نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خودم و شمامؤمنین و مؤمنات خواهران و برادران عزیز را به تقوای الهی دعوت می­کنم .

(المتقدم لهمالمارق والممتاخر لهم الضارق واللازم لهم لالق)پیرو واقعی اهل بیت و ولی امر و ولی عصر (عج) این یعنی شیعه، شیعه یعنی پایش را چای پای ولی امرش بگذارد نه یک ذره کمتر نه یک ذره بیشتر، عیناً شیعه یعنی پیرو واقعی ولی امر و ولی عصر (عج) آن چیزی که در مسئله انتظار از ما می­خواهند این است.فرمودند:(انتظار الفرج عباده) این یعنی خاموشی وسستی وتنبلی خیر، عبادت همچنان که به تعبیرزیبای رهبرمعظم انقلاب می فرماید: اگر انتظار فرج عبادت است یعنی عبادت انتظار فرج، نه انفعال بلکه فعالیت است عملی فعالانه ،اگر قرار بود دست وروی دست می گذاشتیم ومنتظر ظهور بودیم این چه ثوابی داشت ثواب درسختی است وعبادت درآن سختی است(انتظار الفرج عباده).

 تشریح کردندآنقدرانتظارسخت است که شیعیان باید درامتحانهای فراوان قبول شود که تشبیه کردند به یک درخت خاردار که انسان دستش را از بالا ی درخت به طرف پایین بکشد ودستهایش به خار های آن درخت برسد و خون سرازیر شود واین از نشانه های انتظار فرج است .

انتظار فرج یعنی حفظ دین ، بقای اسلام و بقای دین، همان زحمتی که آقا رسول الله (ص) در صدر اسلام متحمل شدند ما باید در این روز تحمل کنیم تا اسلام را نگهداریم در مکه حرف آقا رسول الله (ص)را قبول نکردند ورفت به طائف وآنها را به اسلام دعوت کرد وفرمودند: (قل لااله الاالله تفلحو) آنقدر به پیامبر سنگ انداختند که خون از بدن ایشان جاری شود وایشان رفتند و­زیر یک درخت نشستند وبه خداوند از این قربت شکایت کرد انتظار چنین است، انتظار انفعال نیست انتظار جامعه سازی است، انتظار خودسازی است ورفع عیوب جامعه است وبستر فرهنگ ولایی را فراهم کردن است .

این نیست که ما همیشه حاجت بخواهیم وآن چیزی که از ما می خواهند این است که می گویند حاجت اهل بیت را برآورده کنیدالبته حاجتها فرق می کنند آن کاری که آنها م توانند کنند کاری کارستان است که ما نمی توانیم اما به ما نگفته اند که شیعه یعنی این که از صبح تا شب دستش را روبه آسمان ببرد واز اهل بیت(ع) فقط حاجت بخواهد. کربلا این را نشان نمی دهد درکربلا امام حسین(ع)  به حضرت ابوالفضل العباس(ع) میگوید نرو وایشان می فرمایند: حداقل اجازه دهید بروم وکمی آب بیاورم با این ترفند آقا می روند ومی شوند ابوالفضل ساقی وعلمدار ، پس آماده برای شهادت وهموار کردن راه، وقتی که امام زمان آقا ظهور کردند با چه کسی ظهور خواهند کرد به غیر از شما ومن که ایشان کسی را ندارند وما باید مواظب باشیم که آقا ظهور کردند نگذاریم که تنها بمانند ودر روایت است که اعمال ما باعث می شود که ظهور آقا به تاخیر بیفتد .

به این دقت داشته باشیم که انتظار عملی است فعالانه وجامعه ساز ومنتظر باید زمینه را برای میهمانش آماده کند امام زمان(ع) از ما این را می خواهند که هم خودمان وهم خانواده وهم جامعه هایمان را آماده کنیم وبا ایشان حشرونشر داشته باشیم اگر در زمان غیبت در خدمت آقا حشر ونشر داشته باشیم قطعاً در زمان غیبت در خدمت ایشان خواهیم بود در قیامت هم میتوانیم شفاعت بخواهیم .

علما مکرراً گفته اند انسان اگربا سنگ هم حشرو نشرداشته باشد درقیامت با آن محشور خواهند شود باید ببینیم معشوق ومحبوبمان کیست اگر معشوقمان یوسف زهراست وآن عزیزاست،آقا رسول االله(ع)دیدند یک روزخانم زهرا(س) محزون وغمگین بود فرمودند: فاطمه جان می خواهی به تو یک مژدگانی وبشارت دهم فرمودند: (ابشنی بل مهدی) بشارت می دهم که مهدی(عج) از نسل توست. این مهدی فاطمه انتظارش این است که(وما یحسبنا انهم الا ما یحتسنو بنا اما نکرروهوولا نکرهو ولا نکتسهو ) آن چیزی که شیعیان ما را از ما دور می کند اعمالشان است .

عزیزان، جوانان، منتظران وعاشقان مهدی(عج) یک لحظه فکر کنیم که آیامی توانیم فیلم زندگیمان را بدهیم آقا نگاه کند واگر ایشان نگاه کنند ما می توانیم از منتظرین ایشان باشیم، چیزی که امام زمان(عج)از ما می خواهند این است که زندگیمان فاطمی باشد ومورد پسند ایشان باشد وشامل این حدیث شویم(انا به غیر مؤمنین المراعاتکم )اگر فرزند فاطمه ما را ازیاد نمی برد ما هم باید ایشان را از یاد نبریم، شرطش این است که درنیا با ایشان حشر ونشر داشته باشیم وبه ایشان عشق داشته وازمنتظران حقیقی باشیم ودر این روز شرط اصلی انتظار این است که خودمان را محک بزنیم .نوکری فرزند فاطمه این است که پیرو واقعی نائب بر حق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای باشیم  وکسی که به این عزیز زهرا(س) لبیک بگوید قطعاً منتظر امام زمان(ع) است وکسی که در لبیک گفتن به رهبری شک داشته باشدقطعا منتظرآقا محسوب نمی شود ، شرط انتظار حقیقی این است که گوش به فرمان نائب امام زمان(ع) باشیم کسی که مطیع ایشان نیست قطعاً مطیع امام زمان(ع) هم نمی تواند باشد.

الحمدالله ملت ایران این را اثبات کرده است واین عزتی که ما داریم ودردنیا بی نظیر است وقدرتمندان عالم را درحیرت گذاشته است این را بدانیم که توجهات ایشان شامل حال این مملکت است وشرط تقوا دراین روزبه عنوان یک عبادت این است که زمینه ظهور ایشان را محیا کنیم.

عزیزان سلمان فارسی از رسول الله(ص) پرسیدآیا من هم توفیق سربازی امام زمان(ع) را خواهم داشت عاشق واقعی این است که زندگیش راآماده میکند برای سربازی امام زمان(ع) ، بیایید به دورور خودمان نگاه بکنیم ببینیم که زمینه رابرای ایشان محیا کرده ایم .

خطبه دوم

خودم وشما خواهران وبرادران را به تقوای الهی دعوت میکنم وان شالله خودمان را برای پا به رکابی آقا آماده کنیم با رعایت تقوا.وسبک زندگی هایمان آن چیزی باشدکه ایشان انتظاردارند.این میلاد باسعادت را محضرخود ایشان وعاشقان ایشان تبریک عرض می­کنیم مناسبتها:

میلادامام زمان و سالروز تشکیل اطلاعات و مقروجایگاه سربازان گمنام آقا امام زمان(ع): سربازانی که بدون هیچ چشم داشت درغربت انجام وظیفه می­کنند، رهبر معظم انقلاب فرمودند: من برای تمام مسئولین هروزدعا می­کنم اما وزارت اطلاعات را به نام و ویژه دعا می کنم. این همه عزمت که اسلام دارد و­اسلام عزمتش را به این سربازان گمنام امام زمان(ع) داده است اینان با خدمتهایشان به جامعه اسلامی عزت بخشیده اند، اگر دراین روز توطئه های دشمنان ما خنثی می­شود بخش اساسی آن با همین خدمات اطلاعاتی است، واقعاً در حیرت هستند رئیس وقت اطلاعات فرانسه یا آلمان به وزیر اطلاعات وقت اطلاعات ایران می گوید ما از تمام امکانات شما با خبر هستیم اما آن اشراف اطلاعاتی که دارید ما را در حیرت گذاشته است.

مناسبت بعدی فرمان حضرت امام مبنی برتشکیل ستاد فرهنگی بعدازشورای انقلاب فرهنگی است: مسئولین ومردم درارتباط با فرهنگ اگر امام زمان را می­خواهیم دقت داشته باشیم. فرهنگ انتظار، ولایت، عفاف وحجاب، از عفاف یک نکته عرض می کنم آنهایی که در این محفل نیستند ودرایران هم کم هستند امابی غیرت هستند ولی غیرتمند ها بشنوند امام صادق (ع) فرمود:(الکُف ان یکون عفیفاً) وقتی دختر و پسری می خواهند ازدواج کنند همکف و همتا باشند، عفت شرط همکف وهمتا بودن است، آنهایی که می­خواهند فرهنگ عفاف و حجاب را بی ارزش کنند از خواب غفلت بیدار شوند، خواسته امام زمان، نائب ایشان وامام امت این ها نیست.

 مردم و تمام مسئولین مؤظف هستند در ارتباط با فرهنگ دغدغه داشته باشند این جای تأسف است که به خاطر این که به فرهنگ ضربه بزنیم بگویم که می خواهیم فرهنگ را خصوصی کنیم فرهنگ هم خصوصی است و هم عمومی و همه وظیفه دارند فرهنگ ولایی و دینی را رواج دهند.

در دوران اصلاحات ضربه های فراوانی به فرهنگ زدند البته ذلیل شدند و باید یک عده درس بگیرند و مواظب باشند آن درس بازهم تکرار می­شود.

27خرداد تشکیل جهاد سازندگی: این روز را تبریک می­گوییم ،انصافاً جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی و یک مدت بعد خدمات شایان ارائه داد انشاالله با همان روحیه سازندگی بیشتر تلاش کنند .

28خردادآغاز دهه نکوداشت مساجد: مخصوصاً درماه رمضان در مساجد حضور داشته باشیم وبه قول آقای قرائی بیایید به اندازه معتادها همت داشته باشیم، امیر مؤمنان فرمودند: (ابه مسکه بل خیر) خودت را به کارهای خیرعادت بده، دیگران را به در مسجد نشستن عادت دهیم، هیچ مکانی بجزء ظریح اهل بیت(ع)  قابل مقایسه با مسجد نیست ، مسجد ذاتاً مقدس است و نفس کشیدن در مسجد عبادت است .

گروه داعش (به معنای دولت اسلامی عراق وشام است) انشالله دولت عراق وشیعیان عراق بتوانند با وحدت این غده های سرطانی محصول صهیونیسم جهانی و مخصوصاً عربستان که این غده را متولد کرده است را از بین ببرند .

تشکر ازآقای محبی رئیس بیمارستان رازی ماهنشان، ان شالله مردم و مسئولین مخصوصاً مسئولین سلامت نگذارند سیاستهای کلان فراموش شود.

تشکراز اجراکنندگان جشن نیمه شعبان در شهرستان و مردم به منظور حضور در این جشن.