امام جمعه ماهنشان کار ضعیف و کار غلط را یکی از آسیب‌های فرهنگی جامعه دانست و گفت: در برخی مواقع این آسیب‌ها در جامعه به وجود می‌آید. 
حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور بعدازظهر امروز در همایش «حکمت مطهر» شهر ماهنشان به موضوع فرهنگ از دیدگاه شهید مطهری اظهار داشت: برای شناخت فرهنگ از دیدگاه شهید مطهری مردم باید انسان‌شناسی را مدنظر قرار دهند.وی تصریح کرد: انسان‌شناسی مطرح شده از دیدگاه شهید مطهری همان انسان‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه قرآن کریم در این باره دو نوع دیدگاه دارد، بیان داشت: در یک دیدگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات در قرآن کریم مورد کرامت است.
این مسئول با تاکید بر اینکه انسان‌ها می‌توانند بهترین علوم را کسب کنند، گفت: نوع دوم دیدگاه قرآن کریم دیدگاهی است که در آن نگاه از دایره انسانیت خارج می‌شود.
زاهدی‌پور با اشاره به اینکه انسان برای زندگی اجتماعی نیاز به قواعد و نیازها دارد، افزود: این قواعد بر اساس ارزش‌هایی شکل می‌گیرد که از دیدگاه شهید مطهری ارزش‌های فرهنگی جامعه اسلامی و ارزش‌های الهی و قرآنی است.
وی به آسیب شناسی دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: شهید مطهری معتقد است فرهنگ در جامعه دینی با آسیب مواجه است چون در هر فرهنگی پسماندهای فرهنگی به وجود می‌آید.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد: این فرهنگ ممکن است با تعدادی از ارزش‌های دینی مثل بعضی از رفتارها سازگاری نداشته باشد.
این مسئول به فرهنگ کار موجود در بین مردم اشاره کرد و متذکر شد: مادربزرگ‌ها و گذشتگان همیشه به جوان‌ها آرزو می‌کنند که بدون کار کردن پول به دست آورند.
زاهدی‌پور این نوع فرهنگ را نوعی از پسماندهای فرهنگی طاغوتی دانست و ابراز داشت: در حالی که نگاه قرآن کریم این است که بدون تلاش پول بدست نمی‌آید.وی کار ضعیف و کار غلط را یکی از آسیب‌های فرهنگی جامعه دانست و متذکر شد: در برخی مواقع این آسیب‌ها در جامعه به وجود می‌آید.
امام جمعه ماهنشان به وظیفه نخبگان در اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: وظیفه نخبگان این است که با الگوگیری از شهید مطهری به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه برخی اقدامات را از آسیب‌ها دور کند.
این مسئول با اشاره به اینکه نخبه بودن آسان نیست، متذکر شد: شهید مطهری در مسیر نخبه فرهنگی به شهادت رسید.