نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

امام جمعه شهرستان ماهنشان حاج آقا زاهدی پور ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفتند:
همانطوری که پیامبر اکرم(ص) فرمود: (قطع الناس من قال الحق فیه ما لهو وعلیه)اگرتقوا رعایت شد حق در جامعه حاکم می­شود ، حقیقت حاکم می­شود و سخنها براساس و معیار حق بیان می­شوند و جامعه حقیقت محور می­شود. فرمودند: کسی که متقی شد و با تقوا ترین مردم آن کسی است که حق را بیان می­کند چه بر علیه باشد و چه برضررش باشد و انسان با تقوا چنین است .
اگر مشکلاتی در جامعه است و اگر حقوقی ضایع می­شود و ذی حقهایی است که به حقشان نمی­رسند در ارتباط با احقاق حق مشکل دارند به دلیل این است که در بعضی موارد مشکلاتی در ارتباط با تقوا داریم، اگر تقوا باشد مشکلات اجتماعی هم حل می­شوند و مشکلات اخلاقی حل می­شوند و مشکلات سیاسی هم حل می­شود و نتیجه آن این است که با هزینه­ای بسیار کم اداره می­شود.
ما در یک جایی بازرس می­گذاریم تا رفتار دیگران را نظارت کند و بعد آن بازرس خودش تخلفی انجام می­دهد و مجدداً یک ناظر دیگری نیاز است تا بر او نظارت کند و این یک چرخه ای باطل است، منطق اسلام نه اینکه از نظارت دور است اما اصل منطقی اسلام رعایت تقوا و نظارت درونی است .
تقوا نیروی کنترل درونی است و جامعه را با خود کنترلی اداره می­کند، لذا هم هزینه کم می­شود و هم بر بینی ها کم می­شود، بنابراین تقوا را رعایت کنیم.
و از عوامل تقوا امیرمؤمنان در خطبه متقین حلم در کنار علم را بیان فرمودند، (علماءعلماء) انسانی که می­خواهد با تقوا شود باید در او علم تقوا باشد، در مردم ما عشق به ائمه اطهار و خداوند زیاد است اما بعضی مواقع هم جهالت انسان را به هلاکت می­کشاند.
حضرت علی (ع) فرمود:( الجاهلٌ اما یُفرد اِما یُفَرد) انسان جاهل یا تند حرکت می­کند یا آهسته و نمی تواند حد وسط را رعایت کند در حالی که (الاسلام امت وسط) امتی معتدل ودرراه میانه یعنی راه حقیقت حرکت می کنند.
اما اگر انسان در جهالت بود یا افراط می­کند یا تفریط، اما انسان با تقوا باید در مورد دین خود آگاهی لازم را کسب کند، وقتی که قرآن بر پیامبر نازل می­شود آن را چنین قرائت می کنند (هو الذی بعث) خداوند تبارک و تعالی کیست؟(هو الذی بعث) خطاب کرد و فرستاد(فی امیین رسولاً منهم یطلو علیهم آیاته ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمه) در میان امیین کسانی که دین ندارند پیامبری فرستادیم از جنس خودشان تا آیات الهی رابرای آنها بخواندآنها را پاکیزه گرداند وآموزش علم و حکمت به آنها دهد.
وظیفه پیامبر تعلیم وآموزش جامعه است، لذا پیش فرض و مقدمه اساسی تقوا عبارت است از علم، به همین خاطر پیامبر می­فرماید: (طلب العلم فریضه الاکل مسلم) به دنبال علم رفتن برتمام مسلمانان لازم است(ان الله یحب بقاط العلم) آگاه باشید خداوند تبارک و تعالی دوستاران علم و عالمان علم را دوست می­دارد یا خداوند علم را مقدمه بر ترس از خداوند معرفی می کند (انما یخعش الله من عبادهی العلماء) از خداوند کسانی خوف دارند که علم الهی دارند البته در اینجا علم در ارتباط با تقوا منظور مدرک و تحصیلات کلاسیک نیست این است که انسان به هر طریقی بتواند راه خود را بشناسد و برسد به شناختن صراط مستقیم، این است علم، چیزی که نجات بخش است برای آخرت.
 البته علم دیگر مقدمه برای فهم، کسی که درمسائل تلاش علمی اش بیشتر بود می­تواند مسائل فقهی راحت درکند و شواهد خداشناسی برایش بیشتر فراهم است.
پس علم مقدمه برای ترس وتقوای الهی است که پیامبر فرمود: من بیشتر ازشما از خداوند خوف دارم،چرا؟ به خاطر اینکه من خداوند را بهتر از شما می­شناسم.من این عیززانی که تحصیل کرده هستند بعضی مواقع شبهات برایشان، انسانی که تحصیل کرده است نوعاً بیشتر دچار شبهه می شودچون ذهنش فعالیت و دارای آموخته های قبلی است، لذا احتمال شبهه در او بیشتر از دیگران است.
اینکه بعضی مواقع این شبهه ایجاد می­شود که از خداوند بترسید مگر خداوند نعوذ بالله لولو خور خوره است رحمت خداوند بر هیچ کس پنهان نیست، امیرمؤمنان(ع) فرمود: از خداوند می­ترسند به خاطر اینکه خداوند عادل است، و به خاطر این این شبهه را یجاد می­کنند تا جامعه را فاسد بکشانند .
خداوند مهربان است پس هر گناهی می­توانیم انجام دهیم نه این جهت خدمت به جامعه است یکسریها یا به خاطر اینکه خودشان را به لحاظ روانشناختی راضی کنند و وجدانشان ناراحت نباشد می­گویند خداوند کریم است تمام گناهان محو شد و یا می­خواهند دیگران را فریب دهند و یا گناهان خودشان را توجیه کنند و اینان عواملی است که باعث می­شود انسان بگوید خداوند کریم است.
البته کریم است اما نه به این معنا که خداوند عادل نیست، نه به این معنا که جهنم و بهشتی نیست و نه به این معنا که کسی که زحمت کشیده است و نکشیده است هر دو آنها یکی است.لذا به دنبال علم باشیم و علوم الهی ، علم نبوت شناسی و نبی شناسی، امامت شناسی و امام شناسی، اینها مقدمه سعادت یک جامعه است .
خداوند توفیق دهد همه ما در فرهنگ الهی که مقدمه اش علم الهی است و رابطه دو سویه بین فرهنگ و علم است، علم اگر الهی شود فرهنگی الهی می­تواند شکل دهد و ساختار جامعه را الهی شکل دهد و وقتی که ساختار جامعه الهی شد در این ساختار انسان راه غلط و غیر الهی را نمی تواند طی کند. ساختار وقتی الهی شد جامعه نمی­تواند دور بزند و از راه الهی خارج شود و به راه شیطانی وارد شود، لذا فرهنگ می­شود، فرهنگ الهی و دینی.

 خطبه دوم

خودم و شما خواهران و برادران ، نوجوانان، جوانان را به راه تقوا دعوت می­کنم ، خداوند توفیق دهد در راه تقوا با ثبات قدم حرکت کنیم.
عزیزان چون فردا 8 ربیع الثانی ولادت امام حسن عسگری (ع) است لذا حدیثی در مورد تقوا از ایشان عرض می­کنم که فرمود: (اوصیکم به تقواالله و الورع فی دینکم الجتهاد لله) شما را به تقوا دعوت می­کنم و از محرمات اجتناب کنید و در راه خداوند و برای خداوند تلاش کنید. تقوا و دینداری بدون زحمت نیست، اگر پاداشی است قطعاً با زحمت و تلاش است و ولادت این امام عزیز را به خدمت امام زمان(ع) و شما عزیزان تبریک عرض می­کنم.

19بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است هماوران و نیروهای هوایی به محضر امام خمینی حضور پیداکردند و اولین نیروهای که از حکومت قبلی با ایشان بیت کردند نیروی هوایی بود ک این روز را تبریک عرض می­کنیم. و انشالله روز اقتدار برای نیروهای نظامی کشور باشد.

10ربیع الثانی 21بهمن وفات حضرت معصومه (س) می­باشد یک امام زاده ای که، در مقام ایشان امام رضا(ع) زیارت نامه ای را بیان کرده اند.

21بهمن شکسته شدن حکومت نظامی توسط امام خمینی(ره)، یک حرکتی معجزه آفرین بود و هیچ کس قدرت نداشت که درآن روز حکومت نظامی را بشکند و همه چیز این انقلاب خارق العاده و معجزه بود، انصافاً یکی ازدست آوردهای مهم، دشمن در تلاش است و ما بیدارتر رهبری جزء دست آورد این نظام است نعمت رهبری با اعتماد به نفس، معاون وزیر وقت آمریکا وقتی که به ایران می­آید وقتی که من ضعف و عدم اعتماد به نفس محمدرضا را دیدم و ترسی که از امام و انقلاب داشت تعجب کردم، پس مسئله رهبری و یک نوع رهبری که حتی دشمنان پیش بینی نمی­کردند رهبری و هدایت جامعه را به عهده گیرد.
مشاور کارتر می­گفت انقلاب ایران مصیبتی بزرگ برای آمریکا بود خود کارتر وقتی که دردوم انتخابات ریاست جمهوری شکست می­خورد و عامل شکستش هم پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، خیلی جالب است روسای جمهور وکاندیداهای دیگر شکست می­خورند چون در کشورشان یک سری اتفاقاتی به وجود می­آید و مردم ناراضی می شوند اما جالب این است من شکست خوردم به خاطر انقلاب اسلامی ایران.
پس عظمت انقلاب ایران را حتی دشمن هم درک می­کند و سخن آنها عدل و دلیل است برای پیروزی انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامی، لذا در 21بهمن با این رهبری الهی قتدار حکومت نظامی می شکند و منجر به سقوط نظام منفور پهلوی در 22بهمن، و تاثیرات شگرفی که برای دوست و دشمن آشکار است و این پیروزی را تبریک عرض می­کنم.
امام چند نکته در ارتباط با مسائل هسته ای، در ارتباط با توافق نامه معاون وزیر خارجه آمریکا اخیراً چنین اعلام کرده است ایران به سایت فرد و نیازی ندارد و باید با توافق نامه هسته ای باید تعطیل شوند لذا بسیجیان و ملت ایران هم اعلام می کند هرگونه حرکتی در این زمینه مرود است و ثانیاً انقلاب ایران به شماها نشان داده است و شما آمریکایی ها و دشمنان تجربه کرده اید که این حرفهاگزاف و باطل است و مردم ایران تا به امروز با عزت واستقلال به اینجا رسیده اند وانرژی هسته ای را بدست خواهند آورد و دشمن که احساس امنیت کرده است و این احساس امنیت تا زمانی که ایران و حزب الله لبنان است،آرامش و امنیتی باطل است.
و اعلام نظری که در مورد موشکهای بالستیک، اگر ملی شدن از یک طرف ناحق است از طرف دیگر حق است و ما باید ببینیم آنهاچه اندازه از توانمندی ما نگران هستند.
در ارتباط با حزب الله لبنان وسوریه، کمکهای بی دریغ ایران از سوریه باید ادامه یابدوان شالله مانند جنگ 33روزه لبنان واسرائیل تکراری برای اضمحلال وشکست تاریخی برای استکبار و استعمار می شود.22بهمن و شعارهای دشمن شکن که بازهم مانند 35سال گذشته شگفت انگیزخواهد بود.