نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
 امام جمعه محترم شهرستان ماهنشان حاج آقا زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی چنین ایراد نمودند:
ایشان با اشاره به اهمیت مسجد و شأن آن گفتند: چون صاحب خانه عظمت دارد خانه هم از عظمت صاحب خانه، عظمت پیدا می کند و یا از عظمت مسجد این که خداوند متعال عهد و پیمان می بندد با ابراهیم و اسماعیل دو تا از پیامبران (عهدنا الی ابراهیم واسماعیل انطهرا بیتی الطاعبین) پیمانی که با آنها بستیم این است که خانه خدا راآنها آباد کنند.
افتخاری است برای انسان که در ساخت و آبادانی و حضور در آن فعال باشد و اگر این فرهنگ اجتماعی حضور در مسجد و آباد کردن مسجد البته با نظم وزمان مناسب انجام شود همه اینها جزء این پیمان است. و هر پیمانی که با پیامبران بسته شده است همین پیمانها با مسلمانان و مؤمنین و مؤمنات هم بسته شده است.
اولین خانه ای که حضرت آدم بنا می­کند عبارت است از کعبه، حضرت علی (ع) می­فرماید : (الا ترون ان الله سبحانهو اختظر الاولین ومن لدن آدم الی الاخرین من هذا الاعالم به اهجارٍ وفجعلها بیت الحرام وثم امرآدم وقلت هوان یعصنواعطاعهم معذً ) خداوند اولین ها تا آخرامتحان کرد وماده امتحانی یک سری سنگ بودکه آن سنگها را هم نیز مسجد الحرام قرار داد و امرکرد به دورآن طواف کنند.
مسجد در فرمایش خداوند مایه برکت وهدایت ومحل اجتماع انسانها ونشانه وخانه تقوا است واینها نشان از عظمت مسجد می باشد. اماچه کسانی می توانند مسجد را آباد کنند؟خداوند فرمود: (ما کان للمشرکین ان یعمرو ان مساجد الله) مشرکها حق ندارند ونمی توانند هم خانه خداوند را آباد کنند چون عمل آنها با آن خانه خدا سازگار نیست( اولائک حبط الاعمالهم وفی النارهم خالدون) ودر عذاب جهنم به طور دائمی ماندگار هستند. پس چه کسانی می­توانند خانه خداوند را آباد کنند( انما یعمرو مساجد الله من عامر بالله ویوم الاخر) فقط و فقط کسانی می­توانند مساجدرا آباد کنند که مؤمن باشند و جزء مؤمنین حقیقی باشند و به خداوند ایمان بیاورند.
من از شما خواهران و براداران خواهشی دارم، آیات قرآنی شعر نیستند قرآن کتاب هدایت، حقیقت و واقعیت است پس یک مقداری محکم تر به دنبال این فرمایش قرآنی باشیم، که از عظمت مسجد هم یک روایت دیگری بیان کنم (المساجد و بیوت الله فی الارض) مساجد خانه های خداوند در زمین هستند(توضیعو الااهل السماء) و برای اهل آسمان مانند ستاره هستندکه نور پراکنی می­کنند(کما توضیعو النجوم الا اهل الارض) همچنانی که ستاره ها برای اهل زمین روشنایی می فرستند.
قرآن آن کسانی را که از ساخت وآبادانی مساجد منع می­کند ظالم ترین افراد معرفی می­کند و این قابل توجه کسانی باشد که می­خواهند کار خیر انجام دهند و برای انجام آن کار خیر که نوعاً شده است نقل مجالس، مثلاً فرض کنید می­خواهد یک بنای عمومی احداث کنند اول سعی می­کنند مسجد سازی را تضعیف کنند البته هرکسی توفیق پیدا نمی­کند در مسجد سازی شرکت کند، لذا یکسری انسانهای جاهل( هرکس به قران علم نداشته باشد جاهل است ) و هرکس هم هر اندازه عالم است به اندازه علم به قرآن که قبلاً روایاتی عرض کرده بودم، پس یکسرها که در محافل بعضی انسانهای جاهل و البته بی توفیق علیه ساخت مساجد حرفهایی می­زنند این دلیل برکاهش عظمت مسجد نیست، بلکه دلیل بر حقارت و کوچک بودن ذهن گوینده است وادعا این نیست که خصمانه است بلکه بیشترش جاهلانه است. می­خواهم این را عرض کنم که قرآن کسانی که باعث آبادانی مساجد می­شوند، می­فرماید:(ومن اظلمومِن منع مساجد الله وسعی فی خرابها ) شما کسی را پیدا کنید که منع کند از مساجد و تلاش کند مساجد ویرانه بمانند و آباد نشوند.
مساجدی که رسول الله(ص) در مورد آنها فرمود:( الامساجد مجالس الا انبیاء) مساجد محل جلوس انبیاء هستند و در مورد هیچ بنایی این فرمایش نورانی نداریم و یا در روایت دیگری که فرمود:( المساجد وبیوت المتقین) مساجد خانه متقین و انسانهای با تقوا ست و امام صادق (ع) فرمود: (ملعونٌ ملعونٌ من لم یعقرُیعقرالمسجد) ملعون است آن کسی که مساجد را بزرگ نشمارد.
پیامبر(ص) فرمودند: ( من بنا الله مسجدً کمبعث اساسٍ الله لهو بیتً فی الجنه) هرکس مسجدی بنا کند حتی به اندازه لانه پرنده ای خداوند متعال در برابر آن در بهشت برای او خانه ای بنا می­کند.
در مورد مساجد اولاً در مورد مساجد شهرستان، عزیزان تلاش کنیم برای آبادانی مساجد، این 6 مسجدی که در شهرستان است ویک مقداری هم شجاعت وشهامت به خرج دهیم من اخیراً موردی عرض کردم، کسی در حدود یک میلیارد زمین فروخته است از این یک میلیارد 300میلیون به یک مسجد هدیه می دهد شهامت دادن پول برای مسجد لازم است.
در مورد مساجد شهرستان عزیزان، در مورد مسجد و مصلای باقر العلوم عرض می­کنم، سعی مان این است مسجدی با معماری اسلامی باشد، مساجد شعار و پرچم اسلام هستند ونماد اسلامیت یک جامعه هستند ودشمن هم سعی می کند با بهانه های مختلف در هر جایی یک نقطه قوتی است تبدیل به ضعف کند.
مصلا و مسجد باقر العلوم ماهنشان به غیر ازمواردی از ادارات کمک دریافت کردیم، حدود 800 میلیون تومان پول هزینه شده است، عزیزان اولاً به لحاظ فرهنگی عرض می­کنم جوانان به دنبال این مسائل باشید وحس کنجکاوی داشته باشید هرکس وارد عمل شودسعی می کنیم به او کمک کنیم اما عاشقانه وارد عمل شود و در این مسائل دخالت کند و اینها برای شهرستان ماهنشان است .
پیامبر اکرم فرمودند: کاری که انجام می دهید دقیق انجام دهید این که گوییم که ما خاکی ومتواضع هستیم پس سنگ را کج بچسبانیم وچرا بعضی از ما علاقه نداریم در مسائل ساختمانی با عزیزان بومی کار کنیم چون با اصول مهندسی آشنا نیستند و وقتی می­گوییم بروید در فنی و حرفه ای یکسری مسائل را یاد بگیرید ومطالعه کنید ناراحت می شوند.  مردم در مورد مصلا کمک می­کنند، حداقل قوت قلب می­شوند اگرهم کمک مالی کم باشد، نوعاً عموم اهالی ماهنشان از ما تشکر می کنند ومن هم از تشکر شما تشکر می­کنم ولی بعضی مواقع یکسری مسائلی بیان می­شود که کوته فکری است و تعداد هم کم است.
ولی این را بدانیم که این چنین بناهایی شهرستان را آباد می کند و اگر این چنین نباشد ما باید افسوس بخوریم 800 میلیون هزینه شده است ولی اگرالان شروع می کردیم 1.5میلیارد می­شود حالاکه به اینجا رسیده است عزیزان ما نمی­گوییم یک نفر خودش را در فشار قرار دهد منتها احساس مسئولیت داشته باشد آن کسی که ندارد هر ماه 1000تومان هم کمک کند و خودش را موظف بداند و در ماه آن 1000تومان را بیاورد و به دفتر بدهد. و ما احساس می­کنیم یکسری ها احساس مسئولیت می کنند. و اگر به آینده اقتصادی شهرستان هم فکر کنیم راهش این است، خوب بالاخره ما ازقم و اصفهان مصالحی که از این استانها خریداری می کنیم با یک امیدی خریداری می­شوند و شما همآستینهایتان را بالا بزنید و محکم از خدمتگذارتان پشتیبانی کنید که این بنا نیم کاره نماند
800  میلیون که نزدیک به 100درصد آن هم دولتی بود از این بعد هم نوبت شماست امید کمتر است البته از تلاشمان دست نمی­کشیم، از مسئولین محترم و مخصوصاً استاندار محترم در خواستم این است واقعاً در این شهرستان نیاز است اگر عدالت بخوایم راهش این است به مسجد و مصلای باقر العلوم کمک کنید و یک مقدار اسرافها را کنار بگذاریم .
بعضی مواقع میلیونها تومان نه در شهرستان بلکه استانی عرض می­کنم یک فصل یا فصل با اسرافهایشان می توانند یک مسجد بنا کنند، بودجه های فرهنگی چه می­شوند؟ و اینها جای سؤال دارد، و در بعضی ادارت هم نماز هم بر پا نمی شود هرینه آن در کجا خرج می­شود؟ و این سؤال هایمان از مسئولین بزرگوار است.
و مردم عزیز شما هم امیدوار باشید اگر شما آن 1000تومان بدهید قطعاً خیرینی هم هستند که ادامه دهنده راه شما باشند اما شما باید این حرکت را بکنید وحرف من با شما مردم است والبته ازکسانی که تا به امروز کمک کرده اند تشکرمی کنم انصافاً زحمت کشیده اند وقوت قلب بودند. اخیراً ما 50میلیون برای آجرنما و سنگ خریده ایم و از شما یک در خواستی دارم تعهد کنید کرایه های آنها را مردم ماهنشان دهند وقتی یک باری می آید 800تومان کرایه آن است مردم آن را دهند.

خطبه دوم

خودم وشما بزرگواران را به تقوا الهی دعوت میکنم که فرمودند: ( ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا) اگر می خواهید حق و باطل را تشخیص دهید تقوا را رعایت کنید و خداوند با عنایت خود به شما روشنایی چشم و بصیرتی می­دهد که راه را بشناسید.به بعضی از مناسبت ها اشاره می­کنم .

3 اسفند ماه مطابق با 22ربیع الثانی کودتای انگلیس رضا خان است، جوانها مخصوصاً دقت داشته باشند و به تاریخ دقت داشته باشند بالاخره دشمن تلاش می­کنم و هزاران کانال و شبکه ماهواره­ای علیه نظام اسلامی نقشه می­کشند و میلیاردها دلار نفتی علیه ایران اسلامی خرج می­شوند و بسیاری از خریدهای تسلیحاتی کشورهای مانند عربستان فقط به خاطر این است که از همین ناب اسلام ایران اسلامی ترس دارند چون اسلام ناب( ان الذین آمنو رب الله ثم الستقاموتتنزل علیهم الملائکه الا تغافو) از پیامدهای اسلام ناب این است که انسان از کسی نمی ترسد و ملائکه به این بشارت می­دهندکه (لاتحزنو) محزون نباشید .
و تاریخ معاصر از جمله این کودتای رضا خان علیه قاجاریه اتفاق افتاد، ظالمی آمد و ظالمی را برکنار کرد اگر بعضی ظواهری در زمان قاجار از اسلام رعایت می شود علنا رضاخان ملعون آمد و حرم کریمه اهلبیت فاطمه معصومه خانواده بی حجاب خود را وارد حرم این حضرت کرد و آیت الله وحشی بافقی مقاومت کرد و این را به شاه گفتند واو از تهران به قم آمد و با لگد های جنایتکارانه اش این عالم را لگد مال کرد و بر اثر این لگدها این عالم برجسته از دنیا رفت تا حجاب حفظ شود.
و انگلیس دید الان زمان قلدری است وبه دلایلی احمد شاه بی کفایت قدرت تصمیم گیری نداشت این کودتا را انجام دادند و سلسله قاجاریه ساقط شد و سلسله پهلوی تاسیس شد قبول پادشاهای محمد رضا قبول ذلت رضا خان بود و این اندازه هم عزت نداشت که عزت پدرش را نگه دارد و بگوید به خاطر این که پدرم را با این ذلت تبعید کردید من این حاکمیت را نمی­خواهم .
در همین قضایای هسته­ای رهبر معظم انقلاب من از اول عرض کردم موافقت کردم اماخوش بین نیستم و چه قدر خوب تعبیر می­شود (ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان)ما دیدم که آمریکا مخصوصاً در 1+5 هسته ای تمام نشده و به توافق نرسیده آقا نوبت موشکهای بالستیک است یعنی یک پله عقب نشینی حتی در ظاهر ببینید چه اندازه هزینه داشت.
مسئله آمریکا مسئله انقلاب اسلامی است مسئله، مسئله تشیع و اسلام ناب است نه مسئله هسته ای، لذا مردم ایران اسلامی پشت سر رهبری و توصیه ما به مسئولین این است که آگاهانه و با اقتدار به جلو بروندواز ذلت دور باشند در برابر آمریکا هر چه قدرکرنش داشته باشیم قطعاً وقیحانه وجسورانه به پیش خواهد آمد و در عین حال آمریکا و دشمنان بدانند که جواب بسیجیان، جوانان وملت ولایت مدار ایران در برابر آمریکا پشیمان کننده است و این را دشمنان هم بدانند ما پشت سر رهبری حرکت می­کنیم .
مسائل هسته ای و مخصوصاً مسائل نظامی در اختیار دولت نیست، در اختیار ولی امر مسلمانان عالم فرمانده معظم کل قوا آیت الله خامنه ای است .
 5 اسفند24ربیع الثانی روز بزرگداشت خواجه نصیر توسی وروز مهندسین، عزیزی که فرمولهای ریاضی در خدمت اسلام قرار داد و ثابت کرد که اگر تقوا باشد علم می­تواند در خدمت جامعه باشد و اما تقوا نباشد علم در خدمت جنایتکاران عالم هیروشیما و ناکازاکی و سایر و مسائل دیگر به وجود می آید و بمبهای اتمی تولید می­شوند . که روز مهندسی است وبالاترین الگو برای مهندسین عزیز ویزرگوار که به این دقت داشته باشند که معماری اسلامی آن زمان می­تواند باشد که انسان آشنا به مسائل فقهی و دینی باشد یک و تقوا را حتی در مهندسی رعایت کند.
8
اسفند و 27ربیع الثانی روز تعلیم و تربیت است و در مورد اهمیت تربیت این روایت را عرض کنم که پیامبر فرمود:(یردو الفطر حتی یکوب ابواویکونو ابوا نهی یعبران ویعسران) فرزند انسان با فطرت پاک به دنیا می آید وپدر ومادر است که او را یهودی و نصرانی می­کنند وآموزش وپرورش است که می­تواند او را مسلمان حقیقی کند مخصوصاً در این روز که تربیت و پرورش بین دولت و خانواده تقسیم شده است.لذا این دو نهاد در برابر تربیت مسئول هستند که قرآن صریحاً فرمود:(یا ایهل الذین آمنو انفسکم واهدی کم نارا ) خودتان و جامعتان وخانوادتان را از عذاب جهنم به دور کنید .
دوتا هم تذکر بیان می­کنم عزیزانی که مسئول هستند و این استانی و بلکه کشوری است منتها بر تکلیف است که نهی از منکر شود، افزایش بی رویه سالانه جاده ها، اینها تورم زا هستند 30الی40درصد افزایش عوارض اگر درسال تورم است ما باید در آمد و منابع مالی مردم هم باید فکر کنیم وآن اندازه که به فکر سرمایه گذار و سرمایه دار است فرض کنید آن شورای که تصمیم می­گیرد عوارض افزایش پیداکند به همان اندازه هم به فکر مردم باشند.
غیر از اینکه مخصوصاً عرض می­کنم در زنجان یکسری جاده ها جاده محسوب نمی­شوند دست اندازهای فراوان، اتوبان زنجان تا ابهر در شان استان زنجان نیست کدام خدمات را داند ، نزدیک به 20سال است استفاده می کنند وبا دعوا در حضور استاندار محترم که این چه وضع راههاست ؟
اگر این کارها را نمی­کنیم عوارض را زیاد نکنیم عوارض یعنی خدمات، تبلیغ شرکتهای بزرگ است .
مسئله بعدی اخیراً میراث فرهنگی تصمیم گرفته است چادر زدن در پارکها در ایام نوروز ممنوع، یعنی چه؟ یعنی خدمت به هتل دارها، شایدکسی پول ندارد و می­خواهد به مسافرت برود باید چکار کند؟ و بعد هم نیروی انتظامی را تشویق کنیم که بیایید ار منافع ما دفاع کنید که البته من در همین جا این توصیه را به عزیزانی که تحت امر ولی امرمسلمین هستندمسئله ای امنیتی نیست، امنیت یعنی اینکه ، امنیت نه امنیت سرمایه داران و هتل داران، و نیروی انتظامی را هم موظف کنیم که آقاجان هرکس چادر زد چون سرمایه هتل دار به خطر می­افتد نگذار این کار انجام دهندآیا این منیت است؟
درخواستمان این است البته نه درماهنشان بلکه این یک قضیه کلی درکشوراست ما حافظ منافع سرمایه داران نباشیم.