نماز جمعه شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

 خطبه اول/

 خودم و شماخواهران و برادران بزرگوار را به تقوای الهی دعوت می­کنم، زندگیمان با نور تقوا نورانیت پیدا کند و همیشه در راه حق با استقامت و ثباط قدم حرکت کنیم.

امیرمؤمنان(ع) در خطبه متقین درباره اوصاف متقین می فرماید: یکی دیگر از ویژگی های انسانهای با تقوا این است (صبروایام بصیره وتقبة) انسانهای با تقوا یک مدت که همان عبارت است از دو روز دنیا صبروتحمل می­کنند تا راحتی و آسایش ابدی را خداوند متعال برایشان فراهم کند.

 اولین قصیره که فرمود: آن وسیله زماندار است اما دومین قصیره زماندار نیست چون انسان خارج از زمان نمی­تواند زندگی کند( هم فیها خالدون) پس معادله ای بسیارآسان، صبری کوتاه راحتی و آسایش بسیار طولانی ( تجارتون مرعه یسترها ربهم ) تجارتی پر سود که خداوند برای آنها فراهم کرده است.

در روایتی است که یکسری ها به دنبال آسایش دنیا هستند در حالی که در دنیا آسایش نیست نه ثروتمند در دنیا آسایش دارد و نه فقیر، اگرهم آسایش است در انسان فقیر است، انسان فقیر یا انسان غنی اگر دارای تقوا باشند در دنیا هم شایدکمی آسایش داشته باشد آن هم آسایش فکری نه آن آسایش که به دنبال آن هستیم.

لذا دنیا را صبر داشته باشیم و آسایش آخرت را داشته باشیم، صبرچیست؟ مرحوم نراقی می فرماید:( الصبرو ثوابون انفس) صبرآن است که انسان آرام و قرار درونی داشته باشد، انسان صابر این است در حالی انسان غیر صابر با کوچک ترین شداند و سختی و مشکلات آسایش و آرامشش را به هم می­زند، انسانی که صابر شد می­شود مانند امام راحل که آن زمان که شبانه آمدند و ایشان را بردند می­فرماید: من آن شب نترسیدم؛ انسان اگرخدا را دید هم در زندگی فردی و اجتماعی موفق می شود.

 پیامبر(ص) از جبرئل پرسید:(کما تفسیر الصبر قال تصبرو به ضراع کما تصبرو فی ضراء) آرامش و صبر داشته باشی آن گونه ای که درآسایش صبر داری در مشکلات هم آن گونه باشد تفسیرصبر این است (ولا یشکل حالة ان القلب به صبر و ذیب من البلاء) هیچ موقع در اثر بی قراری در بلایا شکایت نکند ( راحتا قلیل ) آرامش طولانی (ولنجزین الذین صبروا به احسن بما کانو یعملون) ما به صابرین بهترین پاداش و ثواب را عنایت می­کنیم (والذین الصبر و لقاء ربهم واقاموا الصلاة) آن کسانی که برای خداوند صبر کردند و نماز را اقامه کردند ( وانفقو من­ما رزقناهم سرا به حلالیه) و از اموالشان با سخاوت انفاق کنند، پیامبر(ص) می­فرماید: سخاوت نزدیکی به خدا و مردم می­شود به صورت نهان و آشکار انفاق کنیم ( ویضرون بل حسنتة والسیه) با حسنات گناهانشا ن را ازخودشان دور کنند ( اولئک الهم عاقبت) عاقبت بخیری برای آنهاست .
خطبه دوم

امام هادی (ع) می­فرماید: هرکس ازخداوند ترسید و دیگرانی که مؤمن نیستند از آن می­ترسند. امام خمینی (ره) مجسمه تقواست، در شبکه های اجتماعی که الظاهر منتسبین به امام این چنین مسائل که از شأن امام به دور است را انتشار و جسارت می­کنند به ساحت عظیم امام، این حرکت را محکوم می­کنیم امامی که کوچکترین لطیفه یا جوکی که ازآن بوی سبکی بیاید انجام نمی­دادند ، شوخی های زننده از ساحت امام به دوراست ،منتها انسانهای کوچک به اندازه خودشان با امام برخورد می­کنند .

امام هادی (ع) می­فرماید: کسی که تقوا داشته باشد دیگران با او با تقوا برخورد می­کنند و کسی که از خداوند اطاعت کند دیگران هم از او اطاعت می­کنند.

انقلاب ایران و نظام اسلامی با چهار چوبهای سیاسی غربی و حتی بعضی هایی که دوستدار انقلاب هستند می­خواهند با نظریه های سیاسی غربی انقلاب اسلامی را تفسیرکنند محال ممکن است امکان پذیر نیست (من اطاعا الله یطاع) کسی که از خداوند اطاعت کند دیگران از او اطاعت می­کنند این را کدام نظریه غربی می تواند تفسیر کند نظریه غربی که کاملا دور از دین و دور کننده جامعه و نظریه های سیاسی از دین است منطق الحاد و توحید را نمی­تواند تفسیر کند ظلمت نمی تواند نور را تفسیر کند.

 کل عالم شب و روز تحلیل کننده اخبار ایران هستند یعنی ما شلوغ هستیم نه! بسیجیان و انقلابی­های ما آزار دهنده دشمن می توانند باشند ولی همه اینها می تواند باشد و در این معیار و مبنا وجود دارد آن هم عبارت از تقوا و خدا ترسی است ، ایرانی که غرب و شرق اسیراست.

در خطبه­های عید قربان در مورد مذاکرات هسته ای عرض کردم، ما خوش بین هستیم نه از آن جهت که به غرب و 1+5 ما به اینها بدبین هستیم. رهبرمعظم انقلاب، حتی آن کسی که با تاریخ هم آشنا نباشد فقط بدانند از مرداد سال 1300به بعدآمریکا چه بلایای بر سرما آورده است هیچ موقع به آمریکا خوش بین نمی شوند، آمریکایی که یک زمان به ظاهر با ما دوست بود و شاهی که نوکرآمریکا بود وقتی که منافع کوچک آمریکا، چند گروگان و اما چون وضعیت گروگانها در موردلانه جاسوسی اتفاق افتاد، شاه بیمارستان پیدا نمی­کرد و در آنجا خود را درمان کند اگر تقوا باشد انسان به خداوند تکیه می­کند.

پس به مذاکرات هسته ای خوشبین هستیم آز آن جهت که به خداوند خوشبین هستیم و به مرحمت لطف خداوند امیدوار هستیم، اما بدبین هستیم چون به آمریکا، فرانسه، چین، انگلیس، روسیه بدبین هستیم، همان روسیه و چینی که با ما ارتباط دارند و در قطع نامه شورای امنیت در سال های گذشت که علیه ایران صادر می­شود اینان حاضرنشدند ازحق و تو خود استفاده کنند با وجود اینکه معاملات تجاری کلانی با کشور ما دارند لذا تا ما دین داریم به آنها خوشبین نیستیم حتی اگر ارتباط داشته باشیم.

 مسئله­ای بعدی به مذاکره کنندگان و دولت محترم است، سفارشی که مردم ایران اسلامی و بسیجیان عزیز دارند عزتمندانه حضور پیداکنند اخیراً پیشنهاد پذیرش پروتکل دیگر الحاقی، ما ام پی تی را قبول کردیم چه اندازه بر ما فشار آوردند و مشکلاتی برای ما ایجاد کردند فقط به خاطر پذیرش ام پی تی یکی از پروتکل الحاقی در زمان اصلاحات، یک قدم برداشتیم با ذلت و ذلت های بعدی می­خواست شروع شود که رهبرمعظم انقلاب جلوی آن را گرفتند و این مشکلاتی که به وجود آمد در حقیقت از اینجا نشئت گرفته بود حالا پروتکل دیگری را پیشنهاد می کنند.

توصیه ی که ملت بسیجی و ولایت مدار در دهه ولایت دارند این است اگر این پروتکل ها دوباره پذیرش شوند مایه ذلت است و اگر بخواهیم یک قدم عقب نشینی کنیم آنها سوء استفاده می­کنند فکر نکنیم اگر یک قدم تسلیم دشمن شویم مقدمه برای تسلیم های بعدی خواهد شد آمریکا که برای بعضی انسانهای ساده لوح آرمان است که در ملت ایران انگشت شمار هستند آمریکایی که دولتش 16 روز نیمه تعطیل بود و اگر در دقیقه نود بودجه آمریکا به مبنی بر افزایش سقف بدهی­های آمریکا بود تصویب نمی­شود دولت آمریکا اعلام ورشکستگی می­کرد آیا این است آرمان شهر؟یکی از بدهکارترین دولت های دنیاست، منتها با سیاستهای استعماری خودش را رهبرجهان معرفی می کند.

لذا مسئولان، مذاکره کنند گان، دولت مردان، در ارتباط با مذاکرات هسته ای مواظب باشند و با زیرکی تمام، با سیاستهای رهبری که اعلام می شود با چهارچوبهای ولایی که ملت ایران عزیزاست و از این به بعد هم عزیزتر خواهد شد.

مسئولان اطلاع رسانی کنند درحدی که امکان دارد اما اگر قرار است بعضی مسائل ها از رسانه های بیگانه افشا شود وی کسری گمانه زنیها را ایجاد کند بهتراست خودمان اعلام کنیم اگر چنین نیست تکذیبیه ای صادر کنیم تا ملت ایران با آسایش وب دون نگرانی این مذاکرات را پیگیری کنند.

پیام رهبری به حج، اتحاد مهم است و دعوت به اتحاد یکی ازمفاهیم و ساخته های مهم است که رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند و بیداری جهان اسلام در دشمن شناسی، مسئولان بیدار باشند. بعضی کشور های عربی مسلمان و غیر عربی مسلمان از جمله درآمریکا، نکند مسئولان یک حرفهایی بزنند که با آبروی ایران اسلامی بازی شود در تحلیلهایشان و رصد هایشان با بیداری رصد کنند و این نهضت بیداری اسلامی نیاز به رهبردارد؛ کسی و ملتی جز ایران اسلامی یارای این رهبری وجود ندارد و شأن مسئولان کشورایران باید دراین حد باشد.

تاکید مراجع عظام برحضور وهابیت، در نقاط مختلف ایران هزینه می کنند، تبلیغات محکوم انجام می دهند وسعی می ­نند اهل سنت را  تبدیل به فرقه وهابیت کنند مردم بیدارباشند و جوانان مطالعات دینیشان را افزایش دهند، علما فعالتر باشند، مسئولین فرهنگی یک مقدار بیدارتر و با دغدغه ولایت ،حق ولایت را اداکنیم.

مناسبتها:

15 ذی الحجه میلاد امامعلی النقی (ع) را تبریک عرض می­کنم که مردم عزیز در دهه ولایت از این بیشتر در این مناسبتها حضور داشته باشند.

17 ذی الحجه شهادت حاج آقا مصطفی خمینی: چهره علمی و سیاسی، بیدار و با کیاست و فراست سیاسی که یاد و نام این عزیز را گرامی می­داریم تمام شهدا مخصوصاً شهدای علما که( مدادوالعلما افضل من دماع الشهداء) این عزیز هم عالم مجتهد و شهید با فضیلت، راه فضیلت است.

18 ذی الحجه مصادف است با روزعید غدیر خم و روز عید ولایت، دهه ولایت را تبریک عرض می­کنم، دهه ولایت شعارشیعیان، اعلام تشیع و پرچم اسلام است، یعنی اگر ما در راه امیرمؤمنان(ع) و شیعه امیرمؤمنان هستیم این شعار باید گفته شود و شعار هم در جمع گفته شود تاثیرش بیشتر است و هر چه داریم عزت دنیا و آخرات از ولایت است، ولایت چیزی نیست که آن را مخفی کنیم همچنان که پیامبر(ص) در منطقه غدیرآشکارا در حضور 11000 نفر ولایت امیرمؤمنان(ع) را اعلام کرد ما هم باید در جمع وآشکارا اعلام کنیم. ولایت پرچم و از شعائر الهی است و باید آشکارا و با شور و هیجان در برابر دوستان باعث امیدواری آنها و در برابر دشمنان مایه یأس و نا امیدی، مخصوصاً وهابیت اگر این چنین فعالیت می­کنند ما شیعیان باید فعالتر باشیم.

مصلاهای جمهوری اسلامی یکی از مشکلات جامعه اسلامی شده است به دلیل کم بود اعتبارات و این درشأن جمهوری اسلامی نیست، ولی وهابیت در روستاها مسجد احداث می­کند ولی ما نمی توانیم مساجد حق را آباد کنیم.

مسئله طرح پارکبان در شهرهای بزرگ وجود دارد و کار غیر قانونی که صورت می­گیرد و ناراضایتی­های فراوان، قانون طرح پارکبان نیم ساعت رایگان است، این در مجلس تصویب شده و باید اجرا شود.

وظیفه آتشنشان حفظ جان مردم در حوادث است چرا نباید در شهرستان یک نیروی آموزش دیده داشته باشیم و این مایه تأسف برای شهرستان و مسئولین است، جان یک انسان مساوی با جان کل مردم کره زمین است باید نیروی امدادی آموزش دیده در شهرستان باشد.