جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: با ترک  و فراموش کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  اشرار برمسلمانان مسلط شده و به لحاظ اجتماعی ،سیاسی، اقتصادی و اعتقادی هجمه فراوانی در جامعه فراهم می شود.
 حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه ماهنشان امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات  با اشاره  به احادیث و روایات اظهارکرد: وجوب امر  به معروف و نهی از منکر در اسلام، مانند وجوب نماز و روزه و زکات از ضروریّات دین است، کسی که از روی توجّه به لوازم آن وجوب آن را انکار کند، جزء کفّار محسوب می شود و بدون رعایت این فریضه مهم عدالت درجامعه اجرا نخواهد شد ، اختلاس و فتنه و دیگر مشکلات اجتماعی در جامعه به وجود می آید.
وی در  ادامه با اشاره به ضروریت احیای امربه معروف و نهی از منکر افزود: با فراموشی امر به معروف و نهی از منکر دعا ها هم استجابت نمی شود و وقتی اسباب استجابت دعا ازبین رفت دعا براورده نمی شود ،اگر این وظیفه مهم ترک شود برکت از زندگی مردم کم می شود.
امام جمعه ماهنشان  نیز با شاره به فرمایشات حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: « هنگامی که امتِ من انجام وظیفه امر به معروف ونهی از منکر را به یکدیگر حواله کنند یعنی هر یک از ادای این وظیفه مهمّ شانه خالی کرده بگوید که این وظیفه را دیگری باید انجام بدهد باید منتظر حوادث ناگوار و عذاب الهی باشند ».
در ادامه حجت الاسلام حسینی نصب امام جمعه شهر دندی در این جلسه اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور شخصی دیگران چرا که انسان موجودی اجتماعی است و در زندگی اجتماعی سرنوشت افراد به هم مربوط است لذا حق نظارت در اعمال دیگران حق طبیعی هر انسان اجتماعی است چرا که در غیر این صورت فساد فراگیر شده و کل جامعه را فرا می گیرد.
وی در این جلسه با اشاره به آیات و روایات به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: طبق آیات دلیل بهترین امت معرفی شدن مسلمانان به این خاطر است که امر به معروف و نهی از منکر می کنند.
امام جمعه شهر دندی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی و همگانی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای چند مرحله است و مرحله تذکر لسانی اگر همراه با رفتار خوش و زبان نرم باشدموجب هرج و مرج نمی شود.
حجت الاسلام حسینی نصب گفت: امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور شخصی دیگران نیست چرا که انسان موجودی اجتماعی است و در زندگی اجتماعی سرنوشت افراد به هم مربوط است لذا حق نظارت در اعمال دیگران حق طبیعی هر انسان اجتماعی است چرا که در غیر این صورت فساد فراگیر شده و کل جامعه را فرا می گیرد.