امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه برای رسیدن به یک اقتصاد کارآمد ظرفیت‌های داخلی باید مورد توجه باشند، گفت: مردم برای تحقق شعار سال به مسئولان کمک کنند.

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی‌پور اظهار کرد: در طول چند سال اخیر به دلیل انجام اصلاحات فرهنگی، مورد هجمه قرار گرفته بودیم که شعارهای سال نیز بر همین اساس انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و دشمنان نیز در صدد ضربه به فرهنگ ایران و جایگزین کردن فرهنگ غرب هستند، تصریح کرد: سال‌های 78، 79 و 85 به نام‌های امام خمینی(ره)، امام علی(ع) و پیامبر اعظم(ص) نامگذاره شده بود که دلیلی جز قوی کردن فرهنگ کشور نداشت.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه چند سال اخیر با شعار‌های اقتصادی نامگذاری شده است، افزود: اگر بخواهیم در جایگاه جهانی جای خود را تثبیت کنیم نباید در حوزه اقتصادی ضعیف باشیم.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب تلاش کردند با ارائه یک الگوی ماندگار نقشه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را که عبارت از زیر فشار گذاشتن اقتصاد ایران با تحریم‌ها بود بی اثر کنند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ابراز کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله ایران در سال 1404 به لحاظ اقتصادی در همه بخش‌ها باید به خود کفایی رسیده و در خاورمیانه پیشگام باشد.

وی با اشاره به  نقش مردم و مسئولان در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند بر اساس فرهنگ بومی و استفاده از تولیدات داخلی مسئولان را در تحقق این شعارها یاری کنند.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: مسئولان نیز می‌توانند با آموزش‌های لازم و حمایت از تولید کننده‌های داخلی و فراهم کردن زمینه‌ها و ابزارهای تولید مناسب و به روز، وظیفه خود را در قبال مردم و شعار سال انجام دهند.

وی افزود: مسئولان باید از هزینه‌های بی مورد در ادارات همانند تعویض‌ خودروهای ادارات با خودروهای گران قیمت و به روز کردن فضای ادارات پرهیز کنند.