امام جمعه ماهنشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به رعایت الگوهای زندگی اجتماعی است.
حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی‌پور درگفتگو با خبرنگاراوج بیداری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به اندازه زندگی اجتماعی است و هرچه زندگی اجتماعی اهمیت داشته باشد به همان اندازه نیز این فریضه الهی اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه در زندگی اجتماعی ارزش‌ها و هنجارهای مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: تعدادی از ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی بنا به دلایلی در معرض آسیب قرار گرفته است.
امام جمعه ماهنشان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این ارزش‌ها و هنجارها در معرض خطر از بین رفتن قرار نگیرد، مسئله‌ای به نام نظارت اجتماعی وجود دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه نظارت اجتماعی فقط مربوط به جامعه دینی نیست، گفت: در جامعه دینی این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
زاهدی‌پور با بیان اینکه ارزش‌های اجتماعی و دینی نه‌تنها مربوط به دنیا نیست بلکه تامین‌کننده آخرت است، یادآور شد: زندگی اجتماعی و دینی باید به گونه‌ای باشد که اهدافی که دین اسلام تعریف کرده در آن برآورده شود.
* امر به معروف و نهی از منکر یک الگوی اجتماعی است
وی امر به معروف و نهی از منکر را دعوت مردم به رعایت الگوهای زندگی اجتماعی دانست و بیان داشت: اگر عموم مردم بر اهمیت الگوهای اجتماعی واقف باشند، اهتمام ویژه‌ای بر اجرای آن خواهند داشت.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک الگوی اجتماعی است، گفت: امام حسین (ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و این امر اهمیت این فریضه الهی را در جامعه نشان می‌دهد.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه گاهی امر به معروف و نهی از منکر توسط ابزارهای مختلف اجرا می‌شود، گفت: گاهی نیز در اجرای این فریضه الهی باید فرد از اجرای فعالیت خود بازداشته شود.
زاهدی‌پور با بیان اینکه در مرحله نخست باید امر به معروف و نهی از منکر به صورت تذکر زبانی انجام شود، اظهار کرد: اگر این فریضه توسط تذکر لسانی حل نشود، حاکمیت وارد کار می‌شود.