امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به، مورد توجه قرارنگرفتن بعضی از قوانین گفت: مبارزه با فساد، یکی از پایه های اصلی حکومت ونظام اسلامی است ،بنابراین تشکیل سازمان وقانونی  برای مبازره با مفاسد اقتصادی زیرنظر افرادمطمئن وامانت دار ضروری است .
حجت الاسلام  زاهدی پور امام جمعه شهرماهنشان امروزدرگفتگو با خبرنگار اوج بیداری افزود: پایداری حکومت اسلامی زمانی تثبیت خواهد شد که محور تمام امور چه فرهنگی چه اقتصادی و غیره بر اساس دین و دینداری مردم باشد.
وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهارکرد: الگوی حکومت اسلامی ،الگوی علوی است وهمه مردم مسلمان ایران باید طبق وظایف عرفی وشرعی با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند، اگر درجامعه ای هرفرد احساس مسئولیت کند وپای بند به قوانین ومقرارت باشد درجامعه فساد بیشتر نمی شود.
زاهدی درادامه گفت: ریشه یابی علل و عوامل پیدایش فساد اقتصادی در ایران برمیگردد به دوران پهلوی که فساد امروزی همچنان متاثر بعضی شرایط فرهنگی و اجتماعی ناشی از ویژگی های قبل از انقلاب اسلامی است.
امام جمعه ماهنشان خاطرنشان کرد: یک بخشی از فرهنگ ایران اسلامی  به گونه ای تنبل ودور زدن همدیگر شکل گرفته است که بدلیل حضور 2500ساله نظام طاغوتی بود،نظام رسمی ایران 2500سال نظام شاهنشاهی بوده وپیامد های فرهنگی واقتصادی آن به آسانی از این جامعه رخت برنخواهدبست مگر با تلاش وهمت روز افزون همه اقشارمختلف مردم که همچنان پیشرفت های اقتصادی وفرهنگی که در 35سال انقلاب مشاهده می شود.
وی با اشاره به مهمترین دلیل بروز فساد اقتصادی اضافه کرد: براساس مطالعات کارشناسی که در زمینه اقتصادی ایران صورت گرفته مهمترین دلیل بروز فساد اقتصادی ساختار رانتی اقتصاد است،در حال حاضر، بروز رانت خواری، انحصارطلبی و به دنبال آن مفاسد مالی و اقتصادی، بویژه در سطوح مدیریتی نوعی تبعیض در توزیع منابع و امکانات به وجود آورده است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی با رعایت چارچوب ها وفرمان 8 ماده ای توسط مقام معظم رهبری باید همیشه در سطح کشور اجرا شود ونهادهای تشکیلاتی دراین راستا باید ثابت قدم بوده وپیگیری ها را همیشگی کنند.
وی با اشاره به فرهنگ سازی مبارزه با فساد اظهارکرد: اگر بناباشد دریک کشور منکری را ازبین برد باید درراستای مبارزه با آن ، اقدامات وفرهنگ سازی ریشه ای از سطح ابتدایی شروع کرد واین هم نیازمند مدیریت هوشمندی درجامعه است وهمچنین مسئولین در اجرای طرح مبارزه با فساد با هیچ یک از افراد تعارف نکنند وقانون را برای همه اجرایی کنند.