مراسم گرامیداشت حماسه 9دی و تجدیدبیعت مردم ماهنشان با ولایت فقیه درسالن شهید آوینی به صورت گسترده برگزارشد.
*حماسه 9دی ماه انقلابی دیگر است
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن گرامیداشت حماسه 9دی اظهارکرد: برگزاری مراسمات حماسه 9دی یک تکلیف شرعی است وکسانی که درشهر وروستا این روز را پاس می دارند جای تقدیر وتشکر را دارد چراکه حماسه نهم دی ماه انقلابی دیگر است.
وی اضافه کرد: هراندازه که به این موضوع وفتنه نگاه کنید واگر با تحلیل وریشه یابی بتوان خیانتی را که در فتنه 88رخ داد را درک کرد آن وقت هست که می توان به عظمت حماسه 9دی پی برد.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به ریشه یابی 9دی گفت: با مطالعه تاریخ انقلابی ایران وهمچنین جریانات، مصدق وآیت الله کاشانی ،22بهمن ماه ،19دی ماه وغیره درمی یابیم که موضوع ، مسئله ولایت است وهریک از این اتفاقات وفتنه هایی که در ایران رخ داده ،ولایت وارزش های دینی ما را هدف قرارداده اند ، امامردم با بصیر وولایتمدار ایران اسلامی از ولایت فقیه خود پشتیبانی کرده وحماسه های بی نظیری را خلق کرده اند.
وی با اشاره به ماجرای انتخابات سال 88 وادعای تخلف دراین افزود: سران فتنه با طراحی برنامه های ازجمله، اعتراض در انتخابات وادعای تقلب وتخلف درانتخابات شروع شد اماچندروز بعد با توهین به مقدسات این قضیه روشن شدکه قضیه مسئله ولایت وارزش های اسلامی است .
*ولایت نقطه عزیمت مردم سالاری دینی است
امام جمعه ماهنشان با تأکید اظهارکرد: ولایت نقطه عزیمت مردم سالاری دینی است وحماسه 9دی برموج ولایت سوارشده بود ،چراکه هیچ کس چنین پیش بینی نکرده بود ،مردم به صورت خودجوش فتنه گران ودشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را نا امید کردند.
زاهدی پور اذعان داشت : مردم با حضور گسترده خود در 9دی ماه سال 88 عروسک گردانان وماجرای پشت پرده فتنه گران را روشن ونقشه آنان را نقش برآب کردند.
درادامه مراسم یارمحمدی معاونت سیاسی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان با اشاره به جنگ جمل وهمچنین بیعت مسلمانان با امام خود در عصر های مختلف گفت: شناختن خود اسلام ،بصیرت می خواهد .
وی افزود: کسانی که امام وولایت خود را یاری نمی کنند ،بصیرت ندارند.
یارمحمدی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: کسانی که می خواهنداز جامعه اطلاعی داشته باشند باید تاریخ را بخوانند چرا که همه جزئیات را بیان می کند وماهم با مطالعه تاریخ انقلابی ایران درمی یابیم که فتنه گران بصیرت نداشته ودرراستای براندازی انقلاب اسلامی گام برداشته بودندکه با درایت رهبری ومردم ولایتمدار ایران اسلامی این فتنه تبدیل به حماسه ای ماندگارشد.