امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: برای رسیدن به توافقنامه نهایی بهتر رعایت ترسیم خط قرمز های مقام معظم رهبری با تیزبینی تمام الزامی است.

 

«حجت الاسلام  زاهدی پور» امام جمعه شهرستان ماهنشان امروز درگفتگو با خبرنگاراوج بیداری با بیان اینکه زحمات تیم مذاکره کننده قابل تقدیراست افزود:به رسمیت شناختن قدرت و حق هسته ای ایران توسط غرب از نقاط مثبت عملکرد  تیم مذاکره کننده  است و ایران توانست به طرف مقابل بفهماند که داشتن انرژی  هسته ای حق مسلم ملت ایران است ودیگر دشمن  نمی تواند قدرت هسته ای کشور را کتمان کند،بنابراین بازتاب سیاسی آن هم این است که مانوربین المللی وخاورمیانه ای و وضع سیاسی ایران ارتقا می یابد.
وی با اشاره به دستاوردهای بیانیه لوزان اظهارکرد: دستاوردهای بیانیه لوزان ثمره خون شهدا، وجودنعمت ولایت فقیه وانقلاب اسلامی است که نباید نام تاریخ سازان به جای تاریخ سازان اصلی گنجانده شود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با توجه به نامگذاری امسال تصریح کرد: چارچوب کلی بیانیه لوزان می بایست براساس نامگذاری سال 94 که همدلی وهمزبانی، دولت وملت است می شدوتحلیل های که صورت می گیرد نباید دارای نوعی تنش وتشتت باشد،همچنین واقعیت ها دراین مذاکره روشن نبوده ونباید کتمان شود که این هم ممکن است به دلیل نهایی نشدن بعضی از مسائل وشیطنت های دشمن باشد.
زاهدی پوربا اشاره به مذاکره نهای در تیرماه اضافه کرد:  تیم مذاکره کننده  باید در ادامه با هوشیاری وچشم های بازادامه مذاکرات را پیگیری کندچراکه دشمن اهل نیرنگ وقابل اعتمادنبوده و در این خصوص دغدغه های رهبری را جدی گرفته تا به نتیجه مطلوب دست یابد، تا نه تنها نسل فعلی بلکه نسل های بعدی هم بهره مندشوند.
وی با اشاره به ابهامات بیانیه لوزان گفت: مکانیزم عملکرد در ارتباط با توافقنامه ومدت زمان برداشتن تحریم ها باید کلی شده ودرمتن نهایی ابهامات برطرف وکلیه تحریم ها لغوشود.