نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.

خطبه19/02/93
خودم وشما خواهران وبرادران مؤمنین ومؤمنات وهمه رادعوت میکنم به تقوای الهی راه حق ومسیر الهی که ان شالله سرلوحه زندگیمان تقوا باشد، در راه خدا حرکت کردن، الهی فکر کردن، الهی تصمیم گرفتن  .
 اگر در بعضی ازکتابها خرافات وزشتی فراوانی وجود دارد و حالا شاید به ظاهر دارای جمله زیبایی هم باشد.پندار نیک ، کردار نیک ، گفتار نیک همه آنها در قرآن است با یک جمله مشکل حل نمی­شود اگر بخواهیم به یک کتاب عمل شود باید به کل آن نگاه کنیم با یک گل که بهار نمی شود، کتابی که خرافات و حرفهای باطل درآن است اما برای زیبا جلوه دادنآن کتاب بعضی سخنان زیبا هم شاید در آن نوشته شود، امت رسول الله(ص) شعارهای قرآنی را نمی­گذارد و شعارهای اوسطایی را بگوید شعارهای اسلامی را نمی­گذارد شعارهای زرتشتی گرایانه را انتخاب کنند وآن را سرلوحه قرار دهند.
اگر هم یک موقع احتمال دهیم زرتشت پیامبر بود ، پیامبران اولوالعزم مانند نوح، ابراهیم، عیسی، موسی ومحمد مصطفی(ص) از آنها بالاتر نمی توانند باشند زرتشت پیامبری نبود که صاحب شریعت باشد وکتاب اوسطا برای زرتشت نیست چون یکسری زرتشتها جاهل جمع شده اند و کتابی نوشته اند و حتی کتاب حضرت عیسی(ع) پیامبرهم در میان ما وجود ندارد وانجیلی هم که هست مسیحیان می گویند این انجیل دست نوشته حواریون است.وتوراتی هم که هست آن توراتی نیست که بر حضرت موسی(ع) نازل شده است وانجیل آن انجیلی نسیت که بر حضرت عیسی نازل شده است از بین رفته اند چون قرار نبود که حفظ شوندخداوندی که ابراهیم، نوح، موسی را پیامبر قرار داد همان خداوند نظر داشت که حضرت محمد مصطفی(ص) را خاتم پیامبران قراد دهد حالاپیامبران دیگر که صاحب شریعت نبودند که جای خود دارد.
(التقوالله حق تقاطع) کردار نیک چه زمانی به وجود می­آید؟ انسان از خداوند متعال بترسد از عذاب و عدالت و انتخاب خداوند مواظبت کند .زرتشتی­گری سخنان زرتشت نیست، آن زرتشتی که به معنای امروزی است از بهرام گور متولد شده است. زنای با محارم به وجود می آید پندار نیک و کردار نیک یعنی این؟، مگر ما فرمایشات زیبا کم داریم اگر دستورالعمل زیبای اساسی قرآن را نگاه کنیم می بینیم که هیچ تضادی وجود ندارد همه حرفهایش کلمه به کلمه انسان را حرکت و سیر می­دهد به خداوند تبارک وتعالی، اماکتابی است دارای صد ها صفحه انحراف ودرمیان آن یک حرف خوب هم پیدا می شود. مانند اینکه پیامبر اکرم(ص) در مورد ازدواج فرمودند: از سبزه مزبله دوری کنید پرسیدن یعنی چه؟(مزبله یعنی زباله دانی) فرمود: آن دختر زیبای که در یک خانواده آلوده پرورش پیدا کرده است ظاهراً دارای کمالات جسمانی است اما خانواده، خانواده مناسبی نیست، آن کتابی که سخنان آلوده دارد در میان دوکلمه حرف خوب به چه درد می خورد آ ن هم آلوده شده است .
(التقوالله حق تقاطع) یا درآیه دیگری می فرماید: (التقوالله وتنظر نفس ماقدمت علیک) از خداوند بترسید وببینید برای فردایتان چه فرستاده اید . هرکس نگاه کند ببیند توشه ای که به محضرخداوند فرستاده است چیست، آیا چیزی دارد در راه خداوند تقدیم کند .مهربانی خداوند مهربانی منطقی است نه مهربانی غیر منطقی (اتقو ان الله کبیراُ به ما تعملون) از خداوند بترسید وبدانید که خداوند بر اعمال شما آگاه است، اهل بیت عصمت وطهارت فرمودند: پرنده ای که درآسمان بال می زند همین بال زدن پرندگان هم حکمت دارد وما بر این آگاه هستیم، حالا خداوند بزرگ که جای خود دارد .
(کبیرون بما تعملون لا تعملون کل بما نصراله) از کسانی نباشید که خداوند را ازیاد می برند، اگرخداوند را فراموش کنند چه می شود(وانصاراً انفسهم )خداوند کاری می کند که آنها خودشان را هم از یاد ببرند.(اولائک هم الفاسقون) خداوند متعال فاسقان و مؤمنین را دریک جا هم نشین نمی کند انسان بدکار وانسان دارای کردار نیک و صالح در یک جا همنشین نمی­شوند وارد بهشت شدن سنخیت دارد .کسی که وارد بهشت می شود برای اینکه از شفاعت امام حسین(ع) واهل بیت(ع) بهره مندشود باید لیاقت شفاعت را داشته باشد .
(اتقو الله وتنظر نفسُ ماقدمت غیر) اگر امیر مؤمنان ، ائمه اطهار ، پیامبر از جهنم خداوند خوف داشتند وای به حال ما که خودمان را فریب می دهیم که خداوند مهربان است خداوندآفریده اش را درجهنم نمی سوزاند ، پس خداوند چه دروغ گوی خوبی است که 124پیامبر را فرستاده وبه بعضی از آنها کتاب آسمانی نازل کرده است ودر نهایت قرآن نازل شده است و بروی درقیامت ببینی همه اینها کشک بوده است وهمه جنایتکاران و بی نمازها ، روزه دارها وکسانی که روزه نمی گرفتند و حیوانان و همه و همه در یک جا هستند.
خداوند متعال می فرماید: کسانی که در راه حق نیستند نماز نمی­خواند، بی حجاب هستند وبه دیگران تهمت می­زنند وظلم می کنند و دزدی می­کنند، شایعه سازی می کنند (اولائک العنعام) بله اگر آفریده خدااگر انسان بماند به جهنم فرستاده نمی شود مسئله این است که فرموده اند مواظب باشید که در قیامت در شکل انسان ظاهر شوید.
در موردکسی که غیبت میکند روایتی داریم (الغیبتُ عدامُ کلار اهل النار ) غیبت خورشتهای سگهای جهنم است.آیت الله مظاهری از امام راحل معنای این حدیث را نقل می کند : انسان غیبت کننده (اشد من الزناء) غیبت از زنا هم بدتر است. معنای این حدیث این است که انسان غیبت کننده در قیامت خودش درشکل سگ ظاهر خواهد شد و بعد وقتی که می خواهد غذا بخورد آن غیبتها گوشت گندیده شده اند را می­خورد انسانهایی هستند که در شکل میمون ظاهر می­شود و انسانهایی هستند که پولهایشان را جمع می­کنند و در مصلحت مردم هم خرج نمی­کنند و این انسانها درشکل موش ظاهر خواهند شد.بهشت جای حیواناتی مانند سگ، موش، و میمون نیست بهشت جای انسانهای نورانی است مگر حیوانات می­توانند با امام معصوم و اهل بیت ظاهر شودند از خودمان مواظبت کنیم من از خودم و تو از خودت و بعد از خانواده هایمان مواظب باشیم قیامت روز حساب است.
امیرمؤمنان هم دروغ گو نبود من این حدیث را بارها هم بیان کرده ام (الایوم یوم عمل وقدم یوم الحساب) امروز روز عمل است و فردا روز حساب ( من یعمل مثقاله زره خیرا یره وزره شراً یره) هرکس زره ای کار خیر انجام داده باشد ثمره اش را خواهد دید و هر کس هم زره کار شر انجام دهد اثرش را خواهد دید.

خطبه دوم

خودم و شما خواهران و برادران را به تقواب الهی دعوت می­کنم که به عنواند رکن مهم و اساسی نماز عبادی سیاسی جمعه است.ان رسول الله قال (اتقوالله کیث ما کنت ) هر جایی که باشی تقوا را رعایت کنید از خداوند خوف داشته باشید و تقوا را راعایت کنید این فرمایش رسول الله وخداوند است جوانان عزیز، خواهران بزرگوار، برادران محترم 124 پامبر مبعوث شده اند و شعار اول و همه آنها عبارت بود از تقوا، فلسفه رسالت عبارت بود ازرعایت تقوا.

مناسبتها:

19اردیبهشت 9رجب روز بزرگداشت شیخ کلینی : صاحب کتاب کافی کتابی که یکی از کتب اربعه است و علمای تشیع دراستنباط احکام الهی از این کتاب استفاده می کنند کتابی که سرمایه تشیع است وبهترین،صحیح ترین ومعتبر ترین روایات در آن جمع آوری شده است. این عالم برجسته وبزرگوار زحمات و تلاش های فراوانی کرده است با هزاران زحماتی که با الان قابل مقایسه با این زمان نیست و این کتاب را جمع آوری کرده است قدراینها را بدانیم سعی کنیم در مسیر حفظ، ترویج واحیای دین و شعائر الهی که این علمای اسلام برای ما راهنما و الگو باشند اینها هستند که ماندگارند
23اردیبهشت 13رجب: میلاد امیر المؤمنین علی(ع) وآغاز ایام البیض (ایام نورانی) ایام الهی ولادت این بزرگوار را تبریک عرض می کنم، امامی که امام عدالت گستر، تقوا گسترو الگوی بندگی ومتقیان عالم است (13.14.15) رجب، ایام البیض است وبیض یعنی سفیدی ودلیل نام گذاری آن این است که این شبها ماه روشن تراز شبهای دیگر است به همین خاطر روزها یش را هم گفته اند ایام البیض و یک دلیل مهم اش هم این است که این ایام، ایام معنویت است، ایام اعتکاف است .
برادران عزیز، اگر به دنیا فکر می کنید باید در این مناسبتها حضور داشته باشید اگر می خواهید شهرستان پیشرفت کند با حرف نمی­شود حضور مردم بخش اساس آبادانی یک منطقه است. مردم شهرستان در این مناسبتها حضور داشته باشید در بعضی بخشها هم این مراسم برگذار می­شود ولی در شهرستان نه! واین به صلاح شهرستان نیست بعد احساسمان این است که دیگران مثلاًٌ از تهران بیایند واین شهرستان را آباد کنند این شهرستان اگر دنیا می خواهد باید در این مراسمات حضور داشته باشد اگر آخرت هم می خواهید به همین صورت.
استاد عزیزحاج شیخ تقی خاتمی دردرس اخلاق عرض می­کرد این مراسمات برای انسانهاست نه برای حیوانات، پس فرق انسان با دیگران این است که در مراسمات معنوی حضورپیداکنند مسئله اعتکاف سیره ائمه اطهارورسول الله(ص) است به گونه ای که در خصوص ماه رمضان پیامبر(ص) می فرماید:(عکف فی شهر رمضان یعدل حجتن فی امتین) یک نفر اگر 10روز ماه رمضان را اعتکاف کند ثواب آن برابر است با ثواب حج عمره و تمتع است دراین سه روز آنهایی که مشکلات اساسی ندارند به گونه ای که از گرسنگی نخواهدمُردومسکین نخواهد شد در این برنامه ها شرکت کنند، حتی پیامبر یک موقع یکسال جنگ شد و نتوانستند در اعتکاف کنند سال بعد همان موقع قضای آن را به عمل آوردند واین اهمیت اعتکاف را نشان می دهد (واذ جعل البیت مصائب الناس ) مسجد الحرام وکعبه را به عنوان بازگشتگاه مردم قرار دادیم (وامنً) امنیت دادیم(وتنقضو مقام ابراهیم واسماعیل مصلی) اینکه قرار شد مردم در مقام ابراهیم نماز بخوانند (وعهدنا ابراهیم واسماعیل طهرا بیتی ) با ابراهیم واسماعیل پیمان بستیم خانه خدا را پاک نگه دارند برای کسانی که طواف می­کنند و(والعاکفین) برای اعتکاف کننده ها، قدر این عمل الهی را بدانیم وحضورمان پر رنگ باشد.
24 اردیبهشت 14رجب لغو تحریم تنباکوبه فتوای آیت الله میرزای شیرازی: واین نشان از جایگاه علماست آن چیزی که دشمنان می خواهند از ما بگیرد.
25
اردیبهشت وفات حضرت زینب (س): جایگاهی بسیارعالی(معلمه غیر المعلمه) دانشمندان کل عالم شاگرد حضرت زینب (س)هستند .تغییرقبله مسلمین یکی ازمعجزات حضرت پیامبر(ص)بود،جالب این است که جبرئیل ازطرف بیت المقدس به طرف کعبه برگشتند وبعداً بادرجات ومقیاسهای فراوان بررسی کردند، اعجاز رسول الله(ص) این است، شاید یک درجه در آن خطا پیدا کرده اند واین اسلام برای مسلمانان عزت است.
روز جهانی خانواده: خانواده مقدس ونگه دار دین است و وای به حال آن کسی که از ترس فقر ازدواج نکنند (فقد ظن بالله ظن السوء) آن کسی که این کار را انجام دهد به خداوند سوء ظن پیدا کرده است سوءظن به مؤمنان دیگر حرام است پس خدا جای خود دارد، خداوند می فرماید: ازدواج کنید، شخصی به محضر امام صادق(ع) آمد جوانی مجرد بود عرض کرد ای پسر رسول الله(ص) تنگدست و فقیر هستم امام فرمودند: ازدواج کن، چندین بار آمد و هر بار امام این پاسخ را دادند بعد از ازدواج به محضر امام رسید وگفت مشکلم حل شد اگر ازدواج کنیم ومشکلمان حل نشود خداوند قول نداده است به یک نفر یک میلیونی بدهد .
اگرخانواده فاطمی والهی اسلامی باشد جامعه اصلاح می شود نه خانواده آمریکایی انگلیسی که برای بعضی ها آرمان شهر است خود آنها پیش بینی کرده اند درسال 2026 هفتاد درصد فرزندان انگلیسی فرزندان زنا هستند و64درصد متولدین کانادایی زنا زاده هستند، این آمارها با تفاوتهایی در آمریکا وانگلیس و دیگر کشورها هم هست.
خانواده فاطمی ، خانمها خانه داری کنند، تربیت فرزند، پرورش فرزندان، راه فاطمی، می­گویند بگذارید خانمها رشد کنند مگر فاطمه زهرا(س) وزیر ، رئیس جمهور نشد رشد نکرد؟
خداوند متعال می­فرماید : (کل انفسکم واهل النار) خودتان و خانوده هایتان را از آتش جهنم دور کنید اگر تربیت درست باشد اعتیاد کم می شود ومسائل غیر اخلاقی هم کم می شود کنترل کنیم لقمه­های حرام، وقتی دیدم کسی قاچاقچی است ارتباطمان را با آن قطع کنیم لقمه های آن حرام است واگر به خانه آن رفت وآمد کنیم فرزند ما هم در آینده به راه راست نمی رود، انسان معتادی که حرام و حلال نمی داند اگر کسی به خانه اوبرود فردا فرزندان او هم به راه راست نمی رود چون لقمه حرام است.
تشکرازنیروی انتظامی شهرستان وکسانی که با آنها همکاری کرده اند به دلیل کشف 2کیلو مواد مخدر و جلوگیری از ورود این مواد به شهرستان.
فرمایشات رهبری در دیدار با معلمین که تاکید بر اخلاق داشتند اخلاق صحیح واسلامی درآموزش وپرورش لازم است، درکتب مدارس اتفاقاتی بیفتد ، تحول وفرهنگ سازی با فرهنگ دینی است وتغییری که درکتب مدارس لازم است ، تکریم معلمان خصوصاً معلمان متدین ، مخلص وبا ایمان وزحمتکش آن معلمانی که وقتی به کلاس با مطالعه کامل می روندودانش آموزان را به راه راست هدایت می کنند  ومخصوصاًبرای معلمانی که واقعاً خدمت می کنند با معلمانی که خدمت نمی­کنند تفاوت قائل باشیم وافزایش روحیه انقلابی که لازمه جامعه دینی وانقلابی است.