امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: موثرترین عامل تحکیم وحدت ، تأکید براشتراکات اعتقادی ، اجتماعی وسیاسی است.
حجت الاسلام  زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان باتوجه به جایگاه اسلام در قرآن واسلام افزود: اسلام بروحدت وحفظ برادری بسیار تأکید کرده است .
وی با اشاره به احادیث وروایات بیان کرد: دعوت‌ به‌ وحدت‌ و یگانگی‌ مسلمانان‌، و پرهیز از تفرقه‌، از دستورات‌ قرآن‌ و سیره‌ نبی‌ اکرم‌)ص) و اولیای‌ دین‌ است‌ وخداوند در قرآن کریم می فرماید : شیطان اساسی ترین دشمن برای انسانهاست که می خواهدعداوت ، دشمنی وتفرقه رادردلهاجا بدهد.
امام جمعه ماهنشان با تأکید برحفظ یکپارچگی اضافه کرد: یکی بودن ، مهربانی کردن ، ومحبت داشتن در حفظ وحدت موثر بوده ودرحقیقت از تفرقه وجدل جلوگیری می کند.
زاهدی پور با اشاره به دعوت قرآن برای داشتن وحدت اظهارکرد: وحدت‌ اسلامی‌ یکی‌ از مهم‌ترین‌ ضرورت‌های‌ تاریخی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ مسلمانان‌ در جهت‌ ایستادگی‌ و پویایی‌ و هویت‌ امت‌ اسلامی‌ و از مهم‌ترین‌ عوامل‌ عزت‌ و پیروزی‌ آنها در همه صحنه‌هاست‌ که قرآن کریم هم همه را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند.
وی ادامه داد: همه مسلمانان اشتراکاتی از جمله اعتقادی ، سیاسی ، اجتماعی دارند که با متحدشدن می توانند در جهان تأثیرگذارباشند، مثلا به لحاظ اعتقادی که محور وحدت بوده ازجمله خدای واحد ، قبله واحد، قرآن کریم ،پیامبراکرم (ص) را داریم که با این ریسمان مسلمانان دور هم جمع می شوند.
وی به لحاظ اجتماعی اشاره کردوگفت: عامل دوم مسئله اجتماعی است که تقارب وقرب اجتماعی از جمله آداب معاشرت ها مهمان دوستی ها ، نشست وبرخواست ها یک تقارب ونزدیکی بین مسلمانان است .
امام جمعه ماهنشان به مسئله سیاسی اشاره واذعان داشت : بعدسیاسی یکی دیگر از عامل های وحدت است که همگی معتقدبه عدالت حاکمیت بوده وهمه مسلمانان به دنبال عدالت اجتماعی وسیاسی هستند وهمین طور داشتن دشمن مشترک خود نوعی عامل مهمی برای داشتن وحدت است.
زاهدی پور خاطرنشان کرد: دشمن سعی در جابجا کردن جایگاه دوستی ودشمنی بین مسلمانان است ویکی از عامل های تفرقه همین بوده که ، دشمن ودوست شناسی نداشته و بصیرت خودرا نسبت به شناسایی افراددور وبرمان نداریم .
وی افزود: حفظ انسجام و یکپارچگی مسلمانان، جدا از این که در آیات و روایات مورد تاکید فراوان واقع شده ، امر پسندیده ای است که مورد پذیرش تمام عقلای عالم نیز قرار گرفته، به گونه ای که هر انسانی که از نعمت خرد و اندیشه برخوردار باشد، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و همزیستی مسالمت آمیز را می ستاید و صدالبته تفرقه، اختلاف و جدایی را مذمت و نکوهش می کند.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به پشرفت علم واقتصاددرجامعه گفت: انسان در یک محیط متشنج نمی تواند به مباحث علمی واعتقادی واقتصادی بپردازد وهرچه قدر قدرت وحدت بالاباشد تقارب فکری درجامعه زیادمی شود ،لذا درمحیط صمیمی وامنیت وآرامش علم هم پیشرفت می کند.
زاهدی پور دامه داد: بی تردید شرایط و جغرافیای سیاسی – اجتماعی امروز جهان اسلام به گونه ای است که سخن از وحدت و یکدلی در تقابل با دشمنانی که با اساس این دین و آیین ، سر ناسازگاری دارند، امری بدیهی است وهراس دشمنان از وحدت ویکپارچگی مسمانان بوده چرا که مسئله روانی جامعه هم با وجود وحدت آرام خواهدبود/
وی اظهارداشت : امروزه دشمنان اسلام وقرآن با نام های گروه های تکفیری ، داعش ، صهیونیسم ووهابیون ، نه شیعه ونه سنی را قبول دارند ونه راه اسلام را می روند بلکه همچنان که در رسانه ها می بینید با نام اسلام چه ضربه هایی به اسلام وجامعه بشریت وارد می کنند ، دشمنان با فعالیت های ضدبشری خود ، موجب وهن و خدشه به اساس اسلام و قرآن شده اند و بی شرمانه ترین جنایت ها را مرتکب می شوند .
وی برلزوم خفظ وحدت مسلمانان تأکید کرد: قدرت مسلمین در سایه وحدت و برادری حاصل شده منجر به هم افزایی و تقویت آنان در جهت مقابله هوشمند و اقتدارآمیز در برابر نظام استکباری می شود ودر مقابل‌، تفرقه‌ و تشتت‌ جز ذلت‌ و پراکندگی‌ و به‌ هدر رفتن‌ نیروهای‌ فکری‌ و سرمایه‌های‌ انسانی‌ امت‌ اسلامی‌ ثمری‌ نخواهد داشت‌.