نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور: دعوت به تقوا حول محور رعایت عظمت و بزرگی خداوند دانستند.
امام جمعه ماهنشان گفت: مسجد در فرمایش خداوند مایه برکت و هدایت ومحل اجتماع انسانها ونشانه و خانه تقوا است. حجت‌الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در یکی از خطبه های نمازجمعه به اهمیت مسجد و شان آن اشاره کرد و گفت:چون صاحب خانه عظمت دارد خانه هم از عظمت صاحب خانه، عظمت پیدا می‌کند و یا از عظمت مسجد این که خداوند متعال عهد و پیمان می بندد با ابراهیم و اسماعیل دو تا از پیامبران (عهدنا الی ابراهیم واسماعیل انطهرا بیتی الطاعبین) پیمانی که با آنها بستیم این است که خانه خدا راآنها آباد کنند.
افتخاری است برای انسان که در ساخت و آبادانی و حضور در آن فعال باشد و اگر این فرهنگ اجتماعی حضور در مسجد و آباد کردن مسجد البته با نظم وزمان مناسب انجام شود همه اینها جزء این پیمان است. و هر پیمانی که با پیامبران بسته شده است همین پیمانها با مسلمانان و مؤمنین و مؤمنات هم بسته شده است.
اولین خانه ای که حضرت آدم بنا می¬کند عبارت است از کعبه، حضرت علی (ع) می¬فرماید: (الا ترون ان الله سبحانهو اختظر الاولین ومن لدن آدم الی الاخرین من هذا الاعالم به اهجارٍ وفجعلها بیت الحرام وثم امرآدم وقلت هوان یعصنواعطاعهم معذً ) خداوند اولین ها تا آخرامتحان کرد وماده امتحانی یک سری سنگ بودکه آن سنگها را هم نیز مسجد الحرام قرار داد و امرکرد به دورآن طواف کنند.
مسجد در فرمایش خداوند مایه برکت وهدایت ومحل اجتماع انسانها ونشانه وخانه تقوا است واینها نشان از عظمت مسجد می باشد. اماچه کسانی می توانند مسجد را آباد کنند؟خداوند فرمود: (ما کان للمشرکین ان یعمرو ان مساجد الله) مشرکها حق ندارند ونمی توانند هم خانه خداوند را آباد کنند چون عمل آنها با آن خانه خدا سازگار نیست( اولائک حبط الاعمالهم وفی النارهم خالدون) ودر عذاب جهنم به طور دائمی ماندگار هستند. پس چه کسانی می¬توانند خانه خداوند را آباد کنند( انما یعمرو مساجد الله من عامر بالله ویوم الاخر) فقط و فقط کسانی می¬توانند مساجدرا آباد کنند که مؤمن باشند و جزء مؤمنین حقیقی باشند و به خداوند ایمان بیاورند.
من از شما خواهران و براداران خواهشی دارم، آیات قرآنی شعر نیستند قرآن کتاب هدایت، حقیقت و واقعیت است پس یک مقداری محکم تر به دنبال این فرمایش قرآنی باشیم، که از عظمت مسجد هم یک روایت دیگری بیان کنم (المساجد و بیوت الله فی الارض) مساجد خانه های خداوند در زمین هستند(توضیعو الااهل السماء) و برای اهل آسمان مانند ستاره هستندکه نور پراکنی می¬کنند(کما توضیعو النجوم الا اهل الارض) همچنانی که ستاره ها برای اهل زمین روشنایی می فرستند.
قرآن آن کسانی را که از ساخت وآبادانی مساجد منع می¬کند ظالم ترین افراد معرفی می¬کند و این قابل توجه کسانی باشد که می¬خواهند کار خیر انجام دهند و برای انجام آن کار خیر که نوعاً شده است نقل مجالس، مثلاً فرض کنید می¬خواهد یک بنای عمومی احداث کنند اول سعی می¬کنند مسجد سازی را تضعیف کنند البته هرکسی توفیق پیدا نمی¬کند در مسجد سازی شرکت کند، لذا یکسری انسانهای جاهل( هرکس به قران علم نداشته باشد جاهل است ) و هرکس هم هر اندازه عالم است به اندازه علم به قرآن که قبلاً روایاتی عرض کرده بودم، پس یکسرها که در محافل بعضی انسانهای جاهل و البته بی توفیق علیه ساخت مساجد حرفهایی می¬زنند این دلیل برکاهش عظمت مسجد نیست، بلکه دلیل بر حقارت و کوچک بودن ذهن گوینده است وادعا این نیست که خصمانه است بلکه بیشترش جاهلانه است. می¬خواهم این را عرض کنم که قرآن کسانی که باعث آبادانی مساجد می¬شوند، می¬فرماید:(ومن اظلمومِن منع مساجد الله وسعی فی خرابها ) شما کسی را پیدا کنید که منع کند از مساجد و تلاش کند مساجد ویرانه بمانند و آباد نشوند.
مساجدی که رسول الله(ص) در مورد آنها فرمود:( الامساجد مجالس الا انبیاء) مساجد محل جلوس انبیاء هستند و در مورد هیچ بنایی این فرمایش نورانی نداریم و یا در روایت دیگری که فرمود:( المساجد وبیوت المتقین) مساجد خانه متقین و انسانهای با تقوا ست و امام صادق (ع) فرمود: (ملعونٌ ملعونٌ من لم یعقرُیعقرالمسجد) ملعون است آن کسی که مساجد را بزرگ نشمارد.
پیامبر(ص) فرمودند: ( من بنا الله مسجدً کمبعث اساسٍ الله لهو بیتً فی الجنه) هرکس مسجدی بنا کند حتی به اندازه لانه پرنده ای خداوند متعال در برابر آن در بهشت برای او خانه ای بنا می-کند.

در خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین ضمن دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، به مناسبت های هفته اشاره کرداند و با تبریک ولادت حضرت زینب تأکید کردند که ایشان الگویی برجسته و با عظمت هستند که توانستند تاریخ را متحول سازد. رعایت الگوهای دینی در کنار پرستاری بی بدلیل از ویژگیهای بر جسته حضرت زینب است.
مسئولان فرهنگی به جای تکرار نظریه های باطل و رنگ باخته غربی به فکر گفتمان سازی دینی و ایده­های بلند رهبر معظم انقلاب باشند. این جای تأسف است که قانون بودجه 93 هر گونه مساعدت به مساجد و فعالیت های فرهنگی را ممنوع می­سازد.
فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت همه به ویژه مسئولان فرهنگی را سنگین تر کرد. به ویژه رسانه ملی می­تواند دغدغدهای فرهنگی ایشان را تحلیل و تبین کند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور ضمن بزرگداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید، بزرگداشت و احیای فرهنگ شهادت احیای فرهنگ دینی و بشر دوستی دانسته و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را بزرگترین تکلیف مردم و مسئولان ازیابی کردند.
ایشان نظام اسلامی ایران نظامی است بی بدیل که الگوهای حکومتی می تواند بشریت سرگشته امروز را رهایی بخشد و اهمیت مجلس خبرگان از آن جهت است که این مجلس حافظ ارزش های این نظام اسلامی است