد: در افغانستان با افزایش 35 درصدی میزان تولید تریاک رو به رو هستیم.
وی با بیان اینکه افغانستان بیش از 6 هزار و 400 تن تولید تریاک دارد، بیان کرد: پس از حضور آمریکا در منطقه پاکستان و افغانستان این میزان تولید افزایش یافته است و این نشان از آن دارد که آمریکا هیچ اراده‌ای برای سالم‌سازی جامعه ندارد.
امام جمعه ماهنشان بیکاری، تنزل اجتماعی و نابودی خانواده و غیره را از تبعات و مضرات مواد مخدر عنوان کرد و افزود: برای رهایی از مواد مخدر باید دین را الگوی زندگی اجتماعی قرار داد چرا که دین راه برون رفت از اعتیاد است و تاکید بر اهمیت خانواده نیز در این بخش باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با انتقاد از کیفیت نامطلوب سریال‌های پخش شده از رسانه ملی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: زمان پخش این سریال‌ها به گونه‌ای است که مردم را از دین و مساجد دور کرده است.
زاهدی‌پور با اظهار ناخرسندی از بدآموزی‌ها و ترویج خودکشی برنامه ماه عسل تاکید کرد: جوانی به تبعیت از این برنامه در ایلام اقدام به خود‌کشی کرده است و متاسفانه در صورتی که سریال‌های رسانه ملی 20 درصد آموزندگی مثبتی داشته باشد 80 درصد آموزندگی منفی دارد.
وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: این بانو از آنجایی که معصوم نیز نبودند الگوی خوبی برای رفتارها و کارهای اجتماعی است.
امام جمعه ماهنشان به مناسب‌های 6 تیر ماه اشاره و بمباران سردشت را یکی از جنایت‌های تاریخ عنوان کرد و افزود: بمباران سردشت 5 هزار کشته و مجروح بر جای گذاشته و به عنوان دومین جنایت تاریخ با سلاح‌های شیمیایی است.
وی به 11 تیرماه مصادف با رحلت امام حسن مجتبی(ع) صلح، کرامت و ارزش دادن به انسانها را از جمله ویژگی‌های بارز ایشان دانست و گفت: فلسفه صلح امام حسن مجتبی(ع) کم ارزش‌تر از قیام عاشورا نیست.